Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


YELLOW Elküldve: 2017-02-16 11:09 Termosztát

Kabi írta:
nekem is hasonló problémám volt, 65 fokig melegedett fel csak a víz. első körben cseréltem a EGR termosztátot, mert ahhoz egyszerűbb volt hozzáférni. természetesen a probléma nem oldódott meg. Azután cseréltem a másikat is, aztán azóta jó a vízhőfok. Más kérdés, hogy ha legközelebb megint tönkremegy valamelyik, akkor hogy derül ki, melyik a ludas...


akkor kiszeded mindkettőt és leellenőrzöd melegvízben...
ezek leginkább anyagfáradásban mennek tönkre. ezért is írtam, hogy 10+ éves autónál inkább cserélje mindkettőt az ember. mert ha valamelyik jó is, akkor idő kérdése mikor adja meg magát. és mi fog a user eszébe jutni? hogy múltkor is ezt cseréltem, biztos megint ez rossz. :D ez az alap gondolkozás. persze lehet pont fején találja, de nem valószínű.

Kabi Elküldve: 2017-02-16 09:52 Termosztát

YELLOW írta:
Macska írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!


én pedig tudom, hogy akinek ez volt a baja és cserélte az EGR termosztátot, annál kiderült a másik volt a rossz. vagy épp fordítva.
ezek is olyan alkatrészek, amik idővel tönkre mennek, elgyengülnek, stb.
tehát párban cserélni igen javallott. mivel árban nem vészes, így ezen agyalni, hogy melyiekt cseréljem, hogy tudok spórolni felesleges. :wink:

szerk.: mondjuk azt hozzáteszem, hogy etgyük fel az ember tudja, hogy cserélte mind a kettőt, majd 2 év múlva tönkre megy valamelyik, akkor nem kell cserélni csak a rosszat. de 12-17éves autóknál, amiknél feltételezhető, hogy még gyári van benne, ott ajánlatos.


nekem is hasonló problémám volt, 65 fokig melegedett fel csak a víz. első körben cseréltem a EGR termosztátot, mert ahhoz egyszerűbb volt hozzáférni. természetesen a probléma nem oldódott meg. Azután cseréltem a másikat is, aztán azóta jó a vízhőfok. Más kérdés, hogy ha legközelebb megint tönkremegy valamelyik, akkor hogy derül ki, melyik a ludas...

YELLOW Elküldve: 2017-02-15 20:02 Termosztát

Macska írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!


én pedig tudom, hogy akinek ez volt a baja és cserélte az EGR termosztátot, annál kiderült a másik volt a rossz. vagy épp fordítva.
ezek is olyan alkatrészek, amik idővel tönkre mennek, elgyengülnek, stb.
tehát párban cserélni igen javallott. mivel árban nem vészes, így ezen agyalni, hogy melyiekt cseréljem, hogy tudok spórolni felesleges. :wink:

szerk.: mondjuk azt hozzáteszem, hogy etgyük fel az ember tudja, hogy cserélte mind a kettőt, majd 2 év múlva tönkre megy valamelyik, akkor nem kell cserélni csak a rosszat. de 12-17éves autóknál, amiknél feltételezhető, hogy még gyári van benne, ott ajánlatos.

Macska Elküldve: 2017-02-15 19:44 Termosztát

atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!

atus083 Elküldve: 2017-02-15 18:41 Termosztát

YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!

gueszka Elküldve: 2017-02-14 10:07 Autóvásárlás

Whole01 írta: Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!
Akkor levonva a konzekvenciát:lánc,EGR,DPF a lelke mindennek:)


Én inkább azt mondom, hogy ezekre mindenkepp erdemes figyelni, de egy ilyen hasznalt autonal barmi lehet... turbo stb... ha mostohán volt tartva...

Whole01 Elküldve: 2017-02-14 07:23 Autóvásárlás

Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!
Akkor levonva a konzekvenciát:lánc,EGR,DPF a lelke mindennek:)

gueszka Elküldve: 2017-02-13 21:58 Autóvásárlás

YELLOW írta:
juhaszadika írta:
lalada írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

A következő autó keltette fel az érdeklődésemet:

https://www.hasznaltauto.hu/au...k-10954859

Az E90 320Dről elég sok információt lehet olvasni.Nyilván nagyon fontos az előélet,,,
DE ez a 325d,197 Le mennyire bevált konstrukció motorikusan?

Köszönöm!


a BMW egyik legjobb dízelmotorja a korszakból.. amíg el nem szakad a lánc..sajnos előfordulhat, ha olyanja van. az én kocsimban is ez a motor van, van akinek 180-nél van akinek 400e-nél szakadt el.. ha folyamatosan karban van tarva, nem lehet gond, de ugye nem újként veszed.


Sztem elég hihetetlen h évi 17 e km-t használták. Inkább a duplája lehet benne.


ha nekem dízelem lenne sem mennék többet. de mivel nem is megyek, ezért nincs dízelem. :D
most lehet éppen olyan, aki a dízelt szereti, mert a karaktere fekszik, aztán sosem hozza be az előnyét.
de nem a hajtóanyag típusa határozza meg a futást.
bár abban igazad van, hogy többségében azért dízellel sokat szoktak menni. ha autópályáztak vele, azért a 400ezer sem sok, nem lesz kevésbé kopott a beltere sem, mint egy városi 150ezresnek..


Akkor valamilyen szinten mégis van korreláció a hajtóanyag és a futásteljesítmény között:D ...ha statisztikailag kimutatható, hogy a dízelek többett futottak... Bár én is ismerek olyat aki dízelt vett, pedig nem is megy sokat, plusz van aki nem megy sokat, de azt legalább pályán, gondolom az a legjobb scenario... hétvégente vagy heti 1x2

Whole01 írta: A lánc az tényleg rizikó, én lecseréltettem amikor megvettem. Úgy tudom az N47-ből a N47D20A/B verziók rizikósabbak 2008Q1-ig, nekem C-van, de szakad az is... első kerekeknél hidegindítás után lehet hallani a csattogást, neten van fent elég sok video... EGR szelep, DPF lehet még rizikó ha sokat városoztak... utóbbit lehet takarítani előbbi viszont csere... Én kicsit bánom hogy nem E46-ot vettem, egy 30i-t :(

YELLOW Elküldve: 2017-02-09 07:30 Gumiabroncs

Remil írta:
YELLOW írta:
Remil írta:
YELLOW írta:
Remil írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki csinált-e már olyat, hogy egy tengelyre különböző márkájú gumiabroncsot szeret fel?

Teljesen azonos méret, fajta, mintázat, profilmélység lenne csak a márkában lenne különböző. Nagyon nehezen találok olyan gumifaját ami eldurrant, és szinte alig volt használva. Megkérdeztem 1-2 gumist, de vegyesek a vélemények is. Van aki azt mondja meg lehet próbálni, mások meg nem ajánlják.

Mi történik ha ha nagyon hasonlót szerelek fel, de szinte minden paraméterben megegyezik a másikkal, még a profilmélység is közel azonos.


nem te kérdeztél hasonlót a totalcar-on? :D
Conti TS 850 eldurrant és 860-at tenne helyére. csak azt tudom javasolni, mint amit ott is írtak, hogy azonos tengelyen azonos gumi legyen mintára is. hiába csak kicsit tér el.
azt az 1 TS 850-et meg el kell adni, hátha valaki pont 1db-ot keres, vagy neked nézni 1db-ot. vannak hazsnáltgumis üzletek, ahol vannak darabos termékek, akár újak is.
és hivatalosan sem lehet fent.


Nem én voltam a kérdező. Nekem egy Adventi Zeta 225/40 r18 márkájú durrant el. Na most találj itt magyarországon ilyet...


nem inkább Zeta Alventi?
itt van: https://www.maxigumi.hu/auto-gumi/zeta/alventi/
akkor vegyék két másfajtát, ami ismert nálunk is. mondjuk a legtöbb helyen csak párban adnak gumit.


Igen valóban erről a gumiról lenne szó. (mi kerül ezen a noname abroncson 41e-be? ... más hasonló vagy, vagy peresebb, nagyobb ebből a márkából jóval kevesebb, lehet hogy itt a kereslet nyomta volna föl az árakat, de ennyire? ) A lényeg hogy magyarországon csak itt kapni, meg néhány orosz, ukrán oldalon hírdetik még.


alapvetően minden gumi drága. ha nézegetem az oldalakat, mert sokszor szoktam általában, ilyen 50%-os akciókkal árulják a gumikat. tehát mindegyik drága. bár lehet ezek csak üzleti fogások. de ha belegondolsz, a gumi az, ami darabonkánt egy kb tenyérnyi felületetn tart egyedül kapcsolatot az úttal. tehát fontos kellék.
ha nem kelendő a darab, akkor nyilván nem lehet olcsón adni. hiszen minél többet adtak el valamiből, annál tudják olcsóbban adni később. (pl. mobilok) a gyárak akik legyártják a telefont, a megrendelőnek is egyre olcsóbban gyártják le x darabszám után. aztán azért tudják ők is olcsóbban adni. végül a kiskereskedőn múlik sok, hogy mennyit is akar szakítani rajta, de általában követik az áresést.
másik, hogy magyarországon két féle gumik mennek nagyon. a drága márkás gumik, és a kínaiak, amik ismertebbek. de a drága termék sem csökkenhet egy érték alá, hiába behozta már a fejlesztés, gépek, gyártástechnológiák költségét. ugye akkor kell a profit, illetve egy drágább gumi előállítása azért még mindig nagyobb kiadás a gyártónak, mint egy kínainak, eleve kínába más bérekekn is dolgoznak.
szóval én azt javaslom, 2 ismertebb márkát vegyél. az meg mehet tartalékba, ha abból durran el valami, lesz pótlás, csak ügyelj a tárolásra és sokáig elállhat a gumi.

szerk.:
itt a cik a TC-ről, nagyon hasonló az eset, hátha segít.
http://totalcar.hu/tanacsok/gu...tengelyen/

borbelyi Elküldve: 2017-02-09 07:09 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
borbelyi írta:
Vezérműtengely jeladók cserélve, szemmel tartás indul!


de most csak megcserélted a kettőt, vagy újakat tettél be? mert én a felcserélésre gondoltam.
ha mégis lenne hibajelzés, akkor diaggal rá kellene olvasni. ha ugynaazt dobja hibának, mint korábban, akkor ezek a jeladók jók lesznek.


Nem vagyok én krőzus! Természetesen megcseréltem a kettőt! :porgosnevetos:


Már majdnem elhittem, hogy jó lett. Tegnap esti (inkább éjszakai) szokásos Sopron menet torpanás nélkül ment! Ma délelőtt ua. és Sopronból visszafelé 2x torpant meg, töltés hiba jelzéssel a műszerfalon, de az ECU-ban nincs hibajelzés.


nem lehet, hogy a generátorod szorul meg, aztán az fogja vissza az autót és emiatt jelez töltés hibát is?
le kellene venni a hosszbordásszíjat és átforgatni a generátort. mondjuk lehet csak akkor érezni, amikor olyan pontig melegszik benne a csapágy, amikor megszorul.


Mivel így vettem az autót, az első dolog ami felújításra került a generátor volt (szénkefék és kuplung csere - mondta a villamossági szerelő), persze ez nem jelenti, hogy alaposan csinálták meg - erre is figyelve. Miután jeleztem neki, hogy maradt a probléma, mondta, hogy vigyem vissza. Lehet erre is hívjam fel a figyelmét? Akkor miért ő a szerelő?


Az elégtelen üzemanyag ellátás okozthat ilyen hibát? Mert az üzemanyag szűrőt most fogom csak kicserélni, s gyanítom, hogy az állítólagos 170000 km alatt nem volt cserélve!


ha a szűrő lenne ludas, akkor nagyobb fordulaton is gond lenne, főleg. cserélni akkor sem árt főleg ha nincs infó róla, mikor volt cserélve.


Köszönöm!
Megrendeltem, érkezés után csere! Hozzá való gumicsöveket honnan lehet szerezni?