YELLOW Elküldve: 2010-03-14 14:38 Chip tuning
valakinek engedni kell, mert sosem lesz vége így...
YELLOW Elküldve: 2010-03-14 14:38 Chip tuning
YELLOW Elküldve: 2010-03-14 13:36 Segítsetek!
galrobika írta: Sziasztok!
Tudana nekem vki segíteni?Újabb 2 problémám adódott.
1:Amikor leállítom a kocsit, 320td-rõl van szó utána egy 4-5 másodpercig vmi zúg a motortérben,majd egy erõteljes kattanással, gépi illyen robot hangal marad abba.mi lehet ez,ez normális?Lehet,h eddig is csinálta csak én nem figyeltem fel rá!
2:Amikor a titkos menüben nézem a 7.1. külsõ hõmérsékletet (nincs bc kar), eddig mindig azt írta,h 285 vagy 287.Oké,azt gondoltam,meg írták itt,h biztos fahrenheit-be írja 28.5 28.7 bár ezek celsiusban minusz fokok holott más mérõk mind + 1-4 celsius fokot mutattak ugyan abban az idõben ugyan azon a helyen.Tegnap autópályázás után,nem mintha sok köze lenne egymáshoz 100-at írt ki.F-be nagggggyon alacsony,Fokban pedig magas lett volna a 10 fok.Ja a menü nem írja,h Fahrenheit,celciuc.Szerintetek???
YELLOW Elküldve: 2010-03-14 12:40 Belsõ
hil írta:YELLOW írta: amikor leírtam akkor sokan azt hitték, hogy a pöcök tört el, ami bent tartja a rostélyt... de nem az
az a lényeg, hogy amikor kivettem az óracsoportot, hogy alugyûrûket tegyek be, akkor a könyökömmel a tartás miatt rányomtam a szellõzõ keretére, és a sarkánál berepedt, mivel ragasztgatni nem akartam úgysem lett volna szép, így cseréltem.
nem kicsit volt macera, már megszoktam, hogy mindig nagy szenvedés van, aztán amikor megnyukszom 5 perc alatt kijön.
le kell venni a díszcsíkokat a kesztyûtartó felettit elõször aztán a középsõt, a rostélyt fogja 2 csavar... felülrür lezdtem el fezegetni én egy kis pálcikával nyúltam be amit telefon szétszedéshez használnak, és a felsõ rögzítõket lenyomva téptem ki anynira ki is jött hogy befértek az újaim, de alul nem engedte akárhogy téptem, próbáltam rossz hitelkártyaszerûséggel, de nem ment, aztán visszapattintottam az egészet, és alulról próbáltam, aztán valahogy sikerült kiakadt alul majd felül és kijött, közben az újjaim szétcsesztem. felül azért volt könnyû kiszedni, mert el volt törve a széle és be tudtam nyúlni jobban, másképp nem tudom, hogy sikerült volna. képet nem csináltam sajnos. KaszaMester belülrõl szokta, ahogy szétszedi a mûszerfalat, de az bonyolultabb, ennyire nem akartam megbontani.
]
Köszi Yellow! Nekem is a sarka van berepedve, már így vettem az autót. A bowdent ott raktad át, vagy a kesztyûtartó kiszedése után az mellett?
YELLOW Elküldve: 2010-03-14 12:08 Chip tuning
kempelen írta:YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.
az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak
ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat
Nem egészen értelek Yellow. Azaz értem amit mondasz, de mindennek ellentmond, hogy a te autód féltengelye valószínûleg fele olyan vastag, mint a 330d-jé és a féktárcsák átmérõje sem egyezik. Ezek példák vagy másnéven tények. Nos ha a BMW eltitkolá a valóságot vagy nem foglalkozna a tényekkel, minek lenne ennyi különbség más más motorvariációkhoz illeszett alkatrészek között. Ha pedig az egyszerûséget és az olcsóságot vesszük mindek gyártana ennyi félét.
Talán nem véletlen, hogy a tiéd alá nem tesznek olyan cuccot, mint a mi a 330d alatt van és nem azért mert eltitkolnak valamit, hanem mert az bõven elég ahhoz a motorhoz. Ha pedig több erõt, teljesítményt szeretnél, õk is azt tanácsolnák - nem eltitkolva a tényeket - hogy a tuningot ne a motornál kezd, hanem erõsebb váltó, kuplung, fékek, felfüggesztés....majd csak a végén a motort. Nos ezt hívják tuningnak...
YELLOW Elküldve: 2010-03-14 11:59 Belsõ
hil írta: Szia Yellow!
Te cserélted már a középsõ szellõzõ rácsot, én õsz óta tervezem, csak hideg van még. Írtad, hogy a Te hibádból tört el a bal felsõ széle. Mitõl volt ez? Csak, hogy tudjam, mert az enyém is ott van eltörve. Úgy emlékszem, nagy szopás volt a csere. Nem csináltál róla képeket?
YELLOW Elküldve: 2010-03-14 11:48 carstyling tuning show 2010
InsectKiller írta:
Azt tudom csinálni, hogy a klubos rendszámtartót felrakom a nyakamba egy madzaggal!![]()
![]()
Mit szóltok?
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 16:34 Chip tuning
bmw320d4 írta: Köszönöm, megfogadom a tanácsod!
Ha kapnál egy teljes mûszaki dokumentációt az autód motorjáról, lehet hogy a 3. oldalnál hanyattesnél, aztán meg gondolkodnál 6 napig rajta, úgy fekve..
Majd ha a "tuner" is tesztel 1 évig egy motort, és megmagyarázza hogy az összeborított adaptáció miért is jó, talán én is beállok a sorba.
Addig maradok a jó öreg gyári 136 lovas szaromnál, amiben már lassan félmillió km van, és még soha nem volt levéve a hengerfej, nem zabál 6 liter olajat 100km-enként, -20-ban is indul, és bizonyára van itt olyan fórumtag aki tudja, hogy elég jól megy.YELLOW írta: nah én abban sem lennék biztos, amit "hivatalosan" leközöl a BMW, vagy amit el kell kell mondaniuk az ügyfélszolgálatos kollégáknak, hogy az fedi a valóságot. de ez nem csak a BMW-re igaz hanem minden más gyártóra, akár porszívóra is.
én pl aki már 2 gyárban dolgozott, tudom mi a valóság, ami a színfalak mögött van, és mi az ami kintre kerül infó. Miki úgy tudom te szervízben dolgozol a BMW-nél... de ez nem jelenti azt, hogy minden apró kis titkot tudsz, ami fõhadiszállásokon van, argó mit, hogy gyártanak, ezt valóban csak a fõmérnökök, gyártók tudják, sok esetben talán a fõvezér sem, aki a tulajdonos, mert õt talán nem is érdekli.
az, hogy mit mondanak, mit válaszólnak levélben, vagy máshogy, az inkább marketing, természetes, hogy azt fogják mondani, hogy csak az eredeti gyári, hisz abból van még pénz, inkább rémhírekkel riogatnak képesek rá, csak, hogy ne vegyél kisipar által gyártott cuccot...
én azt mondom, lehet azok is vannak olyan jók, de inkább maguk malmára hajtanak
ezt ne vedd támadásnak, én értem mit mondasz, de sokkal mögébb kell látni egyes dolgoknak... a marketing nagyúr, és sokszor egy BMW szervíz vezetõ se tudja a valós benfentes infókat
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 16:15 Chip tuning
bmw320d4 írta:MenyusBMW írta: Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.
A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.
Én nem találok ki semmit, ezek tények....
Mindent, amit beírtam, megtalálsz a hivatalos BMW oktatási anyagokban, vagy éppen a BMW Magyarország, vagy a BMW AG hivatalos válasza.
Na, te ezekkel vitatkozol, és õket röhögöd pofán, nem engem...
A 16d és 23d motor "magja" ugyanaz, és?
Más a
-lendkerék
-kuplungszerkezet
-kuplungtárcsa
-befecskendezõk
-motorvezérlõ
-turbó (ja, véletlenül kettõt tettek a 23d-be)
-DPF
-töltõlevegõhûtõ
-és még egy halom apróalkatrész, amit ugye chiptuninggal meg lehet oldani...
Annyit chipelsz amennyit akarsz,engem nem zavar....
Azt szeretném, ha mindenki tisztán láthatná a dolgokat, és eszerint döntene.
Írkálhatunk még itt egy évig, akkor sem lesz jobb egy Chiptuning.
Azt meg végképp nem értem, hogy a csudába tudja a "tuner" több 100 autó teljes mûszaki adatait megtanulni, és mindegyikhez "profi" chipet készíteni.
ui.biztos az is véletlen, hogy a 30d-ben 2x olyan vastag a féltengely, mint a 20d-ben...
Vagy az M6 kuplungja is véletlenül ég szarrá, ha beleváltanak a rajtprogramba....
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 14:21 képek
Hori írta:YELLOW írta: vajon videót, milyen néven keresztül keressek róla?
adatok
Chassis
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: R20
Driveline: Rear Wheel Drive
Engine
Type: Twin-turbo V10
Displacement cu in (cc): 301 (4941)
Power bhp (kW) at RPM: 810(604) / n.a.
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 733(994) / n.a.
Redline at RPM: n.a.
Exterior
Length × Width × Height in: 191.1 × 72.7 × 74.3
Weight lb (kg): 4033 (1830)
Performance
Acceleration 0-60 mph s: 3.6
Top Speed mph (km/h): 240 (386)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a.
Base Price: 2007 $350,000
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 12:25 Chip tuning
MenyusBMW írta:
Alapvetõen igazad van, de a feszkót nem én keltem, ha visszaolvasol.
Sajnos vannak akik alapból tuningellenesek és minden valótlan mesét elmondanak annak érdekében, hogy elriasszanak mindenkit a tuningtól.
Akinek van tuningja megírta itt, hogy király dolog. Akinek nincs az meg riogat. Szerintem próbáld ki te is és utána mondjál véleményt.
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 12:12 carstyling tuning show 2010
csatis1 írta:YELLOW írta: nem is neked kell azonosulninéha muszáj más látszatot kelteni...
mindegy majd a kiállítás képeit várjuk...
esetleg vigyetek egy LCD tévét, ahol képeket vetítetek, akár youtubról letöltött videókból, talis képekbõl, driftekrõl
Mint azt már 8-al visszább írottam: sajna nem lesz áramunk. De mi is filóztunk valami ilyesmin...
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 11:59 carstyling tuning show 2010
YELLOW Elküldve: 2010-03-13 11:03 carstyling tuning show 2010
YELLOW írta: ezek marha jó ötletek![]()
vagy: lehet nem túl egyedi, de egy Cobra 11 feeling?
vagy: megjeleníteni a jövõt az autó körül, minden full high-tech, de mi (emberek) maradunk a jól bevált BMW-nknél... dacolva a környezetvédelmi normákkal, már csak páran lehetünk, akik nem fertõzõdtek meg az új kor vírusával... igaz lehet nem lenne túl népszerû, e ha azt is ki lehetne fejezni valahogy, hogy nem ezen múlik nagy részben a szennyezés, akkor akár jó is lehet... pl BMW-vel járunk, de védjük a fákat, hódot eszünk Tiba garázsába nyársonnah nem úgy hanem pl egy fa ültetés szimbolizálása...Horinak úgyis van állítólag vonóhorga lehet utánfutót vinni, azon egy kis fa: újabb gondolat, az utolsó fát mentjük a hyper korból amit csak az elektronika ural, ez a 3 dolog maradt meg az ó emberiségbõl: 1 fa, egy jó Autó, és egy jó emberi hozzáállás
Christine írta: Esetleg lehetne olyan dekort, hogy az e46 a csúcsragadozó, az összes többi autó pedig félve menekül elõle, mint pl. cápa elöl a kis halak, vagy oroszlán elöl a gyengébbek, és akkor lehetne a többi autót kis modell autókkal vagy matchboxok-kal szimbolizálniVagy esetleg az angel eyesból kiindulva, angyali szemek és ördögi motor kettõssége-bár a külsõ is ördögi