Ez egy archivált weboldal! bővebben
SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2012-01-16 13:54 Valaki segítsen

Vagy nektek a limóban nincs ilyen műanyag tálca a bal hátsó kerék mögötti részen? Csak mert nézegettem az ETK és mintha limóhoz nem hozná kombihoz meg itt van (19):
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=65

SP_323i Elküldve: 2012-01-16 13:39 Valaki segítsen

adee9 írta:
Bero írta: Hát ez hihetetlen! Felemeltem mind a két oldalt,nézelődtem,de sehol se találtam a helyét! Sőt,semmi éket se találtam! Se belül se kívül! NAGYON BÉNA vagyok,vagy az előző tulaj is azért hagyta a csomagtartóba mert nem találta ő sem


eddig még én se kerestem a helyét se meg az éket se. Nekem is csak oda van dobva, majd megkeresemén is.


Jobbat nem tudtam hirtelen:


Szóval kombiban itt van, de szerintem limóban sem lehet nagyon máshol.

SP_323i Elküldve: 2012-01-16 11:11 Társalgó

Dutch írta:
RePTaiL írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta: Ha valamit rosszul csináltam elnézést!

Azt szeretném kérdezni, hogy mennyibe kerül kb egy 2004-es évjáratú 320d-hez a kettőstömegű lendkerék kuplungszerkezettel és a turbó, miből lehet megállapítani hogy rossz-e a lendkerék vagy turbo? 240e kmtert futott kocsiról van szó.

Köszi!


igazából picit ment csak rossz helyre
ha mindenből gyárit akarsz, akkor ez jó 500ezer Ft-os költég. ha ahsznált, akkor egy 100-as a turbó, kuplunk újonnan olyan 45-80ezer között található, kettőstömegű 90-től 250ezerig.
kettőstömegű akkor kezd rossz lenni, ha pl leállításnál, indításnál csörög. nehéz meghatározni. remeg a váltó az autó, gázadásoknál sebességben is lehet érezni.


nem akartam dizelt eddig de elég gyengécske a felhozatal a benzinesekből ami meg van nekem drága sajna és mivel az euro is "jo" áron van kintről nem nagyon éri meg most, egyébként 240e km van benne igazoltam ismerős a tulaj. 8 ezer mátyásért nézik meg itt debrecenben, csak nem tudom hogy megtudják-e mondani ezeket a "bajokat" nem akarok 5-6 kilot most ráverni inkább várok egy benzinesre akkor.... csak már nagyon nagyon szeretnék venni


Azért nem kell megijedni a dieseltől az egyik legmegbízhatóbb motort hozta össze a BMW én véleményem szerint több a jó dolog a dieselben mint a benzinben (de ezt csak halkan mondtam) és ha az ember rendeltetésszerűen használja, odafigyel a diesel nyűgére, értem itt, hogy mikor meghajtja az autót akkor nem azonnal állítja le, akkor nem kell félni! De a zászló mindig fent áll természetesen



tudom, hogy jó vezettem már, csak utána vezettem 325i-t is és az se kutya csak ami aránylag felszerelt 2,5 milkótol indulnak itthon.... meg azért sztem bontóba is van cucc ezekhez a 320d-hez bár ha tehetem nem feltétlen vennék ott dolgokat, a turbot lehet vhogy ellenőrizni?, a lendkereket igy értem hogy hogyan jelentkezik de mi van a turboval? vagy a nagynyomású üzemanyagszivattyúval, porlasztokkal? meg ugy általában le le lhete ellenőrizni a CR rendszer elemeit? ugy nagy valószínűséggel??


Ha bontás nélkül, akkor gyári program ráfuttat ami kidobja, hogyha vmelyik befecsivel gond van stb. stb.
aztán teljesítmény mérés (veszteség mérés dízelnél). Amikor én vettem a 2.0d-t akkor ez volt az ellenőrzés. Teljesítmény padon végig lehet nézni a turbónyomást, nyomatékgörbét stb. stb.

SP_323i Elküldve: 2012-01-04 09:18 Egr szelep

p166 írta: Köszi a "tisztítólinket" Nagyon korrekt anyag!

Tano írta:
Kenyi írta: Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!


Szia!

Itt egy EGR leírás. A beömlő tisztítás analóg, csak a leszerelése tart tovább, mert több csavar tartja. Valamint a beömlőt érdemes áztatni, vagy nagynyomású mosót alkalmazni, mert nem tudsz belenyúlni, hacsak nem vagy gumiember. Tisztítás előtt a tűzfal felőli végéről szedd le a nyomásmérőt.
A használandó anyag olyan legyen, ami oldja az olajos szennyeződést, de nem marja a műanyagot és a gumit.
A tömítésekre figyelj amik a beömlő csavarjainál vannak, hajlamosak leesni, és nem tenne jót ha beesne a szelepekhez.




Nekem legutóbb előszőr super solvent : (ha jól emléxem) nevű cumóval nyomták le az egr-t. Kicsit habzott majd 5 perc után simán ki lehetett törölni a lerakódást az EGR-ből. Ezután kapott még karbi tisztítót és olyan lett, mintha új lenne
Gondolom a fenti módszer működne a szívójáratban is, csak onnan nem egyszerű kitörölni a föloldott lerakódást...

SP_323i Elküldve: 2012-01-02 08:31 Társalgó

Kicsit megkésve:

BUÉK!!!

SP_323i Elküldve: 2011-12-31 08:16 Futómû és hibái

Talpas téma:

Az én kocsimban a bal első talpast az előző tulaj cserélte Lemförder azóta 100ekm-et mentek és még semmi baja. A fenti 100-ból kb 70-et 225/40R18-as gumival...
Amikor a jobb oldalit is cserélni kellett szintén Lemförder-t tettem be.
Nem olcsó, de szerintem ide is érvényes az a szabály, hogy olcsó húsnak...

SP_323i Elküldve: 2011-12-30 16:37 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

anubisz írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Előkapom ezt a topkit, mert lenne egy kis problémám a szintjelzővel.

Előző 7végén mentünk haza barátnőmékhez ua-ba. Mikor beálltam Záhony-nál a sorba negyed alatt volt kicsivel a szintjelző, majd egy kis araszolgatás és pár beröffentés után azon kaptam magam, hogy világít a tartalék lámpa. Úgy 10 literrel kevesebbet mutatott. Gondoltam kicsit hátradőlve áll az autó, de a helyzet nem javult. A túloldalt már lejt az út a határon és nem állt vissza a szint, sőt a mutató már meg se moccant mikor ráadtam a gyújtást. Mondtam is asszonykának, hogy mostantól ő vezet én meg tolok
Kicsit se néztünk úgy ki, mint akik tankolni, meg cigiért mennek szenteste

No túloldalt első benyakútra be (20m a sorompótól). Teletank. Áll leesik. 54,4 liter ment bele.

A fura az, hogy addig is és azóta is jól jelzi a szintet. Valakinek van 5tlete, hogy miért produkálhatta a fenti jelenséget?

(Tudom titkos menübe vissza lehetett volna nézni, hogy valóbban lent van e a szint)


5 liter kannába mindig legyen a csomagtartóba,ha mégis a szintjelző szarakodik,akkor nagy cumit előzöl meg,mert nekem volt régen ilyen,és a pályán kifogyott a benzin,úgy,hogy még 80km jelzett.Amint kivilágított a lámpa 5km és már le is állt a kocsi.Az egyik oldali szintjelző volt rossz,hamis adatot küldött. Azóta mindig van nálam benzin.Hidd el borzalmas,mikor a világvégén,megáll a kocsi,mondjuk éjjel. Vagy mindig teletankkal kel járnod,ha negyedig lesz,mehetsz a kútra. Persze a tanács,csak óvatosságból,és előrelátásból.


Tudtommal d-nél nagyon gáz, ha kifogy Majd még nézek hibakódot hátha szintjelző okozta, ha nem akkor marad a kannás megoldás, bár nem tudom, hogy mennyi fog megmaradni a kannában a csomitartóban az én vezetési stílusom mellett


Persze nálad alig fogy a nafta,de nálam egy erős gázfröccs,és annyi. Nálam se azért fogyott el,mert nem tankoltam,hanem azért,mert azt mutatta,van még,aztán 5km és Game Over.


Ismerős érzés. Van egy kismotoros e36 M3 is a szűk családban. Régebben meg egy e21-es 323i-t hajtottam. Ezeknél is horpad a benyatank komolyabb taposásra.
Mondjuk a 20d is be tudta kajálni nekem a 12 litert városban nagy papucsban odalépegetve.


Azt a 12 litert hogy csinálja? ne ámíts már. barátomnak van 320 D úgy megy vele,hogy behánynál mellette.És Pest szinte mindig. 8 alatt van a kijelzője. 12-höz már nekem is nyomni kell a városba, ( pedig ez 3000 benzines és 4 kerekes ) , hogy átlagba annyit mutasson a komputer. ha neked 12 mutat,gyorsan vidd szerelőhöz.



Nem kompúter, hanem valós 12. A kompúter csal lefelé. Ha 12 mutatna tényleg rohannák szerelőhöz.
A 12 úgy sikeredett tisztel bíróság, hogy nem bírtam a véremmel. Még friss volt a kocsi és nem bírtam megállni, hogy ne toljam neki addig amíg nem tiltakozik
Hát így történt.
Amúgy nekem most 5,5-ön áll a kijelző akkor 6,8 környéke volt

SP_323i Elküldve: 2011-12-30 16:24 Futómû és hibái

hil írta:
SP_323i írta:

tudtommal nem cserélhetőek a gömbfejek a lengőkarban azért, mert aluból van
az e36-osokon még acélból volt ott lehetett cserélni
e46-nál meg kell venni a komplett lengőkart

Ez a mayle nem tudom mitől HD. Csinálnak az első lengőkar bekötő szílentjéből HD-t (ilyen van nekem is, nagyon tuti cumó ) lehet azt adják a lengőkarhoz és ezért nevezik HD-nak???



Szia!
Azzal tisztában vagyok, hogy Al az e46-nál és nem cserélhető, de olvastam valahol, vagy tán hallottam, hogy a Mayle alu lengőkarban cserélhetők a gömbfejek, mint ahogyan a webshopjukban lehet is kapni hozzá. A HD a mayle rendelési számban van benne.


http://kepfeltoltes.hu/111230/...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/111230/...es.hu_.jpg










Hát nem tudom. Ügye a probléma az, hogy a lengőkar puhább fém, mint a gömbfej. Ha sarki szerelő ritmusban rákezd vki a cserének tuti, hogy annyi alut fog kitolni a gömbfejjel, hogy az új gömbfej már nem fog olyan jól illeszkedni. Talán melegítve működik a dolog.

A másik, hogy amikor nekem cserélték a hátsó hosszanti lengőkar első szílentjét (azt jól megmondtam ) -azt ami a tank mellett van felcsavarozva a kasznihoz - akkor nagy kínszenvedés volt az acél lengőkarból kivarázsolni az aluházas szílentet úgy összegyógyultak. Gyakorlatilag el kellett pusztítani az aluházas szílentett. Ennek függvényében nem vagyok olyan biztos abban, hogy tényleg cserélhető tuti módon a gömbfej.



SP_323i Elküldve: 2011-12-30 16:16 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

anubisz írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Előkapom ezt a topkit, mert lenne egy kis problémám a szintjelzővel.

Előző 7végén mentünk haza barátnőmékhez ua-ba. Mikor beálltam Záhony-nál a sorba negyed alatt volt kicsivel a szintjelző, majd egy kis araszolgatás és pár beröffentés után azon kaptam magam, hogy világít a tartalék lámpa. Úgy 10 literrel kevesebbet mutatott. Gondoltam kicsit hátradőlve áll az autó, de a helyzet nem javult. A túloldalt már lejt az út a határon és nem állt vissza a szint, sőt a mutató már meg se moccant mikor ráadtam a gyújtást. Mondtam is asszonykának, hogy mostantól ő vezet én meg tolok
Kicsit se néztünk úgy ki, mint akik tankolni, meg cigiért mennek szenteste

No túloldalt első benyakútra be (20m a sorompótól). Teletank. Áll leesik. 54,4 liter ment bele.

A fura az, hogy addig is és azóta is jól jelzi a szintet. Valakinek van 5tlete, hogy miért produkálhatta a fenti jelenséget?

(Tudom titkos menübe vissza lehetett volna nézni, hogy valóbban lent van e a szint)


5 liter kannába mindig legyen a csomagtartóba,ha mégis a szintjelző szarakodik,akkor nagy cumit előzöl meg,mert nekem volt régen ilyen,és a pályán kifogyott a benzin,úgy,hogy még 80km jelzett.Amint kivilágított a lámpa 5km és már le is állt a kocsi.Az egyik oldali szintjelző volt rossz,hamis adatot küldött. Azóta mindig van nálam benzin.Hidd el borzalmas,mikor a világvégén,megáll a kocsi,mondjuk éjjel. Vagy mindig teletankkal kel járnod,ha negyedig lesz,mehetsz a kútra. Persze a tanács,csak óvatosságból,és előrelátásból.


Tudtommal d-nél nagyon gáz, ha kifogy Majd még nézek hibakódot hátha szintjelző okozta, ha nem akkor marad a kannás megoldás, bár nem tudom, hogy mennyi fog megmaradni a kannában a csomitartóban az én vezetési stílusom mellett


Persze nálad alig fogy a nafta,de nálam egy erős gázfröccs,és annyi. Nálam se azért fogyott el,mert nem tankoltam,hanem azért,mert azt mutatta,van még,aztán 5km és Game Over.


Ismerős érzés. Van egy kismotoros e36 M3 is a szűk családban. Régebben meg egy e21-es 323i-t hajtottam. Ezeknél is horpad a benyatank komolyabb taposásra.
Mondjuk a 20d is be tudta kajálni nekem a 12 litert városban nagy papucsban odalépegetve.

SP_323i Elküldve: 2011-12-30 15:46 Futómû és hibái

hil írta: Sziasztok!
Kérdésem lenne, még mindig Mayle első lengőkarral kapcsolatban: Unix oldalán látható Meyle HD lengőkar, benne a gömbfelyek, amiket külön is meg lehet venni. Boltot felhívtam (mert én naiv arra gondoltam, hogy ott hozzáértők vannak), igazából nem tudták megmondani, hogy cserélhetők-e a gömbfejek benne, de még ebben sem voltak biztosak, viszont azt tanácsolták, kérdezzem a márka szervízt. Ott tudom a választ előre: ami nem BMW gyári, az SZAR! Tudna-e ebben nekem Valaki 100%-ban segíteni, lehet szájbarágósan is, mert lehet, hogy gyönge az agyam ehhez.
Köszi előre is!


tudtommal nem cserélhetőek a gömbfejek a lengőkarban azért, mert aluból van
az e36-osokon még acélból volt ott lehetett cserélni
e46-nál meg kell venni a komplett lengőkart

Ez a mayle nem tudom mitől HD. Csinálnak az első lengőkar bekötő szílentjéből HD-t (ilyen van nekem is, nagyon tuti cumó ) lehet azt adják a lengőkarhoz és ezért nevezik HD-nak???

SP_323i Elküldve: 2011-12-30 11:47 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

anubisz írta:
SP_323i írta: Előkapom ezt a topkit, mert lenne egy kis problémám a szintjelzővel.

Előző 7végén mentünk haza barátnőmékhez ua-ba. Mikor beálltam Záhony-nál a sorba negyed alatt volt kicsivel a szintjelző, majd egy kis araszolgatás és pár beröffentés után azon kaptam magam, hogy világít a tartalék lámpa. Úgy 10 literrel kevesebbet mutatott. Gondoltam kicsit hátradőlve áll az autó, de a helyzet nem javult. A túloldalt már lejt az út a határon és nem állt vissza a szint, sőt a mutató már meg se moccant mikor ráadtam a gyújtást. Mondtam is asszonykának, hogy mostantól ő vezet én meg tolok
Kicsit se néztünk úgy ki, mint akik tankolni, meg cigiért mennek szenteste

No túloldalt első benyakútra be (20m a sorompótól). Teletank. Áll leesik. 54,4 liter ment bele.

A fura az, hogy addig is és azóta is jól jelzi a szintet. Valakinek van 5tlete, hogy miért produkálhatta a fenti jelenséget?

(Tudom titkos menübe vissza lehetett volna nézni, hogy valóbban lent van e a szint)


5 liter kannába mindig legyen a csomagtartóba,ha mégis a szintjelző szarakodik,akkor nagy cumit előzöl meg,mert nekem volt régen ilyen,és a pályán kifogyott a benzin,úgy,hogy még 80km jelzett.Amint kivilágított a lámpa 5km és már le is állt a kocsi.Az egyik oldali szintjelző volt rossz,hamis adatot küldött. Azóta mindig van nálam benzin.Hidd el borzalmas,mikor a világvégén,megáll a kocsi,mondjuk éjjel. Vagy mindig teletankkal kel járnod,ha negyedig lesz,mehetsz a kútra. Persze a tanács,csak óvatosságból,és előrelátásból.


Tudtommal d-nél nagyon gáz, ha kifogy Majd még nézek hibakódot hátha szintjelző okozta, ha nem akkor marad a kannás megoldás, bár nem tudom, hogy mennyi fog megmaradni a kannában a csomitartóban az én vezetési stílusom mellett

SP_323i Elküldve: 2011-12-30 11:43 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

YELLOW írta:
SP_323i írta: Előkapom ezt a topkit, mert lenne egy kis problémám a szintjelzővel.

Előző 7végén mentünk haza barátnőmékhez ua-ba. Mikor beálltam Záhony-nál a sorba negyed alatt volt kicsivel a szintjelző, majd egy kis araszolgatás és pár beröffentés után azon kaptam magam, hogy világít a tartalék lámpa. Úgy 10 literrel kevesebbet mutatott. Gondoltam kicsit hátradőlve áll az autó, de a helyzet nem javult. A túloldalt már lejt az út a határon és nem állt vissza a szint, sőt a mutató már meg se moccant mikor ráadtam a gyújtást. Mondtam is asszonykának, hogy mostantól ő vezet én meg tolok
Kicsit se néztünk úgy ki, mint akik tankolni, meg cigiért mennek szenteste

No túloldalt első benyakútra be (20m a sorompótól). Teletank. Áll leesik. 54,4 liter ment bele.

A fura az, hogy addig is és azóta is jól jelzi a szintet. Valakinek van 5tlete, hogy miért produkálhatta a fenti jelenséget?

(Tudom titkos menübe vissza lehetett volna nézni, hogy valóbban lent van e a szint)


szerintem csak a sok indítgatás miatt volt, meg, hogy egyhelyben járattad. amúgy lehet ez betegség, mert pl nekem amikor fél alá megy, mintha jobban fogyna az anyag szerintem ne foglalkozz vele, ha már nincs gond.


Fél alatt tényleg jobban fogy, de ez valami pszichés izé lehet

SP_323i Elküldve: 2011-12-30 11:18 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

Előkapom ezt a topkit, mert lenne egy kis problémám a szintjelzővel.

Előző 7végén mentünk haza barátnőmékhez ua-ba. Mikor beálltam Záhony-nál a sorba negyed alatt volt kicsivel a szintjelző, majd egy kis araszolgatás és pár beröffentés után azon kaptam magam, hogy világít a tartalék lámpa. Úgy 10 literrel kevesebbet mutatott. Gondoltam kicsit hátradőlve áll az autó, de a helyzet nem javult. A túloldalt már lejt az út a határon és nem állt vissza a szint, sőt a mutató már meg se moccant mikor ráadtam a gyújtást. Mondtam is asszonykának, hogy mostantól ő vezet én meg tolok
Kicsit se néztünk úgy ki, mint akik tankolni, meg cigiért mennek szenteste

No túloldalt első benyakútra be (20m a sorompótól). Teletank. Áll leesik. 54,4 liter ment bele.

A fura az, hogy addig is és azóta is jól jelzi a szintet. Valakinek van 5tlete, hogy miért produkálhatta a fenti jelenséget?

(Tudom titkos menübe vissza lehetett volna nézni, hogy valóbban lent van e a szint)

SP_323i Elküldve: 2011-12-29 09:32 Valaki segítsen

Bero írta: És akkor hogy lehet szétszedni? Egyszerűen pattintsam le a B oszlopnál a léceket?


Hali!

Az ablak keret felől kell kicsavarni 3 vagy 4 csavart ha jól emléxem. Azalatt a gumisín alatt vannak amiben az ablaküveg fut, utána csak le kell forgatni az ajtóról.

SP_323i Elküldve: 2011-12-28 15:48 Társalgó

ember84 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudna e46 hátsó elektromos ablakemelőről képet feltenni?


Gugli nem jó?

lsd:
http://www.google.hu/search?rl...jhBJ6d1ZEI