Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 129 találat


YELLOW Elküldve: 2020-04-05 20:46 Féktárcsa és fékbetét

vasi írta: Hello,
E90 20D első féket akarok cserélni, milyen kombó ajánlott?
Ate/Zimmermannt hallotam (meg gyárit, de azt irreálisan drágállom), így ATE Powerdisc és Zimmermann Coat Z tárcsák között gondolkozok.
Viszont a fékbetétre nem találtam semmi tanácsot, ha jól emlékszem Textart tettem bele legutóbb. De nem tudom tárcsa cserénél kell, hogy márkaazonos betéttel szereljem, vagy ha nem akkor melyik márka legyen?
Köszi


amilyen a tárcsa, olyan betétet. nem szabad mixelni. sokan a gyári mellett zengenek ódákat.
nekem az ATE PowerDisc bevált. ha lesz másik autóm, vagy ezen kell sok év múlva cserélni és lesz, maradok ennél.
minden féknél van, ami beválik valakinek, és akinek nem, köpköd rá. viszont a Brembo fékei csak magas kategóriában érnek valamit pl.
de a Zimmermann is van akinek bevált. rosszat nem tudok rá mondani, de ha már ATE a féknyereg, a fékrendszer, akkor mi mást vehetnék...

vasi Elküldve: 2020-04-05 20:42 Féktárcsa és fékbetét

Hello,
E90 20D első féket akarok cserélni, milyen kombó ajánlott?
Ate/Zimmermannt hallotam (meg gyárit, de azt irreálisan drágállom), így ATE Powerdisc és Zimmermann Coat Z tárcsák között gondolkozok.
Viszont a fékbetétre nem találtam semmi tanácsot, ha jól emlékszem Textart tettem bele legutóbb. De nem tudom tárcsa cserénél kell, hogy márkaazonos betéttel szereljem, vagy ha nem akkor melyik márka legyen?
Köszi

YELLOW Elküldve: 2020-02-21 08:33 Futómû és hibái

pot írta: Szerintem a lengőkar hátsó szilentek jók mert nem olyan rég cseréltem a futómű, és a gumik is jók , a lengés csillapitókra gondolok , de nem adnak hangot és nem is folynak .nem tudom mi lehet. lehet hogy nem ide tartozik de gázolajszűrő topikot nem találok azt akarom még kicserélni de annyi fajta van, nem tudom milyet érdemes belerakni . Válaszokat előre is köszi.


semmit nem jelent. milyen szilent került bele? elmondom, én 2007-ben műszaki előtt cseréltem nagy szilenteket, mert a jobbos ki volt szakadva. Febi Bilstein ment bele. kb 500km-t mentem vele a műszakiig. és ott azt mondta a csóka, hogy lóg a szilent. teszem hozzá, hogy km-t nem olyan sokat, évi 5ezerkm-t megyek általában, de több műszakin sem látták próblémának. sőt ott sem, mert 2 év múlva ugyanoda mentem. na de miért lényeges ez? Mert még 2007-ben vettem ATE PowerDisc tárcsákat. majd pár év múlva elkezdett rázni. ugye volt egy híre, hogy el tud vetemedni a tárcsa. én sosem fékeztem el, szóval paráztam. de inkább finomabb fékezésnél volt jellemző. persze autót megemelve semmi nem ért bele a tárcsába. majd megelégelve, a nagy szilenteket poliuretánra cseréltettem. teszem hozzá alig bírták levenni a Febit, nem úgy tűnt, mint ami rossz. na de a poliuretán szilent után megszűnt a rázás. tehát volt valami köze hozzá ezek szerint. még, jó, hogy nem féket kezdtem el cserélgetni. azóta is minden ok.
a másik dolog, azt írod, vagyis gondolom azt akarod írni, hogy volt első futómű felújítás. gondolom sok dolog cserélve és bontva lett. voltál futómű állításon? gyanítom, hogy nem. na ez a baj. mert kerékösszetartás problémának tűnik. ha a lengéscsillapító rossz, az marha egyszerű, elmész és beméreted padon. nem is kell itt kérdezni. sőt totál egyértelmű, mi látatlanba nem tudjuk ezt megmondani. de a pad nem hazudik. elméletileg. gyakorlatilag sok mindent láttam már. de beállított guminyomással kell mérni. ha rossz a lengéscsillapító akkor autót tornyoknál megnyomva hintázik fel le, nem érezni nem csillapít, csak a rugó rugóztatja.

Cikka2 Elküldve: 2018-12-04 10:40 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!


ő nem azért akar tárcsát cserélni, mert gond van, hanem mert esedékes. a féknyereg meg csak egy tömb. ott inkább a dugattyúnak, karmantyúnak szokott baja lenni, ha berohad.


Én is azért cseréltem mert esedékes volt csak be volt ragadva az egyik dugattyú a féknyeregben és sajnos hosszabb távot kellet megtennem és nem tudtam vissza fordulni viszont 1000km alatt legatyásodott a féktárcsa ezért megint cserélnem kellett!

YELLOW Elküldve: 2018-12-04 09:10 Féktárcsa és fékbetét

Cikka2 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!


ő nem azért akar tárcsát cserélni, mert gond van, hanem mert esedékes. a féknyereg meg csak egy tömb. ott inkább a dugattyúnak, karmantyúnak szokott baja lenni, ha berohad.

Cikka2 Elküldve: 2018-12-03 22:35 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!

YELLOW Elküldve: 2018-12-03 18:37 Féktárcsa és fékbetét

gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.

gabesz97 Elküldve: 2018-12-03 15:40 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?

YELLOW Elküldve: 2018-12-01 21:34 Féktárcsa és fékbetét

gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

YELLOW Elküldve: 2017-01-20 13:38 Kopog az eleje!!

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak! :)
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm! 8)


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom :D
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele :D sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.


Debrecenben a Trimet Kft-hez szoktam vinni a "kicsikét" :)
Lángól szokták rendelni,de ugye ők nem adnak kedvezményt az alkatrészre,pedig tuti,h 48% van nekik rá.
Esetleg Debrecenben,vagy környékén tudsz olyan megbízható szakit,maszekot,vagy akár szervizt,aki dolgozik vitt alkatrészből is ?:D

Te magadnak szoktad bütykölni?


amit tudok megoldok magamnak. anno fék terén friss tulajként nem is mertem volna megcsinálni. pedig nem egy nagy cucc a fék tárcsa csere, betét csere. ha nincs berohadva valami csavar, akkor 1 óra alatt kényelmesen lehet végezni a 4 darabbal.
párom keresztapja autószerelő Debrecenben, de nem tudom milyen szinten dolgozik, vállal-e egyáltalán BMW-t. pedig a fék a legtöbb autón egyforma.
a legtöbb szerelő ahogy én látom Autodata alapján dolgozik, amit ott hoz javítási időre, azt számolja ki. kivéve ha többet szerencsétlenkedik, akkor is többet számol. nekem is anno kb 40 perc alatt végeztek, mégis 1 órát számolt azt hiszem. lényegtelen.
nem ajánlok én már nagyon senkit. van fent a menüsorban Szerviz értékelések menüpont, ott tudsz település szerint válogatni az értékelések alapján. de egy kisebb szerviznek sem okoz gondot. mondom magad is meg tudod csinálni, ha van szerszám, mert sajnos, van hogy nem "szabvány" méretű imbusz kulcs kell (nincs a legtöbb készletben), hanem 7-es méret pl. vagy ha van érzéke az embernek hozzá.
mondom munkadíj kisebb szervizekben egy tengelyre 5-6ezer Ft. alkatrészt pedig ki mennyiért tud szerezni.