YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-06-13 13:53 elektromos ablakemelõ_

Tano írta:
YELLOW írta:
scenic írta:

Nem, csak a vezetőoldalit mivel akkor még a másik nem csinálta! Fura nekem ez a megcserélődés, a légzsák is akkor világít amikor ülnek az anyósülésen vagy ráteszek valamit. Lehet ehhez köze???
Hogy lehet a GM-et újraprogramozni? Gyanítom házilag nem!


én voltam fax, nem írtam le, hogy mindkét oldalon végig kell játszani. házilag nem megoldható a felprogramozás.

szerk.: keresd fel hil kollégát, hátha tud segíteni ebben.


De megoldható házilag, a megfelelő diag eszközökkel.


YELLOW Elküldve: 2012-06-13 10:56 elektromos ablakemelõ_

scenic írta:

Nem, csak a vezetőoldalit mivel akkor még a másik nem csinálta! Fura nekem ez a megcserélődés, a légzsák is akkor világít amikor ülnek az anyósülésen vagy ráteszek valamit. Lehet ehhez köze???
Hogy lehet a GM-et újraprogramozni? Gyanítom házilag nem!


én voltam fax, nem írtam le, hogy mindkét oldalon végig kell játszani. házilag nem megoldható a felprogramozás.

szerk.: keresd fel hil kollégát, hátha tud segíteni ebben.

YELLOW Elküldve: 2012-06-13 10:04 elektromos ablakemelõ_

scenic írta:
hil írta:
scenic írta:
YELLOW írta:
scenic írta: Sziasztok! Új témát akartam nyitni, de itt még zöldfülű vagyok!

E46-osom van és nem tudom, hogy csináltam (talán az akksi leszedése óta) de a vezetőoldali elektromos ablak túlkattintásra nem jön fel automatikusan vagyis tartani kell folyamatosan. Lefelé működik rendesen, az utasoldali pedig felfelé és lefelé is megy automatikusan egyaránt.

Az előző Audimban felhúzott ablak mellett kellett 2-3-szor pár másodpercre felfelé húzva tartani a gombot, de a Böminél ez nem vált be sajnos! Hogy kell beprogramozni? Tudja valaki?


először is még szerencse, hogy nem tudtál új topic-ot nyitni emiatt.
elvileg nem szabadna elfelejtenie ezt a funkciót akksi levétel miatt.
amúgy a betanítás új zajlik, hogy gyújtás, és folyamatosan nyomva tartva, le végső állás, és felhúzni végső állás. lehet többször meg kell ismételni.
mivel az összes többi jól megy, nekem gyanús, hogy a becsípődésgátlóval nem jó valami. pl folyamatosan azt érzékeli valami be van "szorulva" az üveg és a keret közé, emiatt nem akarja automatában csinálni. ha tudsz olvastass egy hibakódot.


Köszönöm! Szétolvastam már magam, de erről itt semmit nem találtam, ezért gondoltam az új témát....
Ennyi lenne az egész? Túlkattintva folyamatosan nyomva lefelé majd folyamatosan felfelé? Megnézem otthon, meg azt is nincs-e beszorulva valami az üveg és a keret közé, egyébként pont ma fújtam bele egy kis gumiápolót, mert most a melegben elkezdett nyöszörögni valami az ajtók felől!


Szia! Ha a Yellow által javasolt aktus nem vezet eredményre, akkor lehet, hogy a GM-et kéne újra programozni. Nekem volt hasonló két éve és az ablak sedán létére úgy csinált mint a coupe ablaka ajtónyitáskor, csukáskor. Újra programoztam és azóta nem is tudok a dologról, rendben teszi a dolgát.



Sajnos nem vezetett eredményre, ugyanúgy nem működik, viszont azt vettem észre - és ettől már kezdek kissé begolyózni - hogy ha az anyósülésen ülök akkor meg az az oldal nem működik helyesen a másik viszont igen! Vagy én vagyok kattant vagy a kocsim!
Biztos láma kérdés, de mi az a GM?


GrundModul = GM (semmi köze az opelhe) ez egy fehér doboz, benne elektronika a kesztyűtartó mögött. ez vezérli az ablakot, központi zárat, esőérzékelőt is ha minden igaz, meg isten tudja mi mindent. lehet nem ártana újra fel szoftverelni a GM-et, ahogy hil is írta.
de amúgy a betanításnál megcsináltad mind a kettő oldalt? gyújtás rá, bal oldal, aztán jobb oldal , gyújtás marad.

YELLOW Elküldve: 2012-06-13 09:18 Társalgó

Bero írta: Csak érdeklődés szintjén: Pl soltvadkerti bmw szépségversenyhez mi kell a nevezéshez/esélyhez? Mit néznek leginkább a zsűrik? Köszi


a legtöbbet alakított kategóriában nevezz! (bocsi, nem hagyhattam ki)

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 21:51 Tetöcsomagtartó_

jabo írta: Sziasztok!

Kiköltöztetem a hugom külföldre és szükségem lenne a tetőkorlátot összekötő "rudakra (talán tetőcsomagtartó)" amire a boxot fel tudom rögzíteni.
Kérdésem van-e valakinek tapasztalata hol lehetne ilyet venni, melyik az ár-érték arányban a legjobb választás és milyen áron mennek ezek a cuccok.
Vagy van valakinek elfekvőben és megszabadulna tőle kérem írjon.
Illetve ha valaki ~1 hétre megszánna egy ilyen szerkezettel az meg egyenesen 'pazar' lenne.

Előre is köszönöm a válaszokat:
Tamás



YELLOW Elküldve: 2012-06-12 18:13 Heeelp...!

vivaladiesel írta:
lorand007 írta:
Bero írta: Hali! Egy idegesítő probléma állt fenn! Ha jobb oldalra indexelek akkor nincs semmi baj,de ha balra akkor a megszokott ütem helyett dupla olyan gyorsan villog a műszerfalon és a lámpa is! Mitől lehet ez? Ilyen problémát nem is hallottam még Segítsetek légszi,mert nagyon idegesít Köszi!


Tiszteletem, ki ment az izzó az adott oldalon vagy, v.mi kontakt hiba, vagy esetleg zárlat, akkor változik a vilogás üteme


Ha azonos ütemben de nagyon nagyon gyorsan villog akkor kiment a bal oldalon valamelyik "index izzó". Tedd ki balra az indexet és kívülről nézd végig őket. Az egyik tuti ki van égve.


ha bármelyik izzó kiégett, akkor is gyorsan villog/kattog az index. plusz jeleznie is kéne.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 18:12 320d Motor

hancurozo írta:
YELLOW írta: csak példának, hogy a kormányszervóba is ATF olaj megy, pedig nem váltó


Mik vannak? Hidraulikus rendszerekben (szervó, automata váltó) az kell. De ne keverd össze a szóróolajzással.
Azonkívül biztos vagy benne, hogy a te és a diesel váltójában egyforma a szinkrongyűrű anyaga?
Szerintem gyári minősítésű olaj kell bele, és nem kisérletezni.


hát szerintem ugyanaz az olaj kell bele egy dízelbe és egy benzinesbe. ugyanúgy MTF-LT van benne, ha minden igaz. ha ugyanúgy az SMX-S-t hozza, akkor...
én írtam gyárit vegyen bele, de most ha elviszi szervízbe, mi a garancia, hogy azt is raknak bele? valszeg hozzá sem fognak nyúlni.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 15:34 320d Motor

lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


szerintem az SMX-S-t felejtse el. saját tapasztalat. sima ATF olaj kell bele, külföldi oldalakon is azt ajánlják, és az SMX-S-el is ugyanazok a tapasztalatok, mint nekem. vagy ugye a gyári MTF-LT a váltóba.

Az ATF nem az Automatic transmission fluid roviditese, nekem manualis a valto


így van. és tudom milyen váltód van. egy másik BMW-s fórumon beszélték, meg itt is, hogy a gyári olajnak is ATF szerű állaga van. sokan SMX-S-re cserélik, mint én is, és mindnekinek akad a váltó 1-es 2-es fokozatban, főleg hűvösebb időben. Aztán raktak bele ATF olajat és voálá jó lett. ha biztosat akarsz, akkor mint írtam MTF-LT II/III való bele.


Megértettem, köszönöm a türelmed


csak példának, hogy a kormányszervóba is ATF olaj megy, pedig nem váltó

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 15:30 320d Motor

lorand007 írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


szerintem az SMX-S-t felejtse el. saját tapasztalat. sima ATF olaj kell bele, külföldi oldalakon is azt ajánlják, és az SMX-S-el is ugyanazok a tapasztalatok, mint nekem. vagy ugye a gyári MTF-LT a váltóba.

Az ATF nem az Automatic transmission fluid roviditese, nekem manualis a valto


így van. és tudom milyen váltód van. egy másik BMW-s fórumon beszélték, meg itt is, hogy a gyári olajnak is ATF szerű állaga van. sokan SMX-S-re cserélik, mint én is, és mindnekinek akad a váltó 1-es 2-es fokozatban, főleg hűvösebb időben. Aztán raktak bele ATF olajat és voálá jó lett. ha biztosat akarsz, akkor mint írtam MTF-LT II/III való bele.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 15:09 Társalgó

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:

hitel! igen ezt így fogja fel egy olyan ember, aki nem lát mögé dolgoknak. javaslom keress rá youtub-on Dr. Drábik János néhány videójára, és világos lesz minden.
a bank semmit nem fektet be. ugyanis virtuális pénzt ad neked. csak utálosk formályában látszik. a valós pénz az amit Te visszafizetsz. ha az összes ember, akinek magyarországon lekötött pénze van, kivenné az összeset, mindneki, akkor a 60%-ának nem volna semmi, vagyis nem jutna. mert nincs több készpénz! a pénzek csak számok formályában léteznek. a bankok sokkal több pénzt "adtak" ki hitelbe, mint ami a tulajdunukban volt. ott a banktörvény ha jól emlékszek, hogy mennyi % kell csak, hogy indulhasson. először csak kis hiteleket ad. ugye a folyamatosan visszatörlesztett pénzekből, meg adja ki újra az újabb hiteleket.


Értem amit mondasz és mögé látok a dolgoknak de ahogy leírtam, úgy közérthetőbb és emészthetőbb mindenkinek.


ez a baj, hogy így "közérthetőbb". így vezetik félre az embert, mert mindent így adnak elő. ha teheti az ember inkább nyissa fel a másik szemét, ne emészhetően magyarázza el, mert nem emészthető, ami itt folyik.
van az igazság és van a közérthetőbb mese.





YELLOW Elküldve: 2012-06-12 15:06 320d Motor

vivaladiesel írta:
lorand007 írta:

Tiszteletem, ha manualis az autot a valto olajat hol szerezted be es milyet? koszonom


Szia! Szinte bármilyen autósboltban be lehet szerezni. De Unixauto például Szatmárnémetiben is van (Satu Mare, Str. Botizului Nr. 24)
Például a 'Castrol SMX-S' vagy a 'Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90' típusú olajok valamelyike megfelelő lenne neked.
1 literre lesz szükség. (1 flakon)


szerintem az SMX-S-t felejtse el. saját tapasztalat. sima ATF olaj kell bele, külföldi oldalakon is azt ajánlják, és az SMX-S-el is ugyanazok a tapasztalatok, mint nekem. vagy ugye a gyári MTF-LT a váltóba.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 14:36 Társalgó

ute107 írta:
Így van! Lásd az esetem, kátyú...minden cserélek elöl a kocsin, lehelyszínelnek a 17 cm mély kátyút fényképezik... és a biztosító szerint gyorsan hajtottam... Azért vicc... nesze neked 100e HUF.

Na mindegy.

Itt a Dávid esete. Azt mondta az ismerősöm, hogy el kellene menned, vagy írni kellene a MABISZ-nak az egész esetről és leírni, hogy önhibádon kívül volt a gépkocsi kigyulladása és hogy az út megrongálódott ... vagyis nem rongálódott meg. Az hogy megégett és más lett a színe az nem jelent véleményem szerint rongálást.

A Közutasoknak meg ne írj alá semmit.
Pofátlannak és rámenősnek kell lenni.


nálunk most vannak útfelújítások, ilyen 5-10 centi darabokat (mély) vágnak ki. sikerült is áthajtanom egyen-kettőn, ki sem volt táblázva. szerencsére nem lett baj. de pl minap ismerős kűtyuba ment és defektet kapott. így aki a kezelője az útnak (önkormányzat, vagy valamilyen városfejlesztési cég, vagy hasonló) annak van ilyen jellegű biztosítása, ami ilyen esetben fizet. és kell is neki fizetni, főleg ha mulasztás van. persze ezt is próbálják hárítani.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 14:33 Társalgó

vivaladiesel írta:
Coyote írta:

Ha nem jöttek volna a mindent "okosba megoldó emberek" akik milliókat kaszáltak a biztosítási csalásokon, akkor nem lenne szükség biztosítós szakemberekre, akiknek az a dolga, hogy a biztosított állítását megkérdőjelezze, az esetet auditálja, és a fizetés jogosságát vizsgálja.


Biztosítósként ezt én is így gondolom és valamennyire szeretném megvédeni a mundér becsületét. Ha tudnák az emberek, hogy mennyien és hogyan próbálnak sokan pénzt kicsalni a biztosítótól akkor nem lenne ilyen a "közhangulat". Baleset biztosításnál az ál-sérülések, okosan "leCascozott" autók, haver fényezővel íratott kamu számlák és sorolhatnám... A biztosítók emiatt kénytelenek sok kifizetést 2x is "átgondolni".
Alapvetően maga a biztosítás és azon belül is a casco "intézménye" egy nagyon hasznos és okos dolog. Ha mindez egy megfelelő gondolkodásmódú emberekkel találkozik akkor tökéletesen tud működni. Vice versa...
Természetesen ebben a szakmában is léteznek szemétládák akik a kákán is csomót keresik ahogy máshol is.

Pár gondolat a bankokkal kapcsolatban. Nekem már szerencsére nincs hitelem de anno nekem ugyanúgy "elszállt" a törlesztőm ahogy másnak is. Ezért chf/huf felborult aránya volt felelős. A magyar kormány dilettáns gazdaságpolitikája pedig csak rontott a helyzeten. Viszont amikor behiteleztem az autót akkor senki nem tartott a pisztolyt a fejemhez...

Amikor hitelt helyez ki a bank akkor tulajdonképpen pénzt fektet be. 1 000 000ft-ot ad chf alapon, hogy autót vegyél de 1,35-öt fog visszakérni. Ha közben elszáll a chf/ft arány a bank pont lesz@rja, neki kell a 1,35M ft-nak megfelelő chf ha ez éppen 1,7mFt akkor 1,7M ft-ot kér vissza! Sajnos emiatt családok kerültek a szakadék szélére!

Volt olyan arra is példa amikor a tulajdonos megkérte a trélerrel érkező banki megbízott "autó lefoglalót" , hogy guruljanak már el benzinkútig és ott húzza fel az autót. Gondolom amikor erőn felül behitelezte akkor az volt a lényeg, hogy lássák a szomszédok amikor meg elvitték akkor meg, hogy ne lássák... Azt hiszem ez jó társadalomkritika.




én értelek sok a biztosítási csaló. csak amikor tudom, hogy aki csal anank kifizetik, akinek meg valóban kára származott, vagy avlóban jogos lett volna, azzal meg germóztak, meg nem fizettek iylen-olyan indokkal. sajnos eddig csak ezt láttam.

hitel! igen ezt így fogja fel egy olyan ember, aki nem lát mögé dolgoknak. javaslom keress rá youtub-on Dr. Drábik János néhány videójára, és világos lesz minden.
a bank semmit nem fektet be. ugyanis virtuális pénzt ad neked. csak utálosk formályában látszik. a valós pénz az amit Te visszafizetsz. ha az összes ember, akinek magyarországon lekötött pénze van, kivenné az összeset, mindneki, akkor a 60%-ának nem volna semmi, vagyis nem jutna. mert nincs több készpénz! a pénzek csak számok formályában léteznek. a bankok sokkal több pénzt "adtak" ki hitelbe, mint ami a tulajdunukban volt. ott a banktörvény ha jól emlékszek, hogy mennyi % kell csak, hogy indulhasson. először csak kis hiteleket ad. ugye a folyamatosan visszatörlesztett pénzekből, meg adja ki újra az újabb hiteleket.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 13:11 Társalgó

Coyote írta:
YELLOW írta:

A BIZTOSÍTÓ EGY SARC BESZEDŐ CÉG, AKINEK NEM AZ A FELADATA, HOGY GOND ESETÉN TÁMOGASSON, HANEM, HOGY TE TOKOLJ NEKI, DE HA BAJBA KERÜLSZ, AKKOR BASZIK FIZETNI, MERT ILYEN-OLYAN INDOKKAL (KÖSZÖNHETŐ DRÁGA KORMÁNYUNKNAK A SOK MÓDOSÍTÁS MIATT) KIHÁTRÁL A FIZETÉS ALÓL. MEGETSZ TE A SÓHIVATALBA IS, ÚGYIS A CÉGNEK ADNAK IGAZAT, NEM EGY KIS EMBERNEK. EZ MINDEN BIZTOSÍTÁSRA IGAZ.

egy biztos én feleslegesen nem fogok fizetni semmit, belőlem ne menjenek nyaralni mauríciuszra a biztosítósok.



Azért ez egy csöppet demagóg szöveg. Ugyanaz a kategória, mint a "szemét, mocskos bankok, akik hitelt adnak (hogy meg tudd venni a szarodat, amire nincs pénzed)" meg a "szemét mocskos kormány, aki mindenkit lehúz (de mégis a többség megszavazta)". Aztán van még a "szemét mocskos jegyszedő, aki megbüntet (pedig te nem vettél jegyet, a busz meg nem finggal megy)".
Nincs se családtagom, se semmilyen kötődésem hozzájuk, de fel tudom fogni, hogy a biztosítók abszolút jóhiszemű szándékkal, az autós társadalom kérésére jöttek létre, ahogy a KFGB rendszere is: hogy amikor neked jön egy csóró trabantos, akkor ne maradj szarban, mert ő még egy szelepsapkát sem tudna megfizetni, nem hogy egy BMW lökhárítóját. Ha nem jöttek volna a mindent "okosba megoldó emberek" akik milliókat kaszáltak a biztosítási csalásokon, akkor nem lenne szükség biztosítós szakemberekre, akiknek az a dolga, hogy a biztosított állítását megkérdőjelezze, az esetet auditálja, és a fizetés jogosságát vizsgálja.
Ahogyan a le-nem-zuhanó repülőkből sem lesz újsághír, ugyanúgy nem beszél senki arról, amikor 100-ból 99 esetben csont nélkül fizet a biztosító (utóbbi két évben sok ismerősöm járt pórul, de a biztosító pikkpakk fizetett), csak az az egy eset kavar port, amikor elakadás van.


én örülök neki, hogy pozitív tapasztalataid vanank. sajnos nekem nincsennek, se családon belül, se az ismerőseim körében. nekem bőben elég, hogy látom az itteni biztosító irodák tulajait, vagy igazgatóit.
a kormány előbb lett megszavazva, mint hogy negatívan cselekedett. sajnos visszapörgetni az időt még nem tudjuk, legalábbis még nem hozták nyilvánosságra számunkra.

YELLOW Elküldve: 2012-06-12 12:54 elektromos ablakemelõ_

scenic írta: Sziasztok! Új témát akartam nyitni, de itt még zöldfülű vagyok!

E46-osom van és nem tudom, hogy csináltam (talán az akksi leszedése óta) de a vezetőoldali elektromos ablak túlkattintásra nem jön fel automatikusan vagyis tartani kell folyamatosan. Lefelé működik rendesen, az utasoldali pedig felfelé és lefelé is megy automatikusan egyaránt.

Az előző Audimban felhúzott ablak mellett kellett 2-3-szor pár másodpercre felfelé húzva tartani a gombot, de a Böminél ez nem vált be sajnos! Hogy kell beprogramozni? Tudja valaki?


először is még szerencse, hogy nem tudtál új topic-ot nyitni emiatt.
elvileg nem szabadna elfelejtenie ezt a funkciót akksi levétel miatt.
amúgy a betanítás új zajlik, hogy gyújtás, és folyamatosan nyomva tartva, le végső állás, és felhúzni végső állás. lehet többször meg kell ismételni.
mivel az összes többi jól megy, nekem gyanús, hogy a becsípődésgátlóval nem jó valami. pl folyamatosan azt érzékeli valami be van "szorulva" az üveg és a keret közé, emiatt nem akarja automatában csinálni. ha tudsz olvastass egy hibakódot.