Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-11-18 20:01 Társalgó

Bero írta: Sziasztok! Nem találtam erre megfelelő topicot,így ide írok. Érdekelne a tapasztalataitok,hogy nektek a slusszkulcs milyen messziről nyit ki? Nekem kb 1 méterre maximum amikor nyit vagy közelebb. Távolabb sosem. Próbáltam másik kulccsal,de azzal sem megy. Nektek is csak ilyen közelről nyit a zár? Vagy lehet gm lesz? Köszi!


Nekem 6-8 méterről is nyit, de nem szoktam olyan messziről használni.
Gondolom a te kulcsod is már a rombusz alakú, lehet az akkut kellene benne cserélni.



Pocses Elküldve: 2013-11-18 19:04 Felni csere

hil írta:
Pocses írta:

Ez így van jobban tapad a keskenyebb, mivel nem ül fel annyira mint egy jóval szélesebb futófelületű gumma.

Szia!
Ezt én így nem mertem leírni, mert még agyonütöttek volna véleményemért...
hil



Ez jó nagyon jót nevettem, köszi.
Pedig ez így van szomszédomnak E60-on a téli is "buszkerék" asszem 19 col. Igaz nagyon mutatós vele.....

Pocses Elküldve: 2013-11-18 18:18 Felni csere

hil írta:
YELLOW írta:

az lehet a kavaró, hogy FL-es E46, 316i és 318i azonos a fékméret, annyi, hogy a 318i-n hátul is hűtott a tárcsa, ott egy picivel az átmérő kisebb. illetve katalógus alapján az FL 18i 16-ossal jött ki gyárilag, míg a 16i 15-össel. de ha valaki spórolni akar a gumin, felnin, akkor 18i-re is feltehető a 15-ös.


SziaY4
Köszi választ, nem spórolni akarok, csupán én úgy ítélem meg, hogy télen jobb a keskenyebb gumi, legalábbis nekem. Azért kérdeztem, mert a mostani télim 15"-os és ha vennék új gumikat, aztán meg lecserélném az autómat, akkor ezek a kerekek használhatóak lennének-e azon, de már tudom: igen
hil


Ez így van jobban tapad a keskenyebb, mivel nem ül fel annyira mint egy jóval szélesebb futófelületű gumma.

Pocses Elküldve: 2013-11-18 18:02 Vicces :)

Szuper nagyi.


YouTube videó

Pocses Elküldve: 2013-11-18 17:34 Motorolaj

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
jons írta:
YELLOW írta:
adott kopottságú motor esetén, akkor mitől függ, hogy egyik és másik olajből többet eszik? ugye attól ehet többet, ha hígabb, főleg hideg motornál, a nagyobb kopás miatt a gyűrűk mentén több tud távozni az égéstermékkel, vagy egyéb szimeringek helyén. ha kevesebb olaj fogy, akkor számomra azt jelkenti, hogy az sűrűbb vagy jobban megtapad a felületeken. nyílván xado esetén mindneki ezt mondja, mert a szlogenük is ez.


Nem vagyunk olajmérnökök. Szerintem ezt kár is feszegetni, mert úgysem fogjuk kitalálni...


Ez az olaj téma túl van bonyolítva,de kibaszottul!!!Engem nem nyugtat meg holmi matrica a dobozon.Egy bejáratott emberem van gyári olajra és semmi mást nem is használok motorolajból!

Majd ha egyszer elkezded használni az autódat Yellow akkor majd nyilatkozhatsz h milyen hibák jönnek elő!!!mikor kezdi el eszegetni az olajat stb..


be lehetne már fejezni ezt, vazze ismerst? nem. úgy beszélsz, mintha soha nem menne. én is 10ezrenként cserélem mint te vagy bárki, csak nekem 2 év alatt lesz meg, nem fél év, vagy 3 hónap alatt. ergó egy olaj ugyanaddig van használva futásilag. évente 2x kb autópályázok, a többségben városban hazsnálom, max 3 napig áll, de olykor tök feleslegesen autókázok 50-80km-t. tehát ha akkor használnám mikor kellene, akkor évi szinten 2000 kmt mennék. na akkor mondhatnád, hogy nem hazsnálom. azért mert általánosságban véve nyugodtan közlekedem, azért néha oda van taposva neki hidd el, meg is ilyenek, mikor az átlagfoigyim megnő 1-2 tizeddel mert az azt jelenti hirtelen benyelettem vele átszáémítva 12 litert 100-on.


Szerintem akkor is cseréld le az olajat évente, ha 2 évente van csak meg a 10ezer, akkor évente 5ezrenként vagy akármennyi is lesz benne.
Jó atyám mondása: "víz olaj legyen a motornak mindig, az meghálálja neked".

Pocses Elküldve: 2013-11-18 17:04 Motorolaj

jons írta: 12000 km telt el a legutóbbi olajcserétől számítva.
Xado, csak azoknak írom akik nem emlékeznek. Fél liter fogyott el eddig, forszírozott menetben.
A Castrol (még a hamisításos időszak előtti olajról van szó) nagyságrendileg valahol 6-7k-nál fogyott el. A BMW olaj sem bírta tovább sokkal. A Mobil 1 Synthvalami 9-10k-nál hagyta el a nívó minimumát.
A következő olajcserénél is tudom mit fogok beletenni. Szerintem megérkeztünk.
Viszont az autó továbbra sem megy jobban vagy rosszabbul, nem lett hangosabb vagy halkabb. Nem tudok m3-akat alázni vagy meglógni a lámpánál a Ducatti elől.


Nekem 6ezer alatt fogyott el 1L BMW Longlife 5W-30, de tavasszal olajcserénél lesz egy homlokfali főtengely szimering, és egy olajszivattyú tömítés cserém mert ott szökik az olaj.
Viszont olajcserekor szerelőm ajánlatára Castrol Edge 5W-40 lesz beletöltve.
Nem érdekel a hamisítási téma nem foglalkozok vele, 10ezrenként cserélve van az olaj nálam.
Szidja is a gyári 25ezres intervallumot a szerelő, hogy mekkora baromság!
Ezért kopottak a motorok, ugye arról nem is beszélve a régebbieknél mint az enyém is, nem volt valami minőségi a tömítés a blokkoknál.....

Pocses Elküldve: 2013-11-18 14:54 Autóvásárlás

szokodizoltan írta:
YELLOW írta:
szokodizoltan írta:
YELLOW írta:
szokodizoltan írta:
YELLOW írta:
szokodizoltan írta: Sziasztok! Első autó vásárlása előtt állok, igaz körülbelül még egy fél év, vagy kicsit több is, mire oda jutok. Még kiskölyök koromban volt egy "kettőfeles" e28-asunk. Azóta vagyok ezért a típusért meghalva. Néztem már párat és szeretném tudni hogy mire számítsak, mi az az ár, amiért már talán nem hulladékot kapok, milyet érdemes belőle venni, fogyasztásra, mint alkatrészárra és elérhetőségre lennék kíváncsi, hogy mi mennyi, én 1.8-ra vagy 2.0-ra gondoltam, de azt mondták hogy nagyon nagy a kettő közti fenntartási különbség mert hát a sorhat... Ezért inkább jöttem kérdezni. Meg mit jelent egyáltalán hogy nagyok a költségek? Nincs mihez viszonyítanom, mert van egy dízel 3-as golffunk, az kimegy a világból, eszik 4 litert aztán van 130 lóerő, de dízel és nem szeretem, valamint van egy 1.4-es ibizánk ( ) amit nem is jellemeznék, nem egy kategória, de arra még pénz nem lett költve. Véleményeket kérek szépen!! Előre is köszönöm.)



mivel elég régi típusról van szó, így szinte lutri. jót, csak fanatikustól fogsz venni, viszont nem olcsón. egy pár hónapja egy másik fórumon nézegettünk párat, de mint 1.8-as volt, de legalább szépen néztek ki, és sajnos piros színűek voltak. egy biztos ebebn a típusban mindenképp egy vagy több dologban kompromisszumot kell majd kötni. a típus szép, jó választás, de nem elsz egyszerű jót kifogni.


Azok, amiket néztetek, szépek voltak, gondolom millió közeli volt..


hát igen, vagyis 600ezer felett


És megérné venni, vagy inkább újabb szériát ajánlotok? Alkatrész? Köszönöm a válaszokat!


szerintem mindegy, hazsnált alkatráész tény, hogy mostanság inkább E36, E46, E39, E34, E32-höz van több, de E28-hoz is lehet biztos. egy dolgot kell megjegyezni, hogy 91%-ban a jó BMW nem olcsó filléres téma árban sem. egy fanatikusnak nem számít miylen típus van alatta, a lényeg, hogy BMW legyen. ha "villogni" kell, akkor nyílván egy újabb típus jobb, de manapság villogni már inkább 3-4 éves autókkal lehet.


Nem villogni szeretnék, de amúgy is úgy gondolom, hogy egy szép e28 nagyobbat villan, mint egy 3-4 éves bömbi.


Jól gondolod, vagy legalábbis egyet értek Veled.
Számomra az E46 & E30 a libling.
Ha volna gubám mint ahogy nincs 2ő vasra, akkor vennék magamnak külön 1 E30 Coupe sor6 ikerkarbist az tuti. De jó lenne.....

Pocses Elküldve: 2013-11-18 14:41 Autóvásárlás

szokodizoltan írta: Sziasztok! Első autó vásárlása előtt állok, igaz körülbelül még egy fél év, vagy kicsit több is, mire oda jutok. Még kiskölyök koromban volt egy "kettőfeles" e28-asunk. Azóta vagyok ezért a típusért meghalva. Néztem már párat és szeretném tudni hogy mire számítsak, mi az az ár, amiért már talán nem hulladékot kapok, milyet érdemes belőle venni, fogyasztásra, mint alkatrészárra és elérhetőségre lennék kíváncsi, hogy mi mennyi, én 1.8-ra vagy 2.0-ra gondoltam, de azt mondták hogy nagyon nagy a kettő közti fenntartási különbség mert hát a sorhat... Ezért inkább jöttem kérdezni. Meg mit jelent egyáltalán hogy nagyok a költségek? Nincs mihez viszonyítanom, mert van egy dízel 3-as golffunk, az kimegy a világból, eszik 4 litert aztán van 130 lóerő, de dízel és nem szeretem, valamint van egy 1.4-es ibizánk ( ) amit nem is jellemeznék, nem egy kategória, de arra még pénz nem lett költve. Véleményeket kérek szépen!! Előre is köszönöm.)



Nem lesz olcsó hobbi!
A vőm is úgy szokta, vesz egy nagyon kedvező árú pl: 4 Golf-ot, 560 ért, és rálocsol vagy 2 millát.
Sok sikert találd meg álmaid bimmerét.

Pocses Elküldve: 2013-11-17 21:13 Légtömegmérõ

adee9 írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Abból gondoltam, hogy:
-régi tömegmérővel: hullámzóan gyorsult és füstölt (visszapillantóban láttam, ahogy hömpölyög utánam a füst)
-lehúzott csatival: egyenletesen gyorsult és abszolút nem füstölt, igaz 2000 alatt picit erőtlenebb volt
-régi tömegmérő féktisztítóval megtisztítva: nem füstölt, nem annyira torpant, viszont sokkal gyengébb lett és ötödikben padlógáznál nem ment 15-16 liternél feljebb a pillanatnyi (máskor ez szépen felment 20-ra)

Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.


A dettó viselkedés, lehet a programozás hiánya így nem jól ismeri fel.

Pocses Elküldve: 2013-11-17 21:01 Légtömegmérõ

anubisz írta: Bármi ilyen gondom volt mindig pontosan megmondták,tudták mi okozza. Meg állt a kocsi a városba? szerviz, fojtószelep szarakodott, csere, hiba megszűnt, már sok éve, vez,tengely jeladó, mind a 2volt cserélve,máskor máskor, mindig tudták melyik a rossz ami cserélve lett, hiba megszűnt, tömegmérő szintén, GM szintén, lambda szonda szintén.
Nem cserélték ki a fél motort. Bár az enyémet mindig ugyan az a szerelő szereli évek óta, akihez ha megyek 6 hónap múlva,akkor is alánéz a kocsinak és megmondta,ezt nem ő csinálta, mert ő nem rak így fel valamit. Ez a nem mindegy. És tényleg azt más csinálta.


Bratyóm és az én szerelőm is ilyen patent. A kinti nagy gyárban dolgozott évekig mérnökként, aki mellette kulcsol pedig műhelyfőnök volt anno németben.

Pocses Elküldve: 2013-11-17 20:42 Légtömegmérõ

anubisz írta:
Pocses írta:
anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Hátha rendelt, akkor csak +állapították, hasra nem vesz az ember csakúgy 40-50 ropiért alkatrészt! Vagy igen.....?

Azt nem tudjuk még, hogy ki, miből vette az a hiba, vagy ki mondta azt kel kicserélni.


Na ez az. Nekem is mondta a szerelő ha mégsem az a hiba, akkor az övé az alkatrész és nem építi be.

Pocses Elküldve: 2013-11-17 20:37 Légtömegmérõ

anubisz írta:
adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Szerény személyem szerint ott, hogy alapból meg kéne állapítani a hiba okát,nem kicserélni mindent, mindenre ami szóba jöhet. Lehet, hogy jó a tömegmérő, de más okozza a hibát. Így most hogy döntöd el?


Hátha rendelt, akkor csak +állapították, hasra nem vesz az ember csakúgy 40-50 ropiért alkatrészt! Vagy igen.....?

Pocses Elküldve: 2013-11-17 20:26 Légtömegmérõ

adee9 írta: most akkor milyen légtömegmérő lenne nekem a jó? Hol csesztem el?


Engem is jól megkevert anno a szerelőm a tanácsával. Hiába mondtam neki hozok olyan márkában újat amit Ő mond, de ragaszkodott ahhoz vagy gyári új, vagy gyári bontott beszerelési garival.

Pocses Elküldve: 2013-11-17 19:27 Légtömegmérõ

anubisz írta:
nickname írta:
anubisz írta: Nesze neked 370 Eurós tömegmérő, egy maroknyi dollárért, hogy idézzem a híres westent
Tuti az ebay, meg a többiek is többnyire ezzel vannak tele.
http://www.alibaba.com/showroo...7-451.html



Ja 20 darabos tételben, és a minősége is elég kérdőjeles lehet, garancia meg az ablakba.


Sose veszek ilyet a neten. Én még csak egyszer cseréltem, mikor vettem utána, azóta az van benne, vagy 140 et ment már, még semmi baja. Gyári. Sokkal drágább, de ha szar lenne, legalább egyből kicserélik, de bírja.
Nem is tudom milyen lehet egy Kínai tömegmérő 20 dollárért, mikor még egy Bosch se biztos hogy megy, vagy programozni kell, meg ilyenek, ahogy itt olvasom.
Basszus, Kína az mindent csak koppint, van egyáltalán olyan amit ők fedeztek fel és csak ők gyártják, és világszínvonalú minőség? Elbaszott egy nép. A nagy falon, és a petárdán kívül sok mindent nem alkottak önerőből.


De van ám ezt kukk meg!

http://hvg.hu/cegauto/20131104...evezni_egy

Pocses Elküldve: 2013-11-17 18:59 Felni csere

hil írta: Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: az FL e46-ra felmegy-e a 15"-os felni?
Azért kérdezem, mert itt a fórumon olvastam a napokban, hogy arra bizony minimum 16" megy fel. Nem tévedés volt az az írás?
A RealOM-ből kikopiztam az alábbi adatokat:

felni/ féktárcsa méretek
Fle(1999.02.) Fl (2003.06.)

felni lemez 61/2JX15 ET:42 61/2JX15 ET:42
felni Al 7JX15 ET:47 7JX15 ET:47
e féktárcsa 286X22 286X22
h féktárcsa 280X10 -
276X19 vent 276X19 vent

Az ott talált adatok alapján akár jó is lehet rá, de szeretnék biztosat tudni!

Előre is köszi választ,
hil




Simán felrakhatod elfér. Bratyóm Fl-jén is gyári 15-ös lemezfelni van fent a téli gummákkal.
Az övé is 318 csak már a 143 lovas.