Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


b_imi Elküldve: 2019-09-25 09:59 320d Motor

Mark90 írta: Sziasztok,

E46 20D-m van, amiből egy ideje a kocsi indításakot és leállításakor hallottam egy nyekkenést a szíjaktól, ezért elkezdtük keresni a hang forrását. A hangot a bordásszíj feszítő görgőnek az elmozdulása, befeszülése okozza, mert a görgő foglalata ki van kopva (a görgő egy éve lett cserélve). Találkozott már valaki ilyen hibával és ha igen van rá valamilyen megoldási javaslatotok?
Ha nem lesz más lehetőség megperselyeztetem, de jobban örülnék valamilyen alternatív megoldásnak.


Milyen gyártmányú szíj van rajta?

Mark90 Elküldve: 2019-09-25 09:45 320d Motor

Sziasztok,

E46 20D-m van, amiből egy ideje a kocsi indításakot és leállításakor hallottam egy nyekkenést a szíjaktól, ezért elkezdtük keresni a hang forrását. A hangot a bordásszíj feszítő görgőnek az elmozdulása, befeszülése okozza, mert a görgő foglalata ki van kopva (a görgő egy éve lett cserélve). Találkozott már valaki ilyen hibával és ha igen van rá valamilyen megoldási javaslatotok?
Ha nem lesz más lehetőség megperselyeztetem, de jobban örülnék valamilyen alternatív megoldásnak.

Krapulax6 Elküldve: 2019-09-24 14:57 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Tomi ,nekem mikor programoznad fel a kodlampat mint welcome light-ot?:D


ez egy marha jó kérdés. :D de én a hazakísérőfényt mondtam. most így hirtelen nem tudom, hogy nyitásra felkapcsolható-e a ködlámpa... de lehet azt relézni kellene...


Az a barbar megoldas,youtubon lattam az Inasokat,hogy felprogramoztak..
Ha sok idod van akkor jatszhatnal vele:mrgreen:


Egyebkent hova kene kotnom a relet/ket?
Sematika erdekel.A tobbit megoldom :D
12V-os idorelem van is itthon vagy ketto:D


egyértelmű, hogy a belsőtér világításra, mármint az húzza be. de ha valóban programozható, akkor felesleges relézni. de most nekem hirtelen ez nem rémlik. esetleg utána nézek.


Hat azt nagyon megkoszonnem:kiraly:


én ahogy nézem a videókat, konkrétan sehol nem írja, hogy programozható. egyik helyen írja, hogy két relé és néhány vezeték. ez az lesz amit mondtam.
máshol plusz modult ír. vagy azt írja, hogy az összes hazakísérő fényt aktiválja, és valami vezetékről ír, hogy a kulcs nyomásra tudja váltogatni, tehát valamit köt valahová. de konkrétan sehol nem ír semmit.
hazakísérő fény változtatható ez tény, ugye ha a kulcsot kiveszed, és magad felé húzod az index kart, mintha refiznél, akkor a beállított lámpa világítani fog, x másodpercig. de a welcome fény más, azt úgy belső világításra érdemes kötni, vagy a arra a vonalra, ami nyit/zár. ugye ez behúz egy relét, ami 12V-ot kapcsol az adott lámpára, jelen esetedben a ködlámpára. egy orosz oldalon is ezt írja. az újabb típusoknál már programozható, de E46-nál nem úgy tűnik.




Ahha.Koszonom a faradozasodat.Azt olvastam a ket reles meg vezetekes kommentet de tovabb nem jutottam vele..

Ezt talaltam az egyik oldalon de meg ertelmeznem kell:
https://kepkuldes.com/image/eH7zHP:D

YELLOW Elküldve: 2019-09-24 07:52 világításmodul programozása

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Tomi ,nekem mikor programoznad fel a kodlampat mint welcome light-ot?:D


ez egy marha jó kérdés. :D de én a hazakísérőfényt mondtam. most így hirtelen nem tudom, hogy nyitásra felkapcsolható-e a ködlámpa... de lehet azt relézni kellene...


Az a barbar megoldas,youtubon lattam az Inasokat,hogy felprogramoztak..
Ha sok idod van akkor jatszhatnal vele:mrgreen:


Egyebkent hova kene kotnom a relet/ket?
Sematika erdekel.A tobbit megoldom :D
12V-os idorelem van is itthon vagy ketto:D


egyértelmű, hogy a belsőtér világításra, mármint az húzza be. de ha valóban programozható, akkor felesleges relézni. de most nekem hirtelen ez nem rémlik. esetleg utána nézek.


Hat azt nagyon megkoszonnem:kiraly:


én ahogy nézem a videókat, konkrétan sehol nem írja, hogy programozható. egyik helyen írja, hogy két relé és néhány vezeték. ez az lesz amit mondtam.
máshol plusz modult ír. vagy azt írja, hogy az összes hazakísérő fényt aktiválja, és valami vezetékről ír, hogy a kulcs nyomásra tudja váltogatni, tehát valamit köt valahová. de konkrétan sehol nem ír semmit.
hazakísérő fény változtatható ez tény, ugye ha a kulcsot kiveszed, és magad felé húzod az index kart, mintha refiznél, akkor a beállított lámpa világítani fog, x másodpercig. de a welcome fény más, azt úgy belső világításra érdemes kötni, vagy a arra a vonalra, ami nyit/zár. ugye ez behúz egy relét, ami 12V-ot kapcsol az adott lámpára, jelen esetedben a ködlámpára. egy orosz oldalon is ezt írja. az újabb típusoknál már programozható, de E46-nál nem úgy tűnik.

konkolyd Elküldve: 2019-09-23 12:27 Harman / Kardon

Sziasztok!

Sikeresen beépítettem egy Harmann Kardon Logic 7 szettet az E90-be. És még szól is :)
Viccet félretéve, alap business sztereo rendszer volt a kocsimba, és az lett átépítve Logic 7-re.
Nem volt egyszerű mutatvány, szerencsére akitől vettem a rendszert bontós srác mindent adott hozzá ami kell, optikai kábelek, erősítő, hangszórók, kábelezéssel stb. Mondanám hogy csak össze kell dugni és szól de azért nem ilyen egyszerű.
Először is olyan fejegység kell, amire rá lehet csatlakoztatni az optikai kabelt. Nem mindegyik Professional fejegység tudja ezt, olyat kell beszerezni.
Ezután az optika kábelt kell behúzni, ha csak az erősítő lesz benne akkor egyszerű, ha CD-tár meg navi meg minden más akkor sorba kell kötni az optikai rendszert egy gyűrűt, vagy kört kialakítva. Nekem csak erősítő lett beletéve, tehát fejegység erősítő összeköt, az optikai kábel csatlakozói könnyen szerelhetők, a felesleges részeket ki kell iktatni belőle, mert akkor nem lesz zárt a kör. Erősítőnek állandó 12V+ az akksiról egy 30A biztosítékon keresztül, test a kasztnihoz. Az erősítőt a fejegység fogja bekapcsolni az optikán keresztül. Ezután a hangszóró kábelezése jött, itt minden kábel hossza adja magát, nem túl bonyolult de ki kell bontani mindent. Hangszórók, mélynyomók beépítése is kellemes kis meló, de minden passzol a gyári helyre, nem igényel semmi átalakítást. Hátsó ajtónál kell majd kivágni a kárpitot, de azt még hanyagoltam, így a hátsó ajtókba nem tettem be a hangszórókat. Ha minden kész jöhet a fejegység kódolása. Ezt egy ismerős csinálta, nekem nincs hozzá cuccom. Nem volt nagy mutatvány, át kellett állítani mindent TOP-Hifi-re.
Ezután végre meg is szólalt a zene, gyönyörű hangzással, ütős hangerővel :) szóval elégedett vagyok vele.
képeket sajnos nem csináltam, de a lényeg az hogy be lehet építeni az autóba és nem kell hozzá atomfizikusnak lenni...:D
Ha bárkinek kérdése van írjon nyugodtan.

Krapulax6 Elküldve: 2019-09-21 04:01 világításmodul programozása

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Remélem jó helyre írok.

Szeretném programozni a kocsim indexét, hogy ajtó nyitás és záráskor villogjon az index. Ugyanis baromira zavaró, hogy se nyitáskor, se záráskor nem villan semmi, így mindig fülelnem kell ajtó záráskor, hogy bezárta-e. Ami a rendelkezésemre áll: laptop, rajta INPA és egyéb feltelepített progijai, k+DCAN kábel. A kérdésem az lenne, hogy le tudja-e valaki írni nekem, hogy mit hogyan kell módosítanom, és mit hova kell másolni, hogy működjön a dolog. Kerestem volna a neten leírást, de nem találtam olyat, ahol szájbarágósan le lenne írva. A kocsi típusa: e46 sedan, 2001/5 évjáratú.

Segítségetekben bízva,

Üdv


Hát INPA-val ezt nem fogod tudni beállítani.
Amivel lehet, azt meg macerás leírni, beállítani hozzá a profilt, stb.


Tomi ,nekem mikor programoznad fel a kodlampat mint welcome light-ot?:D

Altus Elküldve: 2019-09-17 21:42 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
Jonerto írta:
YELLOW írta:
Altus írta:
YELLOW írta:
Altus írta: Sziasztok!
Érdekelne, hogy a manuális klíma panelt ki lehet cserélni digitálisra? Egy e87 es 2006-os évjáraturól van szó. Előre is köszi a segítséget!


ez nem ilyen egyszerű. minden autó esetében a digit és a manuál klíma között minden más szinte. más az egész box, de még lehet a klímahűtő is. a digitben tele van apró motorokkal, amik mozgatják a boxban a csappantyúkat, a vezérlésnek megfelelően. sokkal több szenzor van benne.
szóval magát a kezelőfelületet hiába cseréled ki, nem fog jól működni, mivel a manuálisban több a bowden, meg semmi értelme nincs.


Köszi hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Ez a manuális panel már elektromosan állít mindent. Nincsenek bovdenek, csak a kialakítása, a külső kinézete olyan mint egy manuális. A csatlakozók is stimmelnek csak ha összedugóm és bekapcsolom, a levegő befújása össze vissza működik. Azt hittem talán van valami programozási vagy beállítási lehetőség hogy felismerje az új egységet.


valószínűleg a venti előtét ellenállása is más. ezért nem jól szabályozza, és valószínű valami szenzor is hiányzik hozzá. lehet igazad van és valahogy programozható, de akkor ezt nem tudom. hátha más. de tutti nem ilyen egyszerű.


Ki lehet cserélni mert a csatlakozók ugyanazok és működik is de nem 100-osan mert a digitben 3 levegő terelő motor van a manuálban csak 1.Ezért van , hogy a manuálban a levegőt csak 1 vagy 2 szellőzőn tudod befúvatni míg a digiten egyszerre mind a 3 is akár. Az erősséget ugyanolyan jól lehet vele állítani.A lényag motortipusban ugyanolyan autóból való legyen dízel vagy benzin.Én e46 on ezttapasztaltam.


nekem sajnos fater +50ezerért elfelejtette megrendelni a Duster-be a digit klímát. mert amúgy senki nem mondta és fura mód rá sem akarták beszélni. pedig legnagyobb felszereltség volt, sőt még pluszban ment rá ez-az. eleve nem is értem, hogy a legnagyobb felszereltséghez miért nem jár már egy 50ezres extra alapból. szóval mikor vettük át az autót, akkor rákérdeztem erre, és ott is azt mondták, hogy sajnos ez nem olyan egyszerű. sőt jut eszembe, az autóra majd fél évet várt, én 2 hónappal később tudtam meg, és vettem észre, hogy ohne digit klíma. hiába mondtuk, hogy nem lehetne változtatni, azt mondták nem. csak a színét. ezt sem értettem. bár meg tudom magyarázni magamnak.
viszont tudom, hogy vannak autók, ahol pl a venti előtét ellenállása is más manuál és digit klíma esetén. még kinézetre is.
E46 megint más. mert ott nem volt dupla digit klíma. E87-nél meg a manuál szerintem sima klíma, a digit pedig dupla digit. tehát kb biztos, hogy a klímabox nem ugyanaz.


Végül is arra jutottam, hogy a manuálissal is teljesen jól vezérelhető a rendszer,bár nem olyan szép mint a digitális. Így hát van egy eladó digit klíma panelom, ha kell valakinek.

Krapulax6 Elküldve: 2019-09-14 18:47 320d Motor

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 320D 150 lovas motor.
Random modom elmegy a kakao belole.
Padlogazt nyomva barmilyen sebessegfokozatban alig bir gyorsulni illetve a pillanatnyi fogyasztasmero megall kozep allasban nem ugrik fel maxra.Mindegy,hogy hideg vagy meleg a motor.
Ezutan gondol egyet es megindul.
Kartergazszurot kitakaritottam,egr-t szinten.
Uzemanyagszuro egy eve volt cserelve.
Vakuumtartalyrol lehuzva a csovet hallani a szisszenest szoval nincs repedes rajta.
Tobbi csovon nem latni serulest.
Merre induljak?Biztos volt masnak is ilyen tunet,kerdesem az lenne,hogy mit csereljek?
Javasoltak a turbo geo allito rudazatot,esetleg be-beragad..Sajnos azt se tudom mit keresek.
Ha valaki kuldene kepet rola,hogy lecsekkoljam vagy egy robbantott abrat az megkoszonnem.
Az sem lenne hatrany ha valaki vagja a diagot es ranezne ... ha kell hazhoz megyek bar a Balatonig nem szivesen mennek el vele Borsodbol :D


hát de mondtam hol van a turbo geometria állító. a két csiga között.
ha nézted a vákuum puffer tartályát, akkor onnan a cső, rámegy a geo állítóra.
itt van a képen:




Naja,de egr takaritasa utan jo volt egy darabig,ahogy beszeltuk es tovabb nem is firtattam a dolgot.
Ha valami jo akkor nem basztatjuk alapon.:D
Nos azt a vizszintes tengelyt kell figyelnem rajta?

Ma meloba menet es jovet is rendben volt...

Vasarnap vagy hetfon mar ralesek ,hogy mozog-e.
Gondolom nem darabosan kell mozognia igaz?


nem kellene darabosan. de jó lehúzni a rúd végén lévő szelepről majd a vákuumcsövet. mert ha van a rendszerben és nem enged el, akkor nehéz lesz megmozdítani.
intercooler csövei, ami rámegy és lejön róla, nem ereszt?


Jol ertem allo motor mellett mozgassam meg kezzel?
Hulye kerdes de az emlitett csoveknel honnan tudhatom ha szivarog?
Tegyem ra a kezem?


persze álló motornál mozgasd. de úgy is jó, ha nézed és párod meg nyomja a gázt, akkor is mozdulnia kell. elvileg be lehet látni.
a csövet átnézni. vagy nagy gáz esetén nézni szelel-e. átnyomkodni, nincs e kirepedve, hasadva.



Meg most sem volt idom ranezni de ismet szedi a labat az utolso kommentem ota,igaz volt utanfuto huzgalas nem keves,4-ben 30 km kb. 90-100 kozott ,szoval lehet,hogy a geo lesz..
Vagy valami szenzorrol lejott a szutyok a “kinzas”-tol.


Na,szerintem ez be van ragadva ha jol gondolom...
https://youtu.be/95uzM0K877U


így van. az ragad. szerintem maga a geo mechanika rossz, amik forognak a kipuf oldalon kis terelők, azok szorulhatnak. de lehet valahol a vákuum sem jó.
mondom le kell szedni róla a vákuumcsövet, aztán kézzel mozgatni. ha úgy is nehezen mozog, vagy nem, akkor mechanika.



Kezzel amennyire beferek nem birom mozgatni,a vakuumcsovet leszedtem rola,tegnap megkuldtuk Debrecenbe (Kisagyat venni :lol: ) akkor jo is volt de mar megint gatya.
Megprobalom leoperalni a turbot es elkuldom tisztittatni...
Ajanlottak jofajta cegeket akik ezzel foglalkoznak.
Addig Suzuki8)



Szedtel mar le turbot?:D

Krapulax6 Elküldve: 2019-09-14 17:23 320d Motor

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 320D 150 lovas motor.
Random modom elmegy a kakao belole.
Padlogazt nyomva barmilyen sebessegfokozatban alig bir gyorsulni illetve a pillanatnyi fogyasztasmero megall kozep allasban nem ugrik fel maxra.Mindegy,hogy hideg vagy meleg a motor.
Ezutan gondol egyet es megindul.
Kartergazszurot kitakaritottam,egr-t szinten.
Uzemanyagszuro egy eve volt cserelve.
Vakuumtartalyrol lehuzva a csovet hallani a szisszenest szoval nincs repedes rajta.
Tobbi csovon nem latni serulest.
Merre induljak?Biztos volt masnak is ilyen tunet,kerdesem az lenne,hogy mit csereljek?
Javasoltak a turbo geo allito rudazatot,esetleg be-beragad..Sajnos azt se tudom mit keresek.
Ha valaki kuldene kepet rola,hogy lecsekkoljam vagy egy robbantott abrat az megkoszonnem.
Az sem lenne hatrany ha valaki vagja a diagot es ranezne ... ha kell hazhoz megyek bar a Balatonig nem szivesen mennek el vele Borsodbol :D


hát de mondtam hol van a turbo geometria állító. a két csiga között.
ha nézted a vákuum puffer tartályát, akkor onnan a cső, rámegy a geo állítóra.
itt van a képen:




Naja,de egr takaritasa utan jo volt egy darabig,ahogy beszeltuk es tovabb nem is firtattam a dolgot.
Ha valami jo akkor nem basztatjuk alapon.:D
Nos azt a vizszintes tengelyt kell figyelnem rajta?

Ma meloba menet es jovet is rendben volt...

Vasarnap vagy hetfon mar ralesek ,hogy mozog-e.
Gondolom nem darabosan kell mozognia igaz?


nem kellene darabosan. de jó lehúzni a rúd végén lévő szelepről majd a vákuumcsövet. mert ha van a rendszerben és nem enged el, akkor nehéz lesz megmozdítani.
intercooler csövei, ami rámegy és lejön róla, nem ereszt?


Jol ertem allo motor mellett mozgassam meg kezzel?
Hulye kerdes de az emlitett csoveknel honnan tudhatom ha szivarog?
Tegyem ra a kezem?


persze álló motornál mozgasd. de úgy is jó, ha nézed és párod meg nyomja a gázt, akkor is mozdulnia kell. elvileg be lehet látni.
a csövet átnézni. vagy nagy gáz esetén nézni szelel-e. átnyomkodni, nincs e kirepedve, hasadva.



Meg most sem volt idom ranezni de ismet szedi a labat az utolso kommentem ota,igaz volt utanfuto huzgalas nem keves,4-ben 30 km kb. 90-100 kozott ,szoval lehet,hogy a geo lesz..
Vagy valami szenzorrol lejott a szutyok a “kinzas”-tol.


Na,szerintem ez be van ragadva ha jol gondolom...
https://youtu.be/95uzM0K877U


így van. az ragad. szerintem maga a geo mechanika rossz, amik forognak a kipuf oldalon kis terelők, azok szorulhatnak. de lehet valahol a vákuum sem jó.
mondom le kell szedni róla a vákuumcsövet, aztán kézzel mozgatni. ha úgy is nehezen mozog, vagy nem, akkor mechanika.



Kezzel amennyire beferek nem birom mozgatni,a vakuumcsovet leszedtem rola,tegnap megkuldtuk Debrecenbe (Kisagyat venni :lol: ) akkor jo is volt de mar megint gatya.
Megprobalom leoperalni a turbot es elkuldom tisztittatni...
Ajanlottak jofajta cegeket akik ezzel foglalkoznak.
Addig Suzuki8)

YELLOW Elküldve: 2019-09-14 16:58 320d Motor

Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 320D 150 lovas motor.
Random modom elmegy a kakao belole.
Padlogazt nyomva barmilyen sebessegfokozatban alig bir gyorsulni illetve a pillanatnyi fogyasztasmero megall kozep allasban nem ugrik fel maxra.Mindegy,hogy hideg vagy meleg a motor.
Ezutan gondol egyet es megindul.
Kartergazszurot kitakaritottam,egr-t szinten.
Uzemanyagszuro egy eve volt cserelve.
Vakuumtartalyrol lehuzva a csovet hallani a szisszenest szoval nincs repedes rajta.
Tobbi csovon nem latni serulest.
Merre induljak?Biztos volt masnak is ilyen tunet,kerdesem az lenne,hogy mit csereljek?
Javasoltak a turbo geo allito rudazatot,esetleg be-beragad..Sajnos azt se tudom mit keresek.
Ha valaki kuldene kepet rola,hogy lecsekkoljam vagy egy robbantott abrat az megkoszonnem.
Az sem lenne hatrany ha valaki vagja a diagot es ranezne ... ha kell hazhoz megyek bar a Balatonig nem szivesen mennek el vele Borsodbol :D


hát de mondtam hol van a turbo geometria állító. a két csiga között.
ha nézted a vákuum puffer tartályát, akkor onnan a cső, rámegy a geo állítóra.
itt van a képen:




Naja,de egr takaritasa utan jo volt egy darabig,ahogy beszeltuk es tovabb nem is firtattam a dolgot.
Ha valami jo akkor nem basztatjuk alapon.:D
Nos azt a vizszintes tengelyt kell figyelnem rajta?

Ma meloba menet es jovet is rendben volt...

Vasarnap vagy hetfon mar ralesek ,hogy mozog-e.
Gondolom nem darabosan kell mozognia igaz?


nem kellene darabosan. de jó lehúzni a rúd végén lévő szelepről majd a vákuumcsövet. mert ha van a rendszerben és nem enged el, akkor nehéz lesz megmozdítani.
intercooler csövei, ami rámegy és lejön róla, nem ereszt?


Jol ertem allo motor mellett mozgassam meg kezzel?
Hulye kerdes de az emlitett csoveknel honnan tudhatom ha szivarog?
Tegyem ra a kezem?


persze álló motornál mozgasd. de úgy is jó, ha nézed és párod meg nyomja a gázt, akkor is mozdulnia kell. elvileg be lehet látni.
a csövet átnézni. vagy nagy gáz esetén nézni szelel-e. átnyomkodni, nincs e kirepedve, hasadva.



Meg most sem volt idom ranezni de ismet szedi a labat az utolso kommentem ota,igaz volt utanfuto huzgalas nem keves,4-ben 30 km kb. 90-100 kozott ,szoval lehet,hogy a geo lesz..
Vagy valami szenzorrol lejott a szutyok a “kinzas”-tol.


Na,szerintem ez be van ragadva ha jol gondolom...
https://youtu.be/95uzM0K877U


így van. az ragad. szerintem maga a geo mechanika rossz, amik forognak a kipuf oldalon kis terelők, azok szorulhatnak. de lehet valahol a vákuum sem jó.
mondom le kell szedni róla a vákuumcsövet, aztán kézzel mozgatni. ha úgy is nehezen mozog, vagy nem, akkor mechanika.