PTamas7894 fórum hozzászólásai
« előző123következő »

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-02 14:50 kettõstömegü lendkerék

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!


használatfüggő. de szerintem ennyi km-nél már gyanúsan cserélni kell, ha gyári van még benne. a rázás, nem csak amiatt lehet. hanem hardy vagy difi tartó szilent miatt is akár.
csinálj két leállítást, egyet benyomott kuplunggal és egyet kuplung nyomás nélkül. ha más a hang, kuplung nélkül csörömpöl, akkor cserés. célszerű fal mellett állni, mert az jobban adja vissza a hangot. vagy lassan lenyomva,, vagy felengedve, ha veri a talpad, az is lehet egy jel.




Yellow-nak igaza van,hasznalatfuggo.
Nekem bar dizel de 278e-nel kellett cserelni kompletten,mert elrugtam es a kuplungnal eltort egy ket dolog.A tarcsa is eleg kopott volt.
500-ba fajt...
Gyari volt benne.


Jut eszembe razott nekem is elindulasnal de csak hideg motornal.
Csere utan megszunt.


Köszi szépen a válaszokat. Kipróbáltam Yellow amit írtál, teremgarázs helyemen 2 oldalról is van fal szóval szépen vissza tudja verni, de nem hallottam semmmi különbséget.
Kuplungcsere után megírom majd, hogy kellett-e cserélni

PTamas7894 Elküldve: 2020-08-26 17:51 kettõstömegü lendkerék

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy benzines N42b20a kettőstömegűje kb mennyi kilométert bír?

Az autóban most van 278 ezer Km, amiből 12 ezret tettem én bele, viszont lassan cserélni kell a kuplungot, mert már eléggé magasan fog, illetve néha előfordul, hogy kicsit ráz is elindulásnál. A kettőstömegű felől nem hallok, nem érzek semmi rendelleneset. Igazából csak kíváncsi lennék hogy vajon előző tulaj cserélt-e már benne, vagy még a gyárival futhat. (remélem kuplungcserekor nem kell majd azt is cserélnem)

Köszi előre is!

PTamas7894 Elküldve: 2020-08-07 16:05 hûtõ

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.


hát benne van a pakliba, nekem is durrant már el, vagy pukkant el a csonk, ami a blokkból jön ki a jobb oldalon és a termosztátba megy. elöregedett. a kérdés, hogy amiatt csökken-e a szint. meg kellene nézni, hogy valaki gázt ad, mikor már üzem meleg a motor, hogy látható-e onnan szivárgás. mert ugye mi van, ha a motor eszi meg.


Az a baj hogy nem vagyok benne biztos, hogy látszana gázadásra, mert nagyon kis mennyiség fogy.
A motorra azért nem gyanakodnék, mert tökéletes tiszta szép a hűtővíz, és az oljabetöltőn sem látok semmi rendellenességet. Plusz amit észrevettem, hogy most a melegben hosszabb út során talán több fogy kilóméterre vetítve mint korábban

PTamas7894 Elküldve: 2020-08-07 15:38 hûtõ

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!



vagy maga a kiegyenlítőd van elrepedve. de akár okozhatja az is. van benne gumitömítés lehet az ereszt. a méretét ne kérdezd, passz. ha van másik hasonló méretű csatlakozó a körben, arról lehet mintát venni esetleg.
szépen lassan elérnek a dolgok, sajnos.


Nagyon köszi a választ!
Ezzel amúgy szabad így még menni, nem tud eldurrani? Szeretném megjavítani, de lehet csak 1-2 hónap múlva lesz rá alkalmam. Persze a szintet csekkolnám hetente.

PTamas7894 Elküldve: 2020-08-07 11:24 hûtõ

Sziasztok,

Olyan gondom lenne, hogy a hűtővíz szint kb 2000km alatt maximumról lemegy minimumra. Mi okozhatja ezt? Cserélve volt nemrég a hűtőradiátor, tehát ott már nem szivároghat.
Viszont tegnap néztem a kiegyenlítő tartály melletti csövet, amin a csatlakozásnál mintha látszana valami kipárolgás. Ez okozhatja a lassú vízziszint csökkenést?
Előre is köszi!

PTamas7894 Elküldve: 2020-07-24 13:56 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alábbi a problémám az autó (e46 318ci) hangrendszerével:

Előző tulajdonos átcserélte a fejegységet egy Win CE rendszerű 2 dinesre. Bár látszik a menün, hogy nem mai, én elégedett vagyok vele. Viszont a hangszóróknál valami nem okés.
Hiába van a ballansz középen, és az eq is, hátul sokkal hangosabbak a hangszórók, és sokkal teltebb is a hangzás (a hátsók gyönyörűen szólnak). Az elsők viszont sokkal halkabbak, és szinte nulla a basszus. Ami még jobban zavar, az az, hogy a magas hangsugárzók (a kilincs melletiek) egyáltalán nem szólnak.

A hangrendszer egy alap business, (6 hangszóróval) eredetileg elől kazettás fejegység volt+hátul CD tár

Mi lehet a gond? Köszi előre is!


elől ne is várj olyan nagy basszust, mint hátul. amúgy meg az elől/hátul elosztást a FADER-rel állítod, a BALLANSZ a jobb és bal oldalt állítja.


Igen igen azt rosszul írtam, köszönöm
Nem tudom másnál milyen, de nálam hatalmas a különbség a hátsókhoz képest, kb fele hangerővel szólnak az elsők, ezért is kérdeztem meg.
A magas hangsugárzókkal lehet valamit kezdeni?


ami lehet, hogy a hátsó hangszóró is cserélve lett, vagy a hangszórók impedanciája nem stimmel. hátul más, mint elől, így más lesz a kihajtásuk is.
én arra tippelnék, hogy vagy a fej kimenete mondjuk 8 Ohm-os hangfalra vannak, de csak 4-esek vannak bent. így a hátsók, amik nagyobb teljesítményűek, jobban kivezérlődnek. kisebb ellenállás, nagyobb áramot vesz ki, hamarabb lesz meg a teljesítmény. csak a fej végfokát teheti tönkre, ha félhangerő felett van hajtva. de ugyanez lehet, ha mondjuk hátul 4-es van, elől meg 8-as, akkor is hangosabban fog szólni a hátsó.
remélem nagyjából jól mondtam és érthetően. ezeknek kellene utána járni, hogy a fej kimenete mit tud, és a hangszórók milyenek.


Köszi szépen a részletes leírást, valószínűleg a megoldás az lesz, hogy szereltetek be egy négycsatornás erősítőt, akkor a hangzás is úgyis szebb lesz...később meg lehet még fejlesztgetni a rendszert

PTamas7894 Elküldve: 2020-07-09 17:46 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alábbi a problémám az autó (e46 318ci) hangrendszerével:

Előző tulajdonos átcserélte a fejegységet egy Win CE rendszerű 2 dinesre. Bár látszik a menün, hogy nem mai, én elégedett vagyok vele. Viszont a hangszóróknál valami nem okés.
Hiába van a ballansz középen, és az eq is, hátul sokkal hangosabbak a hangszórók, és sokkal teltebb is a hangzás (a hátsók gyönyörűen szólnak). Az elsők viszont sokkal halkabbak, és szinte nulla a basszus. Ami még jobban zavar, az az, hogy a magas hangsugárzók (a kilincs melletiek) egyáltalán nem szólnak.

A hangrendszer egy alap business, (6 hangszóróval) eredetileg elől kazettás fejegység volt+hátul CD tár

Mi lehet a gond? Köszi előre is!


elől ne is várj olyan nagy basszust, mint hátul. amúgy meg az elől/hátul elosztást a FADER-rel állítod, a BALLANSZ a jobb és bal oldalt állítja.


Igen igen azt rosszul írtam, köszönöm
Nem tudom másnál milyen, de nálam hatalmas a különbség a hátsókhoz képest, kb fele hangerővel szólnak az elsők, ezért is kérdeztem meg.
A magas hangsugárzókkal lehet valamit kezdeni?

PTamas7894 Elküldve: 2020-07-09 11:21 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

Sziasztok,

Az alábbi a problémám az autó (e46 318ci) hangrendszerével:

Előző tulajdonos átcserélte a fejegységet egy Win CE rendszerű 2 dinesre. Bár látszik a menün, hogy nem mai, én elégedett vagyok vele. Viszont a hangszóróknál valami nem okés.
Hiába van a ballansz középen, és az eq is, hátul sokkal hangosabbak a hangszórók, és sokkal teltebb is a hangzás (a hátsók gyönyörűen szólnak). Az elsők viszont sokkal halkabbak, és szinte nulla a basszus. Ami még jobban zavar, az az, hogy a magas hangsugárzók (a kilincs melletiek) egyáltalán nem szólnak.

A hangrendszer egy alap business, (6 hangszóróval) eredetileg elől kazettás fejegység volt+hátul CD tár

Mi lehet a gond? Köszi előre is!

PTamas7894 Elküldve: 2020-06-08 18:06 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Duda probléma miatt írok. Pár hónappal ezelőtt egyszer csak megszűnt működni a duda, majd pár hétre rá magától megjavult. Most újra úgy döntött nem működik. Mi lehet a probléma?
A kesztyűtartóból hallok valami halk kattanást, amikor a dudára nyomok.

Segítségeteket előre is köszönöm!


igen az a reléje. 2 dolog lehet. vagy a relé nem kapcsol rendesen, vagy a duda nem szólal meg. vagy valahol kontakt hiba hiba van. ha van másik ugyanolyan relé, ki lehet próbálni egy cserével. az üzemanyagpumpa reléje, ablaktörlőé, meg a ködlámpáé is ott van azt hiszem. ha screével jó, akkor a relét kell újat venni. ha nem akkor valahol a vezetékelés környékén lesz hiba.


Köszi szépen, holnap megróbálom!

PTamas7894 Elküldve: 2020-06-08 18:05 Kipufogo füst!

YELLOW írta:
Benyo89 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.

Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?


Szia!
Szelepszár szimering.
Nekem is az volt csak nekem N42B18a motorkódú volt.
Ugyanezen a tünetek. ( 1000km 1L olaj, alapjárati állás után füst.
Csere után nem volt olajfogyasztás se füst.
Ha már szétszedik illene ránézni a láncra is biztonság kedvéért.
Remélem segítettem.


normális? nekem 10ezer km alatt kb 2-3mm-t csökken az olajszint. igaz nem pályázok, amikor is a legtöbbet fogyasztja. de néha meghajtom azért. kb 1-2dl a fogyasztása az enyémnek, igaz kevesebb, mint fele ennyi km van benne.
a szelepszárszimmering minden autót érint. aminél gallyra megy hamar, az a hosszú olajcserének köszönhető. egy tiszta motorbelső és 10 max 15ezrenkénti rendszeres olajcsere esetén ez nem fordul elő, csak nagyon sokára.
ezen kívül lehet gyűrű probléma is. szintén ha rossz olaj, és ritka csere volt, az megeszi a gyűrűt...


Köszönöm szépen a segítségeteket!
A lánc cserélve volt kb 10 ezer km-el ezelőtt, azzal nem lehet mostanában baj.
Ez a mennyiségű olajfogyasztás okozhat más károkat rövidebb távon?
Szeretném felújíttatni a motort, viszont előre láthatólag csak 1 év múlva történne meg, addig futna kb 15 ezer km-t.

PTamas7894 Elküldve: 2020-06-08 16:15 Kipufogo füst!

Sziasztok,

Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.

Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?

PTamas7894 Elküldve: 2020-06-08 16:05 Mi lehet a baj?

Sziasztok,

Duda probléma miatt írok. Pár hónappal ezelőtt egyszer csak megszűnt működni a duda, majd pár hétre rá magától megjavult. Most újra úgy döntött nem működik. Mi lehet a probléma?
A kesztyűtartóból hallok valami halk kattanást, amikor a dudára nyomok.

Segítségeteket előre is köszönöm!

PTamas7894 Elküldve: 2020-04-29 12:19 Napfény tetõ probléma!!!

Sziasztok,

Egy olyan problémám lenne a napfénytetőmmel, hogy nagyobb sebességnél (kb 100 km/h-tól) elég erős szélzaj jön be az utastérbe a napfénytető irányából.
Egy olyan dolgot is észrevettem, hogy a napfénytető nem áll teljesen szintben a tető vonalához képest.
Hogyan lehetne ezt javítani?
Előre is köszi!

« előző123következő »