YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-03-14 14:38 Chip tuning

nekem vane gy gyanúm, Zsomby user igencsak egyezik Menyussal... szerintem furcsa, hogy Menyus le lett teremtve és hírtelen regisztrál valaki, aki ugyanazon a párton van... mindegy csak elgondolkoztam...

valakinek engedni kell, mert sosem lesz vége így...

YELLOW Elküldve: 2010-03-14 13:36 Segítsetek!

a zúgás kattanás, azok a kis motorok a mûszerfalban, amik lezáják az utat, hoigy kintrõl levegõ menjen a térbe... mindenkinek csinálja akinek mûködik

galrobika írta: Sziasztok!

Tudana nekem vki segíteni?Újabb 2 problémám adódott.
1:Amikor leállítom a kocsit, 320td-rõl van szó utána egy 4-5 másodpercig vmi zúg a motortérben,majd egy erõteljes kattanással, gépi illyen robot hangal marad abba.mi lehet ez,ez normális?Lehet,h eddig is csinálta csak én nem figyeltem fel rá!

2:Amikor a titkos menüben nézem a 7.1. külsõ hõmérsékletet (nincs bc kar), eddig mindig azt írta,h 285 vagy 287.Oké,azt gondoltam,meg írták itt,h biztos fahrenheit-be írja 28.5 28.7 bár ezek celsiusban minusz fokok holott más mérõk mind + 1-4 celsius fokot mutattak ugyan abban az idõben ugyan azon a helyen.Tegnap autópályázás után,nem mintha sok köze lenne egymáshoz 100-at írt ki.F-be nagggggyon alacsony,Fokban pedig magas lett volna a 10 fok.Ja a menü nem írja,h Fahrenheit,celciuc.Szerintetek???

YELLOW Elküldve: 2010-03-14 12:40 Belsõ

ott raktam át... van egy fém rögzítõ azt kombi fogóval le kell húzni, aztán simán kihön a bowden, mert belül nincs rögzítve, tehát lesz hely akár le zs lógathatod, pont a rogzítõ miatt...

hil írta:
YELLOW írta: amikor leírtam akkor sokan azt hitték, hogy a pöcök tört el, ami bent tartja a rostélyt... de nem az
az a lényeg, hogy amikor kivettem az óracsoportot, hogy alugyûrûket tegyek be, akkor a könyökömmel a tartás miatt rányomtam a szellõzõ keretére, és a sarkánál berepedt, mivel ragasztgatni nem akartam úgysem lett volna szép, így cseréltem.

nem kicsit volt macera, már megszoktam, hogy mindig nagy szenvedés van, aztán amikor megnyukszom 5 perc alatt kijön.
le kell venni a díszcsíkokat a kesztyûtartó felettit elõször aztán a középsõt, a rostélyt fogja 2 csavar... felülrür lezdtem el fezegetni én egy kis pálcikával nyúltam be amit telefon szétszedéshez használnak, és a felsõ rögzítõket lenyomva téptem ki anynira ki is jött hogy befértek az újaim, de alul nem engedte akárhogy téptem, próbáltam rossz hitelkártyaszerûséggel, de nem ment, aztán visszapattintottam az egészet, és alulról próbáltam, aztán valahogy sikerült kiakadt alul majd felül és kijött, közben az újjaim szétcsesztem. felül azért volt könnyû kiszedni, mert el volt törve a széle és be tudtam nyúlni jobban, másképp nem tudom, hogy sikerült volna. képet nem csináltam sajnos. KaszaMester belülrõl szokta, ahogy szétszedi a mûszerfalat, de az bonyolultabb, ennyire nem akartam megbontani.
]


Köszi Yellow! Nekem is a sarka van berepedve, már így vettem az autót. A bowdent ott raktad át, vagy a kesztyûtartó kiszedése után az mellett?

YELLOW Elküldve: 2010-03-14 12:08 Chip tuning

az világos a motorkülönbségbõl adodó egyéb méreteltérés... mondom nem erre gondoltam, csak magáról a chip-rõl beszélek... megpróbálom máshogy leírni:

pl van egy program, amit telepíteni akarsz, ugye el kell fogadni a szerzõdési feltételeket, amiben le van írva, hogy a gépeden csak eredeti licenszel ellátott programok vannak, máskülönben blablabla... szal lehet a program nem úgy fog futni, illetve bûncselekményt követsz el. ezt így szépen leírják, de tudjuk nem így van, sõt a winfos hiába ajánlja a saját májkrofosos termékeit a kompatibilitás miatt, tudjuk más programmal is elmegy...stb. tehát egyértelmû, hogy adott cég, csak azt fogja jónak találni, amit õ maga gyárt, fejleszt... természetesen lehet, hogy valóban az a legjobb, de nincs kizárva, hogy esetleg más dolog nem mûködne ugyanolyan jól... érted a gondolatmenetem? én nem a chip mellett, vagy ellen beszélek, hanem, hogy teljesen világos, hogy az AG nem fog elismerni semmi olyan módosító eljárást, ami nem az õ fejlesztése, mert akkor maga ellen dolgozik, holott lehet más is jó... és a LEHET szónak mindenhol jelentõsége van

kempelen írta:
YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.

az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak

ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat


Nem egészen értelek Yellow. Azaz értem amit mondasz, de mindennek ellentmond, hogy a te autód féltengelye valószínûleg fele olyan vastag, mint a 330d-jé és a féktárcsák átmérõje sem egyezik. Ezek példák vagy másnéven tények. Nos ha a BMW eltitkolá a valóságot vagy nem foglalkozna a tényekkel, minek lenne ennyi különbség más más motorvariációkhoz illeszett alkatrészek között. Ha pedig az egyszerûséget és az olcsóságot vesszük mindek gyártana ennyi félét.

Talán nem véletlen, hogy a tiéd alá nem tesznek olyan cuccot, mint a mi a 330d alatt van és nem azért mert eltitkolnak valamit, hanem mert az bõven elég ahhoz a motorhoz. Ha pedig több erõt, teljesítményt szeretnél, õk is azt tanácsolnák - nem eltitkolva a tényeket - hogy a tuningot ne a motornál kezd, hanem erõsebb váltó, kuplung, fékek, felfüggesztés....majd csak a végén a motort. Nos ezt hívják tuningnak...

YELLOW Elküldve: 2010-03-14 11:59 Belsõ

amikor leírtam akkor sokan azt hitték, hogy a pöcök tört el, ami bent tartja a rostélyt... de nem az
az a lényeg, hogy amikor kivettem az óracsoportot, hogy alugyûrûket tegyek be, akkor a könyökömmel a tartás miatt rányomtam a szellõzõ keretére, és a sarkánál berepedt, mivel ragasztgatni nem akartam úgysem lett volna szép, így cseréltem.

nem kicsit volt macera, már megszoktam, hogy mindig nagy szenvedés van, aztán amikor megnyukszom 5 perc alatt kijön.
le kell venni a díszcsíkokat a kesztyûtartó felettit elõször aztán a középsõt, a rostélyt fogja 2 csavar... felülrür lezdtem el fezegetni én egy kis pálcikával nyúltam be amit telefon szétszedéshez használnak, és a felsõ rögzítõket lenyomva téptem ki anynira ki is jött hogy befértek az újaim, de alul nem engedte akárhogy téptem, próbáltam rossz hitelkártyaszerûséggel, de nem ment, aztán visszapattintottam az egészet, és alulról próbáltam, aztán valahogy sikerült kiakadt alul majd felül és kijött, közben az újjaim szétcsesztem. felül azért volt könnyû kiszedni, mert el volt törve a széle és be tudtam nyúlni jobban, másképp nem tudom, hogy sikerült volna. képet nem csináltam sajnos. KaszaMester belülrõl szokta, ahogy szétszedi a mûszerfalat, de az bonyolultabb, ennyire nem akartam megbontani.

ha véletlen erre jársz és szét kell szedni kiszedem neked, leírni nem tudom jobban, egy bowdent is ki kell akasztani hozzá. visszafelé csak be kell pattintani.

hil írta: Szia Yellow!
Te cserélted már a középsõ szellõzõ rácsot, én õsz óta tervezem, csak hideg van még. Írtad, hogy a Te hibádból tört el a bal felsõ széle. Mitõl volt ez? Csak, hogy tudjam, mert az enyém is ott van eltörve. Úgy emlékszem, nagy szopás volt a csere. Nem csináltál róla képeket?

YELLOW Elküldve: 2010-03-14 11:48 carstyling tuning show 2010



InsectKiller írta:
Azt tudom csinálni, hogy a klubos rendszámtartót felrakom a nyakamba egy madzaggal!
Mit szóltok?

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 16:34 Chip tuning

látom nem érted.
nem azt mondom, hogy nem úgy van ahogy mondod... csupány annyi, hogy amit ki mernek adni, az nem feltétlen fedi a valóságot... nem biztos, de LEHET.... és ezt csak arra mondom, hogy lehetséges, hogy más tuning is jó, csak hülye lenne elismerni az AG korábban leírtak miatt, mert abból neki pénze nincs... mondom én se chip-elnék, én más szemszögbõl közelítem a témát, technikai dolgokba nem szólok bele, mert elég alap ismereteim vannak, csak éppen a marketinges szöveg kinyilatkoztatását fitogtatom az AG részérõl... persze lehet úgy igaz, de lehet nem... manapság semmi nem biztos

bmw320d4 írta: Köszönöm, megfogadom a tanácsod!

Ha kapnál egy teljes mûszaki dokumentációt az autód motorjáról, lehet hogy a 3. oldalnál hanyattesnél, aztán meg gondolkodnál 6 napig rajta, úgy fekve..

Majd ha a "tuner" is tesztel 1 évig egy motort, és megmagyarázza hogy az összeborított adaptáció miért is jó, talán én is beállok a sorba.

Addig maradok a jó öreg gyári 136 lovas szaromnál, amiben már lassan félmillió km van, és még soha nem volt levéve a hengerfej, nem zabál 6 liter olajat 100km-enként, -20-ban is indul, és bizonyára van itt olyan fórumtag aki tudja, hogy elég jól megy.



YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.

az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak

ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 16:15 Chip tuning

nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.

az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak

ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat

bmw320d4 írta:
MenyusBMW írta: Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.

A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.


Én nem találok ki semmit, ezek tények....

Mindent, amit beírtam, megtalálsz a hivatalos BMW oktatási anyagokban, vagy éppen a BMW Magyarország, vagy a BMW AG hivatalos válasza.
Na, te ezekkel vitatkozol, és õket röhögöd pofán, nem engem...
A 16d és 23d motor "magja" ugyanaz, és?

Más a
-lendkerék
-kuplungszerkezet
-kuplungtárcsa
-befecskendezõk
-motorvezérlõ
-turbó (ja, véletlenül kettõt tettek a 23d-be)
-DPF
-töltõlevegõhûtõ
-és még egy halom apróalkatrész, amit ugye chiptuninggal meg lehet oldani...

Annyit chipelsz amennyit akarsz,engem nem zavar....
Azt szeretném, ha mindenki tisztán láthatná a dolgokat, és eszerint döntene.
Írkálhatunk még itt egy évig, akkor sem lesz jobb egy Chiptuning.
Azt meg végképp nem értem, hogy a csudába tudja a "tuner" több 100 autó teljes mûszaki adatait megtanulni, és mindegyikhez "profi" chipet készíteni.

ui.biztos az is véletlen, hogy a 30d-ben 2x olyan vastag a féltengely, mint a 20d-ben...
Vagy az M6 kuplungja is véletlenül ég szarrá, ha beleváltanak a rajtprogramba....

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 14:21 képek

de nekem videjó kell errõl az autóról... már kerestem, de sosem ezt dobta ki, hanem valami másokat

Hori írta:
YELLOW írta: vajon videót, milyen néven keresztül keressek róla?



adatok



Chassis
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: R20
Driveline: Rear Wheel Drive
Engine
Type: Twin-turbo V10
Displacement cu in (cc): 301 (4941)
Power bhp (kW) at RPM: 810(604) / n.a.
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 733(994) / n.a.
Redline at RPM: n.a.
Exterior
Length × Width × Height in: 191.1 × 72.7 × 74.3
Weight lb (kg): 4033 (1830)
Performance
Acceleration 0-60 mph s: 3.6
Top Speed mph (km/h): 240 (386)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a.

Base Price: 2007 $350,000

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 12:25 Chip tuning

ebben igazad van. a tuning mellett csak az tud beszélni, aki használt már, és nem 1-2 hónapja, hanem esetleg 1-2 vagy több éve...
de azért Miki eléggé benne van a témában, szóval neki is lehet igaza...
ez olyan meddõ téma, mint a benzin vs. dízel, úgyis mindenkinek a sajátja a legjobb...

MenyusBMW írta:
Alapvetõen igazad van, de a feszkót nem én keltem, ha visszaolvasol.
Sajnos vannak akik alapból tuningellenesek és minden valótlan mesét elmondanak annak érdekében, hogy elriasszanak mindenkit a tuningtól.
Akinek van tuningja megírta itt, hogy király dolog. Akinek nincs az meg riogat. Szerintem próbáld ki te is és utána mondjál véleményt.

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 12:12 carstyling tuning show 2010

jah sorry olvastam, csak hírtelen kiment a fejembõl... a tavalyi talis videót is érdemes lenne lejátszani... akár projektor és vászon is elég meg egy laptop

mondjuk azt nem értem, hogy miért nincs áram... hát igényes kiállítást így akarhatnak...

csatis1 írta:
YELLOW írta: nem is neked kell azonosulni néha muszáj más látszatot kelteni...

mindegy majd a kiállítás képeit várjuk...

esetleg vigyetek egy LCD tévét, ahol képeket vetítetek, akár youtubról letöltött videókból, talis képekbõl, driftekrõl


Mint azt már 8-al visszább írottam: sajna nem lesz áramunk. De mi is filóztunk valami ilyesmin...

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 12:00 képek

vajon videót, milyen néven keresztül keressek róla?

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 11:59 carstyling tuning show 2010

nem is neked kell azonosulni néha muszáj más látszatot kelteni...

mindegy majd a kiállítás képeit várjuk...

esetleg vigyetek egy LCD tévét, ahol képeket vetítetek, akár youtubról letöltött videókból, talis képekbõl, driftekrõl

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 11:10 képek

érdekes megoldás, szerintem lehet turbólyuk, mivel elég sok utat tesz meg a levegõ, de a hangjára kiváncsi lennék marhára

Hori írta: az 1ik legszebb duplaturbos M5 megoldás

YELLOW Elküldve: 2010-03-13 11:03 carstyling tuning show 2010

tegnap sajnos nem tudtam kiegészíteni a dolgot, de ahogy látom meg van az ötlet... annyit akartam még, hogy valahogy a környezetet és a vezetés élményét összemixelni... lett volna egy mosolygós fa, akár papírból kivágva vagy valami, ami mosolyog az utánfutón
ergo a BMW-s nem környezetet szennyez, hanem csak élvezi a vezetést, és ezt megosztja a természettel tegnap jobban megfogalmaztam volna, csak asszonnynél nem volt net nem tudtam leírni... nekem mindig bevált ez a környezet védelem megjelenítése cucc akár rajzversenyen, akár esszé írásban...

nah amúgy jó ez a driftes, csak gondoltam leírom ha már agyaltam rajta, nem tarthattam magamba...

YELLOW írta: ezek marha jó ötletek

vagy: lehet nem túl egyedi, de egy Cobra 11 feeling?

vagy: megjeleníteni a jövõt az autó körül, minden full high-tech, de mi (emberek) maradunk a jól bevált BMW-nknél... dacolva a környezetvédelmi normákkal, már csak páran lehetünk, akik nem fertõzõdtek meg az új kor vírusával... igaz lehet nem lenne túl népszerû, e ha azt is ki lehetne fejezni valahogy, hogy nem ezen múlik nagy részben a szennyezés, akkor akár jó is lehet... pl BMW-vel járunk, de védjük a fákat, hódot eszünk Tiba garázsába nyárson nah nem úgy hanem pl egy fa ültetés szimbolizálása...Horinak úgyis van állítólag vonóhorga lehet utánfutót vinni, azon egy kis fa: újabb gondolat, az utolsó fát mentjük a hyper korból amit csak az elektronika ural, ez a 3 dolog maradt meg az ó emberiségbõl: 1 fa, egy jó Autó, és egy jó emberi hozzáállás

Christine írta: Esetleg lehetne olyan dekort, hogy az e46 a csúcsragadozó, az összes többi autó pedig félve menekül elõle, mint pl. cápa elöl a kis halak, vagy oroszlán elöl a gyengébbek, és akkor lehetne a többi autót kis modell autókkal vagy matchboxok-kal szimbolizálni Vagy esetleg az angel eyesból kiindulva, angyali szemek és ördögi motor kettõssége-bár a külsõ is ördögi