Raven fórum hozzászólásai

Raven Elküldve: 2009-01-09 13:03 Chip tuning

Akkor sok sikert hozzá

Azért elég szomorú lenne ha valaki árul/beszerel egy terméket úgy hogy eddig nem kérte el az importõrtõl ezeket a beállítási dolgokat....

Raven Elküldve: 2009-01-08 21:38 Turbo

Burns írta:
laci318d írta: az olaj a max alatt van 3mm-rel.Castrol 0W30van benne,de nagyon égeti.18000km alatt max-ról min-re csökkent az olajszint.


Ne aggódj, semmi gond nincs a géppel.


Ekkora olajfogyasztás elfogadható?
Én 15e enként cserélek olajat de nekem szinte semmi nem fogy belõle legalább is a nivón észrevehetetlen....

Raven Elküldve: 2009-01-08 21:22 Chip tuning

Minden motorra igaz, csak a turbós motorokon viszonylag kis befektetéssel elég látványos eredményeket lehet elérni.
A sima szívó motorokat is meglehet elég szépen csinálni

Raven Elküldve: 2009-01-08 21:18 Turbo

Nézz bele az intercoolerbe, kb 10 perc leszedni csak egy akna kell hozzá... ha nem ömlik az olaj belõle akkor semmi gond... ha viszont benne olaj bõven akkor érdemes elgondolkodni a turbócserén....nehogy nagyobb baj legyen.

Raven Elküldve: 2009-01-08 20:53 Chip tuning

BarG írta:
Én leginkább Ravennel értek egyet, de finomítanék egy kicsit: minél több teljesítményt veszünk ki bármilyen gépbõl, annak annál rövidebb lesz az élettartama. Vak az, aki azt hiszi, megtuningoltattam tegnap- nem esett szét, tehát minden OK. Mert lehet százezer km-eket rövidíteni az életén.
Persze lehet tudatosan tuningolni és ELFOGADNI a következményeket, de úgy látom, hogy nálunk a vak hit a jellemzõ, hogy a tuning az ugye nem fog fájni.


Pont erre gondoltam én is, még ha nem is fogalmaztam meg ilyen egyértelmûen....

Raven Elküldve: 2009-01-08 18:17 Segítsetek!

Nem kellene rácsatlakozni egy diagnosztikai mûszerrel? Talán megmondaná mi lehet a baj...

Raven Elküldve: 2009-01-07 12:56 újonc kérdései :)

Sztem mind1 hogy diesel vagy benzines...
Mennyire ingadozik neked? Mert az enyém éppen hogy egy mutató szélességnyit mozdul néha le néha fel...
alig észrevehetõ..

Amúgy melegen atomstabil...

Raven Elküldve: 2009-01-07 11:01 újonc kérdései :)

Télen hidegen nálam is ingadozik egy kicsit...amig be nem melegszik. Én annak tudom be hogy a víz hõmérsékletét is figyelembe veszi alapjárat állításnál és a hõérzékelõ elõtt elképzelhetõ hogy hol melegebb víz hol hidegebb jön ,ezért hol kicsit magasabbra állítja hol kicsit alacsonyabra... Szerintem ez egyáltalán nem probléma... de lehet tévedek.

Raven Elküldve: 2009-01-07 10:20 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Én is kecskeméti vagyok...szívesen megnézném. A hideg katódos nem annyira mozgatott meg , de erre a ledes cuccra beneveznék. Szal ha összejönne egy ilyen tali és nem zavarnék megbámulnám én is a fényét

Raven Elküldve: 2009-01-06 15:56 Chip tuning

Persze... minden lehetséges. Az én véleményem az hogy nagyobbat kell venni mint pl amit belinkelt a klubtárs
De meglehet csinálni a motort erõsebbre csak elég zsebbenyúlós a dolog és érdemes hozzáerõsíteni mindent.... Barátom rally autóknak szokta csinálni a motorját és amikor odajön a lelkes polgár hogy õ ennyi meg ennyi lóerõt szeretne...mindig csak annyit mond mennyit akarsz rákölteni és hány versenyt bírjon ki Azt hiszem ez elárul mindent...lehet a világba tuningolni csak elég kemény futásteljesítménycsökkenéssel jár vagy be kell tudni hogy szinte mindent ki kell cserélni erõsebbre a motorban... Nemhiába csinálják a gyári tuningcégek milliókért...hiszen azért olyan dugattyúkat, csapágyakat, tengelyeket kapsz amik bírják is... egy darabig

Raven Elküldve: 2009-01-06 11:12 Chip tuning

Norex írta:
Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...

Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!


A 20 lóerõ az kb valós is lehet... ha jól tudom 286 LE a vas, a 10% ba belefér a 20 lóerõ... sajnos benzineseknél csak elektronikával nagyon keveset lehet elérni az üzemanyag mennyiségével meg elõgyújtással lehet játszani...ha megnézed a lambda-teljesítmény-fogyasztás görbét akkor látható hogy 2 féle chiptuningot érdemes erõltetni vagy teljesítmény maximumra optimalizálnak ami olyan 0,8-0,85 lambdánál van vagy a fogyasztásra ami kevéssel 1 felett... saját tapasztalataimból benzinesnél mindig nõtt a fogyasztás bár nem számottevõen... mondjuk erõsen fûgg a használattól is. Turbós motoroknál lehet kevesebb fogysztást elõidézni nagyobb teljesítmény mellett...mivel ott a levegõ mennyiségével is lehet játszani. Reklámozni bármit lehet én anno vettem valami mágnesszerû tüneményt mert azt igérték hogy kevesebbett fogyaszt tõle háát persze....mondjuk nem lepõdtem meg amikor kiderült hogy nem eszik kevesebbett...

Raven Elküldve: 2009-01-05 08:55 Chip tuning

Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...

Raven Elküldve: 2008-12-19 11:19 Társalgó

A motortérben van , ha szembõl nézed akkor jobb felsõ sarok...egy fekete mûanyag burkolat alatt...

Raven Elküldve: 2008-12-14 19:05 Érdekes hiba...:(

Bizony érdemes rátölteni az akksira.... azt ajánlják hogy minden hónapban 1szer kivenni és egy ilyen 20-24 órás töltést végezni(persze jól szabályzott töltõárammal lehetõleg kisebbel mint kellene, hogy ne legyen gázképzõdés) rajta... téli hónapokban az se baj ha ezt 2 hetente megcsinálja az ember. ezzel akár a duplájára is ki lehet tolni egy akksi életét.
A gondozásmentes akksi azt jelenti hogy zárt rendszerû és nem párolog belõle az ioncserélt víz ezért nem kell utána tölteni.... a töltéshez semmi köze.

Raven Elküldve: 2008-12-03 21:50 Társalgó

laci520D írta:
Enkozpont74 írta: kinéztem az ebay.de-n egy gyári cd-és rádiót.

Kivagyok ettõl a német ebay-tõl, hogy egy csomó cuccot csak németországon belül adnak póstára... dhl-el is csak németo.-on belül.

Ilyet...???!!!

Kérdez rá az eladótól mert van aki elküldi de nem írja ki!Én is így szoktam valamikor meg se kérdem csak le ütöm


jaja.... szinte mind elküldi csak a postaköltséget kell lebeszélni vele.