PG_Junior fórum hozzászólásai

PG_Junior Elküldve: 2012-04-20 22:59 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


hát kb nekem ugyanez volt. relé!


Hát ez remek. És mi lett vele? Csere vagy lehetett javítani? Hol van ez egyébként? Bontóban érdemes beszerezni?

PG_Junior Elküldve: 2012-04-20 11:54 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG


Már nagyon rajt vagyok ennek a megoldásán. Május 1-én jön haza egyik rokonom, hasonló cégnél dolgozik és átnézi az egész autót. Ha valami érdemleges információm lesz, jelzek ebbe a topicba. Én véleményem szerint két hiba is lehet.

1. GM modul hiba: sokak írt relék rosszak.
2. Valami feszül az ajtókban.

Utóbbi azért is érdekes mert amikor szétszedtem az ajtót, és be lett neki fújva kenőanyaggal, sokáig nem csinálta.
Hil kolléga itt csinált egy kis szösszenetet hasonlóról: http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html


Őszintén szólva nem vagyok egy nagy szerelő guru, tehát ezt így sajnos nem fogom tudni megnézni. GM egyébként hol található, hog lehet kiszedni? A megtisztítása esetleg nem segít?

Nagyon idegesítő, amikor többen megyünk valahova, és csak a vezetőoldali ajtót tudom kulccsal kinyitni. Majd megyek 2-3 kört és nyílik a többi is, az utasok meg addig várnak!

PG_Junior Elküldve: 2012-04-20 08:19 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok!

Nekem is ajtó nyitási problémám van. Eleinte csak télen kezdte, de most, a 20 fokban is csinálja egyre gyakrabban. Igazából azt veszem észre, hogy a reggeli indulásnál szinte sosem nyílik. Aztán pár száz méter után, ha bemelegszik, akkor nyílik rendesen. Az is fura, hogy valamikor belülről sem engedi nyitni az ajtókilinccsel, valamikor igen. Hallom, hogy erőlködik, de a zár nem kattan. Néha olyan hangot is hallok a hátsó ajtónál, mintha szikrázna, össze érne a vezeték. Lehet, hogy olykor zárlatos és azért nem nyílik, vgy tuti GM? Nem szeretnék felesleges pénzeket kifizetni a találgatásért. Esetleg Somogy, Fejér vagy Veszprém megyében valaki maszekban megtudja nézni, csinálni? Természetesen nem ingyen!

Ezek a hibák egyértelmű GM hibák, vagy lehet esetleg más is? Diag ezt mutatja? Vagy autó villamossagi szakembernek is érdemes lenne megmutatni?

Köszönöm a segítséget!

Üdv: PG

PG_Junior Elküldve: 2011-12-18 20:07 Torpanás

anubisz írta:
YELLOW írta:
Kawataki írta: Sziasztok!

Nekem is torpanásos problémáim vannak, de semmilyen rendszerességet nem fedeztem fel a hibával kapcsolatban. Értem ez alatt, hogy néha hidegen néha melegen, alacsony és magas fordulatszámon, váltás közben, esőben és szárazon. Olykor 200 km hiba nélkül, máskor 200 m két hiba között.

Hiba: Haladok az úton és egyszer csak megtorpan 1 azaz egy másodpercre, mintha egyszerre vennéd el a gyújtást az összes hengerről. A hiba idejére bevillan a töltésjelző lámpa(csak az semmi más), majd elalszik. Ekkor a töltés leesik kicsivel 12 fölé (miért is lenne töltés, ha nincs gyújtás), majd visszaáll 14,2-14,3-ra (normál érték).
Aggaszt a dolog, mivel minimum napi 100km-t megyek és elég kanyargósak az utak errefelé, ráadásul leesett az első hó is! Szóval, ha ez a jelenség havas úton egy kanyar közepén magas fordulaton jelentkezik akkor csak annyit fogok tudni mondani, hogy: "b*****meg" és már hajlik is a lemez.

Pár napja voltam márkaszervizben ahol nem találtak megoldást a hibára(vagy csak nem akartak)! Töltés, generátor, akku rendben és hibakódok alapján sem tudtak olyat mondani ami ezen probléma okozója lehet.

A motor: M42B20A
Futásteljesítmény: 185000 km
Új akksi(gyári BMW), gyertyák (NGK)!
A hibajelenség kb. egy hónapja áll fenn.

Előre is köszönöm a hozzászólásaitokat! Üdv: Isti


a motorkódod: N42B20A
furcsa jelenség. lehet még gyújtásvezérlő is.


Ilyen hibát megtalálni,rettenet nehéz.se hibakód,semmi.Nem viheted oda valakihez,hogy autózzon vele 2,300km és akkor ha megtorpan egy pillanatra,még nem lesz okosabb.Vagy használod így,vagy 100 ezret fogsz csak arra költeni,hogy simogassák az autót,és apránként kicserélnek minden lehetséges okozót még 100 ezerért.Ha jártál már márkaszervizben tudod miről beszélek.15000Ft óradíj,meg az apró....



Hali!

Nekem akkor volt torpanásom, amikor a vákuumcsövem el volt repedve. Kicseréltem, azóta semmi. Bár nekem a műszerfal nem jelzett semmit, szerintem azért nézd át.

PG_Junior Elküldve: 2011-12-08 17:21 Díszlécek

RePTaiL írta: Ha jól emlékszem valaki ilyet keresett valamelyik fórumban:

http://racing-bazar.hu/alkatre...ett._elado


Hali!

Krómot én kerestem, de ez nem az. Ki van írva, hogy króm, de felhívtam, és sima Shadow line - fekete - színű...

PG_Junior Elküldve: 2011-12-07 20:05 Díszlécek

Coyote írta:
PG_Junior írta:

Láttad az enyémet, nekem fújva van, és jól néz ki így is nagyon. Lehet jobban jársz, ha lefújatod Te is. Most fújatom én is ezüstre a váltó körüli keretet, meg a könyöklő alatt lévő fakkokat. Brutál lesz szerintem.



Én kicsit (Kempelenhez hasonlóan) eredeti alkatrész-soviniszta vagyok De közben rájöttem, hogy az ajtókra bontottan is kaphatok lécet, hiszen Kasza mester angol autói esetén csak a műszerfali lécek használhatatlanok, az ajtókon simán találhatok megfelelőt. Rá is ugrasztottam


Az enyém is eredeti, csak át van fújva...

PG_Junior Elküldve: 2011-12-07 20:02 alapjárat leesik, ingadozik

gyurci0422 írta:
Bero írta:
gyurci0422 írta: Sziasztok!
Van egy 530D bömbim és olyat észlelek rajta menet közben hogy a fordulat ingadozik és ezt észre is veszem a motor járásán mert olyankor mintha meg akarna torpanni.Vagyis motor is olyankor mintha erőlködni akar de ez csak egy pillanatig van.Ehez lehet köze a légtömegmérőnek?Mert már próbáltam kitisztitani de nagyon nem lehet szétszedni mert egybe van öntve.


Igen,a légtömegmérő szokott ilyet csinálni! Húzd le a légtömegmérő csatiját,és ha úgy minden működik akkor csere! Nekem ez volt a gond


És véletlenül nem tudod hogy mennyibe kerülhet?Vagy van ennek más neve is a légtömegmérőn kivűl?


Hali!

Én is levettem a légtömegmérőt, és próbaképpen elindultam. Nekem nagyon rángatott úgy. Ez normális?
Amúgy itt vannak utángyártott légtömegmérők, ha nem akarsz annyira drágát... Más néven még nem hallottam.

http://www.legtomegmero.eu/ind...mp;tip=BMW

PG_Junior Elküldve: 2011-12-06 18:25 Turbo

Tano írta:
ute107 írta: Tano: hogy látod, hogy lehet van dugózva az EGR, v. le van szűkülve? Nálam is le van dugva és még sem megy rosszabbul az autó. Ez befolyásolhatja?
Nálam minden csere meg volt, tisztítás és még mindig ingadozik a turbonyomás. Ha jól emlékszem ajánlották itt a forumon, hogy szoftverfrissítés kellene, de felénk senki sem hajlandó megcsinálni. Már ezért gondoltam, hogy megchippeltetem.

ÜDv:


A beírt adatok alapján gondolom. A turbóvezérlés és az EGR vezérlés adott pozíciója alapján a motorvezérlés 218-as légtömeg értéket várna, ehelyett mér 493-at. Vagyis több a kintről beszívott levegő mint kellene lennie, ha az EGR-en keresztül bejutna a kívánt mennyiségű kipuffogógáz. Ezért írja az EGR hibakódot.
Ha le van dugózva, akkor nem fog rosszabbul menni az autó, mert a szükséges levegőmennyiséget megkapják a hengerek, csak az összetétele lesz másmilyen. Nem lesz benne kipuffogógáz, ezért az égéstermék összetételi aránya fog változni. A 136 lovasnál még a műszerfalon sem ír hibajelet. De ha a tiedre is rádugnátok a diagot, akkor a mért értékeknél ugyanezt látnátok, és neked is a hibatárolóban ott lesz a hiba.
De ettől nem fog ingadozni sem a turbónyomás, sem az alapjárat szerintem.



Én az EGR-el nem csináltam semmit, nem dugóztam le, csak kitisztítottam! Persze a visszavezető, stb... kimaradt. A több levegő akkor eredményezheti a teljesítmény csökkenést, vagy nincs összefüggésben? Azt honnan/hol kell látnom, hogy le van e dugózva? Lehet, hogy az előző tulaj dugóztatta... de ezt hol is nézem meg??? :$



PG_Junior Elküldve: 2011-12-06 18:21 Turbo

pampi írta: Sziasztok!
Olvasgatom itt a hozzászólásokat, írtátok idézem: "Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie." Kérdésem, hogy ha nem megy ki addig amikor ki kéne akkor mi van? Az baj?

PG_Junior írta:
Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?




Ha a fogyasztás mérő nem megy ki - nem minden sebességben kell kimennie - akkor sanszos, hogy a légtömegmérőddel lesz a baj.

PG_Junior Elküldve: 2011-12-05 22:05 Egyenetlen alapjárat

gyurci0422 írta: Sziasztok!

Tudna valaki segiteni hogy légtömegmérőt holl lehetne olcsóbban beszerezni a gyáritól?


Szia!

Nézed meg itt:

http://www.legtomegmero.eu/ind...mp;tip=BMW

PG_Junior Elküldve: 2011-12-05 22:00 Turbo

Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?

PG_Junior Elküldve: 2011-12-05 19:51 Turbo

Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG

PG_Junior Elküldve: 2011-12-05 19:35 Díszlécek

Coyote írta:
kempelen írta:
Coyote írta: ..... rugó volt az 4 elem, az ajtókra a lécek plusz 30. Ha senkinek sem kell a fabetétem, akkor lehet, hogy lefújatom a faszba őket...


Mit kérnél érte ha nem vagyok indiszkrét?

Persze még mielőtt a faszig fújatod őket....



8 elem plusz váltógomb, 35-ért?


Láttad az enyémet, nekem fújva van, és jól néz ki így is nagyon. Lehet jobban jársz, ha lefújatod Te is. Most fújatom én is ezüstre a váltó körüli keretet, meg a könyöklő alatt lévő fakkokat. Brutál lesz szerintem.

PG_Junior Elküldve: 2011-11-27 20:44 angel eye

NEm kell félreérteni!


Bero írta: Azt azért nem kell Szabad megkérdezni mennyiért sikerül beszerezni? Mehet privátba is

PG_Junior írta: Na jól van, ment mindenkinek a köszönöm!!
Szerintem ha már berendeltem, megpróbálom a CCFL-t, aztán ha szar lesz, akkor meg letérdelek Bero előtt.

Köszi srácok.


Zolee írta:
PG_Junior írta: Télen is jól működik? Nem halványabb?


Zolee írta:
PG_Junior írta: Ha még ír valaki hasonló megnyugtató mondatokat, egy percig sem dilemmázom.


2.5 éve van benn CCFL hibamentesen




Teljesen jól működik télen is. Eleinte valóban halványabb, de pár perc alatt eléri a teljes fényerejét.






PG_Junior Elküldve: 2011-11-27 20:43 angel eye

Na pont ezért nehéz a döntés, teljesen megoszlanak a vélemények. Valaki CCFL valaki meg SMD....


Robinson írta:
PG_Junior írta: Na jól van, ment mindenkinek a köszönöm!!
Szerintem ha már berendeltem, megpróbálom a CCFL-t, aztán ha szar lesz, akkor meg letérdelek Bero előtt.


Nekem a CCFL bejött, a probléma csak az volt, hogy egyszerűen nem volt hajlandó megmaradni a helyén

oda lett fixálva a gyárilag mellékelt 3M ragaccsal, utána egy erősebb kétoldalúval, utána Tiba ragasztotta oda szilóval, de mindig elengedett, ezért lett kidobva.

Amúgy jó volt és működött, míg a ledessel az a tapasztalat, hogy idő (nem túl hosszú) kérdése, és kialszik a fele Most csak Hori jut eszembe, aki így járt, de 4 emberrel találkoztam akik ledeset választottak, és kiégett a fele.