YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-08-12 21:16 Multikormány beszerelése utólag...

bigiboj írta: Sziasztok!

Hozzátok fordulnék, mivel van egy 1999-es évjáratú 323i sedan-om. A régi "traktor" kormány van benne (4 ágú. A kérdésem az lenne, hogy bele lehet -e tenni a négy ágú multis kormány légzsákrészét? Amennyiben igen akkor működésre lehetne kelteni a rádióvezérlést, és a tempomatot? Esetleg más alternatíva....(a kormányom nagyon jó állapotú ha nem muszáj nem vennék mást, de ha van valakinek esetleg más ajánlása szívesen venném az e39-é jó vagy nem??

Nem tudom hogy bowdenes-e a gáz vagy sem. Azt sem tudom, hogy egy vagy két indítású-e.Nem értek hozzá. Ne haragudjatok, én csak rajongó vagyok és a munkám sem közelít a műszaki dolgokhoz. Esetleg van valaki Komárom megyében aki guruja ennek a témának és segíteni tudna nekem??

Előre is köszönöm mindenki fáradozását a kérdésem vonatkozásában.
További szép napot mindenkinek.


szerintem nem kompatibilis a légzsák, bár ha olyan a kormány légzsák része, amin ott van a gombok helye, akkor kompatibilis. egy képet tudsz lőni a kormányról?

szerk.: jah várjál csak! de kompatibilis. mármint a kormánykerék megmarad, csak venned kell olyan légzsákot, aminek a szélén a gombok rajta vannak+kábel. persze függ hogy duplaindítós-e vagy sem. a tiéd pont határon van, amikor bejöttek a duplaindítósok.



YELLOW Elküldve: 2011-08-12 20:42 Társalgó

hancurozo írta:
YELLOW írta: na most akkor miről van szó: mert ha kerékgumi, akkor kléber, hameg ajtógumi, akkor meg kéder, de semmiképp sem kléder egyik esetben sem...


Nem tudom. De mivel ti leírtátok az egyik lehetőséget, én leírtam a másikat.
Nem kell senkit lehurrogni, mert én sem, és még sok autószerelő sem tudja minden alkatrésznek a pontos nevét, ráadásul van olyan, ahol már eleve rosszul tanítják. (pl: kardán helyett gardán)


vagy a kartel

YELLOW Elküldve: 2011-08-12 20:07 Társalgó

hancurozo írta:
YELLOW írta:
roli8888 írta: Sziasztok

Egy nagyon idegesítő problémám van.
Egy E90-es bmw-m van és az volna a gondom, hogy a kléder gumik "ropognak".
A régebbi E46-os nál is volt ilyen gond.
Mi lehet ez?


lehet azé mer kléder gumit vettél és nem kléber-t



A kédergumi ropogás az elöregedett gumi, vagy a rosszúl beállított ajtók miatt van. Vegyél gumiápolót, és kend át őket.


na most akkor miről van szó: mert ha kerékgumi, akkor kléber, hameg ajtógumi, akkor meg kéder, de semmiképp sem kléder egyik esetben sem...

YELLOW Elküldve: 2011-08-12 19:50 Társalgó

roli8888 írta: Sziasztok

Egy nagyon idegesítő problémám van.
Egy E90-es bmw-m van és az volna a gondom, hogy a kléder gumik "ropognak".
A régebbi E46-os nál is volt ilyen gond.
Mi lehet ez?


lehet azé mer kléder gumit vettél és nem kléber-t

YELLOW Elküldve: 2011-08-12 07:37 Autóvásárlás

visszaolvasgattam!

1. felejtsétek már el ezt a marha nagy idézet piramist!!! tényleg bosszantó...
2. 320 benzin/dízel hát az már nem 700-es téma. ugyanis dízelbe csak e46 lenne. és 700-ért normális állapotú E36-ot sem kapni! egy autó vagy azért olcsó, mert XAR, van valami nyígja és szabadulni akarnak tőle, vagy hiteles és amiatt. az alacsony ár is néha azt mutatja, hogy az a kezdő, és vállald át a hitelt. csak ezt akkor mondják, amikor elutaztál 300+km-t mondjuk.

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 22:44 Autóvásárlás

ha nem akarsz sokat költeni, akkor alapból zárd ki azt, ami:
-dízel
-automata
-összkerekes

bár ez a te árkategórádra nem jellemző. annak nehéz fenntartani egy BMW-t, aki hitelre veszi, az valóban többet beleöl. a többi meg szerencse kérdése.

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 22:38 Autóvásárlás

Bandy0000 írta:

hát jah fiatal vok 19 éves csak most dolgozok suli mellett mint a hülye és akkor mondjuk 700 ezerig szeretnék olyan bmw.t találni ami jó és nem kellene hozzányúlni különösebben és pár évig bírja mert amint végzek a sulikkal veszek én is újat de azért nem ártana egy ien "tanuló" kocsi mert nem vok már annyira tanuló vezető csak ugy hozzászokni meg megismerni a bmw-t


örülök, hogy ilyen optmista vagy a jövőre tekintettel, de remélem találkozunk, amikor új BMW-d lesz, de ebbe nem aarok belemenni a politika miatt

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 22:35 Autóvásárlás

Bandy0000 írta:

hát az igen fajin de aki ért házilag is meg tudja csinálni és akkor lehet is faragni
ammeg lényegében az érdekelne még hogy oan 700 ezres aátrig lehetne szerinted találni olyan bmw-t ami esztétikailag rendben van nagyjából műszakilag meg olyan h pár évig nem kellene hozzányúlni komolyabban?


mindent lehet találni csak marha nagy szerencse kell hozzá. ha Amilyen autót meg tudnál venni, ahhoz van alkatrész dugival, bontanak eleget. szerintem ne parázz. régi autóktól csodát nem kell várni, de ne ugorj bele az elsőbe, és ne egyedül menj venni. az eladó úgyis hazudik, hisz eladni akar.

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 22:29 Autóvásárlás

Coyote írta:
Bandy0000 írta:
Coyote írta:
Bandy0000 írta: Hali
BMW vásárlás elött állok szeretek szórakozni a kocsikkal meg hát én akarom rendbe hozni és azon gondolkodtam hogy veszek a 3 as sorozatból egyet pár száz ezerért amit én majd lefényezek kicsonosítok személyre szabom egy szóval szóval az lenne a kérdés hogy ez hülyeség e vagy megéri e esetleg mikre kell odafigyelni amik hibák lehetnek az ilyen kocsiknál stb...



Van már autód?
Ha igen, akkor biztosan tudod, hogy megvásárolni sokkal könnyebb egy autót, mint fenntartani - márpedig ez hatványozottan igaz az 1 millió alatti BMW-kre. Elképzelhető, hogy többet kell majd ráköltened, mint a vételár.
Szerintem ha pár százezer Ftból szeretnél megbízható autót, akkor elvegyél egy jó japán gépet.

Ha viszont ragaszkodsz a hátsókerekes BMWhez ebben az árkategóriában, akkor készülj kiadásokra. Mindenképp benzineset válassz.

Egyetlen kérésem hadd legyen: ne csinálj belőle hülyegyerek-autót homasitás cuccokkal, fast&furious mintára. Ne alázz meg ezzel egy BMW-t.

Remélem hogy a csinosítás alatt nem márkaidegen tuningot, hanem rendbehozatalt értettél


persze én nem akarom agyon tuningolni azért akaorok bmw t mert ez már eleve tetszik ahogy kinéz merciket rühellem szóval a csinosítás alatt felújítást értettem mármint fényezés vagy akármi mert igazából mennyi a fenntartás kb? mi a drága a műszaki biztosítás vagy eleve más? mert egy 318 nál ugye kis motor és nem tom számít e valamit


Ami biztos költség és kiszámítható, az a biztosítás. Neked BMWre A0-ban nem lesz olcsó. Aztán jönnek az olajcserék, gumicserék, pár tízezer Ft-os karbantartások, és ugye a benzin, ami rettentő drága mulatság.
Ha ezeket mind összeadod, akkor 20-30000 km éves futás esetén már túl is lépted a milliós határt.

És akkor még nem raktad rendbe az autót, nem vettél rá semmi extrát, csak használtad.


ha fiatal vagy és A0-ásba kezdesz, akkor mindegy milyen autód van, mind drága. nekem idénre 20ezer/év a kötelező 27 évesen. ez marhára nem drága szerintem. ami drága az a casco lehetne, de régi autóra senki nem köt. csak ha ritkaság. ha nincs casco egyáltalán nem drágább fenntartani egy BMW-t, mint egy másfajta autót. persze a régebbiek többet fogyasztanak, de istenem.

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 21:09 Kasza mester 0670-5799225

Bero írta:

Motorháztető és a két első sárvédő mennyibe kerül? Köszi


egyben eladó! legalábbis poweren úgy hírdeti

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 20:13 Valaki segítsen

csatis1 írta:

Annyiban egyetértek Yellow kollégával és cimborájával, hogy ha az ember érez magában műszaki érzéket, akkor egyedül is neki tud vágni olyan műveleteknek, amiket addig nem is csinált. Erre nagyon jó segítség a fórum is, mert szert tehetsz a munkához szükséges extra ismeretekre. Én is így cseréltem hátsó lengéscsillapítót egyedül és még sorolhatnám.
Az emberkének el kell dönteni, hogy mi az a bonyolultság amihez egyedül (vagy a fórum segítségével) már nem kezd neki, hanem inkább szerelőre bízza.
Nem biztos, hogy ügyetlenség miatt kell szerelőhöz fordulni, hanem egyszerűen azért, mert egy korrekt műhelyben olyan speckó szerszámok, műszerek is akadnak, amelyek egy átlagos (de lehet átlag feletti is) otthoni garázsban nincsenek meg!


még annyival kiegészíteném, hogy én szeretek utána járni dolgoknak, sőt érdekel, mi hogy. nem feltétlen én akarom elvégezni a műveletet, de két éve hűtővíz cserénél, jó, hogy tudtam, mi hol van mert a szerelő nem. ezért nem fogok 2x70km-t autózni, így itteni szervízre bíztam. nem jár minden szervízbe ilyen autó, így az ő tudásuk is hiányos. persze ott az AUTO Data, vagy más program, de jobb amikor ott vagy és tudod mit kell csinálni. pl nekem volt rá példa, hogy szóltam, hogy az úgy nem elsz jó, mert el fog törni. a szerelő simán tovább csinálta volna.
a multikormányt is bekötöttem volna, de mivel légzsák meg minden így úgy voltam, kösse be olyan, aki már többször csinálta és ért hozzá. ha pukkan, akkor reklamálhatk, hogy szakember kötötte be, nem én barmoltam össze. nem mellesleg meg is akartam már ismerni személyesen is a szerelő mestert.

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 10:41 Valaki segítsen

anubisz írta:
YELLOW írta: havernak E36 úgy szét lett kapva, elől hátul, lengéscsillapító/rugó csere, hátul komplett futómű, csapágy, fék csere. és szinte egyedül csinált mindent, néha én segítettem ha ráértem. kipuff, tank minden le lett bontva, mert kiszakadós volt a futómű meg lett erősítve. nem olyan nagy dolog, csak elszántnak kell lenni. a futómű ami be lett téve annyira szar volt, hogy nem lehetett beállítani. enyit a bontós dolgokról, én tutti nem veszek bontós futóművet ha kell majd.


De biztos nem fórumokon kérdezgette,hogy kel videóról szerelni a futóműtől kezdve,a fél autóig,mindent.



de fórumokon, vagy épp szerelési útmutatókból, mondjuk az csak a diffihez kellett. annyira nem bonyolult amúgy. ilyenkor inkább az a lényeg/segítség, hogy mi az amire oda kell figyelni szerelés közben, mit lehet letörni, ha nem figyelsz...stb ez jelenti a legnagyobb segítséget szerintem. aki még nem szedett szét ilyet az nem tudja mire számítson. én is megkérdeztem bmw320d4-et a benyaszűrő cserével, mert oké nem nagy dolog csöveket dugni, meg 2 csavart leszedni, de pl folyik-e az üzemanyag? persze vágom ott az AC, ha nem nyom, akkor az folyik ami a csőben van. de jó a megerősítés olyantól, aki már csinált ilyet.

YELLOW Elküldve: 2011-08-11 07:55 Valaki segítsen

havernak E36 úgy szét lett kapva, elől hátul, lengéscsillapító/rugó csere, hátul komplett futómű, csapágy, fék csere. és szinte egyedül csinált mindent, néha én segítettem ha ráértem. kipuff, tank minden le lett bontva, mert kiszakadós volt a futómű meg lett erősítve. nem olyan nagy dolog, csak elszántnak kell lenni. a futómű ami be lett téve annyira szar volt, hogy nem lehetett beállítani. enyit a bontós dolgokról, én tutti nem veszek bontós futóművet ha kell majd.

YELLOW Elküldve: 2011-08-10 07:27 Társalgó

anubisz írta:
ember84 írta: Sziasztok!Érdeklődnék,320d e46 ba hogy lehet a váltókaron a szoknyát kicserélni automatánál?és kb mennyibe kerülhet?


Google Crome befordítja Magyarra ha azt használod
http://tis.spaghetticoder.org/...1/04/54/47
Itt rendelhetsz is,vagy veszel gyárit 4 szer ennyiért.Vagy elviszed bőröshöz,és csinál rá 1 nap alatt.
http://racing-bazar.hu/alkatre...e60_e90_z3
amúgy csak alányúlsz oldalt és ki pattintod,meg benyomod a gombot,és lehúzod a váltógombot.



én is most fogok csináltatni, helyben van itt egy bőrös 1500/db áron csinál marhabőrből, ergó örök életű...

YELLOW Elküldve: 2011-08-09 22:14 angel eye

SirToma írta: Na, ma nekialltam megint letesztelni beszereles nelkul.
Adok neki pozitivat, negativat, de nem megy.
A tirisztor kozeleben levo kabelre is kapcsol, ez kell a nyitasnal levo AE felkapcsolasra.a masik feher vezetek pedig egy allando kapcsolasra szolgal!
De!!!!!! Lemertem az AE fogyasztasat, 0.33amper, azaz 4.125 watt.
Ugyhogy kozvetlenul a helyzetjelzobe lesz bekotve, egy -egy biztositek, es egy pici nyak segitsegevel, amit az izzo helyere dugva maris tokeletesen fog mukodni, es igy lampakapcsolorol fog mukodni.visszajelzett hiba nelkul.Kb 100 ft kotlseg, es 1.5 ora turelmes munka. Igy semmi gyari kabel nem lesz bantva, es ha kell beletolom a gyari helyzetjelzo izzot, es csoki.
Majd rakok fel kepet ha elkeszul.persze, ha erdekel valakit.

Udv:Toma


mindenképp érdekel, engem legalábbis...