Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 415 találat


YELLOW Elküldve: 2011-01-30 13:22 Fûtés - Klíma

zolee05 írta: Köszike a segítséget. Igen igen volt hűtővíz cserélve benne sőt még hűtő is sajnos.
Lehet akkor az a gond.

Azt meg tudnád nekem mondani hogy hogyan és hol kell légteleníteni ???
Mi az a fűtéscsap ?

Bocs ha sokat kérdezek.
De nagyon szépen köszönöm a válaszokat.


igazából pontosan nem tudom neked hol van, de vagy a kiegyenlító tartály közelében közvetlen. lehet van még egy, az ugyanolyan, meg kell keresni, de felül lesz falahol. ezt járó motornál célszerű. a fűtést full ki kell nyitni, befúvást ráadni, hőfokot maxra állítani. aztán mehet a légtelenítés.
azt is megcsinálhatod, hogy mikor üzemmeleg a motor, akkor alapjáratnál a kiegyenlítő tartályról ÓVATOSAN leveszed a kupakot. biztos rengeteg levegő fog kijönni (forró) szóval kesztyűben csináld. ezt többször meglehet csinálni, ha mindennapi hazsnálatban van, akkor naponta kb egy hétig. úgy is ki tud légtelenedni.

Berti Elküldve: 2011-01-03 20:20 Termosztát


Hello Gates típusú termosztátot rakattam bele, a hűtőzsaluról fogalmam nincs, a ventillátor rendben van meleg motornál áll, légtelenítés még nem volt. Lehet a másik egr a rossz. Holnap viszem átnézetni, majd megírom mi volt.

köszi

hil Elküldve: 2010-12-22 06:31 Termosztát

vsop14 írta:
bmw320d4 írta:
Berti írta: Sziasztok

Most cseréltem a nagy termosztátot, egy éve az egr-t. A problémám az, hogy 3000-es fordulat felett visszahűl a motor mindegy, hogy városba 1.-esbe vagy autópályán 5.-ösbe megyek, ezt fél percen belül megteszi és az első fehér csík felett beáll. Ha visszaveszem a gázt és 2000 rpm körül megyek -10 foknál max fűtésen sem megy le a hőfok.
Olyan mintha a vízpumpa a nagyobb fordulat miatt keletkező áramlás hatására kinyitna valami kört.
Várom az öteleteket, köszi a segítséget.

Berti


Ha van benne viszkó, akkor az okozhat ilyet.

én is arra gondoltam, h összezárt a viszkó, bár azért 20-30 fokot visszahűteni ilyen hamar....

Berti, írj egy autótípust!



Milyen termosztátot tettél bele: gyári vagy utángyártott? Néhány dízelesnek van automata hűtőzsaluja úgy tudom. Ha van, akkor az rendben van? A hűtő ventilátor hideg, de legalábbis még nem üzem meleg motornál forog vagy áll? A rendszer légtelenítése rendben van? Régebben olvastam itt, hogy dízelnél javasolt mindkét termosztátot egyszerre cserélni. Nem lehet, hogy a másik ver át?

Tano Elküldve: 2010-12-15 20:22 Termosztát

sumi20 írta: Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?


Igen, jól tippeltél, a 136 lovas az M47.
A burkolatot értelem szerint, nem nehéz, ha megnézed. Az első elemet 4 db tipli tartja. Utána az elülsőt, amin az olakbetöltő nyilás is van, azt 3 db imbuszcsavar. A termosztátot sima csavarok tartják, nem imbuszos.
A hűtőfolyadék feltöltéséről és légtelenítésésrpl itt van a gyári leírás:
http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html
http://www.4shared.com/file/dS...d_che.html

hil Elküldve: 2010-12-15 16:01 hûtõ

david00 írta: sziasztok.
Valaki tudna segíteni? Ereszt a vízpumpám elég rendesen és még nem cseréltem soha!
Kérhetnék egy részletes szétszerelési útmutatót+ egy rajzot! feleslegesen nem szeretnék lebontani dolgokat.
Nagyon köszi.

Szia! Ahhoz, hogy segíteni tudjon valaki, tudnunk kéne, hogy milyen autóról is van szó. Mert ugye, ha Trabant, akkor abban nincs vízpumpa. Ha Lada, vagy Skoda, ott is máshogyan kell. Gondolom BMW, de itt is több típusról lehet szó. Mert ha e46, akkor hiába beszélek arról, hogy le kell venni a ventilátort a viszkó kuplunggal, ami az e36-nál van. Tehát pontosítani kéne a tipust is és talán az sem mindegy, hogy benzines vagy dizel. A rajzokat viszont itt: A link neve meg tudod nézni.

Látatlanban és általában: hűtő folyadékot le kell engedni vagy szívni a vízszivattyú aljáig. Csöveket lehúzni. 3 db csavar tartja a szivattyút, azokat ki kell tekerni. A szivattyú nem fog kijönni a helyéről valószínűleg. Ehhez, általában van két menetes furat 6 kb 6 és 12 óra helyzetben, abba bele kell tekerni a már korábban kivett csavarokat, azokat egyenletesen befelé csavarva ki lehet húzni a szivattyút. Ha nem egyenletesen tekered, akkor el fog törni a szivattyú, bár az esetedben úgyis kuka.
Én javasolnám olyan új szivattyú vásárlását, aminek a lepátkereke fémből és nem műanyagból van. Eredetiben is létezik mindkettő. Beszerelés már egyszerű: gumigyúrűt érdemes megnedvesíteni a hűtő folyadékkal, esetleg szilikon zsírral, helyére illeszteni és a 3 db felfogó csavarral a helyére húzni. Ezután feltöltés és légtelenítés



stabil Elküldve: 2010-12-07 10:10 Kompresszió

laleeboy írta:
stabil írta: A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.


Hali

6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)

Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem

laleeboy



Köszi a hosszas leírást .Remélem igazad lesz de minden esetre ezt megcsinálom.De a biztonság kedvéért veszek egy sapit a tartályra.Most járattam kb másfél órát letekert kupakkal és egyre kevésbé jött buborék vagy is szakaszossan a víz a vékony csövön.. Na de ezt megcsinálom és megírom a végét ezer köszi

laleeboy Elküldve: 2010-12-07 09:32 Kompresszió

stabil írta: A kiegyelítő tartály kupaknál mindig vizes vagy nedves.Van ott egy kis cső ami levezeti a vizet ott is néha jön.De lehet előbb kupakot kéne cserélnem.Gondolom a kupak alatt nem kellene vízesnek lennie.Különben marha könnyen le lehet tekerni róla.Kicserélem és kiderül megírom hogy mi is történ.Bár fura ha 3000 fölé kezdem pörgetni pl előzés és 4 ben van akkor elkezd ciripelni a mociban legalábis elöröl jön valami.És pár perc után letílt vagy is csökken az erő megy de akkor gáz vissza és megy tovább rendessen.NA akkor kezdi kinyomni a vízet.de mondom kb fél liter .Fűtés barom jó jól indul egyenletes nem rángat és nem okád füstöt .Alapjáraton vagy lassabb tempónál a csövek nem kemények.Ezért nem értem mi van vele.Vízpumpát kiszedtem és jó a lapát termosztát a 2 van benne 80 fokos.


Hali

6 hengereseknél az is okozhat hasonlót hogy nem jól van légtelenítve. A hosszú blokköntvényben de főleg a hengerfejben képes egy kis buborék megmaradni így nem légtelenedik le magától mint sok más kissebb blokk(ettől lehet kemény a cső)
Amikor nekem M20-as motorom volt úgy tudtam ezt megoldani hogy csináltam egy rossz kiegyenlítőkupakból egy olyat hogy beletettem egy szerelhető kerékszelepet .
Amikor úgy gomdoltam hogy kilégtelenítettem hagytam kihűlni teljesen majd felfújtam a rendszert a szelepen keresztül 1,5-2 bar köré (mindegy mennyi csk tudd a pontos értéket)
Ezután otthagytam pár órára és figyeltem hogy a nyomás változik e , ha igen akkor levegős.
Ilyen esetben két lehetőséged van
1-leszereled a tartályt a kaszniról és megemeled amennyire csak a csövek engedik (azért nem légtelenedik ki magától mert a tartály lentebb van mint a hengerfej legmagasabb pontja így a buborék ott marad)és újra próbálod
2-nyomás alatt próbálod kikergetni a buborékot
A légtelenítés nagyon fontos művelet mert ha buborékos marad a hengerfej előbb utóbb szétnyomja a keletkező gőz (ez az egyik fő hengerfejrepedési ok , a másik a hidegen forgatás)

Az hogy a kupak alatt/mellett vizes az nomális is lehet mert úgy van kitalálva hogy ha leveszed a kupakot és esetleg van még egy kis nyomás a rendszerben akkor ha kb felet fordítasz a kupakon akkor elengedi a nyomást a kupak és a tartály menetes része között így nem vágja le az utolsó meneteknél és nem csap az arcodba(ezt annó jól kitalálták a BMW-nél , fiatalabb offos verdákban se látni ilyen megoldást)
Remélem segítettem

laleeboy

vsop14 Elküldve: 2010-11-01 13:44 Társalgó

Tom_Sawyer írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta: Üdv!

Ti milyen márkájú (és színű) hűtőfolyadékot ajánlotok? Mennyi a feltöltési mennyiség? Otthon el lehet végezni a cserét? ha igen van erre valami leírás?

Köszi a válaszokat!


én Castrol Antifreeze NF-et használok, ez kék, vagy kékes zöld színű. gyárilag ha jól tudom sárga volt benne. én töményen vettem, és hígítottam 1:1 arányba, azaz 50%-ra, 3 liter tömény fagyállóhoz, 3 liter deszt. vizet adtam, így kijön olyan -35 fokra.



köszi a választ! És otthon lehet cserélni? (nekem most sajnos 100% víz, úgyhogy ezt le kell cserélni mindenképp)



persze lehet! bár full leengedni nem tudod. ami a blokkon van csavar, azt elég nehéz elérni, de nem is vészes ha annyi bentmarad. két kékszínű műanyag csavar lesz egyik a hűtő alján, a másik a kiegyenlítő tartály alján van. bal oldalon mind a kettő.
motort ne járasd max egy picit.

feltöltés fokozatosan. van felül két szelep, egyik a tartály mellett fent, a másik a vastag csőnél, ami a blokkból jön. addig kell önteni, amíg ott nem jön a víz. aztán lezárni , használni, fűtést full ráadni, hogy a kis és a nagy kör is kinyisson, aztán mindig utána kell tölteni, és légteleníteni a két csavart, vigyázni járó motornál ne égesd meg magad.



Köszönöm a válaszokat Mindenkinek! Megnéztem, szerintem menni fog, mindjárt hozzá is látok, azt már kiderítettem, hogy az enyémen csak egy légtelenítő van. Viszont leengedőből is csak egyet látok a hűtő alján, a másikat nem találom. Lehetséges, hogy abból is csak 1 van a 320D-ben?

1 van a hűtő alján és egy van a blokkon. azt sztem csak aknáról éred el, de ne is foglalkozz vele, mert bőven elég, ha leereszted csak a hűtőt. azzal kb az összes víz fele kijön.....
ja, a fűtés legyen mindig maxra tekerve. légtelenítésnél is.

hil Elküldve: 2010-10-31 09:25 Társalgó

Tom_Sawyer írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta: Üdv!

Ti milyen márkájú (és színű) hűtőfolyadékot ajánlotok? Mennyi a feltöltési mennyiség? Otthon el lehet végezni a cserét? ha igen van erre valami leírás?

Köszi a válaszokat!


én Castrol Antifreeze NF-et használok, ez kék, vagy kékes zöld színű. gyárilag ha jól tudom sárga volt benne. én töményen vettem, és hígítottam 1:1 arányba, azaz 50%-ra, 3 liter tömény fagyállóhoz, 3 liter deszt. vizet adtam, így kijön olyan -35 fokra.



köszi a választ! És otthon lehet cserélni? (nekem most sajnos 100% víz, úgyhogy ezt le kell cserélni mindenképp)


Mivel nem tudni milyen az autód, ezért a feltöltési mennyiségre nem lehet választ adni. Az a lényeg, hogy alu hűtőbe való fagyálló kell, mindegy a szín. A légtelenítés macera lehet, de nem túl nagy, ez is típus függő. Nálam csak egy légtelenítő csavar van a kiegyenlítő tartály tetején. Azt járó motornál addig kell nyitogatni, míg buborékmenetes a lé és a betöltő kupakon benézve folyamatosan nem spriccel oldalt a folyadék. A légtelenítő csavaar műanyag (400 Ft körül kapható) nagy lapos csavihúzó kell házzá, ellenkező esetben könnyű eltörni elcseszni a sliccelését.

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-31 02:46 Termosztát

Tano írta:
vk92 írta: Sziasztok!

A problémám az lenne,hogy akartam a bárdinál venni egr termsztátot de azt se tudták hogy mi ez,Kérdésem az lenne mi ennek a hivatalos neve.Illetve aki már szedte ki legyenszives leirni hogy hol található ill.a munkafolyamatot részletsen megosztani velem.

Magyon szépen köszönöm:Attila


Pedig pont ez a hivatalos neve is!:) Próbáld meg cikkszám alapján: 11717787870
Az alábbi képen a 8-as elemről van szó:

Helyileg pedig a motor elején találod. Szemben állva bal oldalról jön a kipuff felől cső (4), majd látsz egy aluminiumszínű dobozt (1 egr hőcserélő), és ennek a tetején találgható az egr termosztát.
Leszedni sem bonyolult. Burkolatot annyira hogy hozzáférj, majd vizet leenged, termosztátot lecsavarozod, a másik végéről leveszed a csőcsatlakozást a bilincs oldásával, újat berak, vissza minden és vizet feltölteni majd légteleníteni. A légtelenítésről találsz másik topikban leírást, sztem ha rákeresel kiadja.
Ha kényelmes vagy, akkor nem engeded le a vizet a hűtőnél, hanem hagyod hogy a termosztát levételénél kifollyon amennyi ki akar, majd ezt pótolod, meg letörölgeted a folyást. Légteleníteni persze ekkor is kell.



Tömítőgyűrűt ne felejts el hozzá venni, nehogy emiatt az 50Ft-os alkatrész miatt álljon az autód pár napot.