bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Olajcsere óta 11.000km-t mentem az autóval.BMW Longlife 5W-30 van benne.
Megrendeltem az új olajat és úgy gondoltam hogy 15.000km-nél cserélném.
Több helyen is olvastam a fórumon hogy 10.000km-ként jobb ha cserélve van a dízelnél.Akkor mi ebben a "hosszú periódus"? 8O Lehet hogy ez már valahol ki lett tárgyalva,de nem találtam.A kérdés hogy 15.000-nél nem késő e még cserélni,vagy fő a biztonság és 10.000-nél cserélve legyen?A másik kérdésem a levegőszűrő és üzemanyag szűrő csereperiódusa.Milyen intervallumonként kell ezeket ennél a motornál cserélni?
az a bibi, hogy sok olaj, hiába longlife, már 10ezer alatt megrottyan. vannak amik elmennek 20ezret. dízelnél ez rizikósabb ezért célszerű cseréni.
levegőszűrőre 2 év / 40ezer km van írva, vagyis azt hiszem 2 inspekcióként. üzemanyagszűrőt is így szoktak, van, aki 20ezrenként.
A levegőszűrő csere szerintem nincs kötve km-hez, de lehet, hogy tévedek.
lehet, nekem régről ez maradt meg.
munkatársam off autójában, 1.9 dízel, 200ezernél cserélt üzemanyagszűrőt. új kora óta nála van. furcsa, hogy a szervízben sem cserélték. szétvágta fűrésszel, és azt mondta, hogy patyolat tiszta volt. a tankban lécő szűrő jól működik neki. mondom biztos amit meg kellett volna fogni bekerült a motorba :D de azt mondja, teljesen jó állípotban volt. érdekes ez is.
Nekem meg az maradt meg, hogy állapottól függően kell cserélni. Egyébként Magyarországon az a szokás, hogy minden olajcserénél légszűrőcsere is van. És indokolt is.
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.
A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.
Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség :roll: ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?