Ez egy archivált weboldal! bővebben
SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2011-05-25 11:59 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Hali!

Akinek van ilyen dynavin az meg tudná írni, hogy hogyan kezeli az mp3-akat pl könyvtárba rendezve? stb. Mennyire gyors?

Köszi!
SP

SP_323i Elküldve: 2011-05-24 10:15 Kipufogó

m_attila!

Itt:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=70
az 5-ösről van szó?

Szvsz a bontók ilyet nem szoktak értéknek nézni, de meg lehet próbálni mondjuk a Kasza Imit!
Ha újat szeretnél az olyan 15eFt

SP_323i Elküldve: 2011-05-24 10:10 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

m_attila írta: Nagyobb alátétet javaslok

SirToma írta:
SirToma írta: Csak a kat üres, vagy cseréltetted a csöveket is? Mert én rozsdamentes rendszerben gondolkodom a lentebb belinkelt kép miatt, csak aggódom, nehogy hangos legyen pályán a kipuff.



Nekem csak a katalizátor lett kibelezve, mert télen ahogy beleért a hóba, elkezdett zizegni, és megőrültem tőle!
Amit hallottam 20d abszulút nem volt hangos, csak picit mélyebben szólt, ennyi.
Most hogy mindent megcsináltam a kocsin, amit akartam, elkezdett rezegni a hátsó dobom!!!
Nagyon funky, sose lesz vége?


Na megnéztem este. A hátsó dob feletti hővédő esett le, kirohadt mind1ik csavar helye a lemezből.
Tud valaki esetleg bontottat, vagy újat?


[/quote]

Hali!

Gyere át a kipufogósba, mert ez már tényleg nem tuning téma

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-forum/kipufogo.html

SP_323i Elküldve: 2011-05-24 08:34 Lengéscsillapitó

Zoliika!

Az ár anyagár, úgy, hogy én szereltem be (kb 3 óra). Szerintem szervizben 80 felett lett volna az összeg szerelési díjjal együtt főleg, hogyha még az anyag beszerzést is rájuk bízod.

SP_323i Elküldve: 2011-05-23 14:20 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

SirToma írta:
SP_323i írta:
zoliika írta:
SirToma írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Mostanában sokat járkálok a kocsi alatt (320d) és észrevettem, hogy a 2. katalizátor után keresztben elrepedt a kipucső. Hétvégén lekaptam és behegesztettem, de szerintem ez csak átmeneti megoldás lesz, mert ahogy láttam nem a rozsda kajálta meg az anyagot, hanem a dízel keltette rezonancia nyírta ki a csövet ott, ahol gyárilag kicsit összenyomták.
Szóval a fenti történetből adódik, hogy nézegetek kipuff rendszereket. Az Ebajon találtam is Gr.A-s rozsdamentes rendszer választható véggel. Ahogy néztem olyan 130-140 be állna meg a végén.
Érdekelne, hogy valakinek van e tapasztalata hasonló rendszerrel 20d alatt?

Válaszokat előre is köszi!
SP


Szia.

Én hétvégén láttam egy chippelt 320d-n Janó által készített kiput, katalizátor kiiktatva, hátra cső, igényes dob, alu bevonattal a rozsda ellen.
Hangja is kellemes mély volt, és a tulaj szerint 60 ezerbe megállt a rendszer.
Nekem ha "leesik" a mostani, tuti ilyet rakok fel.


Ez nekem is tetszene és témáztam is rajta ,ha majd egyszer megadná magát a rendszer....Egy rozsdamentes vagy alu-t időtállóbb kiput felrakatok katalizátor nélkül és a környezetvédelmi vizsga?


Arra visszarakja az ember a gyárit. Végül is 3 csavar meg 2 gumibak tartja.



Nekem tök üres a katalizátorom, és semmi nem változott, nem füstöl, semmi.
Szerintem a mérésen se lesz változás, de augusztusban kiderül!


Csak a kat üres, vagy cseréltetted a csöveket is? Mert én rozsdamentes rendszerben gondolkodom a lentebb belinkelt kép miatt, csak aggódom, nehogy hangos legyen pályán a kipuff.

SP_323i Elküldve: 2011-05-23 13:16 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

zoliika írta:
SirToma írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Mostanában sokat járkálok a kocsi alatt (320d) és észrevettem, hogy a 2. katalizátor után keresztben elrepedt a kipucső. Hétvégén lekaptam és behegesztettem, de szerintem ez csak átmeneti megoldás lesz, mert ahogy láttam nem a rozsda kajálta meg az anyagot, hanem a dízel keltette rezonancia nyírta ki a csövet ott, ahol gyárilag kicsit összenyomták.
Szóval a fenti történetből adódik, hogy nézegetek kipuff rendszereket. Az Ebajon találtam is Gr.A-s rozsdamentes rendszer választható véggel. Ahogy néztem olyan 130-140 be állna meg a végén.
Érdekelne, hogy valakinek van e tapasztalata hasonló rendszerrel 20d alatt?

Válaszokat előre is köszi!
SP


Szia.

Én hétvégén láttam egy chippelt 320d-n Janó által készített kiput, katalizátor kiiktatva, hátra cső, igényes dob, alu bevonattal a rozsda ellen.
Hangja is kellemes mély volt, és a tulaj szerint 60 ezerbe megállt a rendszer.
Nekem ha "leesik" a mostani, tuti ilyet rakok fel.


Ez nekem is tetszene és témáztam is rajta ,ha majd egyszer megadná magát a rendszer....Egy rozsdamentes vagy alu-t időtállóbb kiput felrakatok katalizátor nélkül és a környezetvédelmi vizsga?


Arra visszarakja az ember a gyárit. Végül is 3 csavar meg 2 gumibak tartja.

SP_323i Elküldve: 2011-05-23 13:13 Lengéscsillapitó

zoliika írta:
SP_323i írta: Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP


Hi!
Nekem is touringom van és érdeklődnék mennyibe fájt ez neked úgy komplett ezzel a gátlókkal?


Hali!
A telók darabja 22eFt,
az ütköző (szivacsos cumó a szilent alatt) olyan 3eFt/pár,
a fölötte lévő tányér (ezt csak gyáriban tudod megvenni 33526762325) 1583/db,
hézagoló alátét (gyári 3352677939 82Ft/db,
tömítés (gyári 33526772864) 240Ft/db,
plusz a lenti csavar amit újra cseréltem (gyári 07119900402) 265Ft/db
össz: kb 52eFt

A 07119900402 cikkszámú csavarból tudok adni, mert 10-es csomagban kaptam csak.

Üdv.
SP

SP_323i Elküldve: 2011-05-23 10:30 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

SirToma írta:
SP_323i írta:
SirToma írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Mostanában sokat járkálok a kocsi alatt (320d) és észrevettem, hogy a 2. katalizátor után keresztben elrepedt a kipucső. Hétvégén lekaptam és behegesztettem, de szerintem ez csak átmeneti megoldás lesz, mert ahogy láttam nem a rozsda kajálta meg az anyagot, hanem a dízel keltette rezonancia nyírta ki a csövet ott, ahol gyárilag kicsit összenyomták.
Szóval a fenti történetből adódik, hogy nézegetek kipuff rendszereket. Az Ebajon találtam is Gr.A-s rozsdamentes rendszer választható véggel. Ahogy néztem olyan 130-140 be állna meg a végén.
Érdekelne, hogy valakinek van e tapasztalata hasonló rendszerrel 20d alatt?

Válaszokat előre is köszi!
SP


Szia.

Én hétvégén láttam egy chippelt 320d-n Janó által készített kiput, katalizátor kiiktatva, hátra cső, igényes dob, alu bevonattal a rozsda ellen.
Hangja is kellemes mély volt, és a tulaj szerint 60 ezerbe megállt a rendszer.
Nekem ha "leesik" a mostani, tuti ilyet rakok fel.


Arról esetleg nem tudsz, hogy hosszú távon pályán nem volt e zavaró a hangja, mert nekem volt már nyitott rendszeres verdám, ami városban oké, de pályán zombivá aszalta az ember agyát a zaj

Amúgy kép a repedt csőről (remélem nem moderálják ki ):




Szia.

Picit volt mélyebb a hangja, de nem olyan "üvöltő".
Szerintem hosszú távon se lehet zavaró.


Köszi!
Körbe járom a témát

SP_323i Elküldve: 2011-05-23 09:44 Lengéscsillapitó

Köszönöm a tanácsokat!

Túl vagyok a teló cseréken mer a dob pucoláson. Sacks M-sport teló került be és pár új gyári alkatrész.
Volt egy kis rozsdátalanítás a tornyokban hála a nem gondos előző szilent cserének (nem raktak be tömítést...)

Képek:





Üdv.:
SP

SP_323i Elküldve: 2011-05-23 09:26 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

SirToma írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Mostanában sokat járkálok a kocsi alatt (320d) és észrevettem, hogy a 2. katalizátor után keresztben elrepedt a kipucső. Hétvégén lekaptam és behegesztettem, de szerintem ez csak átmeneti megoldás lesz, mert ahogy láttam nem a rozsda kajálta meg az anyagot, hanem a dízel keltette rezonancia nyírta ki a csövet ott, ahol gyárilag kicsit összenyomták.
Szóval a fenti történetből adódik, hogy nézegetek kipuff rendszereket. Az Ebajon találtam is Gr.A-s rozsdamentes rendszer választható véggel. Ahogy néztem olyan 130-140 be állna meg a végén.
Érdekelne, hogy valakinek van e tapasztalata hasonló rendszerrel 20d alatt?

Válaszokat előre is köszi!
SP


Szia.

Én hétvégén láttam egy chippelt 320d-n Janó által készített kiput, katalizátor kiiktatva, hátra cső, igényes dob, alu bevonattal a rozsda ellen.
Hangja is kellemes mély volt, és a tulaj szerint 60 ezerbe megállt a rendszer.
Nekem ha "leesik" a mostani, tuti ilyet rakok fel.


Arról esetleg nem tudsz, hogy hosszú távon pályán nem volt e zavaró a hangja, mert nekem volt már nyitott rendszeres verdám, ami városban oké, de pályán zombivá aszalta az ember agyát a zaj

Amúgy kép a repedt csőről (remélem nem moderálják ki ):


SP_323i Elküldve: 2011-05-20 08:46 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

Sziasztok!

Mostanában sokat járkálok a kocsi alatt (320d) és észrevettem, hogy a 2. katalizátor után keresztben elrepedt a kipucső. Hétvégén lekaptam és behegesztettem, de szerintem ez csak átmeneti megoldás lesz, mert ahogy láttam nem a rozsda kajálta meg az anyagot, hanem a dízel keltette rezonancia nyírta ki a csövet ott, ahol gyárilag kicsit összenyomták.
Szóval a fenti történetből adódik, hogy nézegetek kipuff rendszereket. Az Ebajon találtam is Gr.A-s rozsdamentes rendszer választható véggel. Ahogy néztem olyan 130-140 be állna meg a végén.
Érdekelne, hogy valakinek van e tapasztalata hasonló rendszerrel 20d alatt?

Válaszokat előre is köszi!
SP

SP_323i Elküldve: 2011-04-28 16:42 Turbo

ihorvath írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?


Érdemes megnézetnem egy szerelővel mielőbb?


Hali!

Nem volt javítva a turbó? Az enyémben javítva volt. Még az előző tulaj csináltatta és ugyan ez a jelenség. Kicsit hallani a turbó fütyülését, de nem vészes. Olajat nem kajálja, füst nincs és menni is megy rendesen. Szerelők azt mondták, hogy javított turbónál ez a hang megszokott. Amúgy 130e km-el vettem és most 220e km van benne úgyhogy bírja az üzemet.

SP_323i Elküldve: 2011-04-18 13:51 Féktárcsa és fékbetét

Anubisz!

Azt meg lehet tudni, hogy honnan szerezted ezt a fékjavító szettet?
Amióta beraktam az új fékpofákat és tárcsákat nekem is szorul a fék, melegszik is

Ma lesz egy kis időm meló után és megnézem, de lehet, hogy a munkahengereimmel lesz gond, akkor viszont ilyen szettet vennék, mert ez jófajtának tűnik


Amúgy lehet, hogy csak a lustaságom bosszulja meg magát, mert szilikonzsírt nem találtam otthon és sima zsírt raktam az önbeálló részhez. Lehet nem kellett volna , de az majd kiderül.

SP_323i Elküldve: 2011-04-08 13:26 Lengéscsillapitó

pneurob írta:
SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


Ha már így szétkapod a hátulját, akkor cseréld ki a toronycsapágyakat is. Nem egy nagy összeg, ötezerből kijön tömítéssel együtt a kettő. Nem kötelező, csak ajánlott.


Köszi, de a felső szilentjeim 4 évesek. Holnap úgy is fékbetét stb cserét kell csinálnom és megnézem, hogy csere érettek e. Ha igen akkor természetes, hogy cserélem.


SP_323i Elküldve: 2011-04-06 10:23 Lengéscsillapitó

kempelen írta:
SP_323i írta:
kempelen írta:
SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


- hátsó csomagtérroló kiemelése
- hátsó oldalsó biztonsági övek felső takaróinak kipattintása
- csomagtérroló tartó zárszerkezetnél két felső csavar kicsavarása
- hátsó oldaló "Ajtók" (cd tártakaró, akkutakaró) kiszedése
- hátsó oldalső üveg alatt látható műanyag szellőzőszerűség tartócsavarjainak kicsavarása
- hátsó burkolaton, a két krómozott csomagrögzítő tartójának kicsavarása és kiemelése
- hátsó oldalburkolat (melyben a hangszórórács van) alsó és felső patentjainak kiszedése
- hátsó burkolat kiemelése

- hátsó hangszórók kiszedése a tartóból
- hátsó hangszórók tartójának kiszedése

Akkor már látni fogod a lengéscsillapító felső szárát.

Ha lengéscsillapítót kiszeded, ajánlatos a lengéscsillapítóhoz venned két felső tömítést, mert azok szét szoktak foszlani.

Ennyit tudok fejből.



Mega THX
a tömítésen kívül még a porvédőt is cserélni szeretném, ha már ott vagyok


Nincsmit!

A porvédő természetes, de a haverom 320d-jén is akkor vettük észre hogy a tömítés szétmállott, amikor már szétszedtük és késő volt. Azért ajánlottam. Ez egyébként kívül lesz majd, ha ki tudtad a kasztniból húzni a lengéscsillapító szárát, felül lesz kivül a sárvédődobban.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

9-es számú alkatrész





Köszönöm! Rajta leszek!