YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-03-08 17:43 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

anubisz írta:
silver_e46 írta: seta, yellow -> köszi mindkettőtöknek, tényleg meg volt hajolva a cső a motorháztető lecsukásakor. Vissza kellett illeszteni a helyére és újra működik a spriccelőberendezés


ilyet meg se mertem volna kérdezni


sokaknak logikus, de nem mindenki ilyen. valaki csak megveszi az autót, mert van rá pénz, de nem foglalkozik a műszaki dolgokkal. belőlük élnek a szervízek. nincs ebben semmi.
ha egy fizikus oldalon kérdezel valamit a quantum elméletből, akkor ugyanígy kinevetnek, pedig téged érdekelne a téma, de ezek után biztos elmegy a kedved.

az sosem baj ha kérdez valaki, amíg felesleges topic-ot nem nyit neki.
most már értem miért kérdeznek ennyien tőlem privátban... nem mernek nyílvánosan kérdezni, mert leszólják őket. volt egy navis kérdés felém priviben. hiába mondtam neki, hogy fognak neki segíteni, de nem merte megkérdezni. valószínű álnéven regisztrált, mert pont az volt kérdés ebből tudom. ez nem kamu. kicsit legyünk elnézőbbek, nem mindenki műszaki zseni.

YELLOW Elküldve: 2011-03-08 09:45 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

silver_e46 írta:
silver_e46 írta: Nálam is megállt a spricc.

Ha meghúzom a kart, akkor a spriccelő motorja búg, a lapátok törölnek, de az ablakmosó folyadék nem jön egyik oldali fúvókából sem. Pedig garázsban állt a kocsi. Ennek ellenére be lehet fagyva vagy mi lehet a gond?


Jelentem nincs befagyva, mert ha felnyitom a motorháztetőt, akkor spricceli az ablakot rendesen, viszont ha lecsukom, akkor megint csak búg a motor és nem jön az ablakmosóból a folyadék. Ilyenről hallott már valaki? e46



akkor bizony megtörik a cső, kb úgy képzeld el, mint amikor egy szívószálat 90-fokban meghajlítasz, megtörsz. ott nem fog átmenni anyag. ahogy írták kövesd végig, valahol ki lehet húzódva és a felesleg megtörik. ninsc a helyén. láttam már ilyet.

YELLOW Elküldve: 2011-03-07 20:40 klíma tisztítás

hil írta:
Burns írta:

Neked bevált ez a spray?
Én eddig habbal tisztítottam, de már nem akarom többet szétszedni, mert elég macerás.

Én használtam a habot is, de nem kellett szétszedni semmit sem, nem tudom mire gondoltál. A hab nem annyira volt hatásos, kb 1 hónapig tartott a hatása. A másik az nagyon bevált nekem, nyár elején alkalmazom és le van tudva arra a nyárra.



én két spray-t (habot) is belefújtam, de nem tudom mennyire hatásos, én csak azért fújtam, hogy hátha hat. nem volt büdös, eleve a klímát is csak azért használom, hogy megjáratódjon a rendszer. elvileg a hőcserélőre kellene fújni, úgy lenne az igazi.

YELLOW Elküldve: 2011-03-07 20:04 Gumiabroncs helyes tárolása

hil írta:
Robin68 írta:

Bizonyos gumifajtákat ellágyít a szilikon olaj. A gumiabroncsoknál ez nem mindig igaz mert szinte az összes gumiápoló szer tartalmaz szilikont csak épp nem így írják rá . Mikor 18 éve odakerültem a céghez mi is sima szilikon sprayt használtunk a kerekekre is és nem volt semmi gond.



Azért kérdeztem, mert nem vagyok vegyész, nagyon nem értek a vegyészethez, de azt olvastam, hogy a gumikban szilika keverék van, amire viszont nem gondolnám, hogy a szilikon rossz hatással lenne. Az viszont biztos előttem, hogy a szilikát, az valami agyag termék. Én minden autómon telente az ajtógumit szilikonnal kentem és ebből baj még soha nem volt.
Most akkor jó, vagy nem jó? Kiváncsi lennék Yellow magyarázatára, mert azt írta nagyon határozottan, hogy a szilikon felejtős.



ismerek pár embert aki jártas az autókozmetikába, és gumisokat. a szilikont senki nem ajánlotta, sőt a gumis teljesen feleslegesnek tartja. én használtam bringánál, és csak elősegítette a gumi öregedését, én akkor fogadtam meg.
az ajtógumira én is szilikon stiftet használok, de kb 2 évente.

YELLOW Elküldve: 2011-03-07 19:59 Gumiabroncs helyes tárolása

Robin68 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
aphaedra írta: sziasztok, hol lehet jó gumiápolót kapni? )és melyik az??? jó a topic! -))) A.


fúú van egy szőlő illatú. nem tudom milyen termék. az elég jó. a szilikont felejtsd el, az inkább árt neki. a glicerin alapú jobb. amúgy nem igazán kell ápolni őket.


Azért kérdezem, mert nem tudom: miért nem jó a szilikon olaj?



Bizonyos gumifajtákat ellágyít a szilikon olaj. A gumiabroncsoknál ez nem mindig igaz mert szinte az összes gumiápoló szer tartalmaz szilikont csak épp nem így írják rá . Mikor 18 éve odakerültem a céghez mi is sima szilikon sprayt használtunk a kerekekre is és nem volt semmi gond.



hát inkább műanyagra használom, de gumira kihagyom. régen más volt a szilikon, mint manapság szerintem.
amit említettem szőlő szagú szer, az istenért nem jut eszembe a neve, de az nagyon UV védelmes. mondjuk nekem sokat áll garázsba, így nem szívja a nap

YELLOW Elküldve: 2011-03-07 17:18 klíma tisztítás

aphaedra írta: sziasztok!! milyen gyakran kell klímát tisztíttatni?? köszi


célszerű évente, de attól függ mennyire és hogy használod. ha áporodott, dohos szag jön belőle, akkor mindenképp ajánlatos, mert ott akkor már tenyészet van...

YELLOW Elküldve: 2011-03-07 17:16 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

silver_e46 írta: Nálam is megállt a spricc.

Ha meghúzom a kart, akkor a spriccelő motorja búg, a lapátok törölnek, de az ablakmosó folyadék nem jön egyik oldali fúvókából sem. Pedig garázsban állt a kocsi. Ennek ellenére be lehet fagyva vagy mi lehet a gond?


én úgy tudom az E46-nak fűtött a spricnije... mivel nem írod miylen autó, így azt mondom bekoszolódott.

YELLOW Elküldve: 2011-03-07 17:14 Gumiabroncs helyes tárolása

aphaedra írta: sziasztok, hol lehet jó gumiápolót kapni? )és melyik az??? jó a topic! -))) A.


fúú van egy szőlő illatú. nem tudom milyen termék. az elég jó. a szilikont felejtsd el, az inkább árt neki. a glicerin alapú jobb. amúgy nem igazán kell ápolni őket.

YELLOW Elküldve: 2011-03-06 21:50 Hasznos weboldalak

YELLOW Elküldve: 2011-03-06 20:09 festék javító stift

Chipcad777 írta: Csáo!

Van valakinek tapasztalata polírozásban? Mert van ilyen gépem, még tavaly vettem és szeretném felpolírozni. Fekete metál a kocsi. Technikai infokra lenne szükségem. Milyen szert használjak? Milyen egyéb eszközöket?

Előre is köszönöm!

üdv.: Bálint


azt jó lenne tudni milyen gép is ez. milyen árkategória, mert 15ezerig ilyen excenteres polírozók vannak, ezek inkább rezegnek, meg néha fordulnak egy párat. a lényeg hogy jó szert kell választani, különböző karcokra különböző durvaságú anyagok vannak.

én itt nézelődnék, elég jó szerei vannak

YELLOW Elküldve: 2011-03-05 19:21 M-packet

laci320d írta: Üdv!

Kérdésem a következő,M-es első lökhárító felmegy egy az egyben a gyári helyére, vagy kell valami még hozzá??


kell két tartó konzol, ami a képen fehér, ez sokkal szélesebb, mint a gyári. azonkívül lesz két odalon fekete tartó konzol, nah az nem fog kelleni, majd a nyilas kép mutatja.
ezenkívül a régi lökös merevítője kell. illetve ha feltétlen akarsz, akkor új féklevegő hűtő, aminek darabja 14ezer sacc/kb.




YELLOW Elküldve: 2011-03-05 10:38 Társalgó

gampetibor írta: Egy kis hozzájárulás a magyar gazdaság fellendítéséhez




az észlelés megtörtént... 118 --->>> 102 csak már késő volt gondolom

ahogy látom 442 m-ről készült a 118-as fotó

YELLOW Elküldve: 2011-03-05 09:28 Adagoló

Danus írta: Hali! Tegnapi napon előzés közben leállt az autóm és azóta sem indul be.Szerintünk adagoló lesz. Meg előtte is csinált olyat, hogy néha ment néha nem, de olyankor viszont nagyon lomha volt. Tudtok mondani olyan helyet ahol adagolót újitanak fel? Mennyibe kerülhet ez kb? Vagy ha vennék rá egy bontottat akkor azt felismerné az elektronika? Válaszotok előre is köszi szépen!


még lehet AC pumpa is
hallod a hangját, mikor ráadod a gyújtást?

YELLOW Elküldve: 2011-03-05 05:15 Termosztát

Burns írta:
YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.


Yellow! Hagyd már ezt a fűtés dolgot. Semmi köze hozzá. A dízel elektromosan is melegíti az utastér fűtési körét, és ha jó a termosztát, akkor nem mozog a mutató, tök mindegy, hogy -20, vagy +40 fok van, megy a fűtés vagy nem. Ki kell cserélni ha szar a termosztát, ennyi az egész.


nyomatékosan leírtam, hogy a fűtést példaként hoztam fel. és, hogy nálam van így. (csupán szemláltetni akartam)
amúgy pont kérdezni akartam, hogy a belső fűtéshez benyásnál nincs ilyen kiegészítő micsoda? vagy ez ugyanaz a webasto kályha lenne, amit már emlegettetek? (állófűtés)

szerk.: vagy valami elektonyos fűtéssegítő sincs?

YELLOW Elküldve: 2011-03-04 22:05 Termosztát

czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.