hil írta:
spree írta:
Sziasztok!
Előre elnézést mindenkitől ha nem a megfelelő helyre írok, ám nem találtam a problémámhoz hasonlót az előzményekben eddig.
Szóval, ma gondoltam dacára a télnek-hidegnek, cseppet megjáratom a klímámat csak úgy kíváncsiságból illetve mert úgy tudom néha nem árt ilyenkor sem néha megjáratni azt.
22 C'-ra állítottam és automatára a befúvást.
Azt tapasztaltam, hogy oda nem illő, motorfordulattól függő erős zúgás jön valahonnét a műszerfal közepe felől, kb a fűtőmotor környékéről.
Lehet, hogy kintebbről de nekem gyanús, hogy az nem teljesen a motortérből hallatszik, inkább valahol a műszerfal alatt.
Olyan a hang mintha valami szorulna valamin, arra gondoltam, hogy esetleg ez a kompresszor szorulása lehet?!
A kocsi a vásárlása előtt állt majd egy évet egyhelyben, esetleg lehet, hogy a gáz párolgott ki annyira, hogy ez okozza a hangot?
Amúgy a hideget nyomja bár nem merem hosszú ideig járatni nehogy esetleg nagyobb bajt okozzak.
Nyilván van hangja amúgy is a klímának az O.K, de ez szerintem a normálisnál hangosabban zúg.
Ha valaki tud valamit pls. írja meg, hogy mivel kezdjem a hibafeltárást?!
Csak azt ne mondjátok, hogy a BMW klímája ilyen alapból, mert az már kicsit sok lenne az apró, de annál bosszantóbb típushibákból. :-(
Nehéz kormány, nehéz kuplung, recsegő ablakkeret, akadozó váltó, stb..., csak, hogy az előttem szólókat felidézzem.
Ugye ez nem ilyen jelenség lesz ismét amit meg kell szokni mert a BMW ilyen?
Előre is köszi...
Nem, a BMW nem ilyen, lehet,hogy a sok állás okozta ezeket, de, hogy nem ilyen, az biztos. Lehet, hogy mellényúltál a vásárlással.....A zúgást hallani kéne, de vagy a klíma kompresszor, vagy a befúvó venti csapágya okozza. Készülj még arra, hogy a motor összes tömítését és a váltó szimeringeket is cserélned kell, nálam legalábbis így volt. Csak biztatásként: az én autóm is legalább egy évet állt, aztán pár hónap után a motorból mindenhol dőlt az olaj.
Na, szép remények az "új" autóhoz.
A vásárlással talán nem nyúltam mellé, az autó esztétikai állapota tükrözné ha tróger, senkiházi műszaki analfabéta tulaja lett volna előttem, és itt most én nem a demagóg "szép a kormány meg a pedálok meg a váltógomb" dumával jövök hanem ez valóban egy jó autó egyébként.Egyben van, festés és balesetmentes, valós kilométerrel amit le-chekkoltam közben és még tetszetős is, azért is vettem, na meg persze a nem gyenge motor miatt mert sokat megyek és számít a gazdaságos de haladós autózás.
Első és egyetlen tulajdonosa egy német volt, aki szervízbe hordta mindvégig, amíg valami okos honfitársunk a nagy kasza reményében behozatta 2008.08-ban.
Onnét számítva 1 és 1/2 évig bírta fizetni a törlesztőket, majd idővel elvitte a bank a kocsit.
2010 Novemberig állt egy telepen, így tisztában voltam vele, hogy pl. féktárcsák eldobósak a vastag rozsda miatt, minden szűrő és olaj rögtön cserés, minden futóműalkatrész fullra átnézve, amit kellett kicseréltünk.Tehát nem volt ez rossz vétel, főleg ha az árát is figyelembe vesszük.
Ezek pluszban nyilván bele voltak számolva részemről.
Most a kocsi teljesen zsír, ámde sok ilyen kis szarság jön elő amit jómagam eddig nem szoktam meg az eddigi autóimon.(volt jó pár)
Na de visszatérve, a klíma levegő befúvó ventillátora nem ugyanaz mint a fűtőmotoré?
Van abból több?
Mert fűtés közben annak a csapágya biztosan nem zúg sosem.
Na majd csak elviszem klímáshoz lassan, remélem, hogy az alacsony töltőgáz nyomás miatt rendetlenkedik, ha 5,5 év után (-1 év állás) behal a klímakompesszor csapágya akkor az valóban csecs lesz. :-(
Az olajfojásokra inkább nem is gondolok, mert öngyi lennék az tuti.