Atesz fórum hozzászólásai

Atesz Elküldve: 2016-01-14 10:46 Motorolaj

KGR írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Eddig az autóba a BMW Longlife LL-04 5W-3-as olajat használtam végig (e46 320d 150Le 2004-es évjárat). Újabb olajcsere előtt vagyok. Az autósboltból felhívtak, hogy nem tudják ezt az olajat adni, alternatívának felajánlották a Castrol Edge Profession BMW LL 04 típusú olajat. Jó lesz ez nekem? Nem lesz probléma, ha olajat váltok?
A másik kérdés, hogy sokat számít-e ha 0W-30-as vagy 5W-30-as az olaj?

Előre is köszönöm!


Én ezt a castrolt használom. Ha megnézed az olajbeöntőt, rá is van írva, hogy castrol.
Nem lesz gond.
A második részhez nem tudok érdemben hozzászólni. Én 5w-set használok, mert ez szokták ajánlani hozzá.


Köszönöm a választ. Én is így gondoltam, de jobb a megerősítés!

Atesz Elküldve: 2016-01-14 10:16 Motorolaj

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Eddig az autóba a BMW Longlife LL-04 5W-3-as olajat használtam végig (e46 320d 150Le 2004-es évjárat). Újabb olajcsere előtt vagyok. Az autósboltból felhívtak, hogy nem tudják ezt az olajat adni, alternatívának felajánlották a Castrol Edge Profession BMW LL 04 típusú olajat. Jó lesz ez nekem? Nem lesz probléma, ha olajat váltok?
A másik kérdés, hogy sokat számít-e ha 0W-30-as vagy 5W-30-as az olaj?

Előre is köszönöm!

Atesz Elküldve: 2016-01-08 18:37 alapjárat leesik, ingadozik

YELLOW írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..


éppen ezért nem érezni nagyobb fordulaton menet közben. én a múltkori eset ótáig úgy tudtam, hogy ez normális. a bal nyulványon van ez a cucc, és ha kinyitod a mocitetőt, akkor lehet is látni, hogy impulzus szerűen ránt egyet. és alapjáraton látni ezt az alapjárat ingadozást is. talán olyan 5-8 másodpercenként ránt egyet talán.

viszont múltkor azt írták, hogy ha diagra is teszed, akkor elvileg kiegészítőfűtés zárlatot fog rá hozni.

én nem tudom mit csinálj, ezért írtam le, hogy melyik két esetet láttam itt. vannak itt már nagy dízel guruk majd ők megmondják, mert őszintén már én sem tudom. de egyik simerősnek is mikor találkoztam vele, kb 3-4 éve is ilyen volt az autója, és most is, pedig sokat is jár vele, kint dolgozik, és nem panaszkodik semmire.


Nem szőrözök,,, tanulok!

Esetemben az ingadozás fél másodpercenkénti, nem 5-8 mp-s az ingadozás. Ez nem tudom eltérés-e vagy valamit rosszul értelmezek.


ez a 30sec is ismerős... hmmm... baxus nem emlékszem pontosan. várj egy picit, hátha ír valaki dízeles, nála mi a helyzet.


Szia!

Nekem is ugyanez a típusom van. Ugyanezzel a hibával. Nekem sem füstöl, nincs túlfogyasztás. Viszont kicsit lomhábbnak érzem a kocsit. Érdeklődtem ismerősnél, azt mondta, tisztítsam ki a légtömegmérőt és az EGR szelepet. Holnap ez lesz a programom, ha érdekel, hogy segíett-e, szívesen megosztom majd veled.

Atesz Elküldve: 2016-01-08 16:39 Egr szelep

Tano írta:
Atesz írta: ...Valamint meg szeretném kérdezni, hogy diag kábelt hol tudok vásárolni? Valaki meg tudná mondani?


Ebay, vatera stb...


Köszönöm Tano. Igen Ebay-en néztem. De olvastam valamit, hogy kötögetni kell valamit. 7-es és 8-as lábakat talán. Nem értek hozzá sajnos. Csak próbáltam utána olvasgatni.
De akkor ezek szerint nem kell forrasztgatni? Csak megveszem és műkszik?

Atesz Elküldve: 2016-01-08 16:06 Egr szelep

YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok!

Légtömegmérő és EGR tisztítás előtt állok. Meg szeretném kérdezni, hogy légtömegmérő levétele előtt tényleg áramtalanítani kell az autót? Ugyanis a tisztítóra rá van írva, hogy "áramtalanítsa a gépjárművet".

Előre is köszi.

Valamint meg szeretném kérdezni, hogy diag kábelt hol tudok vásárolni? Valaki meg tudná mondani?


nem kell, csak ne legyen rajta gyújtás.


Köszönöm szépen!

Atesz Elküldve: 2016-01-08 15:07 Egr szelep

Sziasztok!

Légtömegmérő és EGR tisztítás előtt állok. Meg szeretném kérdezni, hogy légtömegmérő levétele előtt tényleg áramtalanítani kell az autót? Ugyanis a tisztítóra rá van írva, hogy "áramtalanítsa a gépjárművet".

Előre is köszi.

Valamint meg szeretném kérdezni, hogy diag kábelt hol tudok vásárolni? Valaki meg tudná mondani?

Atesz Elküldve: 2015-10-13 19:43 Felniméret E46/316

YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?


biztos az állítható kell? könnyen észreveszik és belekötnek. TA-t semmiképp sem. JOM-ról külföldön szoktak jókat mondani, szeretik is, bár rosszatt is olvastam már róla. FK? hááát... K&W-t sokan használnak. sajnos az állítható baja, hogy szeret az állító begyógyulni. attól függ mi a cél. 35mm-t rugókkal simán, és nem si kötnek bele annyira, szerintem bőven jó. de mondom attól függ mi az elképzelés...

szerk.: egyébként van ültetésre is topic nem kell nyitni


Köszönöm, a legközelebbi segítség kérésemet oda fogom tenni.
A cél. Most ugye a téli szezon jön, minél jobban körülrágni a témát és informálódni. A cél tavasszal egy 19" garnitúra 235/35 R19 méretekkel, erre szeretném szépen ráültetni a legjobb barátom.
TÜV engedéllyel is csesz..getnek érte, vagy állíthatóra nem adnak engedélyt? Ezt sem tudtam eddig.


vicces ez a TÜV. mindenhol elfogadják, nálunk nem mocskos rendszer
úgy tudom (lehet nem így van), hogy szigorított vizsgára kell vinni és talán ha elfogadják, akkor beleírják a forgalmiba. akiket tudok ismerek, mindig vizsgára kicserélik a gátlókat na a tököm sem kínlódna. inkább mutasson kevesebbet az autó, de ez a plussz vacakolás nem ér meg nekem annyit.
+ állítható szett ára
+ cserék árai műsuaki előtt és után
+ futóműállítások minden alkalommal
+ idő


Hát igen. Mondasz valamit. Bár nem értem ebben a kis magyar valóságban miért fáj az az illetékes szervezeteknek, hogy lejjebb ültetem/ültetjük az autót, ami által még stabilabb, biztonságosabb és jobban kormányozhatóbb is lesz az autó (ez az én véleményem).


nem az fáj nekik. nekik az a lényeg, hogy több pénzt lehúzzanak rólad. és így tudják megtenni.


Na ja. Szép kilátások! Köszönöm a segítséget mindenben,rágódom de biztosan belevágok, és talán már egy BMW találkozóra is eljutok. Akkor élőszavas tapasztalatszerzés lesz!

Atesz Elküldve: 2015-10-13 19:22 Felniméret E46/316

YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?


biztos az állítható kell? könnyen észreveszik és belekötnek. TA-t semmiképp sem. JOM-ról külföldön szoktak jókat mondani, szeretik is, bár rosszatt is olvastam már róla. FK? hááát... K&W-t sokan használnak. sajnos az állítható baja, hogy szeret az állító begyógyulni. attól függ mi a cél. 35mm-t rugókkal simán, és nem si kötnek bele annyira, szerintem bőven jó. de mondom attól függ mi az elképzelés...

szerk.: egyébként van ültetésre is topic nem kell nyitni


Köszönöm, a legközelebbi segítség kérésemet oda fogom tenni.
A cél. Most ugye a téli szezon jön, minél jobban körülrágni a témát és informálódni. A cél tavasszal egy 19" garnitúra 235/35 R19 méretekkel, erre szeretném szépen ráültetni a legjobb barátom.
TÜV engedéllyel is csesz..getnek érte, vagy állíthatóra nem adnak engedélyt? Ezt sem tudtam eddig.


vicces ez a TÜV. mindenhol elfogadják, nálunk nem mocskos rendszer
úgy tudom (lehet nem így van), hogy szigorított vizsgára kell vinni és talán ha elfogadják, akkor beleírják a forgalmiba. akiket tudok ismerek, mindig vizsgára kicserélik a gátlókat na a tököm sem kínlódna. inkább mutasson kevesebbet az autó, de ez a plussz vacakolás nem ér meg nekem annyit.
+ állítható szett ára
+ cserék árai műsuaki előtt és után
+ futóműállítások minden alkalommal
+ idő


Hát igen. Mondasz valamit. Bár nem értem ebben a kis magyar valóságban miért fáj az az illetékes szervezeteknek, hogy lejjebb ültetem/ültetjük az autót, ami által még stabilabb, biztonságosabb és jobban kormányozhatóbb is lesz az autó (ez az én véleményem).

Atesz Elküldve: 2015-10-13 18:42 Felniméret E46/316

YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?


biztos az állítható kell? könnyen észreveszik és belekötnek. TA-t semmiképp sem. JOM-ról külföldön szoktak jókat mondani, szeretik is, bár rosszatt is olvastam már róla. FK? hááát... K&W-t sokan használnak. sajnos az állítható baja, hogy szeret az állító begyógyulni. attól függ mi a cél. 35mm-t rugókkal simán, és nem si kötnek bele annyira, szerintem bőven jó. de mondom attól függ mi az elképzelés...

szerk.: egyébként van ültetésre is topic nem kell nyitni


Köszönöm, a legközelebbi segítség kérésemet oda fogom tenni.
A cél. Most ugye a téli szezon jön, minél jobban körülrágni a témát és informálódni. A cél tavasszal egy 19" garnitúra 235/35 R19 méretekkel, erre szeretném szépen ráültetni a legjobb barátom.
TÜV engedéllyel is csesz..getnek érte, vagy állíthatóra nem adnak engedélyt? Ezt sem tudtam eddig.

Atesz Elküldve: 2015-10-13 18:26 Felniméret E46/316

YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?

Atesz Elküldve: 2015-10-13 17:58 Felniméret E46/316

Gekky írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


Szia!

A neten vannak kalkulátorok, amivel meg tudod nézni, hogy egy adott felni egy másikhoz képest mennyivel áll "kintebb" vagy "bentebb".
Ha tudod mindkét felni pl: nyári - téli adatait ki tudod számolni a kettő állásának a különbségét!

Remélem segít valamit amit írtam.

http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html

ez pl. egy olyan link, ahol a progi ET és szélesség alapján számol neked!

Gekky



Szia.
Köszönöm a segítséget. Kerékcsavarokat ajánlatos újat venni, vagy megfelelőek azok, amelyek a mostani alufelnit fogják?

Atesz Elküldve: 2015-10-13 17:02 Felniméret E46/316

YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?

Atesz Elküldve: 2015-10-13 16:21 Felniméret E46/316

Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!

Atesz Elküldve: 2015-05-29 17:02 DSC

Sziasztok!
A problémám ugyanaz, mint az előzőekben leírtakban! Reggel indulás melóba, indítás és a ABS-DSC-kézifék visszajelző egyszerre narancssárgán világít. A kezdeti sokkból felocsúdva gyors fékteszt, jól fog, semmi baja.
Ezek szerint nekem is a kormányszögjeladó a ludas? Ha igen, tudtok javasolni valakit aki beállítja nulla értékre? Nemrég cseréltem a téli gumikat nyárira, de ugyanaz a méret, viszont csere után futómű beállításon nem voltam. Ez lehet gond?
Holnap viszont mennem kellene Budapestre, elindulhatok ezekkel a hibajelzésekkel?
Köszönök minden segítséget!

Atesz Elküldve: 2014-11-24 20:39 Motorolaj

Sziasztok.

Olajcsere előtt állok. Kérdésem lenne, hogy van-e valamilyen tapasztalatotok az SCT szűrőkkel? Minőség, bevált-e valakinek? Tudom mindenki (én is) a Mann és a Mahle_Knecht szűrőket veszi, de gondoltam bepróbálnám ebben a rossz gazdasági helyzetben.
Előre is köszönöm minden választ!