PG_Junior fórum hozzászólásai

PG_Junior Elküldve: 2011-11-26 21:17 Nagyobb sebességnél rezonálás

Nem sípoltak nyáron?


anubisz írta: Nekem volt 8 télim,így nem vettem most nyárit,hogy elkoptassam a 4 télit ami rajta volt,egész nyáron nyomtam vele,nem sikerült,most levettem,de még mindig nem érte el a jelölést,egy 5 ezret még mindig tudok kérni darabjáért. Pedig azt hittem, semmi nem marad belőle.


PG_Junior Elküldve: 2011-11-26 14:31 Nagyobb sebességnél rezonálás

Igen, még mindig szerencsésebb ha téli van és nyári nincs. Sőt, ha pozitívan állok hozzá, akkor legalább a fékem is új...


Coyote írta:
PG_Junior írta: Ha új gumikról van szó, és sokat kér, akkor sanszos, hogy a gumi lesz, ha csak nem kapott a tárcsád vagy a felni. Bár ha jól ki van centrírozva, nem szabadna, hogy rázzon. Amúgy pont ez az, hogy a gumin nekem sem látszik semmi. Se szakadás, se kopás, semmi..... Pont emiatt nem gondoltam volna, hogy az. Ha nincs jól tárolva a gumi, akkor is lehet baj. Télivel most nekem is nagyon jó, de ezt a nyárit az életbe vissza nem rakom. Valakit nem érdekel esetleg??? Olcsón eladó...



Vígasztaljon a tudat, hogy ez a jobbik eset: ha nyárra épp nem lenne 100.000 Ft-od négy gumira, az még nem tragédia, mert a téli gumi egész jól használható nyáron is. Igaz, sokkal jobban amortizálódik a forró aszfalton, és csikorog majd, de még mindig jobb, mint nyárit használni a hóban... főleg egy hátsókerekes autón.

Amúgy nekem sikerült már bevásárolnom gyári hibás gumival Pirelli P6 Cinturato volt, nagyon nagy szerencsémre a blokkja becsúszott az ülés és kardánbox közé, így megtartottam, és vissza tudtam vinni. Elküldték vizsgálatra, pár hét után kiderült, hogy már szálszakadásosan került le a polcról... Cserélték, de én tovább is adtam, mert nem tetszett.
BMW esetében a Continental ContiSportContact nekem nagyon bejött gyárra, ajánlom neked is!






PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 22:17 Nagyobb sebességnél rezonálás

Ha új gumikról van szó, és sokat kér, akkor sanszos, hogy a gumi lesz, ha csak nem kapott a tárcsád vagy a felni. Bár ha jól ki van centrírozva, nem szabadna, hogy rázzon. Amúgy pont ez az, hogy a gumin nekem sem látszik semmi. Se szakadás, se kopás, semmi..... Pont emiatt nem gondoltam volna, hogy az. Ha nincs jól tárolva a gumi, akkor is lehet baj. Télivel most nekem is nagyon jó, de ezt a nyárit az életbe vissza nem rakom. Valakit nem érdekel esetleg??? Olcsón eladó...


YELLOW írta:
anubisz írta: Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.


csak most én is elkezdtem aggódni lehet nekem is a gumi.... bár külsőleg nem látszik rajta semmi, meg én vettem újonnan a gumit. és ha jobabn belegondolok, akkor került fel előre a gumi, mikor a fék cserélve lett... még télivel jártam egy kicsit, utána a nyári felkerült és fékezésnél ráz. igaz már írtam, hogy nem mindig. mondjuk azóta már volt festve is a felni, tehát gumi elszedve, de lehet tényleg az lesz. ráadásul az egyik felnire sokat is kér súlyt... nah megvizslatom majd...


PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 22:11 Nagyobb sebességnél rezonálás

Nem lett volna baj, ha a téli gumik is felnin vannak, mert akkor átpakoltam volna gyorsan, de hát sajnos nem. Mindenki a tárcsát mondta, még a gumis is. Először csak a betéttel meg a leszabályozással kezdtem. De annyira oda volt a tárcsa is, hogy néztem a padon, mintha tojás pörgött volna rajta. Le sem tudták rendesen szabályozni, és így jl megszívtam vele. 40-nél is rázott, ha meg nagyobb sebességről fékeztem, szinte az egész autó be remegett. Volt, hogy a telefonom kiesett a tartóból. Persze pont akkor kellett megtennem egy rövidebb Siófok-Pécs távot, úgyhogy élvezetes volt úgy használni 3 napig 400-500 km-t autózva. Aztán amikor vissza jöttem, muszáj volt vennem új tárcsákat... De ha valakit érdekel, megvannak a régiek is... Max. jó lesz a MÉH-be.


anubisz írta: Nem semmi,peches voltál,hogy mindegyik gumi szar volt,ez ritka.Így sokan szívtak volna,én se raktam volna fel télit,nyáron,hogy kipróbáljam azzal,vagy új,vagy másik nyári gumit.
Tuti én is a tárcsát erőltettem volna,bár szabályozás után már továbbmentem volna.


PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 22:00 Nagyobb sebességnél rezonálás

Úgy néz ki igen, mert hiába cseréltem fel, akkor is rázott. Szerintem a gyerekre rásózták a sarokba félredobott szarokat. Vagy úgy volt vele, hogy úgyis eladja, akkor nem vesz rá jót, elment, aztán kért valami hulladékot olcsón. Én meg persze szívtam vele rendesen.... Sajna nem tudtam, hogy ez lesz, mert amikor kipróbáltam, kisebb acélfelni volt fenn téli gumival, mert a felnik éppen görgőzni voltak, és akkor mondta is a srác, hogy majd vesz rá "új" nyárikat, és úgy adja le, mert az éppen fenn lévő a gumisé, kölcsönbe kapta ameddig az alut görgőzik.


$
anubisz írta:
PG_Junior írta: Én kapásból a felcseréléssel kezdtem, aztán mentem sorba, mivel semmit nem értem el vele... centrír, futómű, fékbetét,féktárcsa... örülök, hogy tovább nem jutottam.
s ahogy említettem, nekem eleinte alap esetben nem rázott, csak fékezésnél, ami általában a féktárcsára utal. Nekem a felnik egyelőre szerencsére szépen futnak. Gondolkodtam azon is hogy, kisebbre cserélem majd, főleg télre kellene valami kisebb szettet beszereznem acélfelnivel, mert most még csak az alu van.


anubisz írta: Azért akinek van egy kis gógyija,egyből a gumival kezdi,aztán a féktárcsával.Minimum felcserélni az első gumikat a hátsóval. Max még a felni,hogy nem e kapott ütést.Enyém most van görgőzni,igen betyárosan nézett már ki,mikor megpörgették,csúnyán látszott már benne.




a hátsó gumik is szarok voltak? hogy azzal is rázott?


PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 21:51 Nagyobb sebességnél rezonálás

Én kapásból a felcseréléssel kezdtem, aztán mentem sorba, mivel semmit nem értem el vele... centrír, futómű, fékbetét,féktárcsa... örülök, hogy tovább nem jutottam.
s ahogy említettem, nekem eleinte alap esetben nem rázott, csak fékezésnél, ami általában a féktárcsára utal. Nekem a felnik egyelőre szerencsére szépen futnak. Gondolkodtam azon is hogy, kisebbre cserélem majd, főleg télre kellene valami kisebb szettet beszereznem acélfelnivel, mert most még csak az alu van.


anubisz írta: Azért akinek van egy kis gógyija,egyből a gumival kezdi,aztán a féktárcsával.Minimum felcserélni az első gumikat a hátsóval. Max még a felni,hogy nem e kapott ütést.Enyém most van görgőzni,igen betyárosan nézett már ki,mikor megpörgették,csúnyán látszott már benne.


PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 19:47 Nagyobb sebességnél rezonálás

Leírom a saját esetem, hátha sokaknak segít. 2011 júliusában vettem az autóm. Amikor először kipróbáltam, semmi baj nem volt vele (akkor 15" felnin téli gumik voltak). Amikor elhoztam, vissza kaptam az eredeti 16"-os felniket görgőzve, 90%-os nyári gumikkal. Már az autópályán hazafelé tartva észrevettem, hogy 110-130 között fékezésnél ráz az autó. Hívtam a srácot akitől vettem, hogy nála is csinálta, nem kapott esetleg a féktárcsa? Azt mondta nem, semmi baj nem volt vele, azóta van ez, amióta ezek a gumik vannak rajta, de a gumis neki azt mondta, hogy előfordulhat ilyen, mert korábban nem ezen a felnin voltak a gumik, és igazodnia kell. (Baromság) Persze naiv voltam, és hát mondom miért ne, biztos így lesz. Hát nem lett így! Próbaképpen felcseréltem a gumikat, amivel picit javult a helyzet.

Kicsit később már annyira idegesített a dolog, hogy elvittem gumishoz és futómű állításra, mert arra is szükség volt az új lengőkarok miatt. Ki is centrírozták, futómű is beállítódott, de semmi változás... autó ugyanúgy ráz.

Elvittem egy másik gumishoz, szintén kicentrírozták (persze teljesen más arányban kapott súlyokat, mint korábban), felniket megnézték, azt mondták nem ütnek, szépen fut, viszont amik hátul vannak gumik - korábban elől volt - azok nagyon elvannak deformálódva, előre semmiképpen sem lehet tenni, de hátulra jók lesznek. Ami a pikantériája a történetnek, hogy csak fékezésnél rázott, de csak a már korábban említett sebességnél.

Kaptam az infókat, hogy akkor ez a fék lesz:

Boltba szépen elmentem, új fékpofák, tárcsák szabályoztatva, majd még jobban ráz... Boltba vissza, új féktárcsák, kicserélem, kicsit mintha tompult volna, de nem szűnt meg.

Eltelt egy kis idő, szeptember közepe-vége felé már akkor is éreztem a rázást, amikor 100 fölött mentem, és ez már fékezés nélkül jelentkezett. Ismerősömnek kormányösszekötő, gömbfej és stabilizátor rúd miatt csinálta ezt, a 100at elhagyva jelentősen rezonált a kormány. Kicsit pipa is lettem, mert ugye ez mind nem olcsó: 60-70 csak az alkatrész, + munkadíj, meg ugye szintén futómű állítás (ami ugye már megtörtént), stb...

Lenyugodtam, aztán próbáltam nem foglalkozni vele, legtöbbször úgyis csak városon belül megyek, ott meg nem kell száguldozni.

Na de most jön a csavar.... Figyelj!!!

Eljött a November. Gumidhoz el, nyári gumi leszed, téli felrakat ugyan arra a felnire. Ééééééssssssss tádámmm, a rezonálást megszűnt. Sem fékezésnél, sem alapjában nincs rázás. Úgyhogy a gumik voltak szarok. Valószínű szar felnin lehettek korábban, és nagyon esélyes, hogy szál szakadt is volt, ami sajnos nem volt látható.

A mostani Pirelli téli gumikkal könnyedén siklik az autó, és ezáltal szerencsére megúsztam mindenféle futóműves-kormányműves ráköltés nélkül, de sajna tavasszal be kell ruháznom 4 új nyári gumira.

No, az én tapasztalatom ennyi. Remélem tudtam segíteni.

Fontos, hogy akárki akármilyen rezonálást észlel, mindenképpen a gumikkal kezdje. Hangsúlyozom, nekem is rázott fékezésnél, még a zsír új tárcsákkal is, tehát baromság, hogy csak akkor ráz, ha szar a tárcsa vagy üt a felni. A gumi is tud nagyon ludas lenni.

Csak egy jó tanács: Ilyenkor érdemes szerezni akár kölcsönbe is 4 új gumit, és azzal megpróbálni. Még ha át is kell szerelni a felnire (ami a rosszabbik eset), még akkor is olcsóbb, mint újra fékeztetni, meg hozzányúlni a futóműhöz, kormányösszekötőhöz, stb...

Köszönöm a figyelmet.

Üdv,
PGábor



Tyetyi írta:
zoltan írta: Sziasztok!

Ha nagy sebességgel megyek, akkor rezonál a kocsi. Remeg. Németben az autópályán 150 felett. Alatta semmi baj nincsen. De amikor a 150 fölé megyek akkor elkezd remegni. Eddig nem vettem észre mert nem próbáltam ennyivel menni a magyar utakon.
Mi lehet a gond? Mit csináljak, mit nézessek meg?
17 felni van rajtad és a gumik is újak.

Köszönöm.

UI.: Jó száguldozást a napsütésben


Kezd azzal hogy gumisnál kicentírozzátok a kerekeket. Főleg ha frissen szerelt a gumi, el tud menni. Közben kiderülhet az is hogy ha megvan-e ütve a felni.


PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 19:18 Szívócsonk-pillangószelep

Az autóm 2000 szeptemberi, 136 pacis,- csak új köntöst kapott - tehát akkor engem ez a veszély szerencsére nem fenyeget. Annyi minden egyéb kis hiba van (éppen úgy néz ki szar lesz a GM-em), legalább ez elkerül.

Köszönöm a leírást, komolyan megkönnyebbültem.


kempelen írta:
PG_Junior írta: Na, én még pl. sosem hallottam erről a hibáról. Asszem nekem is utána kell nézetnem. De minek is pontosan???


Megmondanám pontosan, ha tisztázódna mikori az autód...

A leírás szerint 2000-es évjárat, de a képed alapján faceliftes és 2001 szeptember utáni.

Mi lehet az igazság?

Ha az autód típusa és leírása igaz, akkor a tidében nincs pillangószelep, így nincs mitől aggódni.

Ha a kép igaz és facelift utáni 150 lovas az autód, akkor a szívócsőben lévő pillangószelepek törhetnek bele a szívócsőbe, amit beszippant a motor.





PG_Junior Elküldve: 2011-11-25 16:46 Szívócsonk-pillangószelep

Na, én még pl. sosem hallottam erről a hibáról. Asszem nekem is utána kell nézetnem. De minek is pontosan???


anubisz írta:
Coyote írta:
kisg325 írta: Nézegettem itt a belinkelt képeket,pdf-eket,de az ott látható retkes szelepekhez képest az enyém tiszta volt még pucolás előtt is! Hangsúlyozom,hogy azokhoz képest!
Az én autóm 2004.07 havi,viszont azt nem mértem le,hogy milyen méretekkel rendelkezik,de az tuti,hogy fémből készült.

Annak viszont örülök,hogy van olyan,akinek még benne van és kíváncsi lennék arra is,hogy aki nem fórumos és nem fanatikus,hanem csak egy szimpla BMW tulaj,az egyáltalán hallott-e erről a lehetséges hibaforrásról...


Én is csak akkor szembesültem vele, mikor megvettem - de akkor azonnal, mert az első szervíznél szóltak, hogy ha benne van, ki kell venni, mert időzített bomba. Megegyeztem velük, hogy izzítógyertya-cserénél nekiugranak, külön nem érdemes. Persze lehet, hogy mehetnék vele akár 300.000-ig is gond nélkül....

Az ilyen hülye hibák sokszor nem is tervezési hanem beszállítói anyaghibák - ha pl. valaki nem a hibás "batchből" kap, akkor lehet, hogy feleslegesen aggódik. Persze ha nincs benne, az eltörés esélye 0%


KB mint a hátsó rugók,érdekes más típusnál nem törnek,és itt se mindenkinél.


PG_Junior Elküldve: 2011-11-21 20:34 Turbo

És ha ledugózom, akkor minek kell történnie? A vákuumcsöveket már kicseréltem az összeset, a vákuum mérés még esetleg lehet, de ilyen mérőt honnan szedek???
Ahogy néztem, a turbó jól be van építve, úgyhogy azt remek lesz majd tisztítani...

Köszönöm a segítséget.


ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG


Na leírom mit hogy csinálj.
2000 évjáratú az autód. Szóval facelift előtti. Dugózd le az EGR szelepet még az EGR hűtő előtt. Nem lesz hibakódod, mivel nincs még ilyen visszajelző a kocsidba. Nálam sincs.
EGR hiba így már kilőve.

Ellenőrizd a vákumcsöveket, én ki is cseréltem őket mert a gyári elöregedik 10 év alatt.
Következő lépés meg kell mérni egy vákummérővel, hogy a kocsid elő állítja-e a 0,6-os vákumot. Értelemszerűn az érkező vákumcsöveknél. Majd a vákumszelepek kivezetésénél is ellenőrizni kell a vákumot, hogy ott is meg van-e a 0,6. Utóbbit úgy tudod, hogy adni kell neki 12 V-t és alapból előállítja a 0.6 vákumot.

Ezt a vákumellenőrzést a BMW Divinyi József mondta nekem.
Ne csak az EGR-t tisztíts meg, hanem a szivósor hátsó részénél lévő turbo nyomás érzékelőt.

A még mindig nem javult meg a gép, akkor pedig turbo, katalizátor leszed és kipucol...

Ennyi az egész... GYEREKJÁTÉK!


Ja és még, ha okosítani akarsz, kösd ki a kartergázt is....








PG_Junior Elküldve: 2011-11-21 20:03 Turbo


Egyelőre egy működő légtömegmérő és egr is jó lenne kölcsönbe. Valaki pls.


PG_Junior írta: Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG







PG_Junior Elküldve: 2011-11-21 18:18 Turbo

Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG





PG_Junior Elküldve: 2011-11-06 15:18 Díszlécek

Az iPhone néha csinál ilyet, függetlenül attól, hogy mennyit ütök...
Írj nyugodtan, ígérem nem bántalak.


kempelen írta:
PG_Junior írta: Ütött = üzit
A telefonom szótára néha tud ilyet!


Ha minden üzenet helyett ütsz egyet, akkor nem csodálom hogy még a telefonod szótárában is ez lett a javasolt szó.

Mindenesetre nem üzennék neked, hátha azonnal visszaütsz.



PG_Junior Elküldve: 2011-11-06 12:23 Díszlécek

Ütött = üzit
A telefonom szótára néha tud ilyet!

PG_Junior Elküldve: 2011-11-06 12:17 Díszlécek

Ha valakinek van eladó díszcsíkja, dobjon már egy ütött!

Nagyon köszi!

PG