Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


Adamyno Elküldve: 2019-01-10 12:18 Gyári riasztó (FAQ)

Sziasztok, egyszerűbb kérdésem lenne.

A most vásárolt e46-ban gyári riasztó van. Hogyan tudnám tesztelni vagy hogy látom hogy tényleg működik-e? Zárás után egy piros led villog a belső tükörnél. Ha emelgetem vagy lehúzva hagyom az ablakot és benyúlok akkor riasztani kellene neki?

YELLOW Elküldve: 2019-01-09 15:08 Most vettem BMW-t

Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét :) Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!

Adamyno Elküldve: 2019-01-09 15:03 Most vettem BMW-t

adams22 írta:
Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét :) Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!



Szia! Üdv. a klubban! :)

1. Én a www.bmwalkatresz24.hu -t ajánlanám, ha gyári alkatrész kell én onnan szoktam rendelni, van alternatív utángyártott oldaluk is bár az most karbantartás alatt van. Ezen az oldalon robbantott ábra alapján tudsz keresni, minden fent van az utolsó csavarig.

2. Nekem is a kis board volt most cseréltem CD-re, mert én úgy tudtam hogy nem lehet nagy navit betenni illetve lehet csak át kell kábelezni is hozzá az egészet. Mert más a köteg. Más a csatlakozó. De valaki jobban hozzáértő majd ad neked erre választ. :) Biztos megoldható kérdés milyen áron.

Motorolaj: Nekem castrol van benne 5w-30 vagy 5w-40-et szoktam. Volt Mobil 3000 XE is de az nem vált be nekem. Úgy értve hogy amikor cseréltem ugyan annyi km-nél sokkal rosszabb volt az állaga/minősége mint a Castrol. Persze mindenki arra az olajra esküszik amit használ. :)

Váltóolaj: Nekem is pont ez a Fuchs Titan 75w-80 van amit írtál.

Difi olaj: Szintén a Fuchs.

Olajszűrő: Na ez pont a nagyon nem mindegy! LEgalább is én nem javasolok neked ilyen gagyi márkákat 1-2 ezer Ft -os szűrőket. Sajnos én is ezen spóroltam, buta voltam. Lehet hogy ütnek egy szintet de még is a gyenge szűrők hamar "összeesnek" és már 5 e km után nem tudta ellátni a feladatát.
Azóta csak és kizárólag gyári olajszűrőt használok. Volt is egy motorfelújításom nem rég. Nem szeretnék mégegyet. A fenti linken amit küldtem van gyári szűrő 4 ezer Ft környékén. És az nem esik össze!

Ékszíj (gondolom hosszbordás szíjra gondolsz): Sokat kibír, számszerűleg nem tudom mennyit. Én 200 ezernél cseréltem. Az lehet utángyártott jó minőségű. Igazából szemmel látod ha már cserés. Ha ki van repedezve stb.. Vezetőgörgőt és feszítőt cserélhetsz vele együtt.

Gyertya: Mint az olajnál, ki milyet használ, mire esküszik. Nekem gyári Bosch van. Sokaknak NGK, az is jó nyílván. Ebből is az olcsóbb 1 pólusú Denso és stb félék gyengék, nem javasolt.

Légszűrő: Utángyártott megfelelő. Bosch, Mann-Filter, Meyle, Hengst Filter.

Kabinszűrő: Szintén mint a légszűrő.

Üzemanyagszűrő: Nem tudom hogy a tiédben integrált üzemanyag nyomásszabályzós van-e vagy külön van. Az enyémben olyan van (N42B18A), de szerintem neked is évjárat alapján. Ebből sem érdemes gagyi Filtron és társai..nekem volt olyan ki is dobtam. Gyárit kapott azóta jó.

Bónuszkérdés: Nekem is pont ott kezdett el rozsdálni, de még nem csináltattam meg majd tavasszal. :) Valaki aki már szedte le majd elmondja én még nem szedtem le de gondolom nem nagy művelet. :D

Remélem tudtam segíteni! ;)



Elég sokat segítettél, köszi!
A típus kódot vajon hol lehet megnézni?

adams22 Elküldve: 2019-01-09 14:26 Most vettem BMW-t

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét :) Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!



Szia! Üdv. a klubban! :)

1. Én a www.bmwalkatresz24.hu -t ajánlanám, ha gyári alkatrész kell én onnan szoktam rendelni, van alternatív utángyártott oldaluk is bár az most karbantartás alatt van. Ezen az oldalon robbantott ábra alapján tudsz keresni, minden fent van az utolsó csavarig.

2. Nekem is a kis board volt most cseréltem CD-re, mert én úgy tudtam hogy nem lehet nagy navit betenni illetve lehet csak át kell kábelezni is hozzá az egészet. Mert más a köteg. Más a csatlakozó. De valaki jobban hozzáértő majd ad neked erre választ. :) Biztos megoldható kérdés milyen áron.

Motorolaj: Nekem castrol van benne 5w-30 vagy 5w-40-et szoktam. Volt Mobil 3000 XE is de az nem vált be nekem. Úgy értve hogy amikor cseréltem ugyan annyi km-nél sokkal rosszabb volt az állaga/minősége mint a Castrol. Persze mindenki arra az olajra esküszik amit használ. :)

Váltóolaj: Nekem is pont ez a Fuchs Titan 75w-80 van amit írtál.

Difi olaj: Szintén a Fuchs.

Olajszűrő: Na ez pont a nagyon nem mindegy! LEgalább is én nem javasolok neked ilyen gagyi márkákat 1-2 ezer Ft -os szűrőket. Sajnos én is ezen spóroltam, buta voltam. Lehet hogy ütnek egy szintet de még is a gyenge szűrők hamar "összeesnek" és már 5 e km után nem tudta ellátni a feladatát.
Azóta csak és kizárólag gyári olajszűrőt használok. Volt is egy motorfelújításom nem rég. Nem szeretnék mégegyet. A fenti linken amit küldtem van gyári szűrő 4 ezer Ft környékén. És az nem esik össze!

Ékszíj (gondolom hosszbordás szíjra gondolsz): Sokat kibír, számszerűleg nem tudom mennyit. Én 200 ezernél cseréltem. Az lehet utángyártott jó minőségű. Igazából szemmel látod ha már cserés. Ha ki van repedezve stb.. Vezetőgörgőt és feszítőt cserélhetsz vele együtt.

Gyertya: Mint az olajnál, ki milyet használ, mire esküszik. Nekem gyári Bosch van. Sokaknak NGK, az is jó nyílván. Ebből is az olcsóbb 1 pólusú Denso és stb félék gyengék, nem javasolt.

Légszűrő: Utángyártott megfelelő. Bosch, Mann-Filter, Meyle, Hengst Filter.

Kabinszűrő: Szintén mint a légszűrő.

Üzemanyagszűrő: Nem tudom hogy a tiédben integrált üzemanyag nyomásszabályzós van-e vagy külön van. Az enyémben olyan van (N42B18A), de szerintem neked is évjárat alapján. Ebből sem érdemes gagyi Filtron és társai..nekem volt olyan ki is dobtam. Gyárit kapott azóta jó.

Bónuszkérdés: Nekem is pont ott kezdett el rozsdálni, de még nem csináltattam meg majd tavasszal. :) Valaki aki már szedte le majd elmondja én még nem szedtem le de gondolom nem nagy művelet. :D

Remélem tudtam segíteni! ;)

Adamyno Elküldve: 2019-01-09 10:31 Most vettem BMW-t

Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét :) Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!

tomgsi Elküldve: 2019-01-07 11:21 Idõszakos szervíz

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy mostanában hova érdemes vinni E46-ot szervizbe? Megnéztem a szerviz értékeléseket, de elég régiek vannak csak fent. Hantos Ricsi még praktizál? Hozzá esetleg tud adni valaki elérhetőséget?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Üdv,
Tamás

ute107 Elküldve: 2019-01-04 17:29 Fûtés - Klíma

Nem tudok már hova fordulni, hátha valaki járt már így!

e46...
Elindítom az autót, kb 20 percig van fűtésem, utána átvált hideg levegő fújásra mindenhol. Akkor "jön" csak vissza a meleg befújása, ha a digitklima panelt 32- azaz a legnagyobb értékre állítom. Ahogy onnan visszaveszem kisebb értékre még 2-3 percig fújja a megfelelő hőmérsékletű levegőt, és újra megjelenik a hideg.
Van olyan eset azonban hogy csak 40 perces utazás után produkálja ezt a jelenséget.

Amit megfigyeltem, hogy a hátsó lábtérbe általában 90%-ban mindig hidegebbet fúj.:biglol:

Nos...amik cserélve lettek.
Süni, digitklima panel, a mögötte lévő belső hőmérséklet érzékelő, termosztát, elektromos fűtéscsap (két hegeres verzió). A fűtőradiátor átmosatva...remélem nem hagytam ki semmit.

Ja és INPA és Scanner olvasással az hibák száma: 0 .
Teljesen megőrülök, mert nem tudom már mit cseréljek ki.

Esetleg ha valaki tudja hogy az IKHA mit vezérel...a fűtéscsapon kívül vagy hol mérhet rossz jelet szívesen fogadom. :vazze::vazze::vazze::vazze:

Babuci1987 Elküldve: 2019-01-04 12:40 Mi lehet a baj?_

adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O


amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű. :D
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll 8O majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne ! 8O
Kicsit már bosszant a kerregés !:merges1:


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!:merges1::merges1:
És a kerregő hang ugyna úgy meg van
:merges1:

adams22 Elküldve: 2019-01-04 11:34 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O


amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű. :D
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll 8O majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne ! 8O
Kicsit már bosszant a kerregés !:merges1:


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.

Babuci1987 Elküldve: 2019-01-04 10:46 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , 8O olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új 8O


amiről te beszélsz az a Vanos. ;)
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani :vazze:
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !:porgosnevetos:


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű. :D
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll 8O majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne ! 8O
Kicsit már bosszant a kerregés !:merges1: