Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2008-08-22 18:15 Szívócsonk-pillangószelep

Skacok. A dízeleinkben NINCS lambdaszonda, szóva ez nem zavarna be. A régebbi 136 lovas verziónál minden további nélkül ki lehet iktatni az EGR-t, vagy a vákumcsõ végébe rakott csavarral, vagy pedig az EGR-be a kipufftól érkezõ csõ lezárásával.
A 150 lovas verziónál már az a gond, hogy ha lezárod, akkor világítani fog a mûszerfalon a sárga motorhiba lámpa. Ezeknél maximum szûkíteni lehet a keresztmetszeten, hogy kevesebb kipuff jusson a beömlõbe.

Tano Elküldve: 2008-08-22 17:42 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

A mobilnak sajnos nincs magyar honlapja, de itt van ez a magyar-angol katalógus. A 23. oldalon szerepelnek az általam említett típusok.

Tano Elküldve: 2008-08-22 12:57 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Van egy másik alternatíva is. Mégpedig a Mobil kínálatában
Sima diffihez: Mobil Gearlube VS 600
Önzáró diffihez: Mobil Gearlube VS 500
Mindkettõ a BMW jóváhagyásával rendelkezik.
Mivel én a motorolajnak is Mobilt használok teljes megelégedettséggel, én majd ilyenel fogom lecserélni a difiben.

Tano Elküldve: 2008-08-21 19:40 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Hm, akkor nem tudom a német oldal miért csak az XJ-t írja. Ki igazodik ki rajtuk.
De az adatok alapján akkor az XJ többet kibír, nem? Szélesebb hõmérsékleti tartománnyal rendelkezik, igaz nagyobb a kinematikai viszkozitása. Vagyis gondolom sûrûbb az értelmezésem szerint.
Van vmi hozzáértõ szaki aki megmondja melyik a jobb?

Olajshop-ot csak példaként említettem, ott az adatokat szoktam megnézni.

Tano Elküldve: 2008-08-21 19:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Igen, emlékszem, hogy régebben vett és maradt neki. Lehet még megvan :
Vagy ehhez mit szólsz?

Tano Elküldve: 2008-08-21 18:46 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Igaz, neked a 6-os váltóhoz azt írja, hogy a gyárit kell használni. Neked 5-ös váltód lenne talán? Mert ahogy nézem ebben a 2004 utáni kategóriában már csak 6-os váltókat irogat a motortípusok többségénél. Szóva használd a gyárit.

Tano Elküldve: 2008-08-21 17:51 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

A castrol odalán írja a váltóba meg a diffibe is: Itt a 318i
Váltóba: SMX-S
Diffibe: SAF-XJ

Ha a gugliba beírod ezeket a típusokat, akkor kapsz webshopos találatokat, ahol írják ezeknek a viszkozítását. Vagy pl: olajshop.hu
Pumpás kiszerelésben nem fogsz kapni. Szerintem külön lehet venni ilyesmi pumpát. De egy egyszerû szilikoncsõvel is megoldható a pumpálás. Lyukat fúrsz a kupakra amekkora a csõ. Azt bedugod a flakon aljáig, másik végét a betöltõnyílásba, és ha összenyomod a flakont, akkor láss csodát a csöben megy fel az olaj. Persze csak akkor ha nem megy ki a levegõ a furatnál. És így szépen fel lehet pumpálni a gyári flakonnal is. Érdemes a napon elõtte melegíteni ezeket az olajokat, mert nagyon sûrûk.
Mennyiségben mindenképp a betöltõnyílás szintjéig töltsd, mert az a mérce. A váltóba több megy mint 1 liter Kb 1,5

Tano Elküldve: 2008-08-21 16:42 Szívócsonk-pillangószelep

Hali!
Annyira nem bonyoult, de egy kis mûszaki érzék nem árt hozzá. Meg némi idõ
Itt találsz képekkel illusztrált leírást. Maga a szeleplapok levételét többféleképpen meg lehet oldani. Valaki csak leszedi a lapot a rúdjáról, de van aki a rudat is eltávolítja. It`s up to U.
Ugyanebben a fórumban olvastam, hogy az újabb évjáratoknak már módosították ezt a pillangszelepét, valamivel vastagabb a tengely. De a pontos váltási idõpontot nem tudom, talán 2004, de a szervízek biztos meg tudják mondani.
És ez a probléma nem érinti a régebbi 136 lovas dízelt, de érinti a 30d-ket!

Tano Elküldve: 2008-08-20 13:19 320d Motor

Én a légtömegmérõt is megnézném Az is lehet rossz, mégha nem is ír hibakódot, de rosszul adja a jelet és így túl sok a befecskendezett nafta.
Húzd le a csatlakozóját és úgy menj vele. Pár perc a lecsekkolása így.

Tano Elküldve: 2008-08-20 06:04 320d Motor

Jól mondják az elõttem szólók
Szerintem az 1-2 perc azért nem olyan sok. Azalatt szépen össze lehet szedni a cókmókot, és már le is telt. Csak ki kell használni, nem kell azt a kormányhoz láncolva végigülni
Szerintem felesleges 3000 felett pörgetni túlzottan, a dízel nem azt szereti. 2-3000 között tartva a fordulatot igen dinamikusan lehet használni, csak át kell szokni.
A turbó egyébként már 1500-tól érezteti hatását. Pl gurulj 4-ben 1000 fordulat körül, padlózd le, és akkor érezni fogod hogy 1500nál megindul. 1900-nál amit érzel az a változó geometriás vezérlés, ekkor áll át a nagyobb fordulathoz alkalmas álásba. Errõl nemrég belinkeltem egy youtube-os videót egy másik topikban.
A nyomatékcsúcs a 136 lovas motornál 1750-nél van. Tehát keresd meg azt a fordulatot, aminél felváltva a fordulat ebbe az 1750-2000 körüli tartományba esik vissza (ez úgy 2500-3000 között van), és akkor éppolyan dinamikusan fogsz tudni menni, mint amikor a benzinest kipörgeted jobban. Ez a dízelek sajátossága, hogy érdemesebb nyomatékból menni velük, nem pedig a lóerõs tartományt használni.

Tano Elküldve: 2008-08-16 16:53 Hûtõ takarítása

Kukkants át ebbe a topicba, ott írtam már egy részletesebb leírást, amit könyvbõl másoltam be. A víz meg úgy megy, hogy odafolyik
Ha fel van töltve úgy, hogy közben a légtelenítõk sorban el lettek zárva ahogy jött beõlük a folyadék, akkor némi járatás után csak utántölteni kell, és akkor jónak kell lennie.

Tano Elküldve: 2008-08-16 16:44 Váltó_

Ha megfeleõ olajat raksz bele akkor biztos hogy nem árt, sõt Ugyanazon az oldalon amit belinkeltem megtalálod a diffiolaj cseréjét is. Az is hasonlóan egyszerû. Íme.
A castrol említett honlapján megvan a hozzá való olaj típusa.

Tano Elküldve: 2008-08-16 13:45 Váltó_

Erre a rángatásra nincs tippem, de a tankolós szerintem egyértelmûen a túl vizes üzemanyag miatt lehetett.
Nagyon üres tanknál meg azért csinálhatja, mert a víz nem ürült ki (nehezebb->összegyûlt az alján) és feltöményedik, ismét túl vizes lesz az üza. Szerintem
Amúgy nem érdemes nagyon kiüríteni a tankot, mert a szivattyúk falsot, levegõt szívhatnak és ez nem tesz jót nekik. Fõleg a nagynyomásúnak.

Tano Elküldve: 2008-08-16 10:34 Vigyázzatok A hülye sofõrökkel!

Párhuzamos közlekedés során (tehát több sáv) ha jobbról elmész a másik melett (nem oda vissza sávváltásokról van szó) akkor az nem elõzés, hanem elhaladás, és az szabályos Semmi sem tiltja, hogy én a külsõ sávban tartósan közlekedve elhaladjak a belsõ sávban lassabban közlekedõ mellett.

Egyébként ha hülye sofõrökrõl, érdekes szituációkról akartok olvasni akkor ajánlom figyelmetekbe az autózz blogot. Van sok tanulságos leírás.

Tano Elküldve: 2008-08-16 10:25 Váltó_

Szerintem legalább 100.000 km-enként érdemes cserélni. A váltó oldalán a betöltõ csavar mellett van egy matrica, amin rajta van a gyári olaj típusa (pl MTF-LT1) de lehet használni más típust is szerintem. Pl nemrég egy másik olajos topikban be lett linkeve a castrol oldala, hogy az mit ajánl. A szükséges mennyiség kb 1,5 liter, de a gyári olajat sajnos nem lehet ilyen kis kiszerelésben kapni.
Szakértelem a cseréhez nem nagyon kell, van egy leeresztõ csavar, meg egy feltöltõ és kész. Van egy szemléletes DIY itt.
Üdv!