Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


YELLOW Elküldve: 2019-06-02 22:24 Fûtés - Klíma

John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál. :D

John Elküldve: 2019-06-01 10:46 Fûtés - Klíma

b_imi írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


330i :D

Tegyek bele S54b32 mocit? Na de most komolyan melyik opció az Ihk-ban?

b_imi Elküldve: 2019-06-01 08:26 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


330i :D

John Elküldve: 2019-05-31 23:41 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)

YELLOW Elküldve: 2019-05-31 18:39 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

John Elküldve: 2019-05-31 09:37 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?

YELLOW Elküldve: 2019-05-31 05:14 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

John Elküldve: 2019-05-31 00:01 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem :)) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír

Pospisek Elküldve: 2019-05-06 13:29 Nem tudom mi a baja az autómnak

Adamyno írta:
Pospisek írta: Sziasztok kedves Klubtársak! Az a problémám, h egy ideje állandóan világít a féklámpám és ha ráteszem a gyújtást akkor is ha meg leveszem az aksiról a sarut akkor is, régebben ez megoldotta a problémát de most már nem, ha a sarut vissza teszem akkor is világít.Valamint a légzsák is világít. amikor ez a panasz van sokkal halványabban világít mint szokott. Ezzel egyidejűleg a szervi és a rádióm se megy se a cd- olvasó se multi kormany. Ha meg dudálni akarok van amikor nem szól, vagy volt olyan is, hogy az utastért világítás villant fel dudaszó helyett este. Emiatt állandóan beírja a féklámpa hibát már voltam diagon és nem segített a problémát megoldani...Valami adatszál probléma lehet és teljesen meghülyíti a kocsit...Legalábbis erre gyanakszom! Van amikor menet közbe visszajön az erősen világító légzsák lámpa és kialszik. Akkor kialszik a féklámpa és már minden működik a jól megszokott szerint a kocsin.Ez után nincs is vele tovább probléma ha le nem állítom. Miután megint ráadom a gyújtást v előjön vagy nem de általában igen. Már tökre kivagyok borulva emiatt nem látom a megoldást..
Azért fordultam hozzátok , hát ha valakinek volt már hasonló problémája.A kocsim 2006 X5 30D.
A válaszokat előre is köszönöm üdv P!


Ez egy nagyon szemét hiba. Mondanám, hogy autóvillamosságis, de ők sem nagyon szereti kaz ilyet. Valahol valamilyen kábel vagy csatlakozó valamihez hozzáér, amihez nem kellene. Ezt megtalálni elég nagy szívás. Nekem is volt villanyos gondom, nekiálltam keresni de nem hittem benne, hogy meglesz. Végülis meglett, egy csatlakozó volt összeégve mert befolyt a víz. először amihez hozzáférsz és amit tudsz, nézz át! Minden mindennel összefügg.

Féklámpánál a pótféklámpa is világít felül? Ha igen, akkor én azt csinálnám a helyedben, hogy mindent, de mindent kihúzok ami nem kell. A középkonzolban a fejegyéget, klímavezérlőt, hátul az összes lámpát, elöl is, az ablakemelő kapcsolókat, akár még a kormányszög érzékelőt is, a navit, ha van akkor a tv modult, tolatóradarokat, belsőtér és tükör világítást... mindent amihez csak hozzá lehet férni akár a motor egyes csatlakozóit is. Ha eközben nem veszel észre kidörzsölődött/megtört vezetéket vagy oxidált, összeégett csatlakozót, akkor nézd meg, hogy még mindig megvan-e a hiba. Ha szinte mindent lehúztál (a pótféklámpa kivételével) és még mindig világít, akkor valami olyan helyen lehet a hiba, ami burkolat alatt van de ez nem igazán jellemző szerintem mert a vastagabb kábelkorbácsok nehezebben sérülnek és nem igazán mozognak. Esetleg a biztosítéktáblánál is lehet gáz, de az szívás megint mert nehéz hozzáférni normálisan + rendes fény is kell oda.
Ha viszont ezek után nem jön elő a hiba, akkor egyesével állj neki mindent visszarakni. Ahol újra előjön, ott a környéken kell keresni a hibát. Ezt persze érdemes úgy csinálni, hogy közben töltőn van az akku.

Azért nem hiszem, hogy az LCM vezérlőd, mert annak a légzsákhoz és annak a visszajelzőjéhez semmi köze. A légzsákvisszajelző kizárólag a műszerfal és a légzsákvezérlő kommunikációja alapján működik. A féklámpakapcsoló pedig tudtommal akkor is működteti a féklámpát ha nincs is bekötve a világításmodul, bár ebben nem vagyok teljesen biztos, mert ugye programozható, hogy melyik izzó világítson illetve melyik vegye át a helyét ha kiég az eredeti.


Szia hála az égnek megoldodotta, de köszönöm a segítséget
Nevetséges gyújtás kapcsoló csere megoldodotta a problémát
De tényleg köszönöm szépen.
Üdv P

Adamyno Elküldve: 2019-05-04 14:14 Nem tudom mi a baja az autómnak

Pospisek írta: Sziasztok kedves Klubtársak! Az a problémám, h egy ideje állandóan világít a féklámpám és ha ráteszem a gyújtást akkor is ha meg leveszem az aksiról a sarut akkor is, régebben ez megoldotta a problémát de most már nem, ha a sarut vissza teszem akkor is világít.Valamint a légzsák is világít. amikor ez a panasz van sokkal halványabban világít mint szokott. Ezzel egyidejűleg a szervi és a rádióm se megy se a cd- olvasó se multi kormany. Ha meg dudálni akarok van amikor nem szól, vagy volt olyan is, hogy az utastért világítás villant fel dudaszó helyett este. Emiatt állandóan beírja a féklámpa hibát már voltam diagon és nem segített a problémát megoldani...Valami adatszál probléma lehet és teljesen meghülyíti a kocsit...Legalábbis erre gyanakszom! Van amikor menet közbe visszajön az erősen világító légzsák lámpa és kialszik. Akkor kialszik a féklámpa és már minden működik a jól megszokott szerint a kocsin.Ez után nincs is vele tovább probléma ha le nem állítom. Miután megint ráadom a gyújtást v előjön vagy nem de általában igen. Már tökre kivagyok borulva emiatt nem látom a megoldást..
Azért fordultam hozzátok , hát ha valakinek volt már hasonló problémája.A kocsim 2006 X5 30D.
A válaszokat előre is köszönöm üdv P!


Ez egy nagyon szemét hiba. Mondanám, hogy autóvillamosságis, de ők sem nagyon szereti kaz ilyet. Valahol valamilyen kábel vagy csatlakozó valamihez hozzáér, amihez nem kellene. Ezt megtalálni elég nagy szívás. Nekem is volt villanyos gondom, nekiálltam keresni de nem hittem benne, hogy meglesz. Végülis meglett, egy csatlakozó volt összeégve mert befolyt a víz. először amihez hozzáférsz és amit tudsz, nézz át! Minden mindennel összefügg.

Féklámpánál a pótféklámpa is világít felül? Ha igen, akkor én azt csinálnám a helyedben, hogy mindent, de mindent kihúzok ami nem kell. A középkonzolban a fejegyéget, klímavezérlőt, hátul az összes lámpát, elöl is, az ablakemelő kapcsolókat, akár még a kormányszög érzékelőt is, a navit, ha van akkor a tv modult, tolatóradarokat, belsőtér és tükör világítást... mindent amihez csak hozzá lehet férni akár a motor egyes csatlakozóit is. Ha eközben nem veszel észre kidörzsölődött/megtört vezetéket vagy oxidált, összeégett csatlakozót, akkor nézd meg, hogy még mindig megvan-e a hiba. Ha szinte mindent lehúztál (a pótféklámpa kivételével) és még mindig világít, akkor valami olyan helyen lehet a hiba, ami burkolat alatt van de ez nem igazán jellemző szerintem mert a vastagabb kábelkorbácsok nehezebben sérülnek és nem igazán mozognak. Esetleg a biztosítéktáblánál is lehet gáz, de az szívás megint mert nehéz hozzáférni normálisan + rendes fény is kell oda.
Ha viszont ezek után nem jön elő a hiba, akkor egyesével állj neki mindent visszarakni. Ahol újra előjön, ott a környéken kell keresni a hibát. Ezt persze érdemes úgy csinálni, hogy közben töltőn van az akku.

Azért nem hiszem, hogy az LCM vezérlőd, mert annak a légzsákhoz és annak a visszajelzőjéhez semmi köze. A légzsákvisszajelző kizárólag a műszerfal és a légzsákvezérlő kommunikációja alapján működik. A féklámpakapcsoló pedig tudtommal akkor is működteti a féklámpát ha nincs is bekötve a világításmodul, bár ebben nem vagyok teljesen biztos, mert ugye programozható, hogy melyik izzó világítson illetve melyik vegye át a helyét ha kiég az eredeti.