SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2013-12-03 20:30 Termosztát

Tano írta:
SP_323i írta: Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


Igazad van, rosszul tudod.
Kevered az EGR termosztátot (ami az EGR hőcserélő tetején található fekete cső) az EGR szeleppel.
Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza.
Compact kolléga téved annyiban, hogy ez sosincsen zárva teljesen, tehát át tud fújni a teljesen jó állapotún is.


Az ERG termosztátot nem keverem az EGR szeleppel
Viszont
"Az EGR hőcserélőn vizet áramoltatnak keresztül hogy hűtsék a visszavezetett kipuffgázt. Ezt egy kis termosztát szabályozza."
Ez kimaradt nálam...
Ezek szerint akkor van még egy temosztát
ETK ábrát tudtok róla, mert termosztátra csak 2db dob fel az ETK a nagyot, meg a fekete cumót a hőcserélő tetején:
http://www.realoem.com/bmw/par...spid=47665

SP_323i Elküldve: 2013-12-03 19:22 Termosztát

tibee01 írta: Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





Lehet, hogy rosszul tudom, de az EGR termosztát nem mást szabályoz, mint hogy mennyi kipufogó gáz jusson vissza a szívó oldalra. Ez főleg hideg motornál fontos, hogy tökéletesebb legyen az és stb stb...
Szóval egyáltalán nem párhuzamos vízkörökről van szó, mivel nem két hűtőkörről beszélünk! Kicsit talán hüle az elnevezése is, hogy termosztát, mert 1ből arra gondola az ember, hogy az is vmi vizkört szabályoz, pedig csak a kipuffgáz visszaáramlást szabályozza nem üzemmeleg motornál.
Emiatt van az, hogy a helytelen működése hatással van a motor melegedésére.
Amúgy érdemes lenne még egy EGR szelep tisztítás vagy megsasolás is, mert lehet, hogy jó a termosztát csak az EGR szelep úgy meg van szorulva, hogy nem engedi át a fupuff gázt.


SP_323i Elküldve: 2013-12-02 13:21 E46 320d kombi porlasztócsúcs

Sziasztok!

Akkor én is megerősítem, hogy milyen jelenségek köthetőek a sz@r porlasztócsúcshoz. Persze nem szentírás, csak nálam ilyen előjelei és tapasztalatai voltak a dolognak. Remélem hasznára válik a márkatársaknak!

Nekem 2 hete cserélték felújítottra a maradék 3-at (korábban egyet már cserélni kellett, mert nem akart indulni a vas) és mintha teljesen új mocit kaptam volna a régi helyett
1. A kormolás 2 erőteljes gyorsítás után teljesen megszűnt. Szerintem kipucolta a kipuffrendszert a vas. Eddig nem igazán tudta, mert a sz@r égés miatt mindig volt utánpótlása a koromnak.
2. Az alapjárati remegés olyan minimális, hogy a résnyire leengedett ablakon egyáltalán nem látni, hogy jár a motor. Korábban az ablak szélét nem lehetett pontosan látni úgy rezonált
3. A fogyasztás érezhetően alacsonyabb még sportos vezetés mellett is alig kívánja a gázolajat. Korábban 150es tempónál láthatóan fogyott a tank tartalma, mintha benyás motor lett volna odabent ...
4. Torpanás szerűnek jelen sincs. Igaz ezt csak lassú gyorsításkor éreztem korábban is, most már nyoma sincs.
5. A turbó (felújított) sípoló hangja mérséklődött. Ez főleg 1500 környékén lehetett hallani az utastérben, amikor elkezdte rendesen felépíteni a nyomást. Most minimális ez a hang.
6. Első indítás után feltűnt, hogy teljesen más a kipufogó gáz szaga, mint korábban. Nyilván tökéletesebb az égés odabent és ez ennek a következménye és nem nem az a perverzióm, hogy szagolom a kipuffot csak feltűnt a zárt műhelyben

SP_323i Elküldve: 2013-12-01 18:29 Belsõ

jakuzaa írta:
SP_323i írta:
SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Eljött a nagy "pillanat". Sikerült beszerezni szép állapotú beige sport belsőt
Természetesen jobbos kocsiból, úgyhogy kis szereléssel jár majd a dolog.
Ez ügyben lenne kérdésem:
1. Az eü dobozt, hogy tudom rongálás nélkül leszedni az ülés aljáról?
2. Az ülésfoglaltság érzékelőt is át kell tenni a J1be. Viszont ehhez kicsit szét kell kapni az ülések alját. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Nem szeretnék füleket törni stb.

A netet már tegnap óta bújkálom, de nem igazán találtam megoldást ezekre a kérdésekre.
Remélem itt szerencsésebb leszek


Az 1-es kérdésedre tudom a választ, mert én is átszereltem már.
Magát a dobozt előrefelé le tudod húzni a tartójáról. Ha belül megvizsgálod akkor látod, hogy hol vannak a fülek a tetején amiket ki kell akasztani ehhez. Ezután a tartót fogja néhány csavar. Kicsavar és fordított sorrendben felszerel a másik ülésre.


Ok!
Ezt nézegettem tegnap, de kicsit bizonytalan voltam így inkább hagytam, nehogy eltörjek vmit
Köszönöm a választ!


Öröm van
Mit találtam :
http://translate.google.ca/tra...CFYQ7gEwAw



Köszi,hogy megosztottad


alap

SP_323i Elküldve: 2013-12-01 08:16 320d Motor

toki24 írta: Sziasztok!


Azt szeretném kérdezni,hogy találtam egy jo állapotu és jo áron lévő alsó motortakaróburkolatot a 20D-m alá. Nos a kérdés hogy az mindegy hogy kombi avagy sedan alól van?! egyébként minden adat megegyezik. 2001es alil még nem faceliftes manuális 20D aló való...



Amugy számít valamit ha alatta van? nekem nincs sajnos azért nézegetem őket.. Gondolom zaj csillapitás illetve esö mocsok a szijhoz görgökhöz nem ju be annyira ugye?


Hali!
Tudtommal a kézi vs automata illetve 2 vs 4/5 ajtós búrkolata között van különbség.

illetve! Nagyobb tempónál pl autópályán jobb a légellenállás, mert van ami szépen bevezeti a levegőt a kocsi alá. A többi stimm

SP_323i Elküldve: 2013-11-29 15:35 320d Motor

Methos írta:
SP_323i írta:
Methos írta:
SP_323i írta:
Methos írta: Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni e46 320d 150le motorjával kapcsolatbn
Szépen szervizelve minden cserélve, szijtárcsa és feszito gorgo cserélve.
Mivel lehetne a motor hangját csendesíteni? A rezgést jobban csillapitani. Vannak-e tipikusan elromló/keményedő gumik amik egy 270 k kocsinál már illene cserélni?

Röviden a cél további motor csendesítés, és rezgés csillapitás?


A rezgéscsillapításban a motor és váltótatok alap. Rengeteg rezgést tudnak átadni a kaszninak...
A motortartó bakok meg eleve nem bírnak sokat a 20d alatt
270-nél én még a porlasztó csúcsokat is benézetném, mert ha már nagy az eltérés hengerenként az is faszán járatja az egész vasat


POrlasztók voltak cserélve már egyszer az autóban.
A bakokról nem tudok sajna sokat....lehet azzal kéne kezdenem
Az alap dízel zajon is lehet segíteni, de biza húzós a dynamat hoodliner termék...nagyon ígéretes, de legalább annyira költséges, erre nincs valakinek egy olcsóbb beszerzési kontaktja?


Én a motor és váltótartó bakkal kezdeném
A dízelnek meg alapból van egy hangja. Ezen én a hangerő gombbal szoktam segíteni
Ez a cumó meg szerintem nem sokat ér, hogyha a moci tetőre rakod, mert attól csak a külvilágnak lesz jobb, az utastérbe máshonnan jut be a zaj


Rendicsek, akkor első körben inkább a bakokra koncentrálok. És felhúzom a hangerőt.

Köszönöm a tippeket.


Szerintem ha az utasteret akarod szigetelni, akkor csontig szét kell szedni a kocsit és a tűzfalat teljesen beburkolni. Ha nagyon precíz vagy, akkor még a váltó alagutat is...
De attól még a hang tud terjedni az összes olyan alkatrészen, kiálló csavaron stb amit nem tudsz beburkolni.
Olvass utána a lakások hang/zaj csillapításának pl. Ott is minden apró szírsz@r viszi tovább a hangot és szerintem nincs ez másként a kocsinál sem

SP_323i Elküldve: 2013-11-29 15:06 320d Motor

Methos írta:
SP_323i írta:
Methos írta: Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni e46 320d 150le motorjával kapcsolatbn
Szépen szervizelve minden cserélve, szijtárcsa és feszito gorgo cserélve.
Mivel lehetne a motor hangját csendesíteni? A rezgést jobban csillapitani. Vannak-e tipikusan elromló/keményedő gumik amik egy 270 k kocsinál már illene cserélni?

Röviden a cél további motor csendesítés, és rezgés csillapitás?


A rezgéscsillapításban a motor és váltótatok alap. Rengeteg rezgést tudnak átadni a kaszninak...
A motortartó bakok meg eleve nem bírnak sokat a 20d alatt
270-nél én még a porlasztó csúcsokat is benézetném, mert ha már nagy az eltérés hengerenként az is faszán járatja az egész vasat


POrlasztók voltak cserélve már egyszer az autóban.
A bakokról nem tudok sajna sokat....lehet azzal kéne kezdenem
Az alap dízel zajon is lehet segíteni, de biza húzós a dynamat hoodliner termék...nagyon ígéretes, de legalább annyira költséges, erre nincs valakinek egy olcsóbb beszerzési kontaktja?


Én a motor és váltótartó bakkal kezdeném
A dízelnek meg alapból van egy hangja. Ezen én a hangerő gombbal szoktam segíteni
Ez a cumó meg szerintem nem sokat ér, hogyha a moci tetőre rakod, mert attól csak a külvilágnak lesz jobb, az utastérbe máshonnan jut be a zaj

SP_323i Elküldve: 2013-11-29 14:43 320d Motor

Methos írta: Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni e46 320d 150le motorjával kapcsolatbn
Szépen szervizelve minden cserélve, szijtárcsa és feszito gorgo cserélve.
Mivel lehetne a motor hangját csendesíteni? A rezgést jobban csillapitani. Vannak-e tipikusan elromló/keményedő gumik amik egy 270 k kocsinál már illene cserélni?

Röviden a cél további motor csendesítés, és rezgés csillapitás?


A rezgéscsillapításban a motor és váltótatok alap. Rengeteg rezgést tudnak átadni a kaszninak...
A motortartó bakok meg eleve nem bírnak sokat a 20d alatt
270-nél én még a porlasztó csúcsokat is benézetném, mert ha már nagy az eltérés hengerenként az is faszán járatja az egész vasat

SP_323i Elküldve: 2013-11-28 13:01 Fóliázás

YELLOW írta:
SP_323i írta: Ha már fent van a topik

VTN fóliázásról mi a vélemény? Esetleg vkinek van tapasztalata ezzel az eljárással kapcsolatba?
"Kicsit" agyalok azon, hogy pár dolgot karbonizálok az utastérben, de kerülni szeretném a gagyi megoldásokat. Viszont ha szépen meg lehetne oldani, akkor egy csomó műanyag kütyüt átvonatnék karbonosra, legalábbis ez az elképzelés


illeszkedik mindenhol, viszont drága. igazából szép karbonos minta lesz, de nem hat valódinak, főleg ha tekert, kanyaros részek is bevonásra kerülnek. azt nem tudom lehet-e lakkot fújni rá, de szerintem célszerű, mint védelem. ha neten, vagy youtube-on rákeresel, van sok videó.


jaja
nézegettem és pont azért tetszik, mert vizes megoldás
így remélhetőleg mindenhova kerül a fóliából
problémám tényleg az, hogy mennyire hat valódinak, egyáltalán van e olyan fólia ami valódinak hat?

mocizás miatt lenne olyan idomos, aki megcsinálná a valódi karbon bevonatot, de a műszerfalnál a dekor nem hiszem, hogy engedne még egy réteg anyagot az illesztés miatt
ezen ezért nem is gondolkodom...

amúgy:
"A VTN fóliázás élettartama megegyezik a lakkozott felületekével, ugyanis a VTN fólia bevonatot lakkréteggel kell megvédeni a mechanikai behatásoktól"


SP_323i Elküldve: 2013-11-28 12:46 Fóliázás

Ha már fent van a topik

VTN fóliázásról mi a vélemény? Esetleg vkinek van tapasztalata ezzel az eljárással kapcsolatba?
"Kicsit" agyalok azon, hogy pár dolgot karbonizálok az utastérben, de kerülni szeretném a gagyi megoldásokat. Viszont ha szépen meg lehetne oldani, akkor egy csomó műanyag kütyüt átvonatnék karbonosra, legalábbis ez az elképzelés

SP_323i Elküldve: 2013-11-28 08:33 Turbo

tucsok írta:
nolan74 írta:
csabika0810 írta: sziasztok!
Felújitattam a turbót és vissza lett szerelve, de azóta ha elinditom és hideg állapotba ilyen hangja van a turbónak! kb 1200-1800as fordulatig!
https://www.youtube.com/watch?v=Xej4McUOg4M

ha bemelegszik a motor akkor viszont nincs hangja!
mitől lehet ez?
tömités készlet az nem lett cserélve rajta, mert jó állapotú volt még!


Nekem is ugyan ez a hang van, 1 éve újították fel. Igaz hogy én a katalizátort is kivettem belőle de azóta semmi baja. Szerintem ez természetes hang.


Szia nekem is kb 1 éve volt felrakva uj turbo es ugyanez a hang jon a motortol


Hali!

Ismerős hang
Eleve felújítottal vettem a kocsit. Azóta 130ekm ment bele és semmi baja a turbónak. Igaz vigyázok rá ahogy kell.
Viszont nem tudom, hogy mi köze a kettőnek 1máshoz, de amióta rendbe lettek téve a porlasztó csúcsok, azóta nem fütyül a turbó. Addig az utastérben is lehetett hallani, most meg semmi

SP_323i Elküldve: 2013-11-26 09:28 Belsõ

SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Eljött a nagy "pillanat". Sikerült beszerezni szép állapotú beige sport belsőt
Természetesen jobbos kocsiból, úgyhogy kis szereléssel jár majd a dolog.
Ez ügyben lenne kérdésem:
1. Az eü dobozt, hogy tudom rongálás nélkül leszedni az ülés aljáról?
2. Az ülésfoglaltság érzékelőt is át kell tenni a J1be. Viszont ehhez kicsit szét kell kapni az ülések alját. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Nem szeretnék füleket törni stb.

A netet már tegnap óta bújkálom, de nem igazán találtam megoldást ezekre a kérdésekre.
Remélem itt szerencsésebb leszek


Az 1-es kérdésedre tudom a választ, mert én is átszereltem már.
Magát a dobozt előrefelé le tudod húzni a tartójáról. Ha belül megvizsgálod akkor látod, hogy hol vannak a fülek a tetején amiket ki kell akasztani ehhez. Ezután a tartót fogja néhány csavar. Kicsavar és fordított sorrendben felszerel a másik ülésre.


Ok!
Ezt nézegettem tegnap, de kicsit bizonytalan voltam így inkább hagytam, nehogy eltörjek vmit
Köszönöm a választ!


Öröm van
Mit találtam :
http://translate.google.ca/tra...CFYQ7gEwAw

SP_323i Elküldve: 2013-11-26 08:34 Segítsetek!

abkapos74 írta:
Tano írta:
abkapos74 írta: Sziasztok!

Még nem csattognak a mínuszok, de reggel az autó elég gyötrelmesen akart csak elindulni.
(320 d, 2004-es). Izzítógyertyák újak, hatalmas pöfföt nyomott ki.

Köszi előre is


Az oké hogy újak a gyertyák, de izzítanak is? Vagyis a vezérlő is okés? Mert az is meg szokott halni. Valamint gyenge aksi is okozhatja a nehéz indulást, a mostani hidegekben fog ez is előjönni sokaknál.


Az aksi tavalyi, a vezérlő az paszz? Nem is hallottam hogy van ilyen benne. Köszönöm


Érdemes megnézetni a porlasztó csúcsokat is.
Én tavaly télen jártam úgy, hogy egyre nehezebben akart beindulni a moci ahogy hűlt a levegő. Persze rohantam aksiért, ami ideig-óráig megoldotta a dolgot, aztán eljött a nap, amikor egyáltalán nem akart indulni a vas.
Nálam a kettes porlasztócsúcs problémája okozta a jelenséget. A bosch-ok szerint egyszerűen felül elengedett vmi tömítés a jó minőségű "savas" magyar gázolaj miatt ...

SP_323i Elküldve: 2013-11-24 13:36 Belsõ

Tano írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Eljött a nagy "pillanat". Sikerült beszerezni szép állapotú beige sport belsőt
Természetesen jobbos kocsiból, úgyhogy kis szereléssel jár majd a dolog.
Ez ügyben lenne kérdésem:
1. Az eü dobozt, hogy tudom rongálás nélkül leszedni az ülés aljáról?
2. Az ülésfoglaltság érzékelőt is át kell tenni a J1be. Viszont ehhez kicsit szét kell kapni az ülések alját. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Nem szeretnék füleket törni stb.

A netet már tegnap óta bújkálom, de nem igazán találtam megoldást ezekre a kérdésekre.
Remélem itt szerencsésebb leszek


Az 1-es kérdésedre tudom a választ, mert én is átszereltem már.
Magát a dobozt előrefelé le tudod húzni a tartójáról. Ha belül megvizsgálod akkor látod, hogy hol vannak a fülek a tetején amiket ki kell akasztani ehhez. Ezután a tartót fogja néhány csavar. Kicsavar és fordított sorrendben felszerel a másik ülésre.


Ok!
Ezt nézegettem tegnap, de kicsit bizonytalan voltam így inkább hagytam, nehogy eltörjek vmit
Köszönöm a választ!

SP_323i Elküldve: 2013-11-24 13:03 Belsõ

Sziasztok!

Eljött a nagy "pillanat". Sikerült beszerezni szép állapotú beige sport belsőt
Természetesen jobbos kocsiból, úgyhogy kis szereléssel jár majd a dolog.
Ez ügyben lenne kérdésem:
1. Az eü dobozt, hogy tudom rongálás nélkül leszedni az ülés aljáról?
2. Az ülésfoglaltság érzékelőt is át kell tenni a J1be. Viszont ehhez kicsit szét kell kapni az ülések alját. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Nem szeretnék füleket törni stb.

A netet már tegnap óta bújkálom, de nem igazán találtam megoldást ezekre a kérdésekre.
Remélem itt szerencsésebb leszek