Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.
Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.
Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.
Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír
Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.
Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?
akkó mégecce nekifutunk... (szar net)
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!

de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.
amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.