Ez egy archivált weboldal! bővebben
PG_Junior fórum hozzászólásai

PG_Junior Elküldve: 2012-11-15 20:39 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
PG_Junior írta:
YELLOW írta:
PG_Junior írta:
YELLOW írta: facelift előtti: zárszerkezet
facelift: relé


(korábban írtam, az itt leírtak alapján megállípatható, hogy a relé csere csak facelift-es modellek esetáben vált be, FL előttieknél nem. legalábbis ahogy emlékszem, senkinek nem jött be. ez is tutti valami évjárathoz köthető típushiba)


Akkor nekem elvileg hil leírása alapján kell eljárni? Amúgy elolvastam, de Ő pont az ellentétet írja. Vagyis, melegebb időben, 18 fok felett nem nyílik a vezető oldali ajtó. Nálam pont az ellentét van. Hidegben nem nyílik, és egyik sem, illetve csak a vezetőoldali, de csak kulccsal.


nekem is melegben nem akart nyílni és nekem a relé volt (facelift), pedig a végére tisztára mechanikai hibára gondoltam. hidegben nagyon ritkán fordult elő. nem írom le, az ajtónyitási gondok topicba leírtam. nekem amilyen variáció csak lehet mind előfordult a nem nyitásra, hol egyik, hol másik ajtó, csak belülről vagy sehogysem.


Értem, akkor nekem mit javasolsz, mivel próbálkozzak?



ha az itt leírtakat nézem, akkor zárszerkezet. de mivel ez a legdrágább megoldás, ha cserélni kell...
először az összes kontakt áttisztítása (esetek 5%-ban ez, lehet pont ebbe tartozol)
egy relé csere egyszerűbb, én is azért kezdtem ennek, mert olcsóban meg lett a relé, forrasztani meg tudok melóhelyen profi felszereléssel. ráadásul FL-nél ez a megoldás az esetek 95%-ban.
én nem mondok neked konkrét választ, mert más pénzével nem akarok játszani, de én a zárszerkezet cserét a végére hagynám, a bontást javítást meg pláne, azért van vele meló. még akkor is, ha kb biztos, hogy azzal lesz gond.


Oké, köszi. Nekem amúgy csak a kasztni facelift-es, az autó 2000-es évjárat.

PG_Junior Elküldve: 2012-11-15 20:25 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
PG_Junior írta:
YELLOW írta: facelift előtti: zárszerkezet
facelift: relé


(korábban írtam, az itt leírtak alapján megállípatható, hogy a relé csere csak facelift-es modellek esetáben vált be, FL előttieknél nem. legalábbis ahogy emlékszem, senkinek nem jött be. ez is tutti valami évjárathoz köthető típushiba)


Akkor nekem elvileg hil leírása alapján kell eljárni? Amúgy elolvastam, de Ő pont az ellentétet írja. Vagyis, melegebb időben, 18 fok felett nem nyílik a vezető oldali ajtó. Nálam pont az ellentét van. Hidegben nem nyílik, és egyik sem, illetve csak a vezetőoldali, de csak kulccsal.


nekem is melegben nem akart nyílni és nekem a relé volt (facelift), pedig a végére tisztára mechanikai hibára gondoltam. hidegben nagyon ritkán fordult elő. nem írom le, az ajtónyitási gondok topicba leírtam. nekem amilyen variáció csak lehet mind előfordult a nem nyitásra, hol egyik, hol másik ajtó, csak belülről vagy sehogysem.


Értem, akkor nekem mit javasolsz, mivel próbálkozzak?

PG_Junior Elküldve: 2012-11-15 19:58 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta: facelift előtti: zárszerkezet
facelift: relé


(korábban írtam, az itt leírtak alapján megállípatható, hogy a relé csere csak facelift-es modellek esetáben vált be, FL előttieknél nem. legalábbis ahogy emlékszem, senkinek nem jött be. ez is tutti valami évjárathoz köthető típushiba)


Akkor nekem elvileg hil leírása alapján kell eljárni? Amúgy elolvastam, de Ő pont az ellentétet írja. Vagyis, melegebb időben, 18 fok felett nem nyílik a vezető oldali ajtó. Nálam pont az ellentét van. Hidegben nem nyílik, és egyik sem, illetve csak a vezetőoldali, de csak kulccsal.

PG_Junior Elküldve: 2012-11-15 19:51 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Robinson írta:
ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem is ajtónyitási problémám van. Tudja valaki, hogy 2 db relé honnan szerezhető be a legolcsóbban? hil, esetleg a leírást nekem is eltudnád küldeni?

Köszönöm!


Hil nagyszerű műve megtalálható a Csináld magad témában, felül katt a Cikkekre.
Ha Hil-féle javítással kezded, akkor nem kell relé.


Szerintem nem az lesz a problémája, hanem az ami nekem is.
Zárni lehet a kocsit de nyitni nem (kulccsal nem tudom, mert nekem a záram ki van véve, csak távirányítóval tudok nyitni-zárni. Illetve most nyitni nem. Azaz nem mindig...
Nekem is azt mondták, hogy két relét kell cserélni a GM-ben. Egyre többször tapasztalom a dolgot, szóval egyre inkább sürgetővév válik nekem is
Szóval villog a kocsi meg minden, de nem nyílik. Hallani, hogy erőlködik is, de nem nyit.



Köszönöm a tanácsot, megnézem Hil leírását. Ugyan az a szindróma, Robinson. Este bezárom, reggel meg nem nyílik, csak kulccsal. Ha belülről megnyomom a központi zár nyitó gombot, akkor hallom, hogy erőlködik, de nem nyit.... És ezt csak hidegben csinálja. Tavasztól egészen mostanáig semmi. MOst, hogy 0 C° körüliek az éjszakák, egyből előjött.

PG_Junior Elküldve: 2012-11-15 11:44 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Sziasztok!

Nekem is ajtónyitási problémám van. Tudja valaki, hogy 2 db relé honnan szerezhető be a legolcsóbban? hil, esetleg a leírást nekem is eltudnád küldeni?

Köszönöm!

PG_Junior Elküldve: 2012-11-03 17:01 Akkumulátor

YELLOW írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék. Akkumulátor vásárlása előtt állok. Jelenleg 74 AH-s van benne, de néztem az Unix-ban, 80-tól 95 Ah-ig írja, hogy az kell bele. A BMW eredetileg 80 Ah-t r bele, de az Exide-ból 70-es is jó. Kérdésem, hogy melyiket érdemes megvenni, mi az előnye, ha nagyobbat veszek bele?

ELőre is köszönöm!

PG


ha rövid távokat mész, akkor hátrány a nagyobb, mert nem tölti fel a generátor. a túl kicsinek meg nem kedvez a gyakori indítózás. ugye egy nagyobb akksinak nagyobb az indító árama, ami viszont a sűrű indításnak jó. szerintem aranyközépút. 70-100Ah sokféle megy bele.


Rendben, köszönöm.

PG_Junior Elküldve: 2012-11-03 13:11 Akkumulátor

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék. Akkumulátor vásárlása előtt állok. Jelenleg 74 AH-s van benne, de néztem az Unix-ban, 80-tól 95 Ah-ig írja, hogy az kell bele. A BMW eredetileg 80 Ah-t r bele, de az Exide-ból 70-es is jó. Kérdésem, hogy melyiket érdemes megvenni, mi az előnye, ha nagyobbat veszek bele?

ELőre is köszönöm!

PG

PG_Junior Elküldve: 2012-09-18 12:36 Egr szelep

Azt tudom, hogy maga az EGR hol van, csak hogy ledugózni érdemes-e.... Nekem egy autószerelő mondta, hogy ha nem jól működik, akkor az eredményezhet teljesítmény vesztést, és a fogyasztás is megnőhet tőle. Ő ajánlotta, hogy dugóztassam le, és akkor akár 30-35 %-kal is javul a teljesítmény, + diagnosztikánál nem ír hibát. Takarítani én is takarítottam már, de egy idő után mar azt is teljesen felesleges, újat kell venni.... vagy marad a dugó...

pomzi írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

A problémám, hogy 1-2 hónapja nem húz az autóm annyira. Hallottam olyat, hogy az EGR szelepnek is lehet köze hozzá, mert ha nem jó, tilt a computer. Ajánlották a szelep ledugózását, azonban én nem nagyon értek ehhez. Állítólag 30-35%-kal jobb lesz az autó teljesítménye. Elkezdtem agyalni, ha ez valóban így van, akkor minek bele ez a szelep?

Légyszi segítsetek, hogy érdemes-e ledugóztatni, van-e valami hátránya, és hogy ezt hogyan tudom megtenni?

Olajcserének, olaj minőségnek van esetleg ahhoz köze, hogy nem húz annyira? A kartergáz szűrőt tisztítani vagy cseréltetni érdemes?

Igaz, nem ide tartozik, de szükségem lenne még az alábbiakra:

Főtengely dupla szíjtárcsa, valamint központizár relé (2 db).

Előre is köszönöm!

Üdv,
PG


Szia!
EGR-t egyébként könnyen meg tudod nézni, csak azt a csövet kell leszedned róla ami a hűtő felőli oldalon van, csak egy bilincs tartja. Nekem ki lett takarítva, közepesen volt piszkos, de igazából teljesítményben nem éreztem utána változást. A szelep környezetvédelmi okok miatt került bele
A ledugózást nem tudom, de valaki majd megmondja, olvasgattam, hogy vannak itt olyanok akik megcsinálták.


PG_Junior Elküldve: 2012-09-17 21:19 Egr szelep

Sziasztok!

A problémám, hogy 1-2 hónapja nem húz az autóm annyira. Hallottam olyat, hogy az EGR szelepnek is lehet köze hozzá, mert ha nem jó, tilt a computer. Ajánlották a szelep ledugózását, azonban én nem nagyon értek ehhez. Állítólag 30-35%-kal jobb lesz az autó teljesítménye. Elkezdtem agyalni, ha ez valóban így van, akkor minek bele ez a szelep?

Légyszi segítsetek, hogy érdemes-e ledugóztatni, van-e valami hátránya, és hogy ezt hogyan tudom megtenni?

Olajcserének, olaj minőségnek van esetleg ahhoz köze, hogy nem húz annyira? A kartergáz szűrőt tisztítani vagy cseréltetni érdemes?

Igaz, nem ide tartozik, de szükségem lenne még az alábbiakra:

Főtengely dupla szíjtárcsa, valamint központizár relé (2 db).

Előre is köszönöm!

Üdv,
PG

PG_Junior Elküldve: 2012-06-28 22:47 Klímaékszíj

harmas írta:
PG_Junior írta:
hil írta:
PG_Junior írta: Na szóval, felvettem videóra az autóm hangját, ez alapján jöhetnek az okosságok, hogy mi lehet a baja:

http://youtu.be/lc9NwIVzYCU

http://youtu.be/pP-pw0hr4RQ




Szia! A trakesz már csak ilyen, ha halkabbat akarsz, akkor: füldugó vagy, hangerő felteker, vagy motor leállít, esetleg benzines motor bele

De komolyra fordítva. hidrotőke, láncfeszítő, hajtókar csapágy??? Mennyi van a motorban, hidegen, melegen változik-e olaj milyen van benne. Így erről a felvételről sok okosságot nem lehet megmondani.
Visszaolvasva: klíma kompresszor csapágy, ami természetesen a tömszelencével együtt cserélendő.Ha a klíma ki van kapcsolva akkor is visít? Ha igen, akkor harmas megírta a választ






Szia

A hidrotőke, láncfeszítő, hajtókar csapágy hogy szűrhető ki? Jó minőségű olaj van benne, bár már aktuális a csere. 220 ezer km van benne, legalábbis a műszerfal ennyit mutat, aztán ki tudja..... Hidegben, melegben is csinálja, de úgy veszem észre, hogy a reggeli első indításnál a leghangosabb. Mindig visít, akkor is ha nem megy a klíma. A traktor hang amúgy nem zavar, a visítás annál inkább, mindig tudják merre járok.

A klíma javítás gondolom nem lenne olcsó móka...

Hol tudok a klímához csapágyat beszerezni? Eddig ahol kérdeztem, mindenhol a kompresszort mondtak, hogy egybe tudnak adni.


Mert rossz helyen érdeklődsz! Naná, hogy az alkatrészboltok újat (egyben) akarják eladni
De, hogy megnyugtassalak így néz ki szétszedve:


Gyönyörű naaagy csapágy


Naaaa, ennek örülök, köszönöm! És ezt csak igy le lehet kapni a helyéről, vagy le kell engedni a klimáról a gázt és le kell venni a kompresszort?
Esetleg honnan tudnék ilyen csapágyat beszerezni, bontóból?

PG_Junior Elküldve: 2012-06-28 07:47 Klímaékszíj

hil írta:
PG_Junior írta: Na szóval, felvettem videóra az autóm hangját, ez alapján jöhetnek az okosságok, hogy mi lehet a baja:

http://youtu.be/lc9NwIVzYCU

http://youtu.be/pP-pw0hr4RQ




Szia! A trakesz már csak ilyen, ha halkabbat akarsz, akkor: füldugó vagy, hangerő felteker, vagy motor leállít, esetleg benzines motor bele

De komolyra fordítva. hidrotőke, láncfeszítő, hajtókar csapágy??? Mennyi van a motorban, hidegen, melegen változik-e olaj milyen van benne. Így erről a felvételről sok okosságot nem lehet megmondani.
Visszaolvasva: klíma kompresszor csapágy, ami természetesen a tömszelencével együtt cserélendő.Ha a klíma ki van kapcsolva akkor is visít? Ha igen, akkor harmas megírta a választ






Szia

A hidrotőke, láncfeszítő, hajtókar csapágy hogy szűrhető ki? Jó minőségű olaj van benne, bár már aktuális a csere. 220 ezer km van benne, legalábbis a műszerfal ennyit mutat, aztán ki tudja..... Hidegben, melegben is csinálja, de úgy veszem észre, hogy a reggeli első indításnál a leghangosabb. Mindig visít, akkor is ha nem megy a klíma. A traktor hang amúgy nem zavar, a visítás annál inkább, mindig tudják merre járok.

A klíma javítás gondolom nem lenne olcsó móka...

Hol tudok a klímához csapágyat beszerezni? Eddig ahol kérdeztem, mindenhol a kompresszort mondtak, hogy egybe tudnak adni.

PG_Junior Elküldve: 2012-06-27 21:05 Klímaékszíj

Na szóval, felvettem videóra az autóm hangját, ez alapján jöhetnek az okosságok, hogy mi lehet a baja:

http://youtu.be/lc9NwIVzYCU

http://youtu.be/pP-pw0hr4RQ


PG_Junior Elküldve: 2012-06-17 16:00 Klímaékszíj

harmas írta: Te magad szűkítetted le sikeresen két lehetőségre a hibaforrást..Innen már ne add fel
Fogj egy sprayt,szinte mindegy, h milyen, csak legyen valamennyi kenőtulajdonsága (célszerűen egy csőrös kivitelű a legjobb), járó motornál fújj rá a feszítőgörgőre (ne a futófelületére) bele fog találni a kenőanyag, ha elhallgat a sípolás nyertél: csak görgőcsere.
Ha marad, akkor a klíma szabadonfutó csapágya sípolhat, ez ugye mindig forog, ha be van kapcsolva a klíma, ha nincs. De parázni itt sem érdemes, mert egy valamirevaló klímás, aki nem csak feltölt, ki tudja cserélni 10-20E Ft.
Ennél többet költöttél eddig feleslegesen...


PG_Junior írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Következő a problémám:

Az autóm nagyon sípol. Mintha az ékszíj lenne elkopva. Ékszíjat, klímaszíjat, feszítő csapágyat és vízpumpát is cseréltem már, de a hiba nem szűnt meg (így most van egy vízpumpám és egy zsír új feszítőcsapágyam eladó, ha érdekel valakit ). Valószínű a klíma csapágyak vagy feszítőnél lesz a gond, mert ha a klíma szíjat leveszem, a sípolás megszűnik. Azt viszont nem tudom, hogy konkrétan mi adja ezt a a hangot, de most már tuti, hogy onnan jön. Valakinek volt már hasonló problémája? Honnan tudom esetleg megállapítani, hogy melyik lesz a rossz? A főtengely szíjtárcsára azért nem gondolok még (ugye arra is megy a klíma szíj), mert attól, hogy a szíjat leveszem, az még ugyan úgy forog. Így viszont marad a feszítő és a klímakompresszoron lévő. Na most néztem, a klímakompresszor 180 ezer, nem szívesen cserélném. Ha valaki volt már hasonló cipőben, esetleg tudja a megoldást vagy megnézné/megcsinálná, kérem írjon. Elég sokba benne van már a kísérletezgetés.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget.

Privátba is lehet írni nyugodtan.



Úgy látom egyedi esettel állok szembe, és senki nem tud segíteni....




Oké, köszönöm. És a csapágy tuti cserélhető? Nem egybe van a kompresszorral? Esetleg tudsz valakit, aki ilyennel foglalkozik, megyek Győrbe majd úgyis.
Nem a feszítő lesz szerintem.

PG_Junior Elküldve: 2012-06-16 18:24 Termosztát

PG_Junior írta:
ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem a műanyag törött el vízmpumpa cserénél, amibe a termosztát van, és most kifolyik a hűtővizem. Ezért külön termosztátot egyben nem vennék, nincs valakinek eladó? Hosszabb útra nem is merek menni, mert félek hogy valami baj lesz. Folyamatosan utána kell töltenem.

Privibe jöhetnek az üzeneteketm azt egyből megkapom.

Köszönöm!

PG


Nekem is eltörött... nem fogsz kapni. Meg nem is éri meg, mert mi van ha a használt, újra elreped... Nekem magától elvált az alsó része.

A termoszát kb. 17e Ft.



Igen, tudom, hogy mennyi, pont ezért nem akarok venni, mert a termosztát jó, és már így is kidobtam felesleges 35 ezret, mert a hiba nem a vízpumpa volt.... és még azt is meg kell csináltatnom.

Szóval két szék közül a pad alá.....


Nekem azért törött el, mert hozzá lett nyúlva, előtte semmi gond nem volt vele... teljesen jól hűtött, középre beállt a mutató is mindig....

Ha tudnék olcsón szerezni sima tartót (mondjuk olyan 5 körül), először azt próbálnám meg. Nem sajnálom az autómra a pénzt, nem arról van szó, csak a feleslegesen kidobott pénzt sajnálom. És abból most jutott bőven...

PG_Junior Elküldve: 2012-06-16 18:21 Termosztát

ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem a műanyag törött el vízmpumpa cserénél, amibe a termosztát van, és most kifolyik a hűtővizem. Ezért külön termosztátot egyben nem vennék, nincs valakinek eladó? Hosszabb útra nem is merek menni, mert félek hogy valami baj lesz. Folyamatosan utána kell töltenem.

Privibe jöhetnek az üzeneteketm azt egyből megkapom.

Köszönöm!

PG


Nekem is eltörött... nem fogsz kapni. Meg nem is éri meg, mert mi van ha a használt, újra elreped... Nekem magától elvált az alsó része.

A termoszát kb. 17e Ft.



Igen, tudom, hogy mennyi, pont ezért nem akarok venni, mert a termosztát jó, és már így is kidobtam felesleges 35 ezret, mert a hiba nem a vízpumpa volt.... és még azt is meg kell csináltatnom.

Szóval két szék közül a pad alá.....