Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tomi88 fórum hozzászólásai

Tomi88 Elküldve: 2015-12-21 16:07 kézifék állítás

Bitu79 írta: Nem mertem hozzányúlni...Mondjuk szinte soha nem húzom be,lehet ez a kehéje.Legközelebb kicsit behuzom finoman menet közben.Lehet csak a kis rozsda miatt van ez.Nem használom nagyon esőbe a kocsit,de viszont rengeteget van mosva.Ebből gondolom,hogy lehet egy kis rozsda miatt csinálja.Ha nem gyógyitja meg,akkor majd elviszem beállíttatni,mert lövésem sincs mivel lehet tekergetni a váltószoknya alatti csavarokat...valami csodaszerszám kell hozzá biztosan..


Csőkulcs. Vagy ha türelmes vagy akkor 10-es villással is lehet.

Tomi88 Elküldve: 2015-12-09 21:32 Turbo

davech írta: Helló!

Elérkezett a turbó kukásodás IS.
Felújítani szeretném, Magyar Turbó Kft-t ajánlották. Valaki újíttatottat már velük, hogy dolgoznak, megbízhatóak? Esetleg más megbízható szerviz, tapasztalat alapján? köszi


Szia!

Nekem csak a Wizard Turbóval van tapasztalatom. A telefonban bunkók és lekezelők, csak azért választottam őket, mert akkor ez volt a leggyorsabb megoldás. A felújított turbóval gyengébb lett az autó, és 2000 helyett 2500-as fordulaton indult meg, sokkal kisebb lelkesedéssel. Amikor emiatt felhívtam őket, szinte kinevettek, hogy ez hülyeség és ilyen nem lehet. Egyébként az erő hiányán kívül semmi gond nem volt a kocsival. Később megtudtam, hogy talán a geometriát állító mechanikát kellett volna beszabályozni, de erre nem került sor.
Ha valaki máshogy ismeri őket, akkor ne vegye lehúzásnak, de nekem ez az emlék maradt róluk.

Bocs, de ez egy hol nem érdemes felújítani hozzászólás lett.

Tomi88 Elküldve: 2015-12-09 21:25 Turbo

Bitu79 írta: Ezért vettem szívóbenyás autót
Egyel kevesebb a gond.

Ha nekem turbós vasam lenne,én tuti nem újítgatnám,hanem vennék bele egy gyári ujat,ha behalna.Szerintem a felujitott sosem lesz olyan,mint a gyári új.De ez csak magán vélemény persze.Meg ugye ott van a para,ha mondjuk gáz lesz a felújítottal.Én nem szórakoznék utángyártottal,és felújítottal sem az biztos.Fő a nyugalom...





Ne haragudj már, de szerintem azért vettél "szívóbenyás" autót, mert erre volt pénzed. Vagy mert a motorodból kiindulva, számodra nem fontos a teljesítmény. Könnyen ajánlod a gyári turbót 300-400 ezer forintért, mikor a 30 ezres 15-ös felnire sem futotta. Nem megbántani akarlak, de felesleges okoskodni, hogy neked ezért van ilyen vagy olyan. Neki az kellett, tisztában volt a költségekkel mikor vette. Inkább az autóvásárlás topikba illenek az ilyen hozzászólások, nem a segítségkérő oldalra.

Tomi88 Elküldve: 2015-12-05 20:02 Motorolaj

YELLOW írta:
Tomi88 írta:
tomas írta: Sziasztok. Van egy 2007-es 740i V8-am.
kb 4 hónapja vettem. Castrol 0W-30 as olaj van benne. Most második alkalommal kellett rátöltenem 1 teljes litert. (Az autó angol, ha számítana) kb. 1000-1200mls után. 96.000mls-et futott.
Egy Magyar szerelő barátom azt mondja, hogy az olaj túl "vékony" próbáljam meg az 5w30 mobile 1-et. (Viszont a szervizkonyvem a 0w30 as castrolt irja.

Egy itteni szerelő kapásból rávágta, hogy szimeringes. Ha az akkor nagy a baj.

Ahonnan vettem (kereskedő) azt mondja, hogy ez teljesen normális. Csak töltögessem.

Vélemény? A segítséget előre is köszönöm.


Szia!

A 4 literes motorod kb. 1600-1900 kilométerenként megeszik 1 liter olajat. Ez egyáltalán nem számít soknak, a természetes kopás miatt van (dugattyúgyűrűk, szimeringek, stb). A BMW blokkjai a műszaki megoldások miatt eleve kissé olajfogyasztóak. Két megoldás létezik; pótold ami elfogyott, vagy csinálj hibafeltárást és javítást ami komoly megbontással jár.

Persze a legtöbb szerelő még mindig a Zsiguliból indul ki és jön a "vékony olaj" szöveggel. Azt kell beleönteni amit a gyár előírt, ez független a motorüzemtől, hengerszámtól, elrendezéstől. Minden egyéb olaj valamilyen módon befolyásolja a működést, bár lehet, hogy ezt nem is fogod érzékelni.


azért 160ezernél ne legyen már elkopva egy motor, és csak mert sok gyártó 1000km/1L olajfogyasztást még elfogadhatónak ad meg, az egy nagy baromság. csupán azért van, hogy ne éljenek ilyen miatt garanciális dolgokkal a vásárlók.
persze bizonyos kialakítás miatt a V8 fogyasztósabb, de sor6-ra is mondják. ismerős V8 540i is ette az olajat castrol 10w-40-et hazsnált, azt hiszem. mondtam 5w-30 Eneos. érdekes alig fogyasztott olajat. főleg a korábbihoz képest. nekem szinte 10ezer alatt 1-1,5 deci emgy el, igaz csak egy sor4. meg van a leengedtt olaj mindig. érdekes apám 0km-es autója amikor vette, most sincs benne sok, de az sem eszi az olajat, pedig a könyve 1000km/1L-t ír elfogadhatónak. valószínű, amikor eléri ezt, akkor a motor kopottnak tekinthető. de ez valószínű normális olaj és hazsnálat mellett 500ezer km környékén következik be. én biztos aggódnék ilyen mértékű olajfogyasztás esetén.


Nem azt mondtam, hogy el van kopva, hanem hogy van kopás.
Bizonyos kialakítás miatt? 8 jóval nagyobb hengerfalon, és 32 szelepszáron keresztül tud szökni az olaj. Az a bizonyos kialakítás csak annyit jelent, hogy mindenből több van, több veszteségre van lehetőség.
Írhatsz neki mindenféle mendemondákat, hogy haverom így meg úgy, meg összeesküvés elméletek az autógyártókról. Én tényekkel próbáltam segíteni, úgyhogy ne nekem akard bizonyítani.
Az enyém ezrenként 5-7 decit eszik, de a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy, a többi nem érdekel. Ha baja lesz olcsóbb beledobni egy bontott motort, mint elkezdeni aggódni és szétszedni. Ja, és próbáltam Eneos, Castrol, Mobil1 olajjal is, semmi különbség...

Tomi88 Elküldve: 2015-12-05 16:03 Motorolaj

tomas írta: Sziasztok. Van egy 2007-es 740i V8-am.
kb 4 hónapja vettem. Castrol 0W-30 as olaj van benne. Most második alkalommal kellett rátöltenem 1 teljes litert. (Az autó angol, ha számítana) kb. 1000-1200mls után. 96.000mls-et futott.
Egy Magyar szerelő barátom azt mondja, hogy az olaj túl "vékony" próbáljam meg az 5w30 mobile 1-et. (Viszont a szervizkonyvem a 0w30 as castrolt irja.

Egy itteni szerelő kapásból rávágta, hogy szimeringes. Ha az akkor nagy a baj.

Ahonnan vettem (kereskedő) azt mondja, hogy ez teljesen normális. Csak töltögessem.

Vélemény? A segítséget előre is köszönöm.


Szia!

A 4 literes motorod kb. 1600-1900 kilométerenként megeszik 1 liter olajat. Ez egyáltalán nem számít soknak, a természetes kopás miatt van (dugattyúgyűrűk, szimeringek, stb). A BMW blokkjai a műszaki megoldások miatt eleve kissé olajfogyasztóak. Két megoldás létezik; pótold ami elfogyott, vagy csinálj hibafeltárást és javítást ami komoly megbontással jár.

Persze a legtöbb szerelő még mindig a Zsiguliból indul ki és jön a "vékony olaj" szöveggel. Azt kell beleönteni amit a gyár előírt, ez független a motorüzemtől, hengerszámtól, elrendezéstől. Minden egyéb olaj valamilyen módon befolyásolja a működést, bár lehet, hogy ezt nem is fogod érzékelni.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-26 21:17 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: A jó öreg csappantyú témával kapcsolatban.
Nem lehet sztem ezt kódolni.
Észrevettem,hogy akinek a régi stílusu klímapanelja van,annak csukódnak be gyújtáslevétel után.
Akiknek viszont a 12 gombos van,azoknál meg kinyílanak gyújtás levételkor.
Azt már viszont nem tudom,hogy ezt miért találták így ki.
De 100 %,hogy ez így van.
Átnéztem a neten vagy 50 képet ezzel kapcsolatban,meg ugye itt is nyilatkozott jó pár tag.
Csak érdekességképpen írtam le.


én örülök neki, hogy az enyém zárt jó, hogy nem vettem fiatalabbat, meg jó, hogy nem is volt több pénzem rá, hogy fiatalabbat vehessek
mellesleg fater 2006-os OFF autója is zárt állapotú. mindegy, hogy áll a klímavezérlőn akármi. neki pl olyan, hogy távossal nyitod az ajtókat és már nyílnak is ki a cuccok. viszont neki tök jó hangja van a kis motoroknak, nem ilyen mint a miénknek.


Több órát képeket nézegettem Csak onnan tudom biztosra. De banyek akkor sem értem ebbe a logikát. Mérnökök biztos tudták. Enyém csak 1 évvel újabb.
Segits már a hűtővízzel kapcsolatba is. Hiába írtam rád priviben basszus.
Szted is rendben van az,ha 30 000 km után eltűnt 1 liter hűtővizem 3 év alatt? A szervízben csak töltöttek rá 1 littyó ioncserélt vizet,azt ennyi.Nem nézegettek semmit meg.Szerintük ez normális.De én kíváncsi vok más véleményére is.
Mondjuk Dávid se írt erre semmit.
Hallgatás=beleegyezés?



Azt hiszem már mások is leírták, hogy ez az 1 liter ennyi idő alatt nem gond.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-22 18:59 Autóvásárlás

vsop14 írta:
Tomi88 írta:
vsop14 írta:
Tomi88 írta:
Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


Elárulok neked valamit.
Ennyi pénzért biztosan bontószökevényt kapsz.
Jó állapotút 100% h. nem találsz.
Ezek piaci ára olyan 2.5 M forint körül van.
Ha mégis ennyiért veszel autót,arra tuti rákölthetsz akár 1 misit is...vagy többet.


szerintem erősen túlzol azzal, hogy ezeknek a piaci ára 2,5 körül van. Annyiért már kapsz egy jó e46 cabriot is...
De most, hogy átnéztem a hahut, nem találtam egy darab értelmes 325i-t sem. Szóval inkább sztem az a baj, hogy nincs belőle nagyon kínálat. De sztem nem ér már egy e46 25i két milliónál többet.


Nincs kinálat az igazán jókból...
Roncsderbikből akad azért elég sok,másfél körül.
Amik jó állapotúak,azoknak meg tényleg ennyi az ára,amit írtam.
A mai napig modern autónak számít az e46,és én simán kiperkálnék ennyit érte,ha valóban karbantartott autóról lenne szó.

Én inkább megtartottam a 316-ost,pedig lenne rá vevő 1.9 misiért.
De ennyiből nem találok normális e46-ost minimum 2500 lökettérfogattal,és benyásban...
ezt be kellett látnom sajnos.

A nagy álmom egy m3-as lenne e46-osban persze. De annyi pénzem még akkor sem lenne,ha eladnám a garázsomat is...mert azok úgy 5 misitől kezdődnek.



te hol nézed ezeket az árakat?
Már 4 és 5 milla közt is lehet kapni e46 M3-mat. Persze nem azt mondom, hogy az tuti jó, de egyet sem mentem el megnézni közülük, szóval még jó is lehet.

E46 325i-ből nagyon gyér a piac szerintem, de 2,5öt akkor sem ér szerintem. Vagy ha igen, akkor behozom EZT vagy EZT, beregisztrálom, még egy kicsit költök is rájuk, nekem megáll 2-be és eladom nektek 2,5-ért
Ha van lehetőség én biztos, hogy németben gondolkodnék, mert olcsóbban kaphatsz jót (persze ott is sok a szar). Most ezt a 2 autót csak 3 perc kereséssel találtam és ígéretesebbnek tűnik, mint a hasonló árú hahu-s darabok...
Egyébként 25i-ből kevés limót találtam a mobile.de-n. Viszont nagyon sok coupé és kombi van...


5000 euro az ugye 1500000 ft plusz még erre rájönnek a különböző költségek,így az autó lesz ugy 1800000-1900000 ft,mire behoztad.Költesz ezután erre -arra,mert úgysem hibátlan a kocsi,és máris ott van a 2.5 misi...
Én olyan autókra gondoltam,amikben max 150 000 km van.
318i-ket néztem 2003-as évjárattól és max 150 000 km-rel,törésmenteseket.Hát alig volt kínálat.De ilyenek talán megállnak 2 misiből összesen talán.Ebben benne van a lepapírozás és az alap dolgok rendbetétele(kopó alkatrészek cseréje+olajcsere).
Nem olyan egyszerű ez.És még ebbe bele kell számolni az utazás költségeit is...
A lényeg,hogy kevés kilóméteres,fiatal(legalább 2003-as) e46-osokat nem nagyon találni 4000 euro körül,max 318i-ket...

Ilyen 200 000 plusz km-t futottak tök nem érdekelnek...







Megveszed 1,5 millióért. Szerzel valakit aki tud németül és mindent elintéz, kiutazással és saját bérével együtt 100 ezerért. Kifizetsz 320 ezret regadóra és névre írásra. Utána első szerviz becsületesen elvégezve 100 ezer. Apróságok, elsőre nem látott hibák javítása 100 ezer. Járulékos költségek (pályamatricák, üzemanyag, étkezés) 70 ezer.
Így lesz az 5 ezer eurós kocsiból 2 millió feletti.
Ez az én esetem, csak segítségként írtam le, úgyhogy nem kérem megmagyarázni, hogy elbasztam mert sokba volt. Tudom, mindenki tud olcsóbban alkatrészt, meg ingyen szerelőt, és van akit nem izgat ha pár extra nem működik.
Az is igaz, hogy lassan egy éve nálam van az autó, gondolom azóta az áruk is lentebb ment.


amit leírtál az 2.090.000 Ft. Az itthoni ár pedig állítólag 2.5m volt. 200-at pedig le is vonhatsz, mert az itthoni autónál is lesznek nem látott hibák, illetve azt is le kell szervizelni. Ja meg a regadó sem 320. Szerintem Te az egész lepapírozásra gondoltál. Abban pedig benne van az átírás is, amit itthoni autónál is ki kell fizetned.

Én 2x vettem kint saját használatra autót és nem bántam meg. Mindkettőre kellett természetesen költeni rögtön, de ezt itthoninál is úgyanúgy meg kell tenni.


Nekem 2,19 millióra jön ki összeadva. És igen: "Kifizetsz 320 ezret regadóra és névre írásra." Nem azt írtam, hogy a regadó annyi.
Mindegy, én nem akarok vitatkozni, itt segíteni sem érdemes. Mindenki vegyen amit akar, vagy amire telik neki.

Nem értem amúgy a gondod. Nem azt mondtam, hogy bagóért tudsz kint kocsit venni... De a 2,19 millió is olcsóbb, mint a 2,5 millió -amit ugye emlegettek, mint határt, hogy az alatt nem lehet jó 325i-t kapni. Vagy most neked mi a gondod? Úgy írod azt, hogy neked 2,19-be lett a kocsi, mintha arra számítottál volna 1,19-be lesz.
Tudod a vételárat, a regadó és minden sarc árát, ki tudod számolni kb, hogy mennyi lesz az út ára, stb...


Nem emlegettem határként 2,5-öt, az előző oldalakon volt vita, hogy mégis mennyibe van egy jó autó. Csak azt akartam leírni, hogy miért nem lesz az 5 ezer eurós is sokkal olcsóbb, mint az említett 2,5 millió.
Az enyémnél pedig nem számítottam semmire, hanem pontosan tudtam, hogy mi mennyi lesz.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-22 18:40 Autóvásárlás

vsop14 írta:
Tomi88 írta:
Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


Elárulok neked valamit.
Ennyi pénzért biztosan bontószökevényt kapsz.
Jó állapotút 100% h. nem találsz.
Ezek piaci ára olyan 2.5 M forint körül van.
Ha mégis ennyiért veszel autót,arra tuti rákölthetsz akár 1 misit is...vagy többet.


szerintem erősen túlzol azzal, hogy ezeknek a piaci ára 2,5 körül van. Annyiért már kapsz egy jó e46 cabriot is...
De most, hogy átnéztem a hahut, nem találtam egy darab értelmes 325i-t sem. Szóval inkább sztem az a baj, hogy nincs belőle nagyon kínálat. De sztem nem ér már egy e46 25i két milliónál többet.


Nincs kinálat az igazán jókból...
Roncsderbikből akad azért elég sok,másfél körül.
Amik jó állapotúak,azoknak meg tényleg ennyi az ára,amit írtam.
A mai napig modern autónak számít az e46,és én simán kiperkálnék ennyit érte,ha valóban karbantartott autóról lenne szó.

Én inkább megtartottam a 316-ost,pedig lenne rá vevő 1.9 misiért.
De ennyiből nem találok normális e46-ost minimum 2500 lökettérfogattal,és benyásban...
ezt be kellett látnom sajnos.

A nagy álmom egy m3-as lenne e46-osban persze. De annyi pénzem még akkor sem lenne,ha eladnám a garázsomat is...mert azok úgy 5 misitől kezdődnek.



te hol nézed ezeket az árakat?
Már 4 és 5 milla közt is lehet kapni e46 M3-mat. Persze nem azt mondom, hogy az tuti jó, de egyet sem mentem el megnézni közülük, szóval még jó is lehet.

E46 325i-ből nagyon gyér a piac szerintem, de 2,5öt akkor sem ér szerintem. Vagy ha igen, akkor behozom EZT vagy EZT, beregisztrálom, még egy kicsit költök is rájuk, nekem megáll 2-be és eladom nektek 2,5-ért
Ha van lehetőség én biztos, hogy németben gondolkodnék, mert olcsóbban kaphatsz jót (persze ott is sok a szar). Most ezt a 2 autót csak 3 perc kereséssel találtam és ígéretesebbnek tűnik, mint a hasonló árú hahu-s darabok...
Egyébként 25i-ből kevés limót találtam a mobile.de-n. Viszont nagyon sok coupé és kombi van...


5000 euro az ugye 1500000 ft plusz még erre rájönnek a különböző költségek,így az autó lesz ugy 1800000-1900000 ft,mire behoztad.Költesz ezután erre -arra,mert úgysem hibátlan a kocsi,és máris ott van a 2.5 misi...
Én olyan autókra gondoltam,amikben max 150 000 km van.
318i-ket néztem 2003-as évjárattól és max 150 000 km-rel,törésmenteseket.Hát alig volt kínálat.De ilyenek talán megállnak 2 misiből összesen talán.Ebben benne van a lepapírozás és az alap dolgok rendbetétele(kopó alkatrészek cseréje+olajcsere).
Nem olyan egyszerű ez.És még ebbe bele kell számolni az utazás költségeit is...
A lényeg,hogy kevés kilóméteres,fiatal(legalább 2003-as) e46-osokat nem nagyon találni 4000 euro körül,max 318i-ket...

Ilyen 200 000 plusz km-t futottak tök nem érdekelnek...







Megveszed 1,5 millióért. Szerzel valakit aki tud németül és mindent elintéz, kiutazással és saját bérével együtt 100 ezerért. Kifizetsz 320 ezret regadóra és névre írásra. Utána első szerviz becsületesen elvégezve 100 ezer. Apróságok, elsőre nem látott hibák javítása 100 ezer. Járulékos költségek (pályamatricák, üzemanyag, étkezés) 70 ezer.
Így lesz az 5 ezer eurós kocsiból 2 millió feletti.
Ez az én esetem, csak segítségként írtam le, úgyhogy nem kérem megmagyarázni, hogy elbasztam mert sokba volt. Tudom, mindenki tud olcsóbban alkatrészt, meg ingyen szerelőt, és van akit nem izgat ha pár extra nem működik.
Az is igaz, hogy lassan egy éve nálam van az autó, gondolom azóta az áruk is lentebb ment.


amit leírtál az 2.090.000 Ft. Az itthoni ár pedig állítólag 2.5m volt. 200-at pedig le is vonhatsz, mert az itthoni autónál is lesznek nem látott hibák, illetve azt is le kell szervizelni. Ja meg a regadó sem 320. Szerintem Te az egész lepapírozásra gondoltál. Abban pedig benne van az átírás is, amit itthoni autónál is ki kell fizetned.

Én 2x vettem kint saját használatra autót és nem bántam meg. Mindkettőre kellett természetesen költeni rögtön, de ezt itthoninál is úgyanúgy meg kell tenni.


Nekem 2,19 millióra jön ki összeadva. És igen: "Kifizetsz 320 ezret regadóra és névre írásra." Nem azt írtam, hogy a regadó annyi.
Mindegy, én nem akarok vitatkozni, itt segíteni sem érdemes. Mindenki vegyen amit akar, vagy amire telik neki.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-22 18:04 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


Elárulok neked valamit.
Ennyi pénzért biztosan bontószökevényt kapsz.
Jó állapotút 100% h. nem találsz.
Ezek piaci ára olyan 2.5 M forint körül van.
Ha mégis ennyiért veszel autót,arra tuti rákölthetsz akár 1 misit is...vagy többet.


szerintem erősen túlzol azzal, hogy ezeknek a piaci ára 2,5 körül van. Annyiért már kapsz egy jó e46 cabriot is...
De most, hogy átnéztem a hahut, nem találtam egy darab értelmes 325i-t sem. Szóval inkább sztem az a baj, hogy nincs belőle nagyon kínálat. De sztem nem ér már egy e46 25i két milliónál többet.


Nincs kinálat az igazán jókból...
Roncsderbikből akad azért elég sok,másfél körül.
Amik jó állapotúak,azoknak meg tényleg ennyi az ára,amit írtam.
A mai napig modern autónak számít az e46,és én simán kiperkálnék ennyit érte,ha valóban karbantartott autóról lenne szó.

Én inkább megtartottam a 316-ost,pedig lenne rá vevő 1.9 misiért.
De ennyiből nem találok normális e46-ost minimum 2500 lökettérfogattal,és benyásban...
ezt be kellett látnom sajnos.

A nagy álmom egy m3-as lenne e46-osban persze. De annyi pénzem még akkor sem lenne,ha eladnám a garázsomat is...mert azok úgy 5 misitől kezdődnek.



te hol nézed ezeket az árakat?
Már 4 és 5 milla közt is lehet kapni e46 M3-mat. Persze nem azt mondom, hogy az tuti jó, de egyet sem mentem el megnézni közülük, szóval még jó is lehet.

E46 325i-ből nagyon gyér a piac szerintem, de 2,5öt akkor sem ér szerintem. Vagy ha igen, akkor behozom EZT vagy EZT, beregisztrálom, még egy kicsit költök is rájuk, nekem megáll 2-be és eladom nektek 2,5-ért
Ha van lehetőség én biztos, hogy németben gondolkodnék, mert olcsóbban kaphatsz jót (persze ott is sok a szar). Most ezt a 2 autót csak 3 perc kereséssel találtam és ígéretesebbnek tűnik, mint a hasonló árú hahu-s darabok...
Egyébként 25i-ből kevés limót találtam a mobile.de-n. Viszont nagyon sok coupé és kombi van...


5000 euro az ugye 1500000 ft plusz még erre rájönnek a különböző költségek,így az autó lesz ugy 1800000-1900000 ft,mire behoztad.Költesz ezután erre -arra,mert úgysem hibátlan a kocsi,és máris ott van a 2.5 misi...
Én olyan autókra gondoltam,amikben max 150 000 km van.
318i-ket néztem 2003-as évjárattól és max 150 000 km-rel,törésmenteseket.Hát alig volt kínálat.De ilyenek talán megállnak 2 misiből összesen talán.Ebben benne van a lepapírozás és az alap dolgok rendbetétele(kopó alkatrészek cseréje+olajcsere).
Nem olyan egyszerű ez.És még ebbe bele kell számolni az utazás költségeit is...
A lényeg,hogy kevés kilóméteres,fiatal(legalább 2003-as) e46-osokat nem nagyon találni 4000 euro körül,max 318i-ket...

Ilyen 200 000 plusz km-t futottak tök nem érdekelnek...







Megveszed 1,5 millióért. Szerzel valakit aki tud németül és mindent elintéz, kiutazással és saját bérével együtt 100 ezerért. Kifizetsz 320 ezret regadóra és névre írásra. Utána első szerviz becsületesen elvégezve 100 ezer. Apróságok, elsőre nem látott hibák javítása 100 ezer. Járulékos költségek (pályamatricák, üzemanyag, étkezés) 70 ezer.
Így lesz az 5 ezer eurós kocsiból 2 millió feletti.
Ez az én esetem, csak segítségként írtam le, úgyhogy nem kérem megmagyarázni, hogy elbasztam mert sokba volt. Tudom, mindenki tud olcsóbban alkatrészt, meg ingyen szerelőt, és van akit nem izgat ha pár extra nem működik.
Az is igaz, hogy lassan egy éve nálam van az autó, gondolom azóta az áruk is lentebb ment.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-21 23:09 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
Tomi88 írta:
Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


Elárulok neked valamit.
Ennyi pénzért biztosan bontószökevényt kapsz.
Jó állapotút 100% h. nem találsz.
Ezek piaci ára olyan 2.5 M forint körül van.
Ha mégis ennyiért veszel autót,arra tuti rákölthetsz akár 1 misit is...vagy többet.


szerintem erősen túlzol azzal, hogy ezeknek a piaci ára 2,5 körül van. Annyiért már kapsz egy jó e46 cabriot is...
De most, hogy átnéztem a hahut, nem találtam egy darab értelmes 325i-t sem. Szóval inkább sztem az a baj, hogy nincs belőle nagyon kínálat. De sztem nem ér már egy e46 25i két milliónál többet.


Nincs kinálat az igazán jókból...
Roncsderbikből akad azért elég sok,másfél körül.
Amik jó állapotúak,azoknak meg tényleg ennyi az ára,amit írtam.
A mai napig modern autónak számít az e46,és én simán kiperkálnék ennyit érte,ha valóban karbantartott autóról lenne szó.

Én inkább megtartottam a 316-ost,pedig lenne rá vevő 1.9 misiért.
De ennyiből nem találok normális e46-ost minimum 2500 lökettérfogattal,és benyásban...
ezt be kellett látnom sajnos.

A nagy álmom egy m3-as lenne e46-osban persze. De annyi pénzem még akkor sem lenne,ha eladnám a garázsomat is...mert azok úgy 5 misitől kezdődnek.



Van egy olyan könyvjelzőm elmentve, hogy:
2002 utáni
2100 köbcenti feletti
benzines E46 szedánok.

Lassan 2 éve napi szinten nézem, és alig árulnak jót. Én 10 hónapot vártam a sajátomra, kínomban már majdnem 20-ast vagy kombit vettem. Amiket árulnak, azokhoz mindig oda írják, hogy hibátlan és full extrás, de már a képeken látszik, hogy egyik állítás sem igaz. Az igazán jók ára tényleg 2-2,2 millió körül mozog, de néha látni olcsóbban is jót, ami hamar eltűnik, vagy drágábban vackokat, amik hónapokig fent vannak.

Ha 1,5 millióm lenne, akkor vagy keresnék egy nagyon jó állapotú 323-328-at, vagy nem kapkodnék, hanem kivárnám a pénzemért kapható legjobb faceliftes 25i-t, és elfogadnám, hogy valószínűleg költeni kell majd rá.



Te kocsid mennyibe van eddig?



Átírással, első szervizzel, hibák javításával 2,53 millió. Így került olyan állapotba, amilyet szerettem volna. Viszont tudtam, hogy nem találok tökéleteset, csak ahhoz közelit, ezért inkább vállaltam néhány dolog javítását.


Tomi88 Elküldve: 2015-11-21 21:13 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
vsop14 írta:
Bitu79 írta:
Dagadtmokus írta: Üdv Bömbi fanok!
Először is köszönöm a korábbi kérdésemre adott válaszokat. Szűkült a látóköröm. E46 szedán, 323i vagy 325i, teljesítménytől függetlenül melyik a jobb választás kb 1.5 M keretig? Érdemes egy jó faceliftes 25-re várni vagy megteszi egy 1998-2000-ig gyártott jó állapotú 23 is? egyéb lehetséges buktatók a típusoknál.


Elárulok neked valamit.
Ennyi pénzért biztosan bontószökevényt kapsz.
Jó állapotút 100% h. nem találsz.
Ezek piaci ára olyan 2.5 M forint körül van.
Ha mégis ennyiért veszel autót,arra tuti rákölthetsz akár 1 misit is...vagy többet.


szerintem erősen túlzol azzal, hogy ezeknek a piaci ára 2,5 körül van. Annyiért már kapsz egy jó e46 cabriot is...
De most, hogy átnéztem a hahut, nem találtam egy darab értelmes 325i-t sem. Szóval inkább sztem az a baj, hogy nincs belőle nagyon kínálat. De sztem nem ér már egy e46 25i két milliónál többet.


Nincs kinálat az igazán jókból...
Roncsderbikből akad azért elég sok,másfél körül.
Amik jó állapotúak,azoknak meg tényleg ennyi az ára,amit írtam.
A mai napig modern autónak számít az e46,és én simán kiperkálnék ennyit érte,ha valóban karbantartott autóról lenne szó.

Én inkább megtartottam a 316-ost,pedig lenne rá vevő 1.9 misiért.
De ennyiből nem találok normális e46-ost minimum 2500 lökettérfogattal,és benyásban...
ezt be kellett látnom sajnos.

A nagy álmom egy m3-as lenne e46-osban persze. De annyi pénzem még akkor sem lenne,ha eladnám a garázsomat is...mert azok úgy 5 misitől kezdődnek.



Van egy olyan könyvjelzőm elmentve, hogy:
2002 utáni
2100 köbcenti feletti
benzines E46 szedánok.

Lassan 2 éve napi szinten nézem, és alig árulnak jót. Én 10 hónapot vártam a sajátomra, kínomban már majdnem 20-ast vagy kombit vettem. Amiket árulnak, azokhoz mindig oda írják, hogy hibátlan és full extrás, de már a képeken látszik, hogy egyik állítás sem igaz. Az igazán jók ára tényleg 2-2,2 millió körül mozog, de néha látni olcsóbban is jót, ami hamar eltűnik, vagy drágábban vackokat, amik hónapokig fent vannak.

Ha 1,5 millióm lenne, akkor vagy keresnék egy nagyon jó állapotú 323-328-at, vagy nem kapkodnék, hanem kivárnám a pénzemért kapható legjobb faceliftes 25i-t, és elfogadnám, hogy valószínűleg költeni kell majd rá.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-21 20:59 alufelni

BoryG írta:
YELLOW írta:
BoryG írta:
YELLOW írta:
BoryG írta: Sziasztok!

Van egy 99-es e46 320D-m. Szeretnék szép alufelniket, a szervizesem nem igazán ajánlja még a 17-es görgőket sem az ültetett futóművemhez.
Általában vegyesen használom az autót naponta, 10-20 km városban, 20-30 km főúton. Az autót munkám során minden nap használom.
Kérdésem a következő:
- Milyen véleményetek van a gyári felnitől nagyobb görgőkről? Érdemes 17-es felniket vennem, a leírtak alapján?
Köszönöm a segítségeteket, válaszotokat!
Üdv.:
Gery


16-tól nagyobbat már megérezni. 17-18 között nem igazán van különbség komfortban. 19 már megint egy fokkal jobban érezhetőbb, ugye még peresebb gumi miatt.
mindennapi használat mellett, nem kiállításos autónál felesleges 18-tól nagyobb felni. komfort romlás, sérülékenyebb, drágább a felni és gumi is.
az ültetésnek nagyon nincs köze hozzá, hacsak annyi, hogy a keményebb rugók miatt, ésa peresebb gumik miatt még feszesebb, pattogósabb lesz.
szerintem 17-18 az egészséges, és mégis mutatós.

elég 1 helyre leírnod a kérdést!


Én is a 17-re voksolok! Igaz hogy hamarabb tönkremegy a futómű, mint a 16-os gyárinál?
Gery



szerintem ez nem teljesen egzakt következtetés. inkább az útminőség függvénye ez nálunk. ha normális az ET száma a felninek, nem extrém széles és extrém széle sgumikkal megy, akkor nem feltétlen. de tény, hogy a peresebb gumi miatt kevesebb a rugózó rész, így a szilentek nagyobb terhelést kapnak. főleg ha a futómű és feszes.
a tuning lényege ez lenne, hogy hangolás, összehangolás. azaz, egymáshoz kell igazítani az egy rendszerben lévő egységeket. mert ha van egy gyengébb láncszem, akkor úgyis az húzza a rövidebbet. ugyanez igaza hifi (hangfal, erősítő, fejegység, kábelek, minőségi zene egy egység), motor (szívórész, motor, kipuufogó rész, üzemanyagellátás, chip, megint egy egészet képez) tuningra is.


Kinéztem egy M-es felnit, 225/45 R17 gumikkal et 47. Mi a véleményed? Tudom sajnos a "jó magyar utakon" nem tudok változtatni. Ahol lehet kímélem az autót, fekvőrendőröknél lassan óvatosan, még az aknafedeleket is kerülgetem
Most cseréltem lengőkart és szilenteket (Starline lengőkar, Lemfölder szilentek).
Gery



Szia!

Egész nyáron a felnikkel szenvedtem, cserélgettem oda-vissza a 16-17-18-as kerekeket. Mivel Borsodban élek, ritkán látok sima aszfaltot. Arra jutottam, hogy ilyen utakra a 17-es a legjobb megoldás, mert az még nem idétlenül kicsi, de komfortban egész jó. Persze a 16-os télim érezhetően kényelmesebb. A 18-as lényegében megszüntette a rugózást, mert 255/35-ös méretben nem elég, hogy peresek a gumik, de még valami 2,8 bar nyomás is kellett beléjük. Miután szétnyílt az oldalfaluk, nem is erőltettem tovább ezt a méretet.
Az természetes, hogy egy nagyobb felnivel nagyobb igénybevétel lép fel a futóműnél. Kisebb lesz a gumi oldalának magassága, ami miatt kevesebb energiát nyel el, és a rugózatlan tömeg is nagyobb lesz a nehezebb kerék miatt.

A kinézett felnit és gumit nyugodtan felteheted, nem tartozik a szélsőséges méretek közé.



Tomi88 Elküldve: 2015-11-13 17:42 Autóvásárlás

Dagadtmokus írta: Üdv, a közeljövőben cserélném E46 316i "kislányt" egy E46 320i-323i-325i "nőre".
Édesapám meg folyton azzal traktál hogy e39 5-ösök ugyanolyan árba vannak és azok felső középkategóriások. Ahogy én néztem sem teljesítményben sem extrákkal nem tud többet mondjuk egy 520i, méretben nagyobb, viszont a 3-as szerintem messze szebb. Mitől felső közép az 5-ös széria? 320i-323i-325i vélemények, fogyasztásba nem látok sok különbséget? Kb 1,5 millióig szeretnék elmenni hogy végre megérezhessem azt a bizonyos sorhatot.


Mostanában többször is volt a szó a 6 hengeres benzinesekről, itt lapozz vissza egy kicsit.

Az 5-ös is nagyon szép, az igazi előnye, hogy nagyobb utasteret ad, amennyiben erre van szükséged. Abba 25-ös motor alatt szerintem nem is érdemes beülni, de inkább illik hozzá a háromezres, vagy persze a V8, de itt nem erről volt szó.

Talán az a negatívuma, hogy nem annyira játékos, mivel jóval nagyobb, felszereltségtől függően pedig nehezebb is 50-150 kilóval, amit ismét csak a jóval nagyobb motorral lehet kompenzálni.

Extrákban semmivel sem tud többet, inkább több jól felszereltet találni belőle.

Tomi88 Elküldve: 2015-11-08 17:16 E46 M futómû

PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


Szia!
Én úgy tudom, hogy 3 centit ültet az M futómű.
Viszont az eleje így is idétlenül magasabban van, ott még mehetne lentebb 1-2 centit.
Itt egy kép 18-as felnikkel. Ahogy már írták előttem, nem lesz magasabb a kocsi, mivel a kerék átmérője megegyezik a kisebb felnis kerekekével.



Tomi88 Elküldve: 2015-10-30 16:18 Társalgó

SP_323i írta: Sziasztok!

Sorhat (M54x) tulajok véleménye érdekel a mociról és az üzemeltetési költségről. Olvastam kinti fórumon, hogy a vanos-al lehet gond, de ettől többet nem igazán találtam.
Kinek milyen műszaki problémája volt? Mire kell odafigyelni? stb
A futómű nem érdekes, mert azt tudjuk, hogy érzékeny a mo utakra


Szia!

Nem rég van meg az autó, nem igazán volt vele bajom, úgyhogy csak azt tudom elmondani, hogy miket cseréltem kötelező karbantartás keretében:
7 liter 5W30-as olaj, 6 db 4 pólusú gyertya, szűrők, hűtőfolyadék, fékfolyadék.

Ezen felül vásárláskor:
A hűtőm szét volt nyílva, ez állítólag 6 a hengeresekhez köthető probléma. Cseréltem a szíjakat, feszítőgörgőket, a vízpumpát és a termosztátot.

Árakat direkt nem írok, mert mindenki más alkatrészmárkát, autósboltot és kedvezményt vesz igénybe.

A fogyasztásom 90-nél 7, autópályán 8,5, csak városban 11 liter. Az olajat elvileg mindegyik fogyasztja, nekem 3-5 decit/1000 km.

Amiket fórumokról tudok:
Vanos problémák, DISA szelep, légtömegmérő hibák, illetve a korból adódó vákuumcső gondok.

Saját vélemény, hogy minél nagyobb motor, annál jobb. Mivel ugyanaz a baja mindegyiknek, és a fogyasztás is nagyjából ugyanannyi, legfeljebb a különböző adókban lesz eltérés.