Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


joezeyoutube Elküldve: 2021-06-18 08:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Köszi. Elsőre rendeltem egy Delphi DS150 et, elég nekem a Wow, nem rögvest beletúrni akarok. Amúgy az INPA val akkor ha valaki érti az EGR-t is ki lehet ütni, vagy a koromszűrőt (nem tudom BMW hogy nevezi DPF?) Bár ha nincs EGR elméletileg a tökéleteshez másik map is kellene a motorvezérlőbe gondolom, nincs kipufgáz visszavezetés, gyorsabb égés tisztább levegővel, egész más időkben kellhet más mennyiségű gázolaj ugyanabban a terhelési állapotban.

YELLOW írta:
joezeyoutube írta: Sziasztok.
INPA kábelt+CD-t vennék, valószínű ez az ami nekem kell (ár érték arány csak a saját 2001 E46 hoz kellene, csak néha) Win10 re látok a youtubeon telepítési utmutatót, tényleg fel fog menni?

Másik miért lehet, hogy a Bömbibolt ban 13e az ebayon 4e HUF. Ugyanaz lehet? Kell figyelni milyen az alkatrész készlet?

FTDI FT232RL ebay es hez írva, nekem nem mond semmit, miért jó ha vvel van építve az USB interfész, vagy miért rossz.
A Bömbi boltos FT232RQ, hm...ezért lenne jobba?

Oké a kínai lehet nem működik elsőre (OpCom ot anno kínából vettem rögtön 3 smd kondi nem volt rendesen a helyén, kevés ón, de szerencsére megvoltak az alkatrészek csak egyik oldalt szakadt le, de javítottam reklamáció helyett.

A Bömbi boltos jobb? Megbízhatóbb, miben lehet más?


Esetleg Delphi DS150 et érdemes venni (off tipusok ismerete). Sokkal kevesebb BMW tudás, mint az INPA?


az INPA a BMW szoftvere, gyári diag szoftver.
tudni kell mit kell venni ebay-en és akkor ugyanaz. egyébként sokszor írják, hogy BMW, de hogy mindent tudj olvasni mókolni kell vele. Kell bele egy rövidzár. valószínű a bömbibótos ezt megcsinálja. egyébként szerintem ő is kínából veszi ugyanennyiért, csak drágábban adja tovább.
nekem pl VAG-COM KKL kábelem van a BMW-hez. vagy is az is van. INPA-hoz tökéletes.
arra kell ezeknél figyelni, hogy a kábel driver-ét csak azt szabad feltenni, amit adnak hozzá. tehát netre kapcsolódás esetén, ha magától lefrissíti, akkor kinyírhatja a chip-et és kuka a kábel.
illetve az INPA telepítése lehet kicsit bonyolultabb egy laikusnak, de időigényes beállítani a dolgokat. nem a progiban, hanem a windows-on. én XP-n használom, szóval... :D


joezeyoutube Elküldve: 2021-06-17 08:23 Cicergés a motor felõl

Köszi. Tegnapelőtt kiolvasták, EGR hiba volt benn, törölték, tegnap megint ki lett olvasva másik helyen (dieseles ember) EGR hiba megint benne volt, és mind a 4 izzítógyertya. Megfülelte, szerinte porlasztó hang, élő adatként amit kér nyomást a rendszer az pontosan fel is épül, megy rendesen, eszik keveset, néha lehetetlen keveset (70 el 5ik tempomat 2.5l/100km 4.0 menu) 100km/h mellett is 3,7l/100km. Nem füstöl indul hidegen melegen. Nem torpan, 200 alatt kicsit hulla aztán rendes erőre kap.
Egy hete vettem, elötte Opel adagolós vot, az egész más hangkarakter.


YELLOW írta:
joezeyoutube írta: ...esetleg nem lehet, hogy 220e km nél eredeti a vezérműlánc, ha meleg a motor, pont annyit lóg a vezérlés, hogy nagyon minimálisan eléri a dugót valamelyik szelep? 220e km lánc csere ajánlott?
Most még azt akarom megpróbálni a laposszíjra kis vizet öntve változik-e a hangja (tudom le kellene szedni a szíjat és menni 100m-t) Én már rögtön elő tudom csalni a hangot.
Igaz más hobbi (audiophile csöves erősítők) miatt a fülem a legjobb érzékszervem, lehet hiperérzékeny vagyok. Ment ma mellettem egy TDCI focus annak volt hasonló hangja, de az nem ment csak füstölt. Az előző off y20dth opel am nem füstölt nem ment, de csak sima morgo hang volt lehet megszoktam.
Szelephanghoz hasonló elsőre, de inkább öblösebb a hang színe, más a hang felharmónikus tartalma :).
Még arra gondoltam lehet SVC CR nyomásszenzor kevesebb nyomát mér a valósnál és a valódi CR nyomás nagyobb? Az a baj nincs diag om, nem tudom még mit kéne vennem. Nem tudom megnézni ami eszembe jut, pl most idők, beporlasztott mennyiségek...hm...milyen diag ot vegyek?


hogy falról mit ver vissza egy dolog. arra ne alapozz semmit. szalagkorlát dettó. ezek nagyon csalókák.
ciceregni a porlasztó tud, vagy valami feszítő, esetleg a kettős tömegű lehet ki. ezt így megmondani lehetetlen. ha nincs egyéb tünet, szerintem használd, mint eddig.


Adriano98 Elküldve: 2021-06-16 17:03 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.


Közben utána érdeklődtem, és annyit megtudtam hogy nincs visszahívás ezekre a motorokra. Gondolom már módosítitt szívósor és EGR került bele.

joezeyoutube Elküldve: 2021-06-16 09:54 Cicergés a motor felõl

Sziasztok. Nem akarok új topicot, de szintén 2001 es M47 ugyanez ami zavar, hidegen semmi hangja, illetve ott nem is tapossa az ember, melegen jön, főleg lehúzott ablak csendes utca, falról visszaverve hallani, Alacsony fordulat nem teljes terhelés, de magasabb fordulaton is. Alapjáraton, vagy terhelés nélkül pörgetve nem hallani.
Kiolvastuk, csak egy EGR hiba volt, töröltük, hang ugyanaz.
Megy rendesen, indul rendesen, fogyaszt rendesen, porlasztó korrekciók egyformák, CR nyomás is normálisan változik, nem füstöl, csak ha gyilok le van tiporva akkor pamacs.
Zavarja a fülem, szokjam meg? Teszek fel majd a youtube csatornára videót, megpróbálom jól bemikrofonozni. De ugyanez a hang ami ebben az idegennek a videójában hallani.

https://www.youtube.com/watch?v=QU34mBT4Otc






Petike írta:
rico írta: Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy mikor menet közben mondjuk 60-70-nél 5-ikben (de 4-ikben is megcsinálja) letaposom a pedált, és rátherhelek a motorra, akkor a már megszokott brummogás mellett hallok némi cicergést, csörgést a motor felõl. Aztán ahogy veszi fel a lendületet, úgy megszûnik. Jellemzõen akkor van, mikor kisebb fordulatnál adok nagyobb terhelést neki visszakapcsolás nélkül... Mi lehet szerintetek? Kuplung? Váltó? Mit nézzek meg? 320d.

Rico



...semmit, ez a befecskendezõ fûvókák hangja, mindegyik ilyen, az enyémen is hallani, és amelyik 20d-ben eddig ültem, mindegyik ilyen volt, ne parázz :wink:

petike


konkolyd Elküldve: 2021-06-03 07:22 E90 vásárlás

YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó:D
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.


Meg a fűtőventilátor előtét ellenállás és csatlakozó cserére is van visszahívás. Nekem nemrég cserélték, 1 óra volt az egész...


az a legnagyobb gáz, hogy ez a probléma (előtétellenállás), minden márkát érint, nem csak a BMW-t. E46-nál még nem vállalták be visszahívásnak, valóban E90 rémlik. nyilván tönkre megy idővel, de azért annak idején nagyon fura volt, hogy ennyire...


Igen, E46-ban magamnak cseréltem, mert ott szimplán behalt a süni. De E9x-ben pedig a tűzveszély miatt lett visszahívás. Nemrég hirdetett is egy csóka komplett műszerfalat, amiben kigyulladt a nevezett alkatrész :D kicsit megpörkölte odabent a dolgokat, szóval érdemes visszavinni és kicseréltetni...

YELLOW Elküldve: 2021-06-01 22:55 E90 vásárlás

konkolyd írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó:D
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.


Meg a fűtőventilátor előtét ellenállás és csatlakozó cserére is van visszahívás. Nekem nemrég cserélték, 1 óra volt az egész...


az a legnagyobb gáz, hogy ez a probléma (előtétellenállás), minden márkát érint, nem csak a BMW-t. E46-nál még nem vállalták be visszahívásnak, valóban E90 rémlik. nyilván tönkre megy idővel, de azért annak idején nagyon fura volt, hogy ennyire...

konkolyd Elküldve: 2021-06-01 08:07 E90 vásárlás

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó:D
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.


Meg a fűtőventilátor előtét ellenállás és csatlakozó cserére is van visszahívás. Nekem nemrég cserélték, 1 óra volt az egész...

YELLOW Elküldve: 2021-05-31 22:37 E90 vásárlás

Adriano98 írta: Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó:D
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?


úgy rémlik a vezérműlánc miatt nincs visszahívás, de az EGR/szívósor miatt igen.
vizsgálják, és ha kell cserélik, amit kell.

Adriano98 Elküldve: 2021-05-31 20:09 E90 vásárlás

Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó:D
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?

YELLOW Elküldve: 2021-05-27 22:16 E90 vásárlás

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.

Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi :D


egyiket se :D inkább 6 hengerest.
N46 láncugrás, olajfogyasztás, hajtókarcsapágy probléma, valvetronic, és kb minden tönkre tud menni, de ez mindegyikre igaz.
N43 direkt befecsis, szóval kokszolódik. elektromos vízpumpa hiba, injektor, szondák, trafók problémásak.
N47 hátul van a vezérlés. és van is vele baj. magasnyomású pumpa probléma. EGR hűtő hiba miatt a szívósor kiéghet és szúróláng keletkezhet, ami pont az üzemanyagcsövet éri. magyarán kigyulladhat. ja és van bennük szívósor csappantyú is, ami műanyag és szeret eltörni.
lehetne még sorolni.
ha legjobb motor kell E9x-ben, akkor széria eleji, 6 hengeres M54. az újabb N motorkódú 6 hengeres is jó, de abból se mind, mert volt vagy 3 féle. de még úgy is kevésbé bajos bármelyik, mint a felsők.


Ohh, köszönöm az infókat, magyarán lutri lehet mindegyik:D

Na és a híres ZF váltó? Arra igaz hogy amíg cserélik az olajat és nem kínozák akkor megbízhatóan teszi a dolgát?


ez mindegyikre igaz. érdemes utánajárni, melyik mekkora nyomatékra van. sokszor ugyanaz a váltó van egy erősebb és egy gyengébb motorhoz. nyilván tartósabb a gyengébb motornál. sajnos sokan nem cserélnek olajat. 200-300ezer km-nél meg már úgy kell, hogy szeleptömb le és full kitakarít, tömítések csere, stb. nem kis pénz az tény. de abban egy sima olajcsere, többet árt, mintha menne a régivel.