Kristof77 fórum hozzászólásai
« előző123következő »

Kristof77 Elküldve: 2009-11-28 22:44 320d Motor

MitoGabor írta: Adott egy 2003-as E46 318d. A motoron kívûl mit kell kicserélnem ahhoz, hogy beledobjam a 20d-t ?


Pont magát a motort nem igen kell kicserélned.

Kristof77 Elküldve: 2009-11-28 22:42 320d Motor

Alesi írta: Sziasztok!

Egy kis segitseget szeretnek kerni. Par hete az autom kb 1500-1600as fordulat kornyeken nagyon apron rangat ha tartom a fordulatot (4esben 60nal pl.), ha gyorsitok, huz szepen, semmi, ha visszaengedem a gazt, akkor is semmi, minden rendben, es mas fordulatokon sincs semmi, csak ebben a fordulatszam tartomanyban.
Szervizbe nem akartam eddig elvinni, mert tenyleg annyira jelentektelen a rangatas, hogy mas eszre se venne, aki nem minden nap ebben az autoban ul. Esetleg ti talalkoztatok mar ilyennel? Mi lehet ennek az oka?


A tankod tele van amikor csinálja vagy fele alatt? Csak hidegen van ez a rángatás vagy melegen is?

Kristof77 Elküldve: 2009-11-26 21:21 ATC Nova chiptuning és szerviz

Lacci írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:
BarG írta:
MenyusBMW írta:

Szerintem csak az volt a baj, hogy rossz helyen voltál és nem programot irattál az autódra! A boxokat flejetsd el, azokban mind csak 1 ellenállás van, ami megemeli a railnyomást. De ahogy én tudom a programban vannak nyomaték és befecskendezési korlátok is, melyek módosítása nélkül nincs érezhetõ növekedés. Az ATC-nál vagy más jó tunernél voltál?


Ne haragudj, de a boxokról alkotott képed eléggé elavult, sõt kihallani vélem sok olyan csipes neten terjedõ véleményét, akik erõsen ferdítik a valóságot. A boxoknak ugyanis elég sok minõségi szintje akad, az az átverõs box, ami csak egy poti, vagy ellenállás, ma már nagyon ritka. A legtöbb box valójában mikrocontroller, amik valamely paramétert odébb tolnak, sõt van már olyan is, ami piggyback vezérlõként teljesen tud mindent, mint egy csiptuning. Mondjuk 2x-3x annyiba kerül, mint egy csiptuning ....
Ez viszont nyom nélkül visszacsinálható, nem úgy, mint a csipelés.

És igen, off autóval voltam az ATC-nél. Azóta se mertem egyetlen autóval se csiptuningra menni ......


Az utolsó mondatodat részleteznéd?

Még nálunk Németországban is köztudott, hogy a boxban (mindegy, hogy mirõl szól a kamu marketingvaker) csak ellenállási mért értékeket lehet hamisítani. Hogy ezt egy potméter, ellenállás vagy mikrkontroller csinálja az egymindegy!
Egy komoly BMW-Tuner sem árul boxot!!! Pl. lásd Hartge. Vajon miért?
Az meg végképp kamu, hogy beállított programot toltak fel a Steinbauerboxra, max ezt mondták neked és átvertek....
A legújabb többszázerer forintos steinbauerekben is csak egy ellenállást lehet csavarni. Na ez amit neked is arréb tekertek. Pár csavar tartja össze a box házát, hogy ne lássad a belsejét. Szedjed szét és ott lesz benne a potméter.


AC Schnitzer ...... és nem reagálnék többet a hozzászólásaidra.


Csak nem szétcsavartad és belenéztél a boxodba? Szerencse, hogy a rémülettõl még visszataláltál a pc-ig.
ASC egy vicc... Komoly tunerekrõl beszéltem és nem csilli-villi kamucégekrõl. De tudod mit? Vegyél 2000 euróért egy ellenállást, matricás dobozban.

Segítek: Komoly a Hamann, Alpina, Superchips vagy az OBDTuning.
Hogy mi bajod volt az ATC-vel aztán nem sikerült leírnod. Valszeg semmi.
Tavasszal jövök haza, addig vegyél még 3 boxot és kössed sorba õket, hogy legyen esélyed a "lúzer" tuningom ellen!!
Három box sorbakötve az tuti 500LE lesz, a boxosnak meg 3x2000 euró a kasszába! Esetleg rakhatsz még boxot a tankba is, hogy már ott átprogramozza az ellenállás, ja elnézést a processzor a benzint!


Mondjuk azt nem csodálnám, ha nem elõzné be a tuningodat, hisz alapból van köztetek 20KW, meg majd 90NM. Bár lehet ennyi kell is a nagyobb fenékhez

Amúgy abszolút nem értek egyikhez sem, viszont attól a ténytõl, hogy van benne poti is, még lehet hogy csak valami paramétert állít.
Pl.: http://www.mal-electronics.com/ CR Powerbox
Gondolom ez egy noname, de ott pl azt írja NEM változtatja a nyomást.
Közben lehet hazudik.

Ha egyébként érdekel valakit, a szerelõm egy olyat kínált nekem 20ezerért.

ATC-vel (úgy egyaltalán chippesekkel) kapcsolatban, ott kiadják, hogy pontosan mit módosítanak?
Engem pl zavarna ha nem tudnám még akkor is ha nem érteném esetleg.

Nem leszek népszerû, de amúgy 100Kilóért beleírni egy eepromba, szoftveresen gari nélkül, még ha kétszer gurigázzák is a gépet -független a cégtõl- elég erõs még mérnöki óradíjnak is.

Monológ Off, vissza melózni


Nos. Egy box amit a railcsõre dusgsz nem tud mást változatni csak railnyomást. Ez önmagában fõleg azért káros, mert idõvel tönkreteszi a befecskendezõket. 50.000km után már komoly károsodás mutatható ki bevizsgálással még, ha azt nem is érzed, de egyre nõ a befecskednezõk résvesztesége és a porlasztóképessgük dettó. Egy csúcs pl. egy 320d-be kb. 100.000 Ft. (4db van benne)

Hogy miért kerül annyiba egy chiptuning amennyibe az nagyon egyszerû:

1. Igen komoly összegeket kell fizetni magukért az eszközökért, amivel a mûveletet el lehet végezni (ne fejlesztésben évekkel ezelõtt abbamaradt Galettókra gondolj).

2. Egy profi cégnek 6-7 különféle eszközt is tartania kell, ha a tipusok 95%-át le akarja fedni.

3. Az eszközök megvételén kívül éves díjat is kell fizetni az eszközökre.
Megint csak egy igen komoly összeg. Év / eszköz.

4. Minden tipus ki kell kisérletezni, ugyanis a know-howk nem járnak egy eszközhöz. Tehát minden új tipus egy új kihívás és több napnyi munka.

5. Más egyéb befektetések, mint pl. teljesítménymérõpad stb. is tizenmilliós nagyságrendnél indulnak.

És ekkor még 1db ügyféllel nem fogtál kezet...

Szóval ezek tekintetében átlag százezer Ft + 30-40Le-ért cserébe egy bagatell összeg, ahhoz képest amennyit azért a kereskedõnél kell fizetni, pl. amikor egy 320d-t rendelsz egy 318d helyett.

Kristof77 Elküldve: 2009-11-06 13:55 ATC Nova chiptuning és szerviz

1-2 gondolatot, ha megengedtek.

Elõször is léteznek idehaza és külföldön is jó és kókler tunerek.
Ahogyan van ez orvosokkal, ügyvédekkel stb is.

Továbbá a megadott elérhetõ többlet-értékek mint kötelezõ elõírás kezdenek el terjengeni a neten, aztán azok is kiteszik ugyanaezen értékeket honlapjukra akik még a gyári teljesítményt sem képesek lemérni. Tudnillik nincsen 2 egyforma autó!

Az ATC-nél azért vannak tól-ig értékek megadva a táblázatoknál, mivel hozott anyagtól és igényektõl függõen lehet elvégezni a módosításokat.
Lehet csinálni +8-10LE-t is egy 320d-re, ha valaki ennyivel beéri. Bármikor kipróbálahtó ez.

Kristof77 Elküldve: 2009-11-06 08:14 ATC Nova chiptuning és szerviz

E46_M3 írta:
Robinson írta: http://www.bmw3er.hu/modules.p...mp;thold=0


Korrekt leiras, kivi vagyok uj eredmenyre is.Eleg meggyozo volt a cikk!
Automatanal ugyan lehetnek e egyeb gondok?

Kristof77: Nem sok az a 290 le a 218-hoz kepest? Az emlitett cikkben te vagy az a bizonyos kristof? .


Nem sok, de lehet persze kevesebbet is csinálni. A váltó lazán kibírja.
Autómata autóknál a nyoamtékkorlátot egyébként be lehet lõni alacsonyabbra, ezzel nincsen gond. A lóerõ és a nyoamték ugyanis akár komoly szinten is módosítható összefüggés nélkül. Magyarul lehet vagy csak jóval több lóerõd vagy csak jóval több nyomatékod is. 10 boxból 1 jó ha van, de ez csak a railnyomást húzza fel lineárisan, ez idõvel 100%-osan 2 dolgot jelent. A befecskednezési rendszer a túlnyomás miatt idõvel megadaja magát. A részecskeszûrõd idõvel elkormolódik és lehet cserélni, ha van ilyen az autóban. Ráadásul a box nem veszik ki a végsebességkorlátot, ami szinte minden BMW-ben benne van a 116d-tõl a 325/330d-ig. Persze vannak olyan boxok is, amik alig vagy szinte semmit nem hoznak, azok nyogodtan használhatók.

Kristof77 Elküldve: 2009-11-05 20:33 ATC Nova chiptuning és szerviz

ducati113 írta:
Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Ajánlok egy pillantást a fõoldalra!


Miért éppen az ATC :


Talán rossz tapasztalat?
Azért éppen az ATC, mert õk kerestek meg minket. Voltam is náluk személyesen, és elég megnyerõek, de persze ki nem az tudom.
Holnap még megyek hozzájuk, és leírom a tapasztalatokat. Addig is, Te is leírhatnád, hogy mi az oka a "miért éppen" kérdésnek
Akár privátban is, ha nem akarsz publikusan..



A hölgy megnyerõ és még jól is nézz ki 10 évvel ezelõtt!
Sok széthullt autóról hallottam.Mikor indultak akkor a legjobb volt de ma!?Gondolom ugyan az a személy csinálja.És akkor még drága is volt.
Mért kereset meg,talán biztos megy a bolt?Hát kétlem.
Teljesítmény mérés!Mézes madzag!
Jó tuningot akarsz akkor irány Olaszország.
Sajna profi Bmw chipest nem ismerek Magyarországon.
vw audi peugeot igen.90Le HDI pöcsre vágja a 180Lóerõre chipelt Bömbölõt
Még nemeset szét


Nem az a mézes madzag, amikor még mérés sincsen és eladják neked, hogy milyen profik és mennyire jól megy az autód? A 90Le-s HDI-t megeszem, ha ilyen jól megy!!! Hol lehet kipróbálni?

Kristof77 Elküldve: 2009-11-05 18:26 ATC Nova chiptuning és szerviz

Csum írta: valaki chippeltetett már a fõoldalon hírdetett cégnél?
kiváncsi lennék a tapasztalatokra illetve az ár résükre!!!


Mit értesz "ár rés" alatt?

Kristof77 Elküldve: 2009-11-05 18:14 ATC Nova chiptuning és szerviz

E46_M3 írta: Sziasztok!

Van itt olyan koztetek akinek van tapasztalata 530D 218 LE es chippeltette?

Koszonom


Van. Kb. 270-290LE-re lehet megcsinálni, anélkül, hogy gondot okozzon.
Mindig az adott autótol függ, no meg attól, hogy milyen programmal (szoftver & hardver) született az autó.
« előző123következő »