Hektor fórum hozzászólásai

Hektor Elküldve: 2015-03-04 14:47 Autóvásárlás

Mivel BMW vásárlásán töröm a fejem, kicsit sokat kérdezek itt és mellette nagyon sokat olvasok. Sajnos nem mindig jön válasz a kérdéseimre, amit megértek, még is a régebbi tulajokat, a hozzáértőket vagy jól informáltakat kérdezem. 2000-2002 évjárat közti E46 tipusokat néztem eddig, de be kell látnom, hogy diesel területén sokkal nagyobb a választási lehetőség és az árak függvényében az életkor is a dieselek javára billen.Tehát kérem, aki tud írja le nekem, hogy 2000-2004 évjárat közt, melyik 320D vagy 318D a jobb, kiforrottabb motorú autó. Korábban is írtam, nem versenyezni kell, tehát teljesítmény és fogyasztás nem érdekel különösebben, nem ez a döntő szempontom. Kifejezetten a tartósság, megbízhatóság, költségkímélőbb üzemeltetési szempontok érdekelnének. Nagyon köszönöm annak a aki válaszol.

Hektor Elküldve: 2015-03-03 16:17 Autóvásárlás

Uraim egy pár kérdés
Ha most kellene vásárolni E46 dieselt, kb 2001-2004 évjárat közt, ki melyik motorosat venné és miért ? A válaszban nem a teljesítményre és nem is a fogyasztásra lennék kíváncsi, kifejezetten a megbízhatóság, tartósság, meghibásodási lehetőségek és javítási költségvonzatok érdekelnének inkább, némi indokolással. Előre is köszönöm.

Hektor Elküldve: 2015-02-25 18:27 Autóvásárlás

Mondanátok egy gyors véleményt ?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8687424

Ez az autó " Dan " fórumtársé volt, legalább is itt megtaláltam. Tudom, hogy a kormány hagy maga után kívánni valót, de összességében kíváncsi lennék a véleményetekre.
Köszönöm.

Fórumtárs korábban írta, hogy a vonóhorog kulcsa elveszett, illetve ingadozó alapjárat probléma volt vele, de azt a hozzászólasaiból úgy veszem ki, leválasztó szelep cserével orvosolták. 2013.04. hóban első hsz, aztán más hibáról nem írt többet.

Hektor Elküldve: 2015-02-23 09:40 kettõstömegü lendkerék

Thomasito írta: Múltkor egy dízel Merci C220-ban ültem (taxi) és azt mondta a tulaj, hogy abban fix a lendkerék gyárilag. KIA Ceed-ről is azt hallottam, hogy a dízelekben fix, tehát hiba kizárva.
Kíváncsi lennék, azokban hogyan oldották meg, egy ~200e Ft-os alkatrésszel kevesebb hibalehetőség mindenesetre...


Tudtommal nem minden c220-ban fix...talán utolsó fixes a w124-ben volt, de már ott is megjelent. De szerintem meg akkor sem lehet ezt így típusonként hasonlítani.

pl.:http://kuplungautocentrum.blog...omegu.html

Hektor Elküldve: 2015-02-23 05:50 kettõstömegü lendkerék

csipsz7 írta:
csbalu írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
hil írta:
csipsz7 írta: Sziasztok. Valaki váltott már ki kettőstömegű lendkereket, fix lendkerékre ? Csere óta 3-4-5be rázkódik a kocsi kb 2000es fordulatig. Elég hanhosan, mintha valami sport cső lenne rajta. 2002es 318d. Valakinek van ötlete ez okozhatja-e?


Szia!
Én azt olvastam erről, hogy Dízel esetében baj lesz belőle (főtengely törés), nem véletlenül lett az oda tervezve. Benzinesnél talán még elmenne. (nem értek hozzá, csupán azt írtam, amiket olvastam erről, de ne legyen igazam.......)
hil



Én sokat olvastam tudakodtamróla mostanság ugye a kiocsim miatt nem érdemes!!


Pont a 2őstömegű törte el a főtengelyem.. :/ Összerakás óta meg rázkódik az egész..


Jelenséget meghallgatnék hogy derült fény a főtengely törésre.. Hang változás erő vvesztés hogy volt?


rugdosta a pedált es csattogott. kilett cserélve a lendkerék és azzal meg írtózatos csörgő hangja volt. A hajtókar csapágy tartotty össze a főtengelyt.....


Gondolom a főtengelyed nem a kettőstömegű lendkerék törte össze hanem a SZAR kettőstömegű lendkerék nem tudom mi logika van benne egytömegűre lecserélni Bosszú? Bosszút állsz a kettőstömegű lendkerekeken.... jól megkapják


Talán az ára miatt..


Nos szándékosan írok ide és nem a másik általad nyitott topicba. ( elég ez egy helyen is) Tudom, hogy kétségbeesésedbe, vagy inkább elkeseredésedbe nyitottad a másikat, mert nem olyan válaszokat kaptál, mint amiket szerettél volna olvasni. Azt is gondolom, hogy a csere a kettőstömegű kiváltására anyagi megfontolásból történt, valószínűleg sok más ember tanácsára.Még abban is biztos vagyok, hogy a csere előtt és most is igen sok helyen igyekeztél információt gyűjteni a témával kapcsolatban és tudod is az alap kérdésedre a választ. Ami IGEN. Okozhatja, Te is tudod. Főleg indításkor, alapjáraton, alapjárat közeli fordulatokon és igen abban a fordulatszám tartományban ahol írod. Majd ha nő a fordulat, akkor csökken is az érzés. De hát pont ez a szerepe a kettőstömegűnek.
Ha neked így jó akkor barátkozz meg vele és használd.Megszokod, de mindig is ott fog bujkálni a fejedben a kisördög...hogy ez nem az igazi. Ott bujkál, hogy lehet-e ebből nagyobb baj. ( idővel lehet ) Most a költségek után, már úgy sem fogsz venni egy másik kettőstömegűt. Csak kérlek, hogy ha én akarom majd megvenni az autódat véletlen ( nem akarom ) ne felejts el feltétlen tájékoztatni arról hogy ez nem gyári, ez nem BMW-s, ez nem komfortos és lehet hogy idővel problémás is... meg hogy ha majd cserélni kell tárcsát, nem biztos hogy fogok tudni, csak egyben az egészet...ismét.

Hektor Elküldve: 2015-02-20 10:01 Olajzabálás

YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.



oké, hogy egy decit sem töltesz rá, végülis, amíg nem éri el a minimumot nem is fontos...(bár jó ha avn benne olaj)
igen mi a régi kopott autónál sem tapasztaltunk olajfogyást, főleg ilyen mértékűt. mondom kicsit a gyártók túl biztosították magukat... persze itt most olyan olajfogyasztásról van szó, ami az égéstérbe kerül. mert ugye sziváoghat szimmeringeknél is, vagy épp olajlecsapatónál. szerintem a régi ikarus buszok nem esznek meg 1000km alatt 1 liter olajat.


Igen a szivárgásokkal, tömítetlenségekkel ugye kezd az ember valamit, viszont ha már a motor égeti el, akkor mérlegelni kell a javítással járó egyéb okokat.Egyébként meg vannak autók, amik igen is igénylik az olajat két töltési periódus közt is és vannak amik kevésbé. Tudomásul vettem, kalkulálok vele a vételnél, csak megjegyeztem, hogy mostani öreg autómhoz nem kellett.

Hektor Elküldve: 2015-02-20 09:49 Olajzabálás

YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.

Hektor Elküldve: 2015-02-19 14:17 Business rádió kérdés

csbalu írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Hektor írta: Sziasztok !

Bár egyik fórumtárs nemrég kérdezte, de nem kapott egyértelmű választ, ezért én még egyszer rákérdezek hátha valaki konkrétat:

adott ő
http://static.bmwfanatics.hu/u...218712.jpg

Ugye egyértelmű, hogy AUX kezelésére alkalmatlan. CD tár kezelésére alkalmas-e ?
A kérdés lényege az lenne, hogy bármi módon alkalmas-e , hogy külső ( bármilyen FM trans.kivételével)hangbevitel lejátszására? (Gondolok pl. Gatweyre)

Köszönöm a témában jártas fórumtársak válaszát.


Mert itt ezt ugyan olyan rádiónak nézem és akkor ez ?

Bocs lemaradt :
https://www.youtube.com/watch?v=5CSFl2Xeeq8



Itt egy kicsit félrevezető ez a video megnevezés mert nem közönséges AUX bemenetet installál a kolléga hanem a CD tár bemenetet engedélyezik egy emulátorral.
A klasszikus AUX bemenet aminél a rádió kiírja hogy AUX és megmarad mellett a CD tár funkció is a rádió hátuljára csatlakozik és egy külön funkció. Ezt csak a 2002 Szeptembere után gyártott Business CD-k tudják (a prof fej nem). Ekkora csak csatlakoztatni kell egy megfelelő adaptert és magától megjelenik az új menüpont.

Remélem tudtam segíteni, bármi kérdésed van BMW audio dolgok terén nyugodtan kérdezz.



Először köszönöm a választ ! Igen, tudtam, hogy az egység hátoldalára csatlakoztatott
" sima " aux bemenet ennél nem működik. De viszont akkor jól gondolom, hogy ez is kezel CD tárat, annak ellenére, hogy nincs rajta a MOD gmb. Így akkor ha jól értem, a cd tár helyett megy ez, mintegy becsapva, hogy ő most egy cd tárat kezel ? Akkor ide - amennyiben a cd tár előkészítés, azaz vezetékelés nincs - pontosan mire, mikre lenne szükségem ? Gondolok csatlakozókra, vezetékekre stb.

Hektor Elküldve: 2015-02-19 09:47 Business rádió kérdés

Hektor írta:
Hektor írta: Sziasztok !

Bár egyik fórumtárs nemrég kérdezte, de nem kapott egyértelmű választ, ezért én még egyszer rákérdezek hátha valaki konkrétat:

adott ő
http://static.bmwfanatics.hu/u...218712.jpg

Ugye egyértelmű, hogy AUX kezelésére alkalmatlan. CD tár kezelésére alkalmas-e ?
A kérdés lényege az lenne, hogy bármi módon alkalmas-e , hogy külső ( bármilyen FM trans.kivételével)hangbevitel lejátszására? (Gondolok pl. Gatweyre)

Köszönöm a témában jártas fórumtársak válaszát.


Mert itt ezt ugyan olyan rádiónak nézem és akkor ez ?

Bocs lemaradt :
https://www.youtube.com/watch?v=5CSFl2Xeeq8

Hektor Elküldve: 2015-02-19 09:46 Business rádió kérdés

Hektor írta: Sziasztok !

Bár egyik fórumtárs nemrég kérdezte, de nem kapott egyértelmű választ, ezért én még egyszer rákérdezek hátha valaki konkrétat:

adott ő
http://static.bmwfanatics.hu/u...218712.jpg

Ugye egyértelmű, hogy AUX kezelésére alkalmatlan. CD tár kezelésére alkalmas-e ?
A kérdés lényege az lenne, hogy bármi módon alkalmas-e , hogy külső ( bármilyen FM trans.kivételével)hangbevitel lejátszására? (Gondolok pl. Gatweyre)

Köszönöm a témában jártas fórumtársak válaszát.


Mert itt ezt ugyan olyan rádiónak nézem és akkor ez ?

Hektor Elküldve: 2015-02-19 08:59 Business rádió kérdés

Sziasztok !

Bár egyik fórumtárs nemrég kérdezte, de nem kapott egyértelmű választ, ezért én még egyszer rákérdezek hátha valaki konkrétat:

adott ő
http://static.bmwfanatics.hu/u...218712.jpg

Ugye egyértelmű, hogy AUX kezelésére alkalmatlan. CD tár kezelésére alkalmas-e ?
A kérdés lényege az lenne, hogy bármi módon alkalmas-e , hogy külső ( bármilyen FM trans.kivételével)hangbevitel lejátszására? (Gondolok pl. Gatweyre)

Köszönöm a témában jártas fórumtársak válaszát.

Hektor Elküldve: 2015-02-14 19:02 BMW318i E46

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Szia!
A műszaki tartalomhoz nem szólnék hozzá, azt meghagyom a hozzáértőknek. Én összességében elégedett vagyok vele, megfejthetetlen gondjaim nem voltak vele, sőt, eddig csak a szelepszárszimmeringjeim döglöttek meg, meg légtömegmérő és a fesszabályzó. Ezek viszont mindegyik motorban vannak. Jól autózható, bár nagy csodákat nem kell várni tőle, nem kell vele gumit füstölni meg hasonlók, de azért nem gyenge. Mihez képest persze. Az egyetlen dolog ami nem annyira tetszik, az az hogy az alapjárat nem olyan szép egyenletes, sima, mint egy sorhatosé.


ugye a közvetlen befecskendezésnek van egy olyan hátránya, bár nekem melegen áll mint a cövek, bár a hangja nem tetszik, de együt kell vele élni. viszont hidegen nagyon selymes hangja van. hihetetlen.


Hát nem annyira az olajfolyások, esetleges vezérműlánc problémák idegesítenek, mert azokat szerintem lehet orvosolni, a bajt megelőzni, - ha nem is 100%-ban - de mondjuk egy valvetronik hiba már megremegtetne..

Hektor Elküldve: 2015-02-14 17:49 BMW318i E46

Medvedisznoman írta:
Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Szia!
A műszaki tartalomhoz nem szólnék hozzá, azt meghagyom a hozzáértőknek. Én összességében elégedett vagyok vele, megfejthetetlen gondjaim nem voltak vele, sőt, eddig csak a szelepszárszimmeringjeim döglöttek meg, meg légtömegmérő és a fesszabályzó. Ezek viszont mindegyik motorban vannak. Jól autózható, bár nagy csodákat nem kell várni tőle, nem kell vele gumit füstölni meg hasonlók, de azért nem gyenge. Mihez képest persze. Az egyetlen dolog ami nem annyira tetszik, az az hogy az alapjárat nem olyan szép egyenletes, sima, mint egy sorhatosé.


Köszönöm az előttem szólóknak az azonnali reagálásokat. Ezek már sokkal többek a semminél
Az autó nem gumiégetésre kell, családi autó lenne belőle. 50 évesen már nem füstöltetek, csak egy nyugodt autózásra kellene kb évi 15.000 km futásteljesítményhez. Még mindig nem döntöttem mellette, fl előttire gondoltam eddig, csak ma átnéztem egyet és hát ugye .. felkeltette az érdeklődésem. Mostani autómat kellene beszámoltatni a vételárba, amit a kora miatt tennék, de már most tudom hogy nyűgöt veszek a nyakamba a régihez képest.. de kell egy BMW is már

Hektor Elküldve: 2015-02-14 17:29 BMW318i E46

Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Hát engem is nagyon érdekel ez a téma, mert ép autó vásárlás előtt állok, és lenne egy kiszemelt példány és lenne egy elvi megállapodás is a vételére. Itt a fórumon, szerintem már minden lehetőt átböngésztem, sajnos akik ilyennel rendelkeznek, nem nagyon nyilatkoztak, vagy kevés számban. ( más motorkódokról sokkal többet írnak) Dieselt nem akarok venni, így lehet hogy fl előttit keresgélek tovább. Pedig jelenlegi állás szerint már csak egy kis lökés kellene..csak hát a félelem..

Hektor Elküldve: 2015-02-14 15:06 BMW318i E46

minimal írta:
Hektor írta: Kérdésem a következőből adódna:
Adott egy 2002-es E46 N42 motorkódu 318i touring. ( 143 Le) A motor szépen indul, szépen jár, azonban nem sokkal a beindítást követően, a blokk belső váltó felőli részéről, égett olajgőz jön föl. A motor bemelegedésével a tünet nem változik, alapjáraton szépen látszik a feljövő füst, mely égett olajszagú. Ezzel egyenes arányban az autó alatt a védőlemeznél is látszik olajcseppenés. Nos az olajfüst és szivárgás pontos oka még nincs felderítve, de amennyiben a vákuumpumpánál lévő gumi O gyűrűknél engedi az olajat ( mely megközelítőleg a kipufogó fölött van )cserélt-e, vagy cseréltetett-e már valaki ilyet ? Ilyen O gyűrűt egyébként konkrétan a pumpához lehet-e kapni, mert eddig nem találtam sehol.
Köszönöm a válaszokat.

http://www.bimmerforums.co.uk/...ir-t89903/


Altalaban a szelepfedeltomitesnel szokott szivarogni es folyik vegig es az szokott leegni.



Igen, tudom, azt is nézik. Pontosabban a lényeg az lenne, hogy vásárlás előtt állok. Ezzel találkoztam ma, és a szelepfedél tömítést megnézik, kicserélik, de kíváncsiságból rákerestem erre a tömítőgyűrűkre, viszont nem találom sehol. Lehet hogy nem az autóhoz, hanem méretre kell keresni ? Hát nem tudom... állították, hogy kijavítják a hibát, azonban félek egy kicsit ettől az N42 motortól. Bár.. szépen szólt...