emku fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 11:01 légzsak_

Rob521 írta: Sziasztok! Még új vagyok itt, és az alábbi problémám van a légzsákkal, remélem valaki tud segíteni. Ég a visszajelző lámpám, az utasülésben a súly érzékelőt kiiktattam a diódás megoldással, azonban a hibákat nem tudom kiolvasni INPA-val. A program motordiagnosztikai része működik, de a légzsák moduljára nem csatlakozik (IFH-0009 Not response from control unit hibát ír rá). Ha jól tudom a modul a középkonzol alatti részen van, még annyit megpróbálok, hogy a csatlakozóit megpucolom, de kifogytam az ötletekből. A műszerfalon a visszajelző gondolom csak a hibakódok törlése után fog eltünni, de amig az INPA nem csatlakozik a modulhoz, ez lehetetlen.. Valakinek van tapasztalata ebben a dologban? Köszi!


1. ha úgy kaptad vissza az autót, ahogy leírtad, akkor nem kellett volna átvenni, hisz tisztításra vitted oda nem leamortizálni. azonnal fénylépet csinálni és elkérni a vásárlók könyvét. itt hibáztál.
2. ha elviszem valahova az autót és főleg magára is kell hagynom, akkor semmi oylat nem hagyok benne.
3. ahogy elírtad, mit csináltak vele, úgy elképzelhető, hogy az ülés alatti csatot a porszívó csövével lekúrták. először mint ahogy írták is ezt nézném meg!
4. a másik variáció, hogy beletérdeltek és emiatt az ülésfoglaltsáég jelző beszart.
5. diaggal külön nem fogja kimutatni, hogy a csati a rossz, vagy maga a betét az ülésben. mint írtuk előbb a csati. húzd szét, fújasd ki, ne legyen vizes, esetleg kontakt spray. ha azután sem múlik el, akkor még lehet diaggal kiütni, bár szerintem ez magától eltünős mutatvány.
6. ha a betét a szar, szerintem xard le, kapcsoltatsd ki doaggal, oszt hagy nyíljon a légzsák ha kell hanem, ha gond lenne valamikor. én nem kínlódnék az ülés megbontásával.

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 10:53 Turbo

sumi20 írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a minap egy előzés közben hallottam egy tompa puffanást, mintha valami cső durrant volna el. Eltűnt az erő, füstöl, ha odalépek neki, és hangosabb a motor mintha lyukas lenne a kipufogó. E46 320D 1999-esről lenne szó.
Előre is köszi, ha tud valaki segíteni.


ecsém... át kell nézni akkor a kipuff rendszert, meg vákuumcsöveket elsőkörben. meg mindent ami a motorhoz megy.

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 14:59 gyári cd-és rádió

hancurozo írta:
YELLOW írta: és az én kommentem hova tünt???? :


Ne parázz. A másik topikba írtad. (én is későn vettem észre, hogy már megválaszoltad)


faxom megártott a meleg... most vettem én is észre....

na ezért nem kell 20 topicban megkérdezni ugyanazt....

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 14:57 gyári cd-és rádió

.

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 14:56 gyári cd-és rádió

.

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 14:18 Társalgó

jokerface írta: Nem semmi vagy Te YELLOW
Az a durva 90e ami most az autóban van az semmi. Pláne nálad,aki ennyire törődsz vele.
Hidd el,egy autónak nem tesz jót,ha nem használják. Nem azt mondom,hogy mindenhova azzal menni,meg nyüstölni folyamatosan. De azért ne álljon már a garázsban az a BMW.
Keretet meg úgy csinálj,hogy élvezd ki,hogy egy szép BMW-d van.
ÉLVEZD


általában csak 3 napokat szokott állni, amikor dolgozom. de mivel csak helyben használom a legtöbbet, itt nincsennek nagy távok.
egy biztos a múltkori pesti kirándulás kellett már neki. amúgy ha tehetném ki sme szállnék belőle.
élvezni meg élvezem... mondjuk autópályán elég unalmas volt. hegyekben pl a pilisben biztos faja lenne
azt bánom, hogy újonnan nem tudtam ilyet venni. úgy lenne az igazi... akkor valóban látszana mennyire törődöm vele. így 2 tulaj után nem az igazi.

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 14:09 Rádió + indítás

czviklit írta: Sziasztok!
Egyik ismerősömnek van egy 97es 525öse és az a problémája, hogy ha gyújtásnál be van kapcsolva a CDlejátszó akkor elfordítva a kulcsot el is indul az autó, de ha ki van kapcsolva akkor nem.
Ötlet?? Vki??
Előre is köszönöm


ez akár lehet egy marha jó "rejtett kapcsoló" is. ki a fene gondolna erre?
szét kellene bontani, lehet a gyújtáskacsoló egyik kávbele át van vezetve a rédió kapcsolóra is.

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 13:54 Társalgó

jokerface írta: Gratula YELLOW!
Még vagy 5év és a 100e is meglesz (viccnek szántam ám)


há ez nem vicc... mer körülbelül úgy lesz
amúgy ne tudd meg miylen szar érzés, hogy enniy van benne. de komolyan. vane gy oylan betegségem, hogy mindnet a legjobb állapotban hagyni. vagy valamilyen rekord betegségem van. ezt a gyűjtőmániának tudom be. még aza szerencse, hogy nem nagyon van keret autókázni...

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 12:43 Társalgó

na tegnap meglett a 88.888 km. éppen mielőtt rámentem az autópályára... szar lett volna úgy fotózni.

YELLOW Elküldve: 2012-04-29 10:34 Segítsetek!

bbubbuka írta: A következő idegesítő problémám van.
Két olaj tömítésem is szar volt, egy a szelepfedélnél egy meg valahol alul az egy nagy tömítés volt jó sokba is került.
Sok ideig jártam úgy, hogy itt szivárgott az olaj természetesen nem sok csak egy nagyon pici mennyiség.
Viszont amióta kivannak cserélve azóta is ugyanúgy érzek egy kis olajszagot az utastérbe..ha kellően meleg a motor.
Olyan kérdésem lenne, hogy ha a kuplungom ég azt érezhetem a motor térből? Pl. ha beszagolok a hűtőrácson elöl.. ?
Ha nagyon keményen meghajtom az autót, akkor hidegbe a lámpánál sötétbe látok egy kis füstöt..
Ez lehet attól is, hogy égetem a kuplungot vagy az az olaj ami még anno kiszivárgott az még mindig valamennyire rajt van a motoron?


a kuplungnak nem olaj szaga van... hanem ferrodol. tudom, hogy benzinesed van, de a kipuff rendszert át kellene nézni, nincs-e valahol luk rajta. lehet olaj került bele, aztán azt érezni. a lukon keresztül meg az utastérbe megy.

YELLOW Elküldve: 2012-04-28 19:44 vizpumpa

Helioport írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.


Az azért fura lenne, ha az SKF egy gyárban-, sőt hovatovább egy sorról jönne le a 2000 forintos kínaival. De az is biztos, hogy az SKF, az NSK, a Schaeffler és a Timken sem egy gyárban, némelyik nem is egy kontinensen gyárt-gyártat.


hát pedig nekem így mondták.

YELLOW Elküldve: 2012-04-28 19:31 vizpumpa

ZoliE36Compact írta:

próbáld meg az SKF gyártmányút. nekem már eddig több autómnál is jól szerepelt, és most is azt rakattam be. nem tudom h olcsóbb e mint a gyári , lehet h kicsit több, de ez legalább jó!




az SKF is ugyanolyan, mint a "gagyibb" ugyanazon a soron csinálják ugyanabból az anyagból, csak más a beütés rajta. ezt olyantól tudom, aki dolgozott csapágy gyárban. azt is mondta néha van különbség a gyári zsírmennyiségben, de az élettartamot nem igazán befolyásolja. sokszor az SKF-ben is kevés van. sokan azért vesznek nevesebb gyártótól, mert anno kivívta az elismerést, de manapság ezt kihazsnálva ugyanúgy kispórolnak abból is mindent.

YELLOW Elküldve: 2012-04-28 15:54 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: Ha van egy másik valószínüleg nem Touringhoz való GM modulom, és beteszem addig amíg a másikat meg "hackkelem", lesz valami baja a kocsinak.

Amit be szeretnék addig tenni, abban pl. csak a belső relék vannak... külső nincs. És a felszereltsége is LOW - nem mint az enyém, hogy HIGH!

2 napról lenne szó, mivel annyi az átfutási ideje a relék beszerelésének, garázsom meg nincs, és nem be szeretném zárni az ajtókat.

Vagy mit csinál a kocsi GM nélkül? ::

Tudom hogy sok a kérdés, de nagyon fontos lenne!


úgy tudom GM nélkül is működőképes. elvileg zárni fog a Low-val is, csak egyéb funkciók maradhatnak ki... pl hátsó ablak emelés, stb. ebbe nem vagyok 100%-ig biztos, anno régről ez rémlik.

YELLOW Elküldve: 2012-04-27 17:08 Klíma

carobi írta:
laleeboy írta:
carobi írta: Sziasztok

Jön a nyár a meleg a jó idő, erre mit csinál a kocsim ??? folyamatosan kinyitja a fűtést a lábamra ( Hallottatok már ilyenről,40km után már alig lehet megmaradni a kocsiban, aztán amikor leállítom a motort 10 percig lehet hallani halkan, hogy valami zümmög a műzerfalban, a cd körül,mintha egy pici villanymotor még dolgozna, néha erősebben néha gyengébb erővel. Digit klímás a kocsi, elvittem autószerelőhöz, azt mondtam vigyem autó villamossági szerelőhöz, de inkább tőletek kérdezem, ti legalább értetek a BMW-hez


Sajna ez E36 digitklíma típushiba
Nekem is ez volt
Nekem szerencsém volt és javítható , egyéb esetben csere

A zizgés az üzemszerű mert a digitklímában levő szenzorra egy mini venti szívjía az utastéről a levegőt



De ha leállítom a kocsit akkor miért nem áll le az is ? Bár most jöttem haza a szerelőtől és most pl leállt, meg a fűttés sem volt most rossz, vagyis nem fűtött, szóval hol van , hol nemvan ez a jelenség !


E46-ba is emgy majdnem 15 percet leállítás után.

YELLOW Elküldve: 2012-04-27 12:47 AUX

mazeee írta: Sziasztok!
Először is köszi Guszti az infót a Navi kiszerelésével és a rádió egység elhelyezésével kapcsolatban.

Szóval, sikerült az AUX-ot működésre bírnom. Leírom ide, hátha valakinek hasznos lesz.

Először is ellenőrizni kell, hogy a rádió egységen be vannak-e kötve a 1,2,3-as kábelek. Ha igen, akkor könnyű lesz a dolgod! Mivel a naviba csatlakoztatott kábelköteghez rögzítve, de felhasználás nélkül ott fog pihenni az AUX csatlakozó. Ha nincs bekötve vagy nem nagy navis az autód, akkor ajánlom figyelmedbe ezt a linket:
www.my330i.com/mod26.php#H
vagy ezt
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=676527

A www.bavauto.com-on meg lehet nézni, milyen a gyári csatlakozó potom $40-ért, de a 140 dolláros postaköltség miatt inkább a helyi elektrotechnikai boltba mentem és ~700 Ft-ért megvettem a szükséges elemeket.

Ezt követően nincs más dolgod, mint lebontani a műszerfalat! Laposfejű csavarhúzó + rongy, majd jöhet először a jobb oldali díszléc, majd a középső. A Navit két csavar rögzíti, meg jobb és bal oldal lent egy-egy kis pöcök/rugószerűség. Kis csavarhúzóval kell benyomni és ki fog jönni. Viszont a középső levegőztetőt is ki kell szedni, én itt úgy tapasztaltam, hogy középső állásba kellett tenni. Amint kiszedted a navit és megláttad a kábelt végezz egy gyors próbát, hogy működik-e. Majd mehet az összekötés.

Én nem fúrtam át semmilyen elemet, voltak akik az ülésfűtés/DSC panelre szerelték az AUX-ot, de én úgy döntöttem, hogy a váltó mellett a könyöklő alá vezetem ki (kb. 1,5m-es kábel kell hozzá). Utána visszapakolgattam az elemeket és a MODE gombot vadul nyomkodva tudok lépkedni a rádió, cd, kazetta és aux módok között.

Üdv,
Ákos


jó neked, hogy ilyen friss a gépsárkány, na meg a fejegység. ezért volt könnyű dolgod.