YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-02-15 09:15 Klíma

Alesi írta:
Gyozy írta: Sziasztok!

Egy olyan kis szépséghibája van a klímavezérlő panelemnek, hogy ha 17 fokra állítom, akkor nem tudom hány fok van bent, de pont kellemes, szóval olyan 21-22 lehet gondolom.
Ez miért van, hogy jóval kevesebbet ír ki, mint a tényleges?
A "hópehely" gomb nincs bekapcsolva egyébként, bár még mindig nem igazán értem, hogy az mi, mert anélkül is jön a hideg-meleg egyaránt.


A "hópehely" a klíma be-/kikapcsoló gombja. Fűtésnél bekapcsolni max akkor van értelme, ha gyorsan párátlanítani akarsz.


illetve a klímapanelen lévő hőfok, az az, hogy milyen meleg levegőt fúj be, nem a belső levegőt jelenti, főleg klímánál ér valamit.

YELLOW Elküldve: 2012-02-15 08:29 Valaki segítsen

gampetibor írta: Sziasztok! Az alábbi képen lévő alkatrészre lennék kíváncsi hogy mi is az. Legutóbb amikor a motortérben kutakodtam akkor leltem rá. Az van a tartály tetelyére írva hogy ATF only. Megnéztem olaj van benne és a kupakról lóg egy henger amin két gyűrű van. Gondolom ez a szintmérő. Nos az olajam éppen eléri a mérő legalját szóval töltenem kéne bele. Mit töltsek bele és hogy hívják ezt a tartályt? KÖszönöm



kormány szervó tartálya.

YELLOW Elküldve: 2012-02-14 13:07 M-packet

keksz írta:

Most tudtam meg, hogy megsem jo, mert kellenek hozza lokharito tartok, ami meg olyan 500 EUR...

De majd csinaltatok hozza tartokat kasztnissal


szerintem az M-eshez is ugyanolyan tartó kell, mint az M-tech-hez, az meg 1500Ft/db kb. ebből kell 2db. vagy nem arra a tartóra gondolsz?
szerintem kicsit butyutaság, csak a felni miatt kasztnit szélesíteni, és emiatt M-es lököst venni. én már maradnék a gyárinál, ahol nincs bolygatva a kasztni, és inkább egy új felni, ami befér, meg M-tech II-es lökös. mindenképp barátibb. persze ha minden áron M-essíteni akarsz, akkor az más. de akkor meg célszerű lenne olyan sárvédőt venni és egalább a kopoltyú is benne lesz

YELLOW Elküldve: 2012-02-13 09:01 Társalgó

jons írta:
kempelen írta:
Mivel van neked (SA520) első ködfényszóród, ezért kapod a tükör és spricnifűtést is, így biztosan benne kell lennie.
A sízsák (SA464) külön volt rendelhető. Vagy a német piacon rakodócsomagként (SA465)
De ha jól emlékszem neked olyan nincs.


Hmm... nekem se tükörfűtésem, se spricnifűtés, mégis van ködlámpám...


a tiéd facelift előtti, lehet oda más dolgok vonatkoztak...

YELLOW Elküldve: 2012-02-12 22:58 Társalgó

YELLOW írta:
Coyote írta: Azt honnan tudom kideríteni, hogy az én autómon fűtött ablakmosó spricnik vannak-e? És ha igen, akkor ez vonatkozik a lámpamosókra is?

Tény: nem fagy be (elvileg téli folyadék van benne, de az szart sem ér), viszont ha a lámpára spriccelek, szépen odafagy - vagyis a hőmérséklet, minden körülmény adott a fagyáshoz.

Külföldi fórumokon olvastam, hogy a fűtött spricni a Cool Weather packett tartalma, aminek további részei az ülésfűtés (megvan) és a lámpamosó (megvan, de ez elvileg a xenon miatt), illetve vitatkoznak rajta, de valaki szerint a sízsák is (ez nincs).

Most akkóóó mivan.


hát nekem nincs ülésfűtés, viszont van sízsák. az ablakspricni is fűtött. amúgy a legjobban úgy tudod eldönteni, hogy felnyitod a mocitetőt és ha a spricnihez megy a vízcsövön kívül elektronyos vezeték is, akkor van benne fűtés.
attól, hogy a lámpamosó fűtött, még simán odafagyhat a vizecske főleg ilyen hidegekben. a lényeg, hogy a spricnibe ne fagyjon bele. gyújtásra fűt.


nem nézted meg Coyote?

YELLOW Elküldve: 2012-02-12 11:47 Ülésfûtés?

dakocoupe írta:
YELLOW írta:
dakocoupe írta:

Hali!

Egy kérdésem lenne,hogy az mitől lehet hogy bekapcsolom az ülésfűtésemet,és általában indítás után pár percig hiába kapcsolom be,kikapcsol mikor hány másodperc után,és azt vettem észre hogy általában áramingadozásnál(pl mikor becsukom ajtót és húz még ugye az ablakon pár milit)!Mi lehet szerintetek ennek az oka ?


hát az ülésfűtés is elég nagy áramot vesz fel. lehet gyárilag így van megoldva. inkább kikapcsol a fűtés, hogy fel tudd húzni az ablakot. ez csak ilyen tipp. sajnos amúgy nem tom, de kiváncsiságból érdekelne...


De csak balost lövi le mindig,és csak indítás után szarakodik és inkább csak mióta itt a hideg ídő,nem értem....


akkor ott lesz valami, de amire én gondolok, akkor a biztit lőné ki belőle. érdekes.

YELLOW Elküldve: 2012-02-12 11:37 Ülésfûtés?

dakocoupe írta:

Hali!

Egy kérdésem lenne,hogy az mitől lehet hogy bekapcsolom az ülésfűtésemet,és általában indítás után pár percig hiába kapcsolom be,kikapcsol mikor hány másodperc után,és azt vettem észre hogy általában áramingadozásnál(pl mikor becsukom ajtót és húz még ugye az ablakon pár milit)!Mi lehet szerintetek ennek az oka ?


hát az ülésfűtés is elég nagy áramot vesz fel. lehet gyárilag így van megoldva. inkább kikapcsol a fűtés, hogy fel tudd húzni az ablakot. ez csak ilyen tipp. sajnos amúgy nem tom, de kiváncsiságból érdekelne...

YELLOW Elküldve: 2012-02-12 11:12 help:)

adamec24 írta:
YELLOW írta:
adamec24 írta:
Alesi írta:
adamec24 írta: Sziasztok,sajnos a 320 cd-m hidegen nagyon füstöl,mik a lehetséges hibalehetőségek????


Milyen szinu a fust?


Hm,nem fekete,az tuti A visszapillantóból nagy fehér köd látszik,így -20 környékén!Eddig nem csinált ilyet,de indulás után az első kisebb gáznál is nagyon nyomja!!!



szerintem hidegen nem gáz. ha bemelegedve nyomja, amikor még a kondenz víz sem párolgott ki a rendszerből, nah akkor gáz. ha nem fogy a hűtővized sem, akkor no para.



Soha nem indulok el hideg motorral egyből,de ilyet még nem csinált.Reggel emelkedőn 3-madikba 1000-1500-as fordulat között hajtva telenyomta az egész 500 m-es utat!!

A másik probléma,ami mostanában jött elő,h menet közben elmegy a kocsiból az erő,mintha a turbó nem üzemelne állandóan.Van amikor megjavul,de ilyen sem volt még!


rosszul fogalalmaztam ez előbb, most látom. szóval ha a kondenzvíz már kipárolgott, meleg motornál, és úgy nyomja, nah az gáz. mondom nézd meg a hűtővized, milyen szinten van. a fehér füst általában hengerfejes motorra is utalhat. ha eddig nem csinálta, akkor tényleg gáz lehet.

YELLOW Elküldve: 2012-02-12 10:56 help:)

adamec24 írta:
Alesi írta:
adamec24 írta: Sziasztok,sajnos a 320 cd-m hidegen nagyon füstöl,mik a lehetséges hibalehetőségek????


Milyen szinu a fust?


Hm,nem fekete,az tuti A visszapillantóból nagy fehér köd látszik,így -20 környékén!Eddig nem csinált ilyet,de indulás után az első kisebb gáznál is nagyon nyomja!!!



szerintem hidegen nem gáz. ha bemelegedve nyomja, amikor még a kondenz víz sem párolgott ki a rendszerből, nah akkor gáz. ha nem fogy a hűtővized sem, akkor no para.

YELLOW Elküldve: 2012-02-12 10:47 Társalgó

Coyote írta: Azt honnan tudom kideríteni, hogy az én autómon fűtött ablakmosó spricnik vannak-e? És ha igen, akkor ez vonatkozik a lámpamosókra is?

Tény: nem fagy be (elvileg téli folyadék van benne, de az szart sem ér), viszont ha a lámpára spriccelek, szépen odafagy - vagyis a hőmérséklet, minden körülmény adott a fagyáshoz.

Külföldi fórumokon olvastam, hogy a fűtött spricni a Cool Weather packett tartalma, aminek további részei az ülésfűtés (megvan) és a lámpamosó (megvan, de ez elvileg a xenon miatt), illetve vitatkoznak rajta, de valaki szerint a sízsák is (ez nincs).

Most akkóóó mivan.


hát nekem nincs ülésfűtés, viszont van sízsák. az ablakspricni is fűtött. amúgy a legjobban úgy tudod eldönteni, hogy felnyitod a mocitetőt és ha a spricnihez megy a vízcsövön kívül elektronyos vezeték is, akkor van benne fűtés.
attól, hogy a lámpamosó fűtött, még simán odafagyhat a vizecske főleg ilyen hidegekben. a lényeg, hogy a spricnibe ne fagyjon bele. gyújtásra fűt.

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 18:57 biztosítéktábla...

zoliika írta:
Tano írta:
YELLOW írta: A bizti táblához nem kell levenni a kesztyűtartót. ha kinyitod, akkor onnan nyitható, van két füle fent.
a kesztyűtartó mögött viszont vannak nagyobb relék, GM. ha mindenáron le akarod venni, akkor kinyitott állapotban fent lesz van 3 csavar, a tartóhevedernél 2db, a két oldalon, illetve jobb oldalon lent egy, ez kívül van a kesztyűtartón.
amúgy nem vagyok benne biztos, de szerintem, amit Te keresel bizti, az a motortérben van, bal oldalon a fékfolyadék tartály mellett. azokat imbusz, vagy torx fogja.


A levételt jól mondod, de az izzítás biztosítéka a biztosítéktábla felső részén lévő nagyobb biztosítékoknál van. Ehhez tényleg le kell venni a kesztyűtartót, és a biztosítéktáblát ki kell pattintani a helyéről, hogy hozzáférj.


Elsőre nem ment pl: a tartóhevedernél még csavart sem találtam.Találtam két fehér fület azt elfordítottam és egy csomó biztit találtam nagyot villás biztit viszont csak e1-et az is 50a-os!Tehát ha valaki képet vagy valamit tudna mutatni,hogy a nagy bizt.kat meg tudjam vizuálni azt megköszönném


http://www.bimmerforums.co.uk/...ox-t20588/

videó
http://fliiby.com/file/441432/8144e5wsfm.html

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 16:19 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: szerintem leírtam, hogy nézze meg a szervízkönyvet. alapból józan paraszti ész. lehet nincs is szervízkönyv. mert max azt kérdezné meg az ember, hogy milyen márkát javaslunk pl.
a gyári ajánlás 0w-30, 0w-40, 5w-30. leírtam, ha nagyon eszi az olajat, akkor töltsön bele nagyobb viszkozitásút. többször említettem a km-t, nem írta le, gondolom újdonság még az autó.
mikor fogyaszt a legtöbb olajat az autó? hidegindításnál, és nagy főtengely fordulatnál, ha minden más rendben van. nem véletlen az 5w-s ajánlás, ami még azért hidegben is elég hamar képes az üzemi nyomás elérésében. hogy ez mennyi km-nél jön azt használattól függ, saccolás. ezt is elírtam, HA eszi az olajat. úgy tudom LL-04-től nincs jobb ajánlás, és már az enyémhez is az kell. ezt is elírtam. ezért nem értettem a "kötekedés" tárgyát. feleslegesnek tartottam a mélyebb részletekben elmerülne, az elején leírtak miatt.


Akkor mégegyszer. Nem hidegindításnál fogyaszt sok olajat. (azért jelenik meg indításnál, mert van ideje összegyülni) Ha sűrű az olaj (mert ledermedt) nem jut el a kenendő helyekre. Ezért kell az előírt olajat használni. Az olaj választása nem km függő, ha sokat eszik az oljból, akkor fel kell újítani a motort. A sokat futott motorhoz is a gyári, előírt olajat kell használni!
A "kötekedés" tárgya: mindíg km futáshoz, és olajfogyasztáshoz kötöd az olajat.



nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 15:42 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!


Ha a pirossal jelölt részt nem írtad volna, akkor lett volna az igazi. Nem kötekedni akartam.


szerintem leírtam, hogy nézze meg a szervízkönyvet. alapból józan paraszti ész. lehet nincs is szervízkönyv. mert max azt kérdezné meg az ember, hogy milyen márkát javaslunk pl.
a gyári ajánlás 0w-30, 0w-40, 5w-30. leírtam, ha nagyon eszi az olajat, akkor töltsön bele nagyobb viszkozitásút. többször említettem a km-t, nem írta le, gondolom újdonság még az autó.
mikor fogyaszt a legtöbb olajat az autó? hidegindításnál, és nagy főtengely fordulatnál, ha minden más rendben van. nem véletlen az 5w-s ajánlás, ami még azért hidegben is elég hamar képes az üzemi nyomás elérésében. hogy ez mennyi km-nél jön azt használattól függ, saccolás. ezt is elírtam, HA eszi az olajat. úgy tudom LL-04-től nincs jobb ajánlás, és már az enyémhez is az kell. ezt is elírtam. ezért nem értettem a "kötekedés" tárgyát. feleslegesnek tartottam a mélyebb részletekben elmerülne, az elején leírtak miatt.

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 14:23 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.


Te tudod mit jelentenek a számok? Pl.: 5W30, 5W40


halvány lila fingom nincs
de tudom, hisz eléggé utána olvastam már ennek. azért írtam úgy, hogy megértse.
én elmondtam mit tegyen bele, te kötekedsz az írásomban. marhára nem az volt a kérdés, hogy én mit írok. ezzel csaka zt éred el, hogy majd rak bele 10w-40-est.
ahelyett, hogy velem kötekednél, inkább válaszólnál akkor a kérdésére, ha nem értesz egyet az enyémmel.
de gondolom te sem raknál bele mást, mint 0w-30-at. nem fogok a részletekbe belemerülni, mert a kérdése nem ez volt!

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 14:02 Motorolaj

vessy21 írta:
YELLOW írta:
vessy21 írta:
YELLOW írta:
vessy21 írta: Sziasztok!

318d, 90kw, 2007-es motorhoz milyen olajat ajánlatok: 5w30, 5w40, 10w40 ? Köszi a választ.


0w-30, ha 150ezer km felett van, akkor esetleg 5w-30


a 0w-30 az kifejezetten a DPF-s filteres autokhoz való, nekem nincs benne DPF filter, tehát akkor marad az 5w-30.


hát én nem tom, de régi 2002-es dízelekbe is 0w-30-at szokás tenni, én is azt teszek az én benyásomba. a szervízkönyvben van ajánlás.
szerintem, szűrő független ez. az új motorok mindegyikébe a lehető legvéknyabb olajat célszerű tölteni, ameddig csak lehet. ez az én véleményem.

szerk.: szerintem a lényeg, hogy LL-04-es legyen


esetleg 0w-40?



megnéztem az ajánlásokat, 2 esetben 0w-30, 1esetben 0w-40, és 1 esetben 5w-30-at ajánlott.
nem tudom menniy benne a km, de én 0w-30-at tennék bele. ha nagyon olajfogyasztós és autópályázol sokat, akkor a 0w-40 mehet bele. az w-30-at szerintem felejtsd el, 200ezer km alatt, felette is csak akkor kell, ha nagyon eszi az olajat.