Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 256 találat


ChrisRas Elküldve: 2016-11-09 13:15 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok!
Mostanában tűnt fel a jelenség. Hidegen melegen, gyorsításkor enyhe csörgő, zörgő hangot hallok. Finoman gurulva nem hallani. Legalább is nem tűnt fel. Csak gázadáskor jelentkezik.Pontosan nem tudom beazonosítani de a váltó előtt valahol. Tehát motor környéke. Lehet csak egy valami görgő vagy hőterelő lemez, de nekem láncparám van. Vanos cserélve lett nemrég. De lánchoz nem nyúltak. Ami ismert hiba az egy gyújtótrafó az egyes hengeren. Más egyébről nem tudok. Mennyire hallható a haldokló lánc? Nem volt még ilyen probléma egyik autómnál sem. Lövésem sincs milyen egy lánc csörgés bmw módra. Pláne ha csak kialakulóban van. Egyenlőre kifutottam a keretből, vásárlás után felemésztett kb 400 ezret eddig. De nem tudom mennyire égető a jelenlegi probléma. Kezdjek hamut szórni a fejemre? Vagy van még időm? Tippek?


hi,
ha lánc probléma lenne, az akkor hallható jobban, amikor fordulatról elveszed a gázt.
ugye amikor gázt adsz, akkor befeszül a lánc, nem szokás hangja lenni neki, hanem amikor elengeded a gázt, vagy alapjáraton.
azt nézd meg, hogy üresben állva, ha gázt adsz neki, akkor is hallani-e. ha nem akkor a hatás környékén keletkezik valami.
ha álló helyben is hallani, akkor is érdemes alámenni, valakit megkérni nyomja a gázt és védőlemezeket megfogni, kipuff tartót, stb, ami mozoghat.


Nos ma közelebb kerültem a problémához. Gyujtortafo csere után az Indításkor pár másodpercig alapjáraton a Vanos környékéről jött a szakaszos enyhe daráló hang. Kézrátétellel ;) szintén érezhető, hogy egy vagy több kis harkály kopácsol a dekni alatt. Ha bemelegszik elmulik. Viszont amikor elengedem a gázt és beáll alapjáratra akkor is hallani. Egyenlőre csak szakaszos darálás. A korábbi csörömpölés nem tudom, hogy ezzel összefügg e. De így már nem természetes a mosolyom a volán mögött.

jamborj Elküldve: 2016-10-31 18:05 Motor-váltó

YELLOW írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset :( de leírom az ötleteimet :) (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi :) ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert :)


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát :)
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít :)

Nincs több hibakód?? csak ez?


az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.


Tényleg el kell vinnem egy hozzáértőhöz, ez már meghaladja a képességeim, műszer nélkül nem fog menni
Amúgy egy éve így járok vele, több szerelő is azt mondta, hogy nem tudja mi lehet ez, hagyjam ott pár napra, aztán lesz ami lesz...nem hagytam ott.
Tudtok ajánlani olyan embert aki meg tudná oldani a hibát egy nap alatt??

jamborj Elküldve: 2016-10-31 18:00 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin... :(


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...:merges1:


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??
:hulyevagyok:




Nem elfogadható jelet ír ki :( ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet. :|



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :?:


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...:?


Hát nehéz eset :( de leírom az ötleteimet :) (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi :) ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert :)


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát :)
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít :)

Nincs több hibakód?? csak ez?



van még egy hibakód
tankszellőztető szelep szakadt vezeték
Megnéztem,csak egy szál megy oda, ma szétbontottam azt az elosztódobozt a motor oldalán, ott sem megy másik vezeték 8O
egész a komputerig követve, sehol nincs másik vezeték nyoma 8O 8O
úgy néz ki hogy ki lett szedve az egész...
nem értem minek
de szerintem nincs a két hibának köze egymáshoz

YELLOW Elküldve: 2016-10-31 13:52 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset :( de leírom az ötleteimet :) (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi :) ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert :)


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát :)
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít :)

Nincs több hibakód?? csak ez?


az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.

hundamxd Elküldve: 2016-10-31 13:38 Motor-váltó

jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin... :(


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...:merges1:


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??
:hulyevagyok:




Nem elfogadható jelet ír ki :( ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet. :|



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :?:


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...:?


Hát nehéz eset :( de leírom az ötleteimet :) (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi :) ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert :)


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát :)
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít :)

Nincs több hibakód?? csak ez?

jamborj Elküldve: 2016-10-31 11:32 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin... :(


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...:merges1:


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??
:hulyevagyok:




Nem elfogadható jelet ír ki :( ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet. :|



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :?:


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...:?


Hát nehéz eset :( de leírom az ötleteimet :) (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi :) ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert :)


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát :)
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.

hundamxd Elküldve: 2016-10-31 10:18 Motor-váltó

jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin... :(


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...:merges1:


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??
:hulyevagyok:




Nem elfogadható jelet ír ki :( ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet. :|



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :?:


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.


Az autó nem jár simán, érezhető a bizonytalanság, a vanos pozíciója nem változik fordulaton sem, inpával követhető( szerintem ennek az oka, hogy a jeladó hiba fennáll)
Persze a jeladó 100% jó, több is volt benne, most gyári új van benne.
A vezérlést én nem bontottam meg, csak a vanos hidraulikus részét újítottam fel.
Az autót ezzel a hibával vettem meg, ezt megelőző szerelésekről nincs infóm.
Bízom benne, hogy nincs elrakva a vezérlés...:?


Hát nehéz eset :( de leírom az ötleteimet :) (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi :) ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert :)

decsizoli Elküldve: 2016-10-27 13:59 Autóvásárlás

YELLOW írta:
decsizoli írta: Vásárlás (sajnos új vagyok és saját topicot nem nyithatok :cry: )

BMW 2001 525xi Touring Combi:
- Hideget/meleget.
- Szempont volt a 4 kerék, fűthető ülés, kényelem, tempomat. (tetőablak gratis, hogy van benne)
- Nem városba, főként autópálya és hegyi (akár havas szerpentin)
- Alkatrész, szervíz megoldott.
- Típushibákra lennék kíváncsi, felmerülő nagyobb költségekre, mire figyeljek, mit nézzek meg jobban, mit hogyan vehetek észre?
- Km-rel tisztában vagyok.

http://new.hasznaltauto.hu/sze...r-10575852

Köszönöm!:D:D:D


te honnan jöttél? saját topic? itt nem magunknak nyitogatunk topic-ot. de már kezdem érti, a sok értetlen topic nyitást. saját topic-ot max a user nevednek nyithatnál. komolyan érdekelne, hol divat ez?

teljesen jó helyre írtál. most ezt akarod megvenni?
ha az átlag hirdetéseket nézem az országban, akkor azokhoz képest drága. egyébként ha valóban jó, akkor reális az ára.
olvasgass az oldalon jó sokat, meglátod nem kell nyitni "saját" topic-ot, mindenről találsz infót, igaz türelmesnek kell lenni. átlagosan hibalehetőség ugyanaz, mint minden E46-nál. a motor elég jó széria, max gyújtótrafók mehetnek ki, légtömegmérő hibák. furómű gondok ugyanazok, szilentek, kiszakadó hátsó bölcső. stb.



Köszönöm a választ! Ár természetesen majd alku tárgyát képezi, tehát ha bölcső rendben, egy powerflex szilentezés és mosolyoghatok pár évig a futóművel?:) motorrol találtam adatokat, de tipusonkent volt egy-ket kulonbozo dolog, felmerulheto problema es errol nemet forumon se sokat talaltam (ami lehet csak jot jelent:P).

YELLOW Elküldve: 2016-10-24 11:13 Autóvásárlás

decsizoli írta: Vásárlás (sajnos új vagyok és saját topicot nem nyithatok :cry: )

BMW 2001 525xi Touring Combi:
- Hideget/meleget.
- Szempont volt a 4 kerék, fűthető ülés, kényelem, tempomat. (tetőablak gratis, hogy van benne)
- Nem városba, főként autópálya és hegyi (akár havas szerpentin)
- Alkatrész, szervíz megoldott.
- Típushibákra lennék kíváncsi, felmerülő nagyobb költségekre, mire figyeljek, mit nézzek meg jobban, mit hogyan vehetek észre?
- Km-rel tisztában vagyok.

http://new.hasznaltauto.hu/sze...r-10575852

Köszönöm!:D:D:D


te honnan jöttél? saját topic? itt nem magunknak nyitogatunk topic-ot. de már kezdem érti, a sok értetlen topic nyitást. saját topic-ot max a user nevednek nyithatnál. komolyan érdekelne, hol divat ez?

teljesen jó helyre írtál. most ezt akarod megvenni?
ha az átlag hirdetéseket nézem az országban, akkor azokhoz képest drága. egyébként ha valóban jó, akkor reális az ára.
olvasgass az oldalon jó sokat, meglátod nem kell nyitni "saját" topic-ot, mindenről találsz infót, igaz türelmesnek kell lenni. átlagosan hibalehetőség ugyanaz, mint minden E46-nál. a motor elég jó széria, max gyújtótrafók mehetnek ki, légtömegmérő hibák. furómű gondok ugyanazok, szilentek, kiszakadó hátsó bölcső. stb.

YELLOW Elküldve: 2016-09-17 16:33 Mi lehet a baj?

theoldman írta:
hil írta:
YELLOW írta:
theoldman írta: Sziasztok,

olyan problemam lenne, hogy indulas utan par percel egyszer csak piros lampanal az alapjarat leesett, szinte le akart fulladni az auto, picit talan nehezebben is indult zoldnel. Ezt meg csinalta 2-3x, majd elkezdett vilagitani a check engine lampa. par km-et mentem igy, es leparkoltam. Masnap beultem, hogy elvigyem kiolvastatni a hibakodott, az auto tokeletesen ment. kiolvasas eredmenye hogy gyujtaskihagyas volt az egyik hengernel, hibakod torlese utan a szerelo tesztelte az autot, es nemtudta reprodukalni a hibat, ezert visszadta a kocsit. jarkaltam vele, tenyleg ok volt. Aztan par nap mulva megint ugyanez tortent, es megint vilagit a check engine, annyi kulonbseggel, hogy mire a parkoloba ertem megint magatol elmult. talalkoztatok mar hasonloval esetleg? (2003, 318, benzines).

elore is koszonom.


amelyikbe beírta a gyújtáskimaradást, abban a hengerben a gyújtótrafó fog meghalni.
nekem is ez volt, csak nekem a 3 eset között volt fél év különbség kb.
én cseréltem mind a 4-et, mert ez típushiba, volt egy cikkszám amik mind tönkrementek. 100ezer km környékén. ha korábban is olyat kapott, mert már cserélték, akkor megint itt az ideje. azért érdemes négyet cserélni, hogy egyforma legyen az összes, meg állítólag sorra tönkre fognak menni. és ma már úgy állsz, érdemes a gyertyákat is cserélni. persze ha azok nem rég voltak, akkor nem kell.
ha diag szerint mindig ugyanabba a hengerbe írja be, akkor át lehet tenni a trafót egy másikba, valószínű viszi a hibát.
nekem a 3. esetben végleg megadta magát. indításnál indult 3 hengeresen, majd újraindításnál semmi. 3. esetben meg indítás után 500m múlva kipurcant végleg.


Pont most gyógyítom autóm ugyenezen betegségét. Sajnos a szerelőd nem volt körültekintő,ha csak törölte a hibát és nem jegyezte meg, hogy melyik hengerre írta be a hibát. Ezt most ne felejtsd megkérdezni. Vettem 2db trafót betettem a rossz 2-es helyére, megjavult a dolog, A rosszat betettem az 1-es hengerbe, átment oda a hiba.



Koszonom sracok! Megvedem a szerelot, o mondta, csak en nem irtam le most, a 2-es, 4-es hengerbe volt gyujtas kimaradas, o azt mondta hogy eloszor gyertyakat cserelne ki, de akkor a gyujtotrafot is megemlitem neki mindenkepp.. jo lenne vegre nyugodt szivvel jarkalni az autoval megint.



azt garantálom, hogy ha most régi gyertya van benne, és újat teszel bele, az ki fogja végezni. nekem is az új NGK-k adták meg a kegyelemdöfést a trafónak. mert 150km-t mentem az új gyertyákkal, mikor kilehelte a lelkét a trafó.