Jól mondják az elõttem szólók
Szerintem az 1-2 perc azért nem olyan sok. Azalatt szépen össze lehet szedni a cókmókot, és már le is telt. Csak ki kell használni, nem kell azt a kormányhoz láncolva végigülni
Szerintem felesleges 3000 felett pörgetni túlzottan, a dízel nem azt szereti. 2-3000 között tartva a fordulatot igen dinamikusan lehet használni, csak át kell szokni.
A turbó egyébként már 1500-tól érezteti hatását. Pl gurulj 4-ben 1000 fordulat körül, padlózd le, és akkor érezni fogod hogy 1500nál megindul. 1900-nál amit érzel az a változó geometriás vezérlés, ekkor áll át a nagyobb fordulathoz alkalmas álásba. Errõl nemrég belinkeltem egy youtube-os videót egy másik topikban.
A nyomatékcsúcs a 136 lovas motornál 1750-nél van. Tehát keresd meg azt a fordulatot, aminél felváltva a fordulat ebbe az 1750-2000 körüli tartományba esik vissza (ez úgy 2500-3000 között van), és akkor éppolyan dinamikusan fogsz tudni menni, mint amikor a benzinest kipörgeted jobban. Ez a dízelek sajátossága, hogy érdemesebb nyomatékból menni velük, nem pedig a lóerõs tartományt használni.