lantika írta:
YELLOW írta:
Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.
nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.
azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd ;)
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá :D, de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.
A link neve
ezt és az ehhez hasonló írásokon rég túl vagyok. a TC számomra már nem hiteles, pár korábbi dolog miatt sem.
a kamionokban azért 60ezer a csere periódus mondjuk, mert 1500f/min-től többet nem nagyon pörögnek. pedig ugye személyautónál az vagyon írva, hogy az aklacsonyfordulat a legrosszabb, mert az olajfilm pont amiatt nem alakul ki kellően ahol kellene.
mellesleg van egy olyan elképzelésem, hogy azért személyautóban is kibírna többet. de kamionban nagyobb mennyiségű olaj van, ami kevésbbé használódik + ugye az alacsony fordulat. a BMW 2 évben határozta meg. azért mert a két év alatt nem megyek sokat, attól függetlenül nem 1-5km-eket megyek, hanem tök feleslegesen járom a + köröket :D
mondom ott az olajam, ha BarG be tudja vizsgálni, szívesen adok belőle, vagy annak aki eljön és megnézi műszerrel. mert leve kíváncsi lennék. de egy kisebb összegben mernék fogadni, hogy semmi baja nincs. ;)