YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 20:22 Piros olaj lámpa!!

hil írta:
czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta: Sziasztok. A problémám a következő: Egy E36 316i-ről van lenne szó. Mai nap mentem vele pár kilómétert megálltam, kb 15 perc múlva indulnék tovább vele de nem indul. A fék felkeményedett és világít az olajnyomás visszajelző. Az olajszintek jók, de a motorolaj elég fekete pedig kb fél éve lett cserélve és max 1000 km-t mentem vele azóta. Okozhatja a rossz olaj ezt a jelenséget? Valakinek volt már hasonló? Köszi a segítséget.


- a fék felkeményedése jó, ha nem jár a motor.
- ha nem jár a motor, jó hogy világít az olajnyomás lámpa
nincs köze ahhoz, hogy nem indul.
egyéb jelenség? vízhőfok nem ugrik ki pirosba és marad ott? esetleg valami főtenegly, vagy vez.tenegly jeladó is lehet. vagy az üzemanyag ellátás.
a nem indul mit jelent? önindító teker?


Igen teker az önindító de nem indul be. A vízhőfok nem ugrik ki.
Problémám volt a légtömegmérővel, most megjött egy másik hozzá kicseréltem hátha az miatt nem indul de ugyanazt produkálja.


biztos nem légtömegmérő, az tutti.
üzemanyag pumpának van hangja? lehet a reléje ment tönkre, vagy maga a pumpa.


Nem hallok hangot az üzemanyag pumpától. Most lett kicserélve pár hónapja újra.


Szia,
én is cseréltem a tüzelőanyag szivattyút, mert 2 éve megállt az autóm a Hegyalja úton ez miatt. (hibakód nem volt, de trélerezés igen), sem a régivel, sem az újjal nem hallok semmiféle szivattyú hangot bárhogy fülelek is. Viszont lehet mérni nyomást a befecskendező soron. Van ott egy olyan szelep, mint a gumikon, ahol sima keréknyomás mérővel lehet mérni.
Lehetséges, hogy vez. tengely jeladó, azt hiszem a diag azt nem mutatja, bár lehet, hogy a főtengely jeladó hibát nem mutatja, ezt nem tudom biztosan, csak az a tuti, hogy valamelyiket nem mutatja.


mindkettőt mutatja, de a főtengelyt nem mindig. nem tudom mi miatt, vagy mitől.
ha már meg van a nyomás a rendszerben, akkor valóban nincs hangja, amúgy van.

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 19:12 Hûtõvíz

Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.


Én úgy hallottam hogy a légtelenítőcsavart nem szabad többször kitekerni mert megszűnik a vákum.
Illetve amit írtam az normális hogy fűtés mellett hideg az alsó cső?
Ha ki kell még tekernem a csavart akkor hogyan csináljam? Járjon a motor vagy hidegen? Kupak legyen rajta?


nem szoktam tapogatni, de azt tudom elég lassan légtelenedett le nekem is. szelepet lehet nyitni, betöltő sapkát már nem kell, de a motor járjon és legyen üzem meleg.

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 18:43 Hûtõvíz

Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 16:04 Hibakód

adi84 írta: Hali.
Kérdésem az lenne, h a 4B11-es kód az az injektorok hibájára utalhat kizárólag, vagy lehet valami más is mögötte?
(320d 150Hp)

Köszi előre is


mi ez valami Mitsubitshi motorkód?
ki vágja ezeket fejből?
ennyit írt ki a diag? mert ha igen, akkor javaslom mással olvastasd ki. BMW spec. fiag kiírja szövegesen is, meg kell nézni van.e mellé másik hibakód, mit mutat élőadatokban a porlasztók.

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 13:59 Piros olaj lámpa!!

czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta: Sziasztok. A problémám a következő: Egy E36 316i-ről van lenne szó. Mai nap mentem vele pár kilómétert megálltam, kb 15 perc múlva indulnék tovább vele de nem indul. A fék felkeményedett és világít az olajnyomás visszajelző. Az olajszintek jók, de a motorolaj elég fekete pedig kb fél éve lett cserélve és max 1000 km-t mentem vele azóta. Okozhatja a rossz olaj ezt a jelenséget? Valakinek volt már hasonló? Köszi a segítséget.


- a fék felkeményedése jó, ha nem jár a motor.
- ha nem jár a motor, jó hogy világít az olajnyomás lámpa
nincs köze ahhoz, hogy nem indul.
egyéb jelenség? vízhőfok nem ugrik ki pirosba és marad ott? esetleg valami főtenegly, vagy vez.tenegly jeladó is lehet. vagy az üzemanyag ellátás.
a nem indul mit jelent? önindító teker?


Igen teker az önindító de nem indul be. A vízhőfok nem ugrik ki.
Problémám volt a légtömegmérővel, most megjött egy másik hozzá kicseréltem hátha az miatt nem indul de ugyanazt produkálja.


biztos nem légtömegmérő, az tutti.
üzemanyag pumpának van hangja? lehet a reléje ment tönkre, vagy maga a pumpa.


Nem hallok hangot az üzemanyag pumpától. Most lett kicserélve pár hónapja újra.



az egy dolog. ha gagyi lett belerakva, simán tönkre megy. illetve sokszor cserélnek feleslegesen pumpát is, mert csak a reléje szar.
de ha a pumpa kezd rossz lenni, akkor a relé is egyre rosszabb lesz.
általában célszerű együtt cserélni, pumpa+relé.
de próba képpen talán a dudának vagy ködlámpának pont olyan reléje van, mint a pumpának, szóval meg lehet cserélni.

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 13:34 Piros olaj lámpa!!

czuthy írta:
YELLOW írta:
czuthy írta: Sziasztok. A problémám a következő: Egy E36 316i-ről van lenne szó. Mai nap mentem vele pár kilómétert megálltam, kb 15 perc múlva indulnék tovább vele de nem indul. A fék felkeményedett és világít az olajnyomás visszajelző. Az olajszintek jók, de a motorolaj elég fekete pedig kb fél éve lett cserélve és max 1000 km-t mentem vele azóta. Okozhatja a rossz olaj ezt a jelenséget? Valakinek volt már hasonló? Köszi a segítséget.


- a fék felkeményedése jó, ha nem jár a motor.
- ha nem jár a motor, jó hogy világít az olajnyomás lámpa
nincs köze ahhoz, hogy nem indul.
egyéb jelenség? vízhőfok nem ugrik ki pirosba és marad ott? esetleg valami főtenegly, vagy vez.tenegly jeladó is lehet. vagy az üzemanyag ellátás.
a nem indul mit jelent? önindító teker?


Igen teker az önindító de nem indul be. A vízhőfok nem ugrik ki.
Problémám volt a légtömegmérővel, most megjött egy másik hozzá kicseréltem hátha az miatt nem indul de ugyanazt produkálja.


biztos nem légtömegmérő, az tutti.
üzemanyag pumpának van hangja? lehet a reléje ment tönkre, vagy maga a pumpa.

YELLOW Elküldve: 2017-12-16 11:34 Piros olaj lámpa!!

czuthy írta: Sziasztok. A problémám a következő: Egy E36 316i-ről van lenne szó. Mai nap mentem vele pár kilómétert megálltam, kb 15 perc múlva indulnék tovább vele de nem indul. A fék felkeményedett és világít az olajnyomás visszajelző. Az olajszintek jók, de a motorolaj elég fekete pedig kb fél éve lett cserélve és max 1000 km-t mentem vele azóta. Okozhatja a rossz olaj ezt a jelenséget? Valakinek volt már hasonló? Köszi a segítséget.


- a fék felkeményedése jó, ha nem jár a motor.
- ha nem jár a motor, jó hogy világít az olajnyomás lámpa
nincs köze ahhoz, hogy nem indul.
egyéb jelenség? vízhőfok nem ugrik ki pirosba és marad ott? esetleg valami főtenegly, vagy vez.tenegly jeladó is lehet. vagy az üzemanyag ellátás.
a nem indul mit jelent? önindító teker?

YELLOW Elküldve: 2017-12-15 08:00 Hibakód

Bayerische46 írta: Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
p0170,p0173 hibakódom van illetve p1250 pending fault.
Találtam 2db kiszakadt gumicsőt ,ezeket lecseréltem de a hibakódot újra dobta.
Üzemanyag nyomás stabil 3bar,szerintem ez rendben van.
Hidegen könnyen lefullad alapjáraton,illetve erőtlen és dadog gázadásra és kissé sokallom a 12-13literes fogyasztást is.
Próbáltam a reggeli indításnál lehúzni a map szenzort de semmi se változott.
Valakinek valami ötlet hogy mi lehet a probléma,vagy hogy hol kutakodjak?
Nincs kedvem vaktába alkatrészeket cserélgetni....


de miért hibakódokat írsz? úgy láttam van Scanner olvasód. az szövegesen is kiírja.
INPA-val lehetne élőadatokat nézni.
https://www.obd-codes.com/p0170
fater OFF autójánál, amúgy ezeket a hibákat dobja, de nem ilyen a tünet, csak egy fordulaton rángat egy picit, és olyan 1-1,5 liter az üzemanyag többlet. sehol nem jöttek még rá a hibára, és az autó alig futott km-t.

szerk.: érdemes még EGR szelep környékén és a kartergázszellőztető szelep, csövek környékén szétnézni. + DISA szelep.

YELLOW Elküldve: 2017-12-15 07:42 világításmodul programozása

Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következőben szeretnék segítséget kérni!
Ncs expert vagy bmw scanner alatt szeretném beprogramozni,hogy a központi nyitásakor világítson a helyzetjelzőm(jelen esetben angles karikák)illetve záráskor ez a fény aludjon el.
Egyik programnál sem sikerült megtalálnom ilyen beállítást.
Valaki esetleg tudja hol keressem?


mert ilyet nem lehet, ahhoz az EA-t kell úgy bekötni, hogy a belső tér világításra is. már ha van direkt külön szála az AE-nak.

YELLOW Elküldve: 2017-12-12 13:38 Hűtővíz..:S

konkolyd írta:
YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...


általában azért tudják milyen méret kell, ha szakember dolgozik az üzletben. ha mondod mire kell, annak a méretét, és az ellendarabnak a belső méretét amivel össze kell pászítani, abból tudják milyen való oda. arra fel mondom, ha nem tudja az ember konkrétan az O-gyűrű méretét. na meg persze milyen anyag fog átfutni a rendszeren, kell-e, hogy valaminek ellen álljon az a gyűrű.

YELLOW Elküldve: 2017-12-11 11:04 Hűtővíz..:S

drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.

YELLOW Elküldve: 2017-12-09 17:27 Műszaki vizsga

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Ültetéssel kapcsolatban műszakin mik a tapasztalatok. Tudom, hogy hivatalosan nem mehet át, de egyébként...?


előny, ha nem színes a rugó. ezek alapján nekik jobb, ha vágva, vagy zsugorítva van a rugó.
ha a padra rá tudsz állni, hogy nem ér le, akkor ok.
ha állítható a futómű, az necces nagyon. attól függ ki kockáztat be bármit is. és a vizsgát bármikor megállíthatják távolról, és ha az illetékes megy ki, akkor bukó van.


A rugóm nem színes. A gázteló elől kék meyle hátul sárga bilstein. A padra szerintem felmegy mert kisebb padkákon is átszoktam tolni. De ma megnérem hány centi az orra. Szóvalvakkor van esélyem így is sikeres vizagára?


az a helyzet, hogy vizsgáztató állomástól függ. ezt senki nem tudja megmondani.
nálam 10 éve ilyen az autó, nem volt gond, pedig az első vizsgán 2007-ben behívták, mert jött az ellenőr és pont az enyém tetszett meg neki.
ha az autó nem feltűnő és egyébként jó állapotú, akkor nem nagyon genóznak vele, max lehúznak egy kis pénzzel. én sosem fizettem sehol sem többet, mint a hivatalos árak voltak, és nem is fizetnék. mert ha az ellenőr nem szívózott vele, és amúgy minden érték jó, akkor elmehetnek a pucsiba.
én vitáztam is a vizsgáztatóval idén, minden két évben más van, ennek a piros rugó szín nem tetszett. mondom 10 éve ilyen. a gyári rugók törnek. most azért festessem le, hogy ne piros legyen? vagy a sárga az jobb lenne?
padra be tudok állni, értékek jók, innentől kezdve... pedig a peres kemény oldalfalú gumi sokat levesz. most télen az új téligumival megpróbálok egyet méretni. mert kíváncsi vagyok megint.
te meg csináld azt, hogy elviszed, megmutatod mi a helyzet, átmegy-e, vagy problémáznak-e valamin. ha igen, akkor mész tovább. ezt tudom javasolni.

szerk.: nekem a vizsgáztató is mondta, hogy ő sem érti ezt. hisz az autó futása jobb lesz. a probléma abból van, hogy sok lett a gagyi, és a csórók 2010 környékén azokat vették, illegál szereltették be. meg át ment az egész giccsbe. biztos ezen húzták fel magukat. viszont aki minőségi terméket vásárol, sokkal drágábban, legalább azoknak ne kellene papírozással sz.rakodni.


Hát ezaz, hogy én többet fizettem azért, hogy jobb, biztonságosabb futóművem legen, DE nem vizsgáztathatom le. Mint hogy nagyobb féket sem szerelhetek fel....wat.
Ehhez képest az utakon járó gépkocsik 30%-a helyből baleset és életveszélyes. És nem az ültetés miatt...Írtam egy privátot neked.


hát igen, szaros rugó színeken baxakodnak, miközben autók fékei olyan állapotban vannak... volt bent, amikor vizsgáztam egy kisbusz szerűség, a fékek éppen határon voltak. és azt mondták nem lesz gond. a két oldalon a fékek, majdnem 20% eltérést mutattak. míg az enyém 1%. de a rugó színe nem tetszett. miközben úgyis hozta a szintet a lengéscsillapító. azt a szintet, amit gyári ballonos gumival kellene, nem peres, vastag oldalfalúval.
azért mindig megdicsérik.

YELLOW Elküldve: 2017-12-09 08:18 Műszaki vizsga

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Ültetéssel kapcsolatban műszakin mik a tapasztalatok. Tudom, hogy hivatalosan nem mehet át, de egyébként...?


előny, ha nem színes a rugó. ezek alapján nekik jobb, ha vágva, vagy zsugorítva van a rugó.
ha a padra rá tudsz állni, hogy nem ér le, akkor ok.
ha állítható a futómű, az necces nagyon. attól függ ki kockáztat be bármit is. és a vizsgát bármikor megállíthatják távolról, és ha az illetékes megy ki, akkor bukó van.


A rugóm nem színes. A gázteló elől kék meyle hátul sárga bilstein. A padra szerintem felmegy mert kisebb padkákon is átszoktam tolni. De ma megnérem hány centi az orra. Szóvalvakkor van esélyem így is sikeres vizagára?


az a helyzet, hogy vizsgáztató állomástól függ. ezt senki nem tudja megmondani.
nálam 10 éve ilyen az autó, nem volt gond, pedig az első vizsgán 2007-ben behívták, mert jött az ellenőr és pont az enyém tetszett meg neki.
ha az autó nem feltűnő és egyébként jó állapotú, akkor nem nagyon genóznak vele, max lehúznak egy kis pénzzel. én sosem fizettem sehol sem többet, mint a hivatalos árak voltak, és nem is fizetnék. mert ha az ellenőr nem szívózott vele, és amúgy minden érték jó, akkor elmehetnek a pucsiba.
én vitáztam is a vizsgáztatóval idén, minden két évben más van, ennek a piros rugó szín nem tetszett. mondom 10 éve ilyen. a gyári rugók törnek. most azért festessem le, hogy ne piros legyen? vagy a sárga az jobb lenne?
padra be tudok állni, értékek jók, innentől kezdve... pedig a peres kemény oldalfalú gumi sokat levesz. most télen az új téligumival megpróbálok egyet méretni. mert kíváncsi vagyok megint.
te meg csináld azt, hogy elviszed, megmutatod mi a helyzet, átmegy-e, vagy problémáznak-e valamin. ha igen, akkor mész tovább. ezt tudom javasolni.

szerk.: nekem a vizsgáztató is mondta, hogy ő sem érti ezt. hisz az autó futása jobb lesz. a probléma abból van, hogy sok lett a gagyi, és a csórók 2010 környékén azokat vették, illegál szereltették be. meg át ment az egész giccsbe. biztos ezen húzták fel magukat. viszont aki minőségi terméket vásárol, sokkal drágábban, legalább azoknak ne kellene papírozással sz.rakodni.

YELLOW Elküldve: 2017-12-08 22:02 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


Már majdnem 1000 ember olvasta ezt, mégis sorra rosszul töltitek fel a képeket.
Figyeljetek már egy picit!!!

YELLOW Elküldve: 2017-12-08 12:43 Társalgó

mstr7 írta: Tisztelt Hölgyek,urak!
Aki teheti kérem szervízértékelést írjon mert ez igazán közérdekű mindenki számára.
Nagyon sok időt, pénzt, és idegeskedést spórolhatunk így meg egymásnak.
Sajnos úgy tapasztalom hogy sok a kókler, és még több olyannal találkoztam aki nem vallja be, hogy csak a motorhoz vagy csak az elektronikához ért igazán de mindent elvállal aztán vagy sikerül vagy nem, vagy továbbküldi ami még több idő, még több pénz. köszi előre is mindenkinek.
!


ha neked friss tagként ilyen tapasztalataid vannak, akkor tessék kezdheted is őket megosztani.
mutass példát! ne csak elvárásaid legyenek.