Tyetyi fórum hozzászólásai

Tyetyi Elküldve: 2011-01-25 12:00 alufelni

Tiba írta:
Tyetyi írta:
Tiba írta: Tyetyi ?

Jelen!
Szerintem igen,de én inkább sima kis motorszelepet tennék bele..






Az milyen?



Gumi, de a szelep hossza csak kb 2-2,5cm. Alig lóg ki. Személy szerint én nem szeretem ezt a rejtett dolgot. Elég nehéz (kb60gr) és elég idegesítő szórakozni vele nyomásellenőrzéskor.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-24 22:11 alufelni

Tiba írta: Tyetyi ?

Jelen!
Szerintem igen,de én inkább sima kis motorszelepet tennék bele..




Tyetyi Elküldve: 2011-01-22 16:31 Alufelni méretek

Zolee írta:
czellaia írta:
Zolee írta:
czellaia írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

A nyári kerekeken 225/45/17-es gumi van.Tehetek e fel minden gond nélkül előre 215-ös gumit?úgy hogy
hátul 225 marad?
Köszönöm.



215/45 R17 még belefér...



Semmi gond nem lehet így?a még belefér egy kicsit nyugtalanít.


Sziasztok!

A kérdésem az lenne hogy a könnyebb írányithatoság szempontjábol tehetek fel a meglévő starspoke 44-es felnimre 205/50/17-es gumikat előre?Hátul természetesen maradna 225/45.

Köszönöm.

Simán felteheted. Viszont megszűnik az elsők-hátsók cserélhetősége, és tudjuk h a hátsót jobban eszi.


Igazából azért gondoltam erre a megoldásra mert idegesít hogy a rossz utak miatt kikapja
a kezemből a kormányt.meg hát az M-es felniken is így vannak.

Köszi

Értettem h a nyomvajuk miatt gondoltad előre a keskenyebbet
(M-es felnik szélessége különbözik - 7.5 / 8.5 - 8 / 8.5 - 8 / 9 - stb)

Én 215/45 és 235/40-el tenném ha már ilyen.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-19 10:00 Alufelni méretek

troooger írta:
troooger írta:
laleeboy írta:
Burns írta:
troooger írta:

Sziasztok!

Köszi a választ! Akkor felejtős lesz
18"-as felnit ha szeretnék feltenni akkor milyen ET számmal keressek? Vagy maradjak a 17"esnél? Nincs ültetve az autó.



7JX16 ET:47, 7JX17 ET:47, 8JX17 ET:47, 8JX18 ET:47 és 81/2JX18 ET:50 a gyári méret.

Köszi!


Szerintem a 17 mellett szól egypár érv :
-olcsóbb a gumi rá
-nem terheli a futóművet
-ha nincs ültetve szerintem még jobban is áll

A 18-as mellett
Egy kis ültetéssel már jól néz ki ültetés nélkül "emeli" a kocsit emiatt nem áll jól rajta, drágább a gumi, a futóművet is jobban terheli + a felni is sérülékenyebb a peresebb gumi miatt






Köszönöm a választ! Akkor marad a 17,mert ültetni nem szeretném, mert sajna nem tudnék beállni az udvarba Így is már nagyon necces



Sziasztok,
Még egy utolsó kérdés.
Egy 17"-es 8,5 széles, ET34, 225/45 gumival mehet a E46omra?
Bocs, a sok láma kérdésért


Elvileg igen.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-17 12:07 Alufelni méretek

laleeboy írta:
troooger írta:
troooger írta: Sziasztok,
Szeretnék egy felnit feltenni E46ra. A felni egy E60on volt.Az ET-je 20-as és nem tudom hogy feltehető e a E46omra. Ha igen, melyik gumival menne még fel rá? 245/40, vagy 225/40 vagy mindegy?


Bocs, azt elfelejtettem írni, hogy 18"-os


Hali

Szerintem ha nem szélesíted a sárvédőíveket akkor esélytelen mert ez egy 5-ösre való felni ET 20-al így valószínüleg még ha el is fér kilógna a kaszni alól vagy 2 centit : )

Ha az ET je nagyobb lenne elférhetne , de függ a feltenni kívánt felni szélességétől

Itt ki tudod számolni hogy hol lenne a felni széle

http://www.autogumibolt.hu/ebo...alkulator/

PL ha a mostani felnid ET 45 és 7" széles akkor ehez képest az ET20 as felni 9" szélesben már 50 mm-el kintebb lesz a jelenleginél úgy hogy a belső széle ugyanott marad. De ha ET 35-öt választasz 9" szélesbe akkor már jó is

Remélem segítettem


Ne erőltesd. Valószínű hogy még 225/40-el is bele fog érni hátul. Főleg ha ültetve van.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-13 12:12 Vicces :)

Tyetyi Elküldve: 2011-01-13 12:09 Gumi

Tiba írta:
Bero írta: Üdv! Vélemény kéne erről a gumiról: Falken FK-452

Köszi



V mintás neeee

Inkább Falken ZIEX ZE-912
Nekem volt, teljesen jó gumi, mintha kicsit gyorsan kopna.

A tapadásért cserébe kopnia kell
A 452 sem rossz....kb5-6000km-ig azután elkezd irtóra zajosodni. Ne tegyél fel olyat.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-13 11:28 Alufelni méretek

YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

A nyári kerekeken 225/45/17-es gumi van.Tehetek e fel minden gond nélkül előre 215-ös gumit?úgy hogy
hátul 225 marad?
Köszönöm.



215/45 R17 még belefér...



Semmi gond nem lehet így?a még belefér egy kicsit nyugtalanít.


az első kerék ha 215/45 lesz, akkor 9 mm-rel lesz kisebb a teljes átmérő, minta hátsó keréknek, amin 225/45 van. ez még nem okoz akkora eltérést, ami a kipörgésgátló, vagy egyéb menetdinamikai kütyüt befolyásoljon. ugye az első kerék többet forog, persze ez kis érték. asszem 15 mm-környékén már gond lenne.
ami gázabb de egyben jó is, hogy magasabb lesz a gumi oldalfala, de komfortosabb lesz.



Én nem kavarnám. Szerintem valamilyen szinten befolyásolja az ABS-t és a menetstabilizátort is .
Én nem kavarnám. Szebb is ha egyforma. Vagy legyen körbe 215/45.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-13 11:26 Alufelni méretek

Qucsy írta:
YELLOW írta:
Bianconero írta: Nemtudom..elvileg ez a gyári 18" -as mérete az E46 M3-nak.


igen csak az M3-nak szélesített a kerékjárati íve



igen az M3nak..meg a sima coupéknak is...


Szerintem nincs igazad. Nézz meg egy képet és hasonlítsd össze. Az M3 oldalanként közel 8-10 centivel szélesebb..
Továbbra is azt mondom hogy a hátsó nem lesz jó

Tyetyi Elküldve: 2011-01-12 17:50 Alufelni méretek

Bianconero írta: Sziasztok!

E46 coupe-ra (M-es futómő) szerintetek ez a méret ok?: 8JX18 ET:47 9JX18 ET:26
Mennyire terhelné a futóművet?

A hátsó szerintem sok egy kicsit az ET28-al....


Tyetyi Elküldve: 2011-01-09 22:35 Gumi

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Aki gumi ügyben infózik itt is érdemes körül néznie. ADAC a legtutibb teszt oldal,de ezt úgy is tudjátok.
http://www.adac.de/infotestrat...geId=31821

Aki GOOGLE CROMOT használ automat lefordítja, németről,angolról.

Ez is egy jó oldal,rengeteg vélemény van a gumikról BRIDGESTONE RE-11 nagyon tetszik, és nagyon jókat írnak róla,végig 8-9 pont a tízből.

http://www.tirerack.com/survey...enza+RE-11

Kár hogy az ADAC nem tesztel sok gumit,mert ők igazán átfogó,megbízható teszteket csinálnak,bár a 225/17 R45 be van 17 gumi,de abból csak 5 a jó minősítés.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric csak azért kapott sárgát mert emelte a fogyasztást.

Dunlop SP Sport MAXX TT
Pirelli Cinturato P7
Continental ContiSportContact 3
Michelin Pilot Sport PS3
Bridgestone Potenza RE050 A

ezek kaptak csak jó minősítést.



csak azt is tudni kell, hogy az ADAC mindig a gyártók legfrissebb gumijait teszteli. én kiváncsi lennék, hogy a régebbi szériák hogyan állnának. ugyanis nem véletlen, hogy egyes márkákból ilyen 4-5 éves típusokat még mindig gyártanak. ezek a tesztek inkább azért vannak, hogy felfuttassák az új gumikat. ha már fejlesztették el is tudják adni.
a gumigyártás már elérte a csúcsát szerintem. különböző összetételű gumikeverék, a külső és belső blokkokban ...stb. sok újat nehéz már kitalálni.


Bizony igazad van,F1 be is már csak szenvednek.Mit tudnak még bele keverni.Ebbe már sok fejlődés nem lesz.Kicsit mindig alakítanak a mintázaton aztán jólvan,lehet új gumiként forgalmazni.Mondjuk nem is várok már többet a gumik teljesítményétől,mert ezeket a gumikat is jól lehet kezelni, ha fel ismerjük a határaikat.


Azért nem kell leborulni ezek előtt a gumitesztek előtt. Mivel én már több éve nézegetem őket, többször futottam bele olyan gumikba amik a teszteken nagyon jól szerepeltek, viszont a valóságban hihetetlen dolgokat produkáltak. Itt most a hétköznapi használat során felmerülő problémákra gondolok..pl: tartósság,zajszint stb. Az élet teszteli a gumikat a legjobban, ezeknek a teszteknek a fele reklám.(sajnos)

Tyetyi Elküldve: 2011-01-07 23:46 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

anubisz írta: Amúgy ha legközelebb is lepotyog az ólom vissza vihetem garanciába ingyen centirra ? Bevett szokás ez? Vagy gumisa válogatja? Még a ragasztó is ott marad ahol az ólom volt,le se lehet tagadni. Még szebb látvány,hogy még a fékpor is bele ragad.
Jobb ha megmondom nekik az elején,ha lepotyog vissza hozom.

Nincs már ólomsúly mert az unióban tilos. Vas vagy cink súlyt használ mindenki. Maga a súly a ragasztóról csak akkor esik le ha nagyon ratyi minőség, de ilyet én még csak 1x láttam. A probléma az szokott lenni amit beszéltünk, de ott a súly ragasztóstól mindenestől elesik. Ha csak a ragacs van fent akkor valószínű hogy a centír után maradt ott az előző súlyról. Azt hogy ki hogyan kezeli a garanciális problémákat nem tudom. Kérdezz rá legközelebb...

Tyetyi Elküldve: 2011-01-07 12:17 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

YELLOW írta:
Tyetyi írta:
YELLOW írta: az igényesebb gumisja, a súly helyén áttörli valami oldószeres anyaggal a felnit, hogy biztosan tapadjon. illetve az sem mindegy, honnan rendelik a súlyokat, ugye azoknak milyen a ragasztós felülete. nekem 2 éve ugyanazok a súlyok vannak rajta és nem hiányzik egy sem, igaz túl sokat nem is használom. nem ráz egyik kerék sem.

Nem az igényesebb gumis takarítja le a felnit hogy ráragadjon a súly, hanem az amelyik tudja mit csinál. Ha nem takarítod meg akkor semmi értelme...Ha nekem 2 havonta lepotyogna a súly akkor valószínű hogy beleállítanék egy csavarhúzót a hátába az embernek, főleg ha még pénzt is kérne a centírért. 2forintos ragasztott súllyal meg szívjon az aki ráér. Ha valami gagyi súlyt veszel akkor megérdemled hogy folyamatosan garanciával zaklassanak.


úgyis lehet fogalmazni, hogy aki tudja a dolgát. én mindig tisztán teszem el, sőt én magam takarítottam le korábban a súlyt, mert néha maradt rajta ragasztó. én nem értem miért kell rögtön leszedni a súlyt, és utána rádobni a gépre... miért nem lehet súllyal megnézni kér-e egyáltalán. volt, hogy ugyanoda rakták a súlyt mint volt.



Azért mert ha nem pont oda kell akkor a szerencsétlen belefuthat egy elég fogós számolgatásba és ráadásul még nem is halad vele úgy ahogy szeretne.Élből leszedik és akkor nincs 5x forgatás. Én nem szoktam leszedni csak ha muszáj.De én még akkor kezdtem ragasztott súlyt használni mikor még akkora szám volt hogy elzárva tartották...ma már nem így van. A ragasztó leszedés is érdekes téma. Sokan nem ruháznak bele egy ilyen spec radírkorongba pedig jó vele dolgozni. Egy negatívuma van hogy 3-4eFt/db és elég gyorsan fogy.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-07 08:15 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

YELLOW írta: az igényesebb gumisja, a súly helyén áttörli valami oldószeres anyaggal a felnit, hogy biztosan tapadjon. illetve az sem mindegy, honnan rendelik a súlyokat, ugye azoknak milyen a ragasztós felülete. nekem 2 éve ugyanazok a súlyok vannak rajta és nem hiányzik egy sem, igaz túl sokat nem is használom. nem ráz egyik kerék sem.

Nem az igényesebb gumis takarítja le a felnit hogy ráragadjon a súly, hanem az amelyik tudja mit csinál. Ha nem takarítod meg akkor semmi értelme...Ha nekem 2 havonta lepotyogna a súly akkor valószínű hogy beleállítanék egy csavarhúzót a hátába az embernek, főleg ha még pénzt is kérne a centírért. 2forintos ragasztott súllyal meg szívjon az aki ráér. Ha valami gagyi súlyt veszel akkor megérdemled hogy folyamatosan garanciával zaklassanak.

Tyetyi Elküldve: 2011-01-06 16:51 Gumi

Bero írta: Üdv! Most vettem R18-as alufelniket az autóra és segítség kéne,hogy milyen gumikat ajánlotok! Michelin pilot sport 3-as? Falken? erről egész jókat hallottam! Ja,és használtgumikról vélemény? Válaszokat köszönöm

Minden jó amit felsoroltál A PS3 prémiumkategória, szerintem tökéletes kis gumi. A falken sem rossz, egy kicsit jobban oda kell figyelni rá a használat során de minőségileg jó. Talán Tibának volt. A használt sem rossz ha megbízható helyről van és itt tudsz a legnagyobbat spórolni.