Csabika136
Elküldve: 2015-11-02 10:08 Kippuffógó rezgéscsillapító?
Sziasztok fanok!
Nyáron vettem a kocsim (2001 320D E46 Touring 136Le), amin gyakorlatilag kezdettől fogva el volt picit törve a kipufogó. A katalizátortól jön le ferdén a cső és kanyarodik hátra vízszintes irányba. Oda nekem egy érdekes Gégecső féle volt beépítve, amit a két csőre húzva úgy toldottak fel, hogy mint a fecske a fészkét felgányoltak és valahogy ott maradt a gégecső. Idővel, mere hozzámkerült a vas, a felső végén a gégecsőnek egy karika körbetört és a többi része a kipufogónak csak úgy fenn maradt és nem esett le. Kicsivel hátrébb van a csövön egy tartóbak elhelyezve, amit szerintem az olasz csak úgy a biztonság kedvéért tett fel, nehogy egyszer leessen a kipufogó. Ennyit az unalmas meséről.
A problémám hirtelen a következő lett. Frankón rákészültünk a javításra. Unokaöcsém aki karosszériás és sokat csinált már ilyet, ráadásul kiválóan tud heggeszteni is hozott az Unixtól harisnya csövet 3 méretben. Alámentünk a kocsinak, megnézegettük, kitaláltuk, hogy egy kis ferdén levágott cső Bosal cső darab, meg még kettő, nagyszerűen össze fogja hozni a szinteket és a távolságot az általunk kiválasztott kb.20cm-hosszú harisnya közbeiktatásához. Meg is csináltuk egy gyenge óra alatt, örültem is neki, végre patent a kipufogóm. Egyel kevesebb leküzdendő probléma, léphetünk tovább.
De nem frankó! Szarabb lett mint volt. Eddig csak úgy gondoltam, kicsit rezeg a kipufogóm, most szét rázza a kocsit. A rendszer a kocsi hátuljánál 3-4 cm-t rezeg alapjáraton. A kocsival elindulás után az 1000-res fordulaton átbillenve a motor úgy rezeg, hogy a kormány a kezemben beremeg.
Miért? Van valakinek ötlete?
Légyszi segítsetek, mert a Rába Steiger ehhez képest limuzinnak számít. A kipufogó sehova nem ér bele a kaszniba. Tényleg gondosan csináltuk meg a pufogót. Én autószerelő vagyok, az unokaöcsém meg karosszériás. Valami olyan hibát kéne kitalálnunk, ami megsz...vat. De mi?