Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


Adriano98 Elküldve: 2021-10-30 19:17 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után:D:D


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.

YELLOW Elküldve: 2021-10-30 17:23 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után:D:D


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-30 13:22 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után:D:D


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.





YELLOW Elküldve: 2021-10-22 19:56 kormánymû

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Ha álló helyzetben járó motorral megrántgatom a kormányt, az normális, ha hallok egy kis kopogó hangot?
A kerék mozdul a legkisebb mozdulatra is, csak fura számomra ez a kopogó hang.


szerintem normális., ha nincs alatta kavics és az adja a hangot. esetleg alá kell menni, és figyelni a gömbfejeket. persze lehet a fogasléc is, de akkor nem reagálna azonnal.
de érdemes nem járó motornál hallgatni, nézni, hol mi van.
jut eszembe a gátló szára a toronycsapágyban is adhat ki hasonló hangot.

PTamas7894 Elküldve: 2021-10-22 12:12 kormánymû

Sziasztok,

Ha álló helyzetben járó motorral megrántgatom a kormányt, az normális, ha hallok egy kis kopogó hangot?
A kerék mozdul a legkisebb mozdulatra is, csak fura számomra ez a kopogó hang.

joezeyoutube Elküldve: 2021-10-11 13:52 Cicergés a motor felõl

A cicergés a dieseles szaki szerint égészaj, de hibátlan.
Most kapott 5W30 EDGE M olajat, minden szűrő cserével, halkabb lett...hm...

joezeyoutube írta: Köszi. Tegnapelőtt kiolvasták, EGR hiba volt benn, törölték, tegnap megint ki lett olvasva másik helyen (dieseles ember) EGR hiba megint benne volt, és mind a 4 izzítógyertya. Megfülelte, szerinte porlasztó hang, élő adatként amit kér nyomást a rendszer az pontosan fel is épül, megy rendesen, eszik keveset, néha lehetetlen keveset (70 el 5ik tempomat 2.5l/100km 4.0 menu) 100km/h mellett is 3,7l/100km. Nem füstöl indul hidegen melegen. Nem torpan, 200 alatt kicsit hulla aztán rendes erőre kap.
Egy hete vettem, elötte Opel adagolós vot, az egész más hangkarakter.


YELLOW írta:
joezeyoutube írta: ...esetleg nem lehet, hogy 220e km nél eredeti a vezérműlánc, ha meleg a motor, pont annyit lóg a vezérlés, hogy nagyon minimálisan eléri a dugót valamelyik szelep? 220e km lánc csere ajánlott?
Most még azt akarom megpróbálni a laposszíjra kis vizet öntve változik-e a hangja (tudom le kellene szedni a szíjat és menni 100m-t) Én már rögtön elő tudom csalni a hangot.
Igaz más hobbi (audiophile csöves erősítők) miatt a fülem a legjobb érzékszervem, lehet hiperérzékeny vagyok. Ment ma mellettem egy TDCI focus annak volt hasonló hangja, de az nem ment csak füstölt. Az előző off y20dth opel am nem füstölt nem ment, de csak sima morgo hang volt lehet megszoktam.
Szelephanghoz hasonló elsőre, de inkább öblösebb a hang színe, más a hang felharmónikus tartalma :).
Még arra gondoltam lehet SVC CR nyomásszenzor kevesebb nyomát mér a valósnál és a valódi CR nyomás nagyobb? Az a baj nincs diag om, nem tudom még mit kéne vennem. Nem tudom megnézni ami eszembe jut, pl most idők, beporlasztott mennyiségek...hm...milyen diag ot vegyek?


hogy falról mit ver vissza egy dolog. arra ne alapozz semmit. szalagkorlát dettó. ezek nagyon csalókák.
ciceregni a porlasztó tud, vagy valami feszítő, esetleg a kettős tömegű lehet ki. ezt így megmondani lehetetlen. ha nincs egyéb tünet, szerintem használd, mint eddig.




Bitu79 Elküldve: 2021-09-26 20:02 Társalgó

Ma felpolíroztam a szélvédőt a kocsin.Polirszivacsot és polírpasztát használtam.Polír előtt is lepucoltam az üveget,és néha be is vizeztem sikálás közben.Kábé 4-6 órát sikáltam,utána zsírtalanítottam is.Most olyan,mint a kristály.Apróbb karcok full eltűntek,illetve lejöttek az üvegre kenődött dolgok is. :lol: Este feltűnő,hogy jóval kevesebb lett a becsillanás,ilyesmik.Szinte új lett a szélvédőm.Persze előtte sem volt karcos annyira,de voltak zavaró fénytörések benne.Elégedett vagyok a végeredménnyel.A végén lehet beruházok egy polírgépre,mert marhára elfáradtam ma is.Mondjuk én az egész autót végigpolíroztam nem egyszer kézzel. :D

A bal első oldali ablakon volt egy nagy karc fenntről-lefelé,gondolom az üvegfelhúzásnál karcolta meg valami...Na azt is kiszedtem teljesen. :kiraly:

Polírpasztát degreaserrel le is mostam rendesen a szélvédőről polír után,úgyhogy tuti kijött a karc,vagy az a felkenődött cucc,amit évekig nézegettem az oldalüvegen is.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-10 10:22 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább :D De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.

jah csak súly alatt más. meg kellett volna emelni és úgy is megnézni. ;)
Meg volt emelve,úgy nézték meg az alját,lógtak a kerekei szegénynek :D
Csáposra tették úgy értem.
Megtaláltam a hibát.Semmi köze a futóműhöz.:fetreng: Bezsíroztam az összes ajtó zsanért,csomagtérajtó zsanért,motorháztető zsanért,és az összes zárat.Azóta nincs nyikkanás.A motorháztető zsanérja adta a hangot valahogy :) Gondoltam leírom,hátha másnak is hasznos lesz ez.A fene se gondolta volna,hogy a zsanér nyöszörgött a motorháztetőnél néhány döccenőnél... :kiraly:
Most az autóm hangtalanul siklik még rossz úton is. :kiraly: Tök örülök ennek most. :iszunkra:

Bitu79 Elküldve: 2021-08-26 14:54 Társalgó

Másnak patyolat tisztának számító szélvédőt megtisztítottam kívül-belül az alábbi módon:Első lépésként kivül és belül is áttöröltem ablaktisztítóval(Clin szerintem a legjobb),másodjára jött a degreaser(szilikon lemosó,van több féle,én Lotus degreasert használtam) kívül-belül egy másik mikroszálassal,harmadjára ioncserélt vízes áttörlés kívül-belül(5 liter 400 ft a tescoban) egy harmadik mikroszálassal.Ezt eljátszottam az összes üvegen.Az ablaktörlő lapátokat leszereltem,és alaposan átmostam őket,főleg a törlőgumit.Az ablaktörlő karokat is leszedtem és megpucoltam a forgó részeket wd 40-el majd teflon-zsírspray-el.Levélrácsot nem szedtem ki,csak a tengelyt puckáztam és kentem meg a levélrácsig.Ráment így is 4 órám az egészre...Nem volt nagyon koszos a tengely,mert sűrűn mosom a kocsimat.Átlag autónál viszont érdemes ezt megtenni.Csak jobb lesz.A üvegek annyira tiszták,hogy olyan mintha nem is lennének :kiraly: A végeredményről lehet töltök fel Yt-ra vidit,annyira szép lett.:D
Akinek nagyon koszos a szélvédője első lépésként átnyalhatja koszradírral(magic eraser),majd alapos törlés.Ha nem sajnáljátok a lóvét,akkor lakktisztító gyurmával is át lehet dolgozni az üvegeket.Ebből a legdurvább kell üveghez. A többi lépés ugyanaz a tökéletes eredmény érdekében.Fontos,hogy a legvégén ioncserélt,vagy desztilált vizet használjatok,csak így lesz csíkmentes az üveg.Én jó nagy mikroszálasokat használtam,amiket többször össze lehet hajtani a méretükből adódóan.Minden üvegnél hajtogattam egyet a mikroszálason,a száraz felére,így kezdtem neki a következő üvegnek.A tisztító szereket nem az üvegre fújtam,hanem a mikroszálasra.Így nem kellett a fényezést újra letörölgetnem,mert tegnap mostam ugye kocsit.Ezt leírtam nektek,mert régebben kérdeztétek hogy lehet szépen és csíkmentesen ablakot tisztítani. :kiraly:

Esetleg wd 40-el érdemes befújni az ablaktörlő gumi élét,majd áttörölgetni?Youtubon láttam.Vélemények erről? :D Én marhaságnak tartom személy szerint.Egyenlőre ezt kihagytam,csak átmostam alaposan a lapátokat és a gumi részt is rajtuk vödörben ablaktisztítós vízben.Ehhez is mikroszálast használtam.Elég barna lett a víz,de szerintem a gumi él fog csak,nem kosz volt...Aki nem takarítás mániás mint én,azoknak hasznos tipp volt ez is.Sokan az ablaktörlőket sem tisztítják soha...

Extra:Mindig áttörlöm a pedálokat is,de kábé ennyi.A résekből nem hozza ki a koszt az áttörölgetés...Lepucoltam a pedálokat most profin,és a taposót,ezeket mindenki el szokta felejteni.Fogtam egy használt fogkefét,fújtam rá ablakpucolót.Így a pedálgumi réseiből is kijön a kosz.Amíg molyoltam,addig a pedálok alá tettem egy rongyot,hogy arra csöpögjön a kosz.Én arra is figyeltem,hogy ne fröcsköljön mindenfele a koszos lé.A pedálok most olyanok,mintha újak lennének.Hátha ezt sem tudta mindenki. :kiraly: Ha van kérdésetek kérdezhettek tőlem autóápolás témában. :roll: PEACE. :iszunkra:

Bitu79 Elküldve: 2021-08-26 09:34 Társalgó

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.

pedig ez tipikusan viasz szerű dolog, csak valami rossz anyag.
de lehet állítani a dőlésszöget a lapátnak. a "bosch" karra, ahogy visszahajlik J alakban, oda van egy spéci eszköz, amit oda kell rakni és egy szerszámmal lehet rajta tekerni. ezzel lehet szöget módosítani. vannak hivatalos értékek is. a neten találni ilyeneket.
:kiraly:Én is gyanakxom a vízükre...Köszi a válaszod Yellow.