Hektor fórum hozzászólásai

Hektor Elküldve: 2015-04-19 19:45 Társalgó

Hektor írta: Most hazafelé jövet, elrepült a motorháztetőmről a BMW embléma.Az a jó, hogy én is és az utasom is látta, de azt hittük falevél. Csak megérkezéskor láttuk, hogy sajna nem az volt.
Kérem, hogy akinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban, hogy honnan, milyent érdemes venni, illetve a biztos felhelyezéssel kapcsolatban az ossza meg velem az infóját. Köszönöm.


Közben megtaláltam a megfelelő topicot, elnézést hogy ide írtam

Hektor Elküldve: 2015-04-19 19:23 Társalgó

Most hazafelé jövet, elrepült a motorháztetőmről a BMW embléma.Az a jó, hogy én is és az utasom is látta, de azt hittük falevél. Csak megérkezéskor láttuk, hogy sajna nem az volt.
Kérem, hogy akinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban, hogy honnan, milyent érdemes venni, illetve a biztos felhelyezéssel kapcsolatban az ossza meg velem az infóját. Köszönöm.

Hektor Elküldve: 2015-04-16 08:59 Fékjavítás

krissz írta:
Hektor írta:
krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Meg sem mozdul, vagy nem jön le ?
Sok minden nem tudja fogni.. ha a kerékagyhoz rögzítő kis csavar ki van véve, akkor már csak a kézifék pofái foghatják. Ha belülről a dobrész már peremesre van kopva, vagy/ és a perem mentén még rovásodva is van, akkor felütközhet a kézifék pofákba, ami nem engedi lejönni. Próbáld meg a kerékcsavar furatán visszaállítani a fékpofa feszességét, majd kalapáccsal ütögesd körbe szemből. Ha végkép nem megy, akkor- különösen ha nem kell félteni a tárcsát belülről is lehet ott ahol a féklemezben a féknyereg helye van. Körbe-körbe forgatva ütögesd. Fel tették azt oda, le is kell jönni


Köszi srácok! Szereztem tegnap nagyobb kalapácsot, azzal nekimentem, fél óra alatt lent volt!


Erről van szó

Hektor Elküldve: 2015-04-15 05:43 Fékjavítás

krissz írta: Hátsó féktárcsámat szeretném cserélni, egyik királyul lejött, a másik kalapalas ellenere meg se mozdul. Van valakinek jó praktikája, hogyan lehetne leszedni a tárcsát? (épség nem feltétel)


Meg sem mozdul, vagy nem jön le ?
Sok minden nem tudja fogni.. ha a kerékagyhoz rögzítő kis csavar ki van véve, akkor már csak a kézifék pofái foghatják. Ha belülről a dobrész már peremesre van kopva, vagy/ és a perem mentén még rovásodva is van, akkor felütközhet a kézifék pofákba, ami nem engedi lejönni. Próbáld meg a kerékcsavar furatán visszaállítani a fékpofa feszességét, majd kalapáccsal ütögesd körbe szemből. Ha végkép nem megy, akkor- különösen ha nem kell félteni a tárcsát belülről is lehet ott ahol a féklemezben a féknyereg helye van. Körbe-körbe forgatva ütögesd. Fel tették azt oda, le is kell jönni

Hektor Elküldve: 2015-04-14 21:54 Autóvásárlás

lantika írta:
Hektor írta: Nem egyszerű az a vásárlás. Sok-sok hét telt el, nagyon sok autó lett megnézve és gyakran változtak a típussal kapcsolatos elképzelések is. Benzinest akartam, azokat néztem. A motorok változtak majd minden újabb elképzeléssel, hetek teltek el úgy, hogy ismerkedtem a motorokkal, jellemzőivel, hibáival. Most már elmondhatom hogy van egy BMW-m. Persze diesel. Miután múlt hét csütörtökön birtokba vettem, kezdődött az izgulás.. vajon jó lesz ez nekem Talán ép most este végeztem az elsődleges átnézéssel, alapvető dolgok cseréjével. Én már túl vagyok rajta hát neked is sok sikert kívánok !


Szivosor pillango szelepeket ne felejtsd el megnezni,mert ez
lehet a vege....


Köszönöm.. ma túl vagyok azon is Mivel a hétvégére nem jött meg hozzá az általam rendelt cumó, ezért első körben a fékekkel kezdtem. Minden fék ( tárcsa, fékpofa,dugattyúk, porvédők, csövezések ) ellenőrizve. Rögzítőfékek szétszedve kicsi karbantartás, össze, beállítás )Felfüggesztések, rugók, lengéscsillapitók. Ez volt hétfőn. Ma reggelről levegőszűrő, olajszűrő, olaj, kartelgáz szűrő, pillangószelepek, cooler hűtő és csőveinek valamint az egr tisztítása, üzemanyagszűrő, pollenszűrő.
A héten még máguskodok vele egy kicsit, aztán napi használatba veszem.

Hektor Elküldve: 2015-04-14 21:45 Firmware frissítés MK-IV

Hektor írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
gzu11 írta:
asd911 írta: Sziasztok!Nem tudom,hogy megoldódott-e már a magyarosítás,de ha valakinek még szüksége van a magyar szövegre az letöltheti innen!
a rar tartalma:
-navboot (v32) navtweak-el kinyerhető belőle!
-GB_M.CSF (v32-angol hang,házilag magyarosítva) navspeak-el kipróbálható,szerintem vannak benne félre fordítások,illetve ezt sosem tudtam tesztelni,ezért még én is keresek egy jól működőt
-navtweak 2.7
-navspeak 1.0
-gtk-2.10.11-win32-1.exe

Saját felelősségre!



Illetve gyári szoftverek:
http://www.neiloakley.com/main/page_home.html

szerk:2013.04.29


Itt elérhető:
https://www.dropbox.com/sh/u0d...0KwUhWXqJR

NAV_SW(v32).iso : V32-magyar szöveg
NAV_SW(v32_NIGHT).iso : V32-magyar szöveg+éjszakai mód

a programok és a magyar szöveges fájl a kellékek.zip-ben!

A magyar hangot nem erőltetem,mert össze-vissza beszél pl: " a cél 400 méter-BAN " Ha viszont valaki megoszt egy kipróbált és jól működő magyar hang fájlt,azt megköszönöm!


Telepítés nagy vonalakban:
-CD-re kiír ( Imgburn, Alcohol 120%, Nero, kinek mi a favorit) a lehető leglassabban! Ajánlott a jó minőségű lemez pl:verbatim ,de más lemezzel is meglehet próbálni!
-autóban eject gomb elől megnyom,a csomagtartóban lévő olvasóba a lemez behelyez,majd követni a képernyőn megjelenő utasításokat!
-ha kész ( max 5 perc), válasszuk az angol (GB) vagy a német nyelvet! A hang a kiválasztott nyelv lesz,de a szövegek magyarul jelennek meg!


Nekem bejött, köszönöm!!!


Jó reggelt !
Érdekelne ez a dolog, csak nem egészen értem-nem vagyok egy számítógép guru-ezért szivesen veszem a segítségét annak aki tudja, vagy csinálta már.
Tehát innen : https://www.dropbox.com/sh/u0d...0KwUhWXqJR pontosan mit is kell letölteni ?
Mondjuk pl. NAV SW(W32 Night) ok. Ez egy ISO fájl, akkor ezt csak adatként kiírom ? És ugyan erre a CD-re kiírom a kelékeket ?
Megköszönöm annak, aki érti és elmondja nekem. A magyar hang nem érdekel különösebben, de a magyar szöveg nem lenne rossz.Persze tudom, hogy ellenszolgáltatásért magyar hang és szöveg is van, de próbálkozó tipus vagyok





Az image filet kiírod jó lassan egy minőségibb CD-re. A kellékek nem kellenek ha csak frissíteni akarod a navid! Ha nagyon rossz az olvasó fejed már a navi olvasóban, akkor először csináltasd meg utána frissíts!

Üdv
Balu


Köszönöm a válaszod !!


Minden oké, szépen magyarul van minden szöveg a kijelzőn. Most ez még párosul a magyar térképpel is ( az sem volt ). Igaz hogy navigálás közben angolul van a hang, de ezzel együtt tudok élni

Hektor Elküldve: 2015-04-14 21:22 Autóvásárlás

Nem egyszerű az a vásárlás. Sok-sok hét telt el, nagyon sok autó lett megnézve és gyakran változtak a típussal kapcsolatos elképzelések is. Benzinest akartam, azokat néztem. A motorok változtak majd minden újabb elképzeléssel, hetek teltek el úgy, hogy ismerkedtem a motorokkal, jellemzőivel, hibáival. Most már elmondhatom hogy van egy BMW-m. Persze diesel. Miután múlt hét csütörtökön birtokba vettem, kezdődött az izgulás.. vajon jó lesz ez nekem Talán ép most este végeztem az elsődleges átnézéssel, alapvető dolgok cseréjével. Én már túl vagyok rajta hát neked is sok sikert kívánok !

Hektor Elküldve: 2015-04-09 21:07 Firmware frissítés MK-IV

csbalu írta:
Hektor írta:
gzu11 írta:
asd911 írta: Sziasztok!Nem tudom,hogy megoldódott-e már a magyarosítás,de ha valakinek még szüksége van a magyar szövegre az letöltheti innen!
a rar tartalma:
-navboot (v32) navtweak-el kinyerhető belőle!
-GB_M.CSF (v32-angol hang,házilag magyarosítva) navspeak-el kipróbálható,szerintem vannak benne félre fordítások,illetve ezt sosem tudtam tesztelni,ezért még én is keresek egy jól működőt
-navtweak 2.7
-navspeak 1.0
-gtk-2.10.11-win32-1.exe

Saját felelősségre!



Illetve gyári szoftverek:
http://www.neiloakley.com/main/page_home.html

szerk:2013.04.29


Itt elérhető:
https://www.dropbox.com/sh/u0d...0KwUhWXqJR

NAV_SW(v32).iso : V32-magyar szöveg
NAV_SW(v32_NIGHT).iso : V32-magyar szöveg+éjszakai mód

a programok és a magyar szöveges fájl a kellékek.zip-ben!

A magyar hangot nem erőltetem,mert össze-vissza beszél pl: " a cél 400 méter-BAN " Ha viszont valaki megoszt egy kipróbált és jól működő magyar hang fájlt,azt megköszönöm!


Telepítés nagy vonalakban:
-CD-re kiír ( Imgburn, Alcohol 120%, Nero, kinek mi a favorit) a lehető leglassabban! Ajánlott a jó minőségű lemez pl:verbatim ,de más lemezzel is meglehet próbálni!
-autóban eject gomb elől megnyom,a csomagtartóban lévő olvasóba a lemez behelyez,majd követni a képernyőn megjelenő utasításokat!
-ha kész ( max 5 perc), válasszuk az angol (GB) vagy a német nyelvet! A hang a kiválasztott nyelv lesz,de a szövegek magyarul jelennek meg!


Nekem bejött, köszönöm!!!


Jó reggelt !
Érdekelne ez a dolog, csak nem egészen értem-nem vagyok egy számítógép guru-ezért szivesen veszem a segítségét annak aki tudja, vagy csinálta már.
Tehát innen : https://www.dropbox.com/sh/u0d...0KwUhWXqJR pontosan mit is kell letölteni ?
Mondjuk pl. NAV SW(W32 Night) ok. Ez egy ISO fájl, akkor ezt csak adatként kiírom ? És ugyan erre a CD-re kiírom a kelékeket ?
Megköszönöm annak, aki érti és elmondja nekem. A magyar hang nem érdekel különösebben, de a magyar szöveg nem lenne rossz.Persze tudom, hogy ellenszolgáltatásért magyar hang és szöveg is van, de próbálkozó tipus vagyok





Az image filet kiírod jó lassan egy minőségibb CD-re. A kellékek nem kellenek ha csak frissíteni akarod a navid! Ha nagyon rossz az olvasó fejed már a navi olvasóban, akkor először csináltasd meg utána frissíts!

Üdv
Balu


Köszönöm a válaszod !!

Hektor Elküldve: 2015-04-09 05:31 Firmware frissítés MK-IV

gzu11 írta:
asd911 írta: Sziasztok!Nem tudom,hogy megoldódott-e már a magyarosítás,de ha valakinek még szüksége van a magyar szövegre az letöltheti innen!
a rar tartalma:
-navboot (v32) navtweak-el kinyerhető belőle!
-GB_M.CSF (v32-angol hang,házilag magyarosítva) navspeak-el kipróbálható,szerintem vannak benne félre fordítások,illetve ezt sosem tudtam tesztelni,ezért még én is keresek egy jól működőt
-navtweak 2.7
-navspeak 1.0
-gtk-2.10.11-win32-1.exe

Saját felelősségre!



Illetve gyári szoftverek:
http://www.neiloakley.com/main/page_home.html

szerk:2013.04.29


Itt elérhető:
https://www.dropbox.com/sh/u0d...0KwUhWXqJR

NAV_SW(v32).iso : V32-magyar szöveg
NAV_SW(v32_NIGHT).iso : V32-magyar szöveg+éjszakai mód

a programok és a magyar szöveges fájl a kellékek.zip-ben!

A magyar hangot nem erőltetem,mert össze-vissza beszél pl: " a cél 400 méter-BAN " Ha viszont valaki megoszt egy kipróbált és jól működő magyar hang fájlt,azt megköszönöm!


Telepítés nagy vonalakban:
-CD-re kiír ( Imgburn, Alcohol 120%, Nero, kinek mi a favorit) a lehető leglassabban! Ajánlott a jó minőségű lemez pl:verbatim ,de más lemezzel is meglehet próbálni!
-autóban eject gomb elől megnyom,a csomagtartóban lévő olvasóba a lemez behelyez,majd követni a képernyőn megjelenő utasításokat!
-ha kész ( max 5 perc), válasszuk az angol (GB) vagy a német nyelvet! A hang a kiválasztott nyelv lesz,de a szövegek magyarul jelennek meg!


Nekem bejött, köszönöm!!!


Jó reggelt !
Érdekelne ez a dolog, csak nem egészen értem-nem vagyok egy számítógép guru-ezért szivesen veszem a segítségét annak aki tudja, vagy csinálta már.
Tehát innen : https://www.dropbox.com/sh/u0d...0KwUhWXqJR pontosan mit is kell letölteni ?
Mondjuk pl. NAV SW(W32 Night) ok. Ez egy ISO fájl, akkor ezt csak adatként kiírom ? És ugyan erre a CD-re kiírom a kelékeket ?
Megköszönöm annak, aki érti és elmondja nekem. A magyar hang nem érdekel különösebben, de a magyar szöveg nem lenne rossz.Persze tudom, hogy ellenszolgáltatásért magyar hang és szöveg is van, de próbálkozó tipus vagyok



Hektor Elküldve: 2015-04-03 18:58 Társalgó

[quote="Pocses"]
Hektor írta:
KGR írta:
YELLOW írta:
e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


Jóember. Veszel egy autót és fél évig jársz úgy, hogy nem nézeted át? Olajat egyáltalán cseréltél benne? Abból, hogy a féked elkopott, 3 dolog következhet: 1. jó fékekkel vetted és fél év alatt sokat mentél vele (10-30ekm függően a fékbetétek vásárláskori állapotától), 2. nem ismered a motorféket és a követési távolságot és Te vagy az aki mindig villogtatja előttem a féklámpáját. 3. így vetted.

Viszont nekem az első az, ha veszek egy autót, hogy átnézem/átnézetem, hogy nem-e fogok leesni az útról egy kanyarban, meg tudok-e állni amikor egy gyalogos leugrik elém a járdáról, nem-e fog szétesni alattam az autó, szíjjak nem-e fognak elszakadni és nem-e fogják 0-ra redukálni az autó értékét amikor szétvernek mindent a motortérben, stb.stb. Nekem úgy tűnik a kérdésedből, hogy arra sem voltál képes, hogy levedd a kerekeket és megnézd a fékeid állapotát. Rossz a lengéscsillapítód? Na tessék. Ki kell cserélni. Ha nem telik rá akkor olyan értékű autót kell venni, ami mellett marad pénzed karbantartásra. Fél év alatt volt egy tél.
Lengőkar lóg? Nekem is lógott. Nem amikor megvettem. 2000 km múlva. Előtte állt 1-2 évig az autó. Ennyi ez benne van a pakliban. Cserélni kell a szilenteket. Amennyiben nem lehet, akkor lengőkart.

Ez mind-mind normál kopó alkatrész. Egy autóban nem csak az olajat és az izzókat kell cserélni.

Elnézést, hogy így kifakadtam. Nem az volt a célom, hogy lehordjalak a sárga földig, hanem az, hogy tanulj ebből és legközelebb másképpen járj el. A biztonságos vezetés nem csak abból áll, hogy jól tudsz-e vezetni, hanem abból is, hogy veszélyt jelentesz-e magadra és a többi közlekedőre esetleges műszaki hibák miatt. Ha nekem jössz, mert nem tudsz megállni mögöttem egy rossz fék vagy elpattogó futómű miatt, akkor biztos lehetsz benne, hogy a légzsák után én adom a második pofont.


Hát az a helyzet, hogy ha tényleg annyira el van rohadva a lengéscsillapító, hogy " csoda hogy nem esik ki a helyéről " akkor az valószínűleg a vásárláskor is már rossz állapotú volt.( Mondom én látatlanban ) Megnézted ? Azért az látszik... vagy látható. Fékek, tárcsák, fékpofák kopó alkatrész, tárcsák láthatók is. Lengőkarok lógnak ? Kopó alkatrészek.. ráadásul ezeket most fél évre rá panaszolnád.
A garanciánál, mivel kereskedésből van, egy év fogyasztói garancia van az autóra ( fogyasztói szerződés ) de ez nem vonatkozik az autó használtsági fokából eredő hibákra. Ráadásul mivel az első hat hónap eltelt, neked kell( kellene ) bizonyítani, hogy a (nem a kopó alkatrészek )hibáa már a vásárlás pillanatában is fenn állt. Itt nem a klasszikus, rejtett, eltitkolt hibákról van szó és a jármű működésében bekövetkezett garanciális időn belüli hibáról. A bizonyítási kényszer rajtad van ez esetben, de senki nem fogja nevét és pecsétjét adni neked a véleményéhez. Illetve megbízással lehet hogy adja valaki ( igazságügyi műszaki, vagy gépjármű szakértő ) de az kemény pénzért fogja. A kereskedés meg tagadja, bíróság, elhúzódó per, melynek a vége kétséges ( IGEN KÉTSÉGES ) és neked többe kerül a leves, mint a hús. Azaz, azt a pénzt az időszakos javításra is fordíthatod.
De ha udvarias, kulturált vagy, keresheted a kereskedőt és mivel fizeted a havi lízinget, egyezkedhetsz, hogy a kopó alkatrészeket javítod, viszont minimum a Te általad vélelmesen a vásárláskor fenn állt állapotot ( pl elrohadt lengéscsillapító ) cseréltesse. De ha elhajt ne lepődj meg.. Én kedvellek de elhajtanálak


Csak nem Tőled vette...?


Ez tetszett
Nem, nincs is kereskedésem és sajna ( Ez most nagyon mérgesen ) még BMW-m is csak egy fél. Meg egy fél merci

Hektor Elküldve: 2015-04-03 17:56 Társalgó

[quote="KGR"]
YELLOW írta:
e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


Jóember. Veszel egy autót és fél évig jársz úgy, hogy nem nézeted át? Olajat egyáltalán cseréltél benne? Abból, hogy a féked elkopott, 3 dolog következhet: 1. jó fékekkel vetted és fél év alatt sokat mentél vele (10-30ekm függően a fékbetétek vásárláskori állapotától), 2. nem ismered a motorféket és a követési távolságot és Te vagy az aki mindig villogtatja előttem a féklámpáját. 3. így vetted.

Viszont nekem az első az, ha veszek egy autót, hogy átnézem/átnézetem, hogy nem-e fogok leesni az útról egy kanyarban, meg tudok-e állni amikor egy gyalogos leugrik elém a járdáról, nem-e fog szétesni alattam az autó, szíjjak nem-e fognak elszakadni és nem-e fogják 0-ra redukálni az autó értékét amikor szétvernek mindent a motortérben, stb.stb. Nekem úgy tűnik a kérdésedből, hogy arra sem voltál képes, hogy levedd a kerekeket és megnézd a fékeid állapotát. Rossz a lengéscsillapítód? Na tessék. Ki kell cserélni. Ha nem telik rá akkor olyan értékű autót kell venni, ami mellett marad pénzed karbantartásra. Fél év alatt volt egy tél.
Lengőkar lóg? Nekem is lógott. Nem amikor megvettem. 2000 km múlva. Előtte állt 1-2 évig az autó. Ennyi ez benne van a pakliban. Cserélni kell a szilenteket. Amennyiben nem lehet, akkor lengőkart.

Ez mind-mind normál kopó alkatrész. Egy autóban nem csak az olajat és az izzókat kell cserélni.

Elnézést, hogy így kifakadtam. Nem az volt a célom, hogy lehordjalak a sárga földig, hanem az, hogy tanulj ebből és legközelebb másképpen járj el. A biztonságos vezetés nem csak abból áll, hogy jól tudsz-e vezetni, hanem abból is, hogy veszélyt jelentesz-e magadra és a többi közlekedőre esetleges műszaki hibák miatt. Ha nekem jössz, mert nem tudsz megállni mögöttem egy rossz fék vagy elpattogó futómű miatt, akkor biztos lehetsz benne, hogy a légzsák után én adom a második pofont.


Hát az a helyzet, hogy ha tényleg annyira el van rohadva a lengéscsillapító, hogy " csoda hogy nem esik ki a helyéről " akkor az valószínűleg a vásárláskor is már rossz állapotú volt.( Mondom én látatlanban ) Megnézted ? Azért az látszik... vagy látható. Fékek, tárcsák, fékpofák kopó alkatrész, tárcsák láthatók is. Lengőkarok lógnak ? Kopó alkatrészek.. ráadásul ezeket most fél évre rá panaszolnád.
A garanciánál, mivel kereskedésből van, egy év fogyasztói garancia van az autóra ( fogyasztói szerződés ) de ez nem vonatkozik az autó használtsági fokából eredő hibákra. Ráadásul mivel az első hat hónap eltelt, neked kell( kellene ) bizonyítani, hogy a (nem a kopó alkatrészek )hibáa már a vásárlás pillanatában is fenn állt. Itt nem a klasszikus, rejtett, eltitkolt hibákról van szó és a jármű működésében bekövetkezett garanciális időn belüli hibáról. A bizonyítási kényszer rajtad van ez esetben, de senki nem fogja nevét és pecsétjét adni neked a véleményéhez. Illetve megbízással lehet hogy adja valaki ( igazságügyi műszaki, vagy gépjármű szakértő ) de az kemény pénzért fogja. A kereskedés meg tagadja, bíróság, elhúzódó per, melynek a vége kétséges ( IGEN KÉTSÉGES ) és neked többe kerül a leves, mint a hús. Azaz, azt a pénzt az időszakos javításra is fordíthatod.
De ha udvarias, kulturált vagy, keresheted a kereskedőt és mivel fizeted a havi lízinget, egyezkedhetsz, hogy a kopó alkatrészeket javítod, viszont minimum a Te általad vélelmesen a vásárláskor fenn állt állapotot ( pl elrohadt lengéscsillapító ) cseréltesse. De ha elhajt ne lepődj meg.. Én kedvellek de elhajtanálak

Hektor Elküldve: 2015-03-27 12:55 Megvegyem? Vegyek ilyet?

dfle írta: Az igaz, hogy a németeknél köteles garanciát vállaljon a magánszemély is az autóra? Tud erről valaki információt?


Hogy németeknél hogy van, azt nem tudom, de itthon így írja:
http://blog.autoaudit.hu/haszn...avatossag/

Nem gondolom,hogy az EU -s németek nem foglalkoznának ezzel, azonban mindig kérdés használt autónál a jótállás és szavatosság érvényesítése. Ne legyen rá szükség soha

Hektor Elküldve: 2015-03-04 18:58 Autóvásárlás

krissz írta:
Hektor írta:
elgeri írta:
Hektor írta:
Robin68 írta:
Hektor írta: Mivel BMW vásárlásán töröm a fejem, kicsit sokat kérdezek itt és mellette nagyon sokat olvasok. Sajnos nem mindig jön válasz a kérdéseimre, amit megértek, még is a régebbi tulajokat, a hozzáértőket vagy jól informáltakat kérdezem. 2000-2002 évjárat közti E46 tipusokat néztem eddig, de be kell látnom, hogy diesel területén sokkal nagyobb a választási lehetőség és az árak függvényében az életkor is a dieselek javára billen.Tehát kérem, aki tud írja le nekem, hogy 2000-2004 évjárat közt, melyik 320D vagy 318D a jobb, kiforrottabb motorú autó. Korábban is írtam, nem versenyezni kell, tehát teljesítmény és fogyasztás nem érdekel különösebben, nem ez a döntő szempontom. Kifejezetten a tartósság, megbízhatóság, költségkímélőbb üzemeltetési szempontok érdekelnének. Nagyon köszönöm annak a aki válaszol.


Nem a fogyasztás a lényeg de mégis dízelt keresel....
Nekem az ovodás motorral van szerelve az autóm de nem bánom. Ja! és benzines . A dízelben nem tudok nyilatkozni de benzinesben az M43 és M52 motorkóddal állítólag elnyűhetetlen. De én nem értek hozzá, csak hallottam a szerelőktől. Az enyém is M43 és alá tudom támasztani ezt az állítást.


Köszönöm hogy válaszoltál.. a benzineseket már körüljártam. Van is vele kapcsolatban elképzelésem, csak évjáratban fiatalabbat tudnék venni dieselből. Ezért kérdezem és nem a fogyasztás végett.Most is diesel autóm van, tehát nem idegen számomra a gázolajos, csak hogy azért 2-3 év is számítana az évjáratnál. Meg hát sokkal nagyobb a választék..
Csak egy példa hogy miből választhatok: Ha.hu.-n ha beütöm hogy 2000-2003 közti touring, akkor benzines 70 találat, diesel 226 db. Vagy ennyivel több van, vagy ennyivel többtől szabadulnának



Én általánosságban úgy hallottam, hogy ennyivel több 318-320-as dizel mint benzines van Magyarországon forgalomban. Gondolom aki újonnan veszi, az még nem tart a drágább szervizeléstől (cserébe nyomatékosabb, kevesebbet eszik), és amikor ez a réteg úgyis venne egy fiatalabbat, akkor elárasszák a használt autó piacot... ahol persze már jobb vétel lehetne (karbantartás ügyileg) egy benzines.


Én is így gondolom. Sokat agyaltam már ezen, de azt hiszem, az én évi 10-15.ooo km futásomnak tökéletes lesz a benzines. Félek ezektől az idősebb dieselektől..



Szerintem jobban jársz egy bármilyen benzinessel, legyen az négy vagy hathengeres. Kombiból kevesebb a benzines, ez tény, de azert egy jó sedannal is együtt lehet élni. Én a saját M54B22-ről annyit tudom mondani, hogy ajánlom, nagyon jól bírják. Eddig szelepfedél tömítést, szűrőket, olajat és mostanság termosztátot kellet cserélnem a motorban. (kopp-kopp) A hirdetésekben szereplő kilóméterállások zöme hamis, így állapot-állapot. Légy körültekintő, akkor nem lehet nagy baj.

Köszönöm a tanácsokat. Magam is a benzines felé hajlok, sajnos itt a kombihoz egyenlőre ragaszkodnék. Lehetne sedan is de félek hogy ha engedek később bánni fogom.. inkább kivárok ha kell

Hektor Elküldve: 2015-03-04 17:42 Autóvásárlás

elgeri írta:
Hektor írta:
Robin68 írta:
Hektor írta: Mivel BMW vásárlásán töröm a fejem, kicsit sokat kérdezek itt és mellette nagyon sokat olvasok. Sajnos nem mindig jön válasz a kérdéseimre, amit megértek, még is a régebbi tulajokat, a hozzáértőket vagy jól informáltakat kérdezem. 2000-2002 évjárat közti E46 tipusokat néztem eddig, de be kell látnom, hogy diesel területén sokkal nagyobb a választási lehetőség és az árak függvényében az életkor is a dieselek javára billen.Tehát kérem, aki tud írja le nekem, hogy 2000-2004 évjárat közt, melyik 320D vagy 318D a jobb, kiforrottabb motorú autó. Korábban is írtam, nem versenyezni kell, tehát teljesítmény és fogyasztás nem érdekel különösebben, nem ez a döntő szempontom. Kifejezetten a tartósság, megbízhatóság, költségkímélőbb üzemeltetési szempontok érdekelnének. Nagyon köszönöm annak a aki válaszol.


Nem a fogyasztás a lényeg de mégis dízelt keresel....
Nekem az ovodás motorral van szerelve az autóm de nem bánom. Ja! és benzines . A dízelben nem tudok nyilatkozni de benzinesben az M43 és M52 motorkóddal állítólag elnyűhetetlen. De én nem értek hozzá, csak hallottam a szerelőktől. Az enyém is M43 és alá tudom támasztani ezt az állítást.


Köszönöm hogy válaszoltál.. a benzineseket már körüljártam. Van is vele kapcsolatban elképzelésem, csak évjáratban fiatalabbat tudnék venni dieselből. Ezért kérdezem és nem a fogyasztás végett.Most is diesel autóm van, tehát nem idegen számomra a gázolajos, csak hogy azért 2-3 év is számítana az évjáratnál. Meg hát sokkal nagyobb a választék..
Csak egy példa hogy miből választhatok: Ha.hu.-n ha beütöm hogy 2000-2003 közti touring, akkor benzines 70 találat, diesel 226 db. Vagy ennyivel több van, vagy ennyivel többtől szabadulnának



Én általánosságban úgy hallottam, hogy ennyivel több 318-320-as dizel mint benzines van Magyarországon forgalomban. Gondolom aki újonnan veszi, az még nem tart a drágább szervizeléstől (cserébe nyomatékosabb, kevesebbet eszik), és amikor ez a réteg úgyis venne egy fiatalabbat, akkor elárasszák a használt autó piacot... ahol persze már jobb vétel lehetne (karbantartás ügyileg) egy benzines.


Én is így gondolom. Sokat agyaltam már ezen, de azt hiszem, az én évi 10-15.ooo km futásomnak tökéletes lesz a benzines. Félek ezektől az idősebb dieselektől..

Hektor Elküldve: 2015-03-04 16:29 Autóvásárlás

Robin68 írta:
Hektor írta: Mivel BMW vásárlásán töröm a fejem, kicsit sokat kérdezek itt és mellette nagyon sokat olvasok. Sajnos nem mindig jön válasz a kérdéseimre, amit megértek, még is a régebbi tulajokat, a hozzáértőket vagy jól informáltakat kérdezem. 2000-2002 évjárat közti E46 tipusokat néztem eddig, de be kell látnom, hogy diesel területén sokkal nagyobb a választási lehetőség és az árak függvényében az életkor is a dieselek javára billen.Tehát kérem, aki tud írja le nekem, hogy 2000-2004 évjárat közt, melyik 320D vagy 318D a jobb, kiforrottabb motorú autó. Korábban is írtam, nem versenyezni kell, tehát teljesítmény és fogyasztás nem érdekel különösebben, nem ez a döntő szempontom. Kifejezetten a tartósság, megbízhatóság, költségkímélőbb üzemeltetési szempontok érdekelnének. Nagyon köszönöm annak a aki válaszol.


Nem a fogyasztás a lényeg de mégis dízelt keresel....
Nekem az ovodás motorral van szerelve az autóm de nem bánom. Ja! és benzines . A dízelben nem tudok nyilatkozni de benzinesben az M43 és M52 motorkóddal állítólag elnyűhetetlen. De én nem értek hozzá, csak hallottam a szerelőktől. Az enyém is M43 és alá tudom támasztani ezt az állítást.


Köszönöm hogy válaszoltál.. a benzineseket már körüljártam. Van is vele kapcsolatban elképzelésem, csak évjáratban fiatalabbat tudnék venni dieselből. Ezért kérdezem és nem a fogyasztás végett.Most is diesel autóm van, tehát nem idegen számomra a gázolajos, csak hogy azért 2-3 év is számítana az évjáratnál. Meg hát sokkal nagyobb a választék..
Csak egy példa hogy miből választhatok: Ha.hu.-n ha beütöm hogy 2000-2003 közti touring, akkor benzines 70 találat, diesel 226 db. Vagy ennyivel több van, vagy ennyivel többtől szabadulnának