Összesen 415 találat
szotakdavid
Elküldve: 2012-10-07 23:28 Termosztát
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
szotakdavid írta:
probiker írta:
Sziasztok!:)
320d touringom van 2001-es. Az utóbbi időben gyakran kigyulladt a sárga hűtőfolyadék lámpa a műszerfalon. Elvittem egy szerelőhöz, azt mondta hogy a vizpumpából szivárog a fagyálló, és kicserélte a vizpumpát. Nem mentem le vele 100 km-t sem és ujra kigyulladt a sárga lámpa.:( Megálltam hogy töltsek utána fagyállót, de fél óra várakozás után sem tudtam felnyitni a tartályt a nyomás miatt. Megérintettem a hűtőt és az hideg volt. A szerelő szerint csak maradt egy kis levegő a rendszerben és azért volt kevés a folyadékszint. Szerintem más a probléma, gyanús nekem a termosztát. Tudtok e segiteni? Volt valakinek hasonló problémája? Köszi, István
vízhőfokod h áll?
általában 90 fok hajtás közben.
Mindig annyi vagy vissza megy??
A mutató az nem mozdul sem lefelé sem felfelé, felmelegszik és utána ott áll. Titkos menüvel viszont még nem hajtottam, holnap akarom kipróbálni, és akkor pontosan megtudom hogy ingadozik e a hőmérséklet.
Légtelenítést csínáld meg rendesen van 5db azt hiszem.Én inkább a vízpupát nézegetném.
valter320d
Elküldve: 2012-09-29 11:10 Mi lehet a baj?
Striker írta:
valter320d írta:
Striker írta:
Sziasztok
Olyan problémám lenne ,hogy lecseréltem az autón (320D) az első és hátsó fékbetéteket a régi már a 24. órában jártak . Lelégtelenítettük az összes féket nem is jött belőlle több levegő sőt még a kuplungot is lelégtelenítettük ha már új olaj ment bele. Viszont innen jön a baj álló helyzetben ugye a fékpedálnak kőkeménynek kell lenni ez az is de miután beindítom az autót a rásegítőtől könyebb lesz meg ez is oké de az nem oké sztem hogy szép lassan ha nyomom erőssen akk sűjjed befele a pedál( a fékdugattyúknál nincs folyás és a tartályból se fogy a fokolaj)
MI lehet a probléma? Lehet az hogy a dugattyúk még alig mozdulnak ki mert annyi ferodor van még a pofákon és visszaáramlik az olaj valahogy:?:
Szia nekem is ugyanez volt a bajom első betét után légtelenítési sorrend be lett tartva?
Lehet hogy bent maradt egy légbubi nekem elmúlt 600km után de hozzáteszem utána csinálni kell 1 légtelenítést!
Szia
Persze be lett tartva elősször a jobb hátsó majd bal hátsó jobb első majd bal első!
A fék fog is rendesen de tartok tőle ha huzamosabb ideig kell nagyot fékeznem betaposom a pedált :|
Milyen fékolajat vettél bele?
Striker
Elküldve: 2012-09-29 09:05 Mi lehet a baj?
valter320d írta:
Striker írta:
Sziasztok
Olyan problémám lenne ,hogy lecseréltem az autón (320D) az első és hátsó fékbetéteket a régi már a 24. órában jártak . Lelégtelenítettük az összes féket nem is jött belőlle több levegő sőt még a kuplungot is lelégtelenítettük ha már új olaj ment bele. Viszont innen jön a baj álló helyzetben ugye a fékpedálnak kőkeménynek kell lenni ez az is de miután beindítom az autót a rásegítőtől könyebb lesz meg ez is oké de az nem oké sztem hogy szép lassan ha nyomom erőssen akk sűjjed befele a pedál( a fékdugattyúknál nincs folyás és a tartályból se fogy a fokolaj)
MI lehet a probléma? Lehet az hogy a dugattyúk még alig mozdulnak ki mert annyi ferodor van még a pofákon és visszaáramlik az olaj valahogy:?:
Szia nekem is ugyanez volt a bajom első betét után légtelenítési sorrend be lett tartva?
Lehet hogy bent maradt egy légbubi nekem elmúlt 600km után de hozzáteszem utána csinálni kell 1 légtelenítést!
Szia
Persze be lett tartva elősször a jobb hátsó majd bal hátsó jobb első majd bal első!
A fék fog is rendesen de tartok tőle ha huzamosabb ideig kell nagyot fékeznem betaposom a pedált :|
valter320d
Elküldve: 2012-09-29 08:57 Mi lehet a baj?
Striker írta:
Sziasztok
Olyan problémám lenne ,hogy lecseréltem az autón (320D) az első és hátsó fékbetéteket a régi már a 24. órában jártak . Lelégtelenítettük az összes féket nem is jött belőlle több levegő sőt még a kuplungot is lelégtelenítettük ha már új olaj ment bele. Viszont innen jön a baj álló helyzetben ugye a fékpedálnak kőkeménynek kell lenni ez az is de miután beindítom az autót a rásegítőtől könyebb lesz meg ez is oké de az nem oké sztem hogy szép lassan ha nyomom erőssen akk sűjjed befele a pedál( a fékdugattyúknál nincs folyás és a tartályból se fogy a fokolaj)
MI lehet a probléma? Lehet az hogy a dugattyúk még alig mozdulnak ki mert annyi ferodor van még a pofákon és visszaáramlik az olaj valahogy:?:
Szia nekem is ugyanez volt a bajom első betét után légtelenítési sorrend be lett tartva?
Lehet hogy bent maradt egy légbubi nekem elmúlt 600km után de hozzáteszem utána csinálni kell 1 légtelenítést!
valter320d
Elküldve: 2012-08-05 18:47 Féktárcsa és fékbetét
jons írta:
valter320d írta:
na most abban a felújjító készletben van munkahenger is vagy csak karmanytú?
mert én csak karmantyúkat vettem azt hogy cserélem ki????kinyomni még csak valahogy ki is nyomom azt teljesen ki kell nyomni??? az a lényeg nem vágom hogy cserélem ha leirnád vagy valahogy szemléltetnéd megköszönném
Én olyat vettem, amiben benne van a karmantyú és a porvédő is (ATE). Később kiderült a munkahengert is ki kellett volna cserélni, de némi 2000-res vízpapír és wd 40 és türelem segítségével orvosoltam a problémát.
Kerék le, nyereg le. A dugattyút kompresszorral ki lehet nyomni, ha teszel egy darab fát a dugattyú elé és az ujjad nincs ott nagy gond nem lehet. Gumi alkatrészeket vedd le a dugattyúról, hengerről és tedd be az újat. Fékolajjal sikosítsd be és nyomd vissza a dugattyút. Én úgy csináltam, hogy a porvédőt beraktam a henger vájatába és a helyén nyomkodtam a dugattyú vájatába. (Marha kevés a hely, marha könnyen csúszik minden, marha könnyű kilyukasztani a porvédőt a kis segédcsavarhúzóval) Nagyjából ennyi. Ja és persze utána van még egy légtelenítés.
De ha nem bízol magadban vidd inkább szervizbe, nem hiszem, hogy sok pénzért csinálnák meg neked.
Ezt akár nevezhetnénk is az összerakás pillanatának is (persze nyilván a képen éppen szétszedik):

Oké uram persze meg tudom csinálni nincs problem!köszi
jons
Elküldve: 2012-08-05 18:41 Féktárcsa és fékbetét
valter320d írta:
na most abban a felújjító készletben van munkahenger is vagy csak karmanytú?
mert én csak karmantyúkat vettem azt hogy cserélem ki????kinyomni még csak valahogy ki is nyomom azt teljesen ki kell nyomni??? az a lényeg nem vágom hogy cserélem ha leirnád vagy valahogy szemléltetnéd megköszönném
Én olyat vettem, amiben benne van a karmantyú és a porvédő is (ATE). Később kiderült a munkahengert is ki kellett volna cserélni, de némi 2000-res vízpapír és wd 40 és türelem segítségével orvosoltam a problémát.
Kerék le, nyereg le. A dugattyút kompresszorral ki lehet nyomni, ha teszel egy darab fát a dugattyú elé és az ujjad nincs ott nagy gond nem lehet. Gumi alkatrészeket vedd le a dugattyúról, hengerről és tedd be az újat. Fékolajjal sikosítsd be és nyomd vissza a dugattyút. Én úgy csináltam, hogy a porvédőt beraktam a henger vájatába és a helyén nyomkodtam a dugattyú vájatába. (Marha kevés a hely, marha könnyen csúszik minden, marha könnyű kilyukasztani a porvédőt a kis segédcsavarhúzóval) Nagyjából ennyi. Ja és persze utána van még egy légtelenítés.
De ha nem bízol magadban vidd inkább szervizbe, nem hiszem, hogy sok pénzért csinálnák meg neked.
Ezt akár nevezhetnénk is az összerakás pillanatának is (persze nyilván a képen éppen szétszedik):

kempelen
Elküldve: 2012-08-02 07:41 Féktárcsa és fékbetét
hil írta:
valter320d írta:
jokerface írta:
Ezt a dolgot Ed China sem egyedül szokta véghez vinni :)
Biztos sok a levegö a rendszerbe. Jól ki kellene pumpálni.
OK OK haverom holnap az lesz az első szerinted azt már mindegy melyik keréknél kezdem vagy jobb hátsó,bal hátsó jobb elsö bal elsö????
Szia! Én úgy tudom, a légtelenítést mindig a tartálytól legtávolabb lévő munkahengernél szokták kezdeni és úgy közelíteni hozzá
(azért írtam így, mert jobb kormányos is lehet az autó, Angliából is olvassák ezt a fórumot)
Hil kollega írta le a leghelyesebben. Persze itthon már mindenki hozzászokott a jobb hátsóhoz, de a legtávolabbi kezdés a lényeg, mert elméletben annak van a leghosszabb fékvezetéke.
..és hát igen jobbkormányosnál ez kicsit másképpen néz ki.
hil
Elküldve: 2012-08-01 21:39 Féktárcsa és fékbetét
valter320d írta:
jokerface írta:
Ezt a dolgot Ed China sem egyedül szokta véghez vinni :)
Biztos sok a levegö a rendszerbe. Jól ki kellene pumpálni.
OK OK haverom holnap az lesz az első szerinted azt már mindegy melyik keréknél kezdem vagy jobb hátsó,bal hátsó jobb elsö bal elsö????
Szia! Én úgy tudom, a légtelenítést mindig a tartálytól legtávolabb lévő munkahengernél szokták kezdeni és úgy közelíteni hozzá
(azért írtam így, mert jobb kormányos is lehet az autó, Angliából is olvassák ezt a fórumot)
kisg325
Elküldve: 2012-07-24 21:09 Fékolaj
Sziasztok!
Ma megejtettem a fékfolyadék cseréjét és hihetetlen a különbség! A légtelenítést kerekenként 2x 3-as periódusokban gyújtásnál,majd szintén 2x járó motornál csináltam. A gyújtásos módszernél már nem jött több levegő,de mikor járt a motor,akkor még jött a jobb hátuljából! Egy ismerős autószerelő is járt már úgy,hogy csak járó motornál sikerült neki tökéletesen légteleníteni. Lehet kötekedni,hogy nem így kéne lennie,de nekem akkor is így sikerült és hátha segítek ezzel valakinek.
jrtom
Elküldve: 2012-07-18 20:40 Fékolaj
Én egy kicsit módosítanák a technikán, de végülis hasonló csak gyorsabb mint az elöttem szólóé.
Annyi, hogy a tartályból kilehet szedni a kis szűrőt és akkor tök jól kilehet szívni a régi folyadékot aztán utánna felönteni az újjal. Így legalább nem keveredik össze a régivel. A másik meg, hogy amikor nyitva van a légtelenítőcsavar akkor pumpálhatod lassan folyamatosan nem kell mindig elzárni mindaddig amíg a a tiszta folyadék jön. Utánna jöhet a felpumpál bent tart és megnyit módszer kb 3x.:kiraly:
kisg325 írta:
Sziasztok!
Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...
Üdv.