YELLOW
Elküldve: 2011-12-20 07:00 Termosztát
én azért dolgoztam/dolgozom gyárban, nem egy helyen.
minőségi követelmény van. olyan nincs ha valami nem felel meg, akkor azt ugyanúgy eladják, csak noname-ként. olyan van, hogy rosta. a termékeket tesztelik. terméktől függően többféle teszt van. ha mindent az adott gyárban állítanak elő, akkor max, ami közel határértéken van, de tűrésen belül, azokat akár csomagolhatják pl nem gyári jellel. ez azért van, hogy pl a BMW veszi a terméket, valószínű drágábban és ha onnan jön vissza selejt, vagy hibás/garis termék az a gyártónak nagyobb veszteség, mert több bevétele van utána. maga az előállítás költsége nem drágul. a haszon kevesebb. így a korábban említett "noname" termékeket kisebb haszonnal, de értékesítik. kivéve akkor ha egy bérgyártóról beszélünk és az adott terméket nem a bérlő (jelen esetben a BMW) határozza meg. ez olyan alkatrészeknél van, amit maga a BMW sosem gyártana, és nem is dolgozik rajta fejlesztő csapat. (pl egy motornál nem a motorhoz fognak gyertyát gyártatni, hanem a gyertya adott és a motort igazítják hozzá).
a másik eset, amikor tegyük fel egy alkatrészen van valami borítás. ezt pl fröccsentik, olyan jellel amilyennel akarják. festék gyárban ugyanaz a festék van a dobozban, csak a cimke más, vagy a festett doboz felülete. mág akár a márka is.
trafóhíd az opelunkba. GM jeles Delphi 80-100ezer, GM jel nélküli Delphi 45ezer, egy jel nélküli 25-30ezer. egyértelmű az első kettő ugyanaz, csak az egyiken nagyobb a haszon, a harmadikat, meg valószínű nem is a Delphi gyártja, hanem egy másik cég kopija.
ha valami ugyanazon a gyártósoron jön le, akkor olyan is lesz mint a "gyári". ami nem az pech. hosszútávú teszt nincs minden darabra.
szerk.: ja és a gyári GM jeles delphi 15ezret bírt, gyári új autóban.