Raven fórum hozzászólásai

Raven Elküldve: 2009-04-02 13:24 e46 & e39 2009-es Hagyományõrzõ Törökmezei tali

01. SoundkeY+ Andi /kb 14:00 ra érünk oda/
02. Pappkari (e60) + lehet hogy még egy 120D is
03. Tiba
04. Hori /talán/
05. Steve
06. Kukume
07. Raven

Raven Elküldve: 2009-04-02 13:21 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

Laminált lesz vagy csak egy papírfecni? a laminált csak elegánsabban mutatna...

Raven Elküldve: 2009-03-10 21:57 Autóvásárlás

daidka írta: Korábbi évjáratú autókból is ki lehet olvasni?


A szervizeket kérdezik le.... vagy inkább létezik egy központi adatbázis amibe rögzitik ha járt kint hivatalos szervizben...

Nah már meg is válaszolták

Raven Elküldve: 2009-03-10 21:55 Autóvásárlás

SoundkeY írta: Aki mostanaba akar autot venni annak javasolom hogy vigye be / vitesse be a helyi hivatalos BMW szalonba es keresse le az auto eloeletet .
Sajna csak az utolos 5 szervizrol adnak ki dokumentumot ( nem ertem miert ) de sok minden kiderulhet..........pl KM tekergetes !

En emlekszem anno 3-4 helyre is telefonaltam ez ugybe de mindenhol elutasitottak, hogy nem lehet ilyet kerni , bla bla.

Most ujra megprobaltam es a Vaci uti BMWbe siman mondtak, vigyem be a kulcsot es megmondjak ha hivatalos szervizbe jart az auto.......

Pofara eses: +100e Km.......egeszen pontosan kiszamolva 85-100e kozott lehet ......sejtettem valamennyit de igy megtudva .......

Az auto "tokeletes", az atlagosan kopo, rendszeresen cserere szorulo alkatreszeken kivul nincs baja. Jo latni az eloeletebol valamennyit, hogy rendesen csereltek olajat, szuroket, uzemanyagszurot, ablaktorlo lapatot , fekbetet, tarcsak stb ( remeljuk meg is csinaltak )

DE akkor is MEKKORA szemetseg.......Emlekszem mennyire eskudoztek a futasidore es az ar mennyire km fuggo..............

Mindenki nezesse meg !


Sajnos németbõl behozott autóknál ez elég gyakori... hála a jóindulatú magyar kereskedõknek

Raven Elküldve: 2009-03-09 13:44 Alufelni méretek

A realoem en meg tudod nézni melyik felnitípusnak mi a gyári ET száma...

A legtöbbre ez igaz:
16 os et46
17 es et47
18 as et50 itt található et47 is...

Raven Elküldve: 2009-03-02 23:17 Chip tuning

Én fordítva tudnám elképzelni....a fõtengelyen mért teljesítmény csökken mire a kerékre ér...a veszteségek miatt...
Sztem ennyit lehet mérni egy 150 le s kocsin.... kérdezted mikor kalibrálták utoljára a padjukat ? egyáltalán pontos volt?

Raven Elküldve: 2009-03-02 23:11 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

Te Robinson sztem téged nagyon le akartak húzni.... nekem havi 12e(11700) a cascom és van benne minden lopás elemi és töréskár....

Raven Elküldve: 2009-02-26 13:07 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

Allianznál vagyok....de nem tudom milyen bónus fokozatban...anno kérdeztem én is és 4-5 e t mondtak lopásra meg jégkárra...

Raven Elküldve: 2009-02-26 08:19 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

Itthon is kb annyi ba van...
Nekem 11700 a teljeskörû casco havonta + évi 40-45e a biztosításom...

Raven Elküldve: 2009-02-20 11:56 Chip tuning

Több dolog is van benne ami nem teljesen fedi a valóságot...bár nem szeretném ha megint kialakulna egy vita errõl
Inkább jól megkavarja megint az embereket....valamelyik chiptuningos cégnek lehet a saját véleménye(reklámja)...

Raven Elküldve: 2009-02-03 13:13 Hitel, gazdasági válság miatt kialakult helyzet

Sajnos ez a válság eléggé elfog húzóbni... Szerencsére az én autómat se érinti, de elég szemét dolog volt a bankoktól hogy 0-10-20% os önrészre adtak hiteleket....sokan kerülhetnek igen rossz helyzetbe...

Raven Elküldve: 2009-01-21 15:27 Chip tuning

Enkozpont74 írta:
Raven írta: Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.


Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....


Turbós motoroknál elég jól lehet emelni a teljesítményt, azért nem mernek vállalni többet mert akkor hasonló dolgok jönnének elõ.
Amit írtam azt sokkal nagyobb teljesítménynövekedésre írtam, nem chiptuningra. Ezek sem rögtön keletkeznek több ezer km után vagy több 10e... bár a versenyeken inkább a több 1000 a jellemzõ. Egytõl egyig verseny autók voltak 70-100% os teljesítménynövelés után... és volt amelyik több versenyt végigment.

Raven Elküldve: 2009-01-21 15:06 Chip tuning

Dieselnél is nagyon hasonló a képlet elõtöltést növelnek(több anyag) és turbónyomást(több levegõ).

Raven Elküldve: 2009-01-21 14:39 Chip tuning

Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.

Raven Elküldve: 2009-01-21 14:10 Chip tuning

Igen csináltam, de csak szívó benzinesekhez,és nagyon keveset használtam bennük(kapcsolhatóak voltak) inkább kipróbálásnak szántam a dolgot meg tapasztalatszerzésnek. Fõleg arra használtam hogy élõadatokat vizsgáltam üzem közben különbözõ terheléseknél.