már ezt is írtam korábban. azért a kardános autóknak van egy jellegzetes suhanás közbeni hangja. nem mindenkinek áll rá rögtön a füle. (nem viccelek és messziről megmondom, úgy hogy nem látom az autót, hogy az hátsó kerekes, vagy épp autómata váltós-e anélkül, hogy váltana).
a lényeg, hogy sok esetben a felninek is lehet hangja. pl tegnap az enyémnek is volt, marha nagy szél, de csak akkor hallottam huhugó hangot ha oldalról fújt.
illetve hideg aszfalton a nyári gumi is bekeményedik, ilyenkor főleg a V mintásak tudnak érdekes hangokat produkálni. a téli guminak egyértelműen a minta miatt van morgósabb hangja.
és az útfelületről nem is beszéltem. nálunk az a város és az óváros közötti 1,5 km-es szakaszon nagyobb szemcséjű aszfalt van. mind autóból, mind kívülről durva váltást hallani, érezni, amikor egyikről aszfaltról rámész a másik minőségűre.
gumi kopásnál csendesedni szokott a gumi mindaddig, amíg el nem éri a kopásjelzőst. ha az meg van, akkor úgy fog dorombolni, hogy muszáj leszel lecserélni
