YELLOW Elküldve: 2010-12-26 06:57 Üzemanyag fogyasztás
vsop14 írta:YELLOW írta:Hori írta:YELLOW írta:Hori írta:YELLOW írta:bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.
pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...
az alapjáraton ketyegő motor 2-3,5l/h-t képes elnyelni a tankból
hát nekem ez fura. nem fogok vitázni, de én keveslem, persze biztos igazad van.
egy terhelés nélkül alapjáraton ketyegő motor mitől kéne hogy többet egyen??
csak furcsa, hogy a "szakemberek" azt mondják, hogy ha 1 percnél tovább egyhelyben jár a motor, akkor érdemes leállítani, pl olyan vasúti átjárónál, ahol nagy lassú tehervonatok mennek.
azt még érteném is, hogy a károsanyag kibocsátás miatt érdemes, de beindításnál sokkal több keletkezik szerintem.
akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék(nem kötözködés)
persze, hogy nem kötözködés, de ez nem az én meglátásom, hanem írtam, hogy a szakemberek mondják ezt. az egyik azt mondja azért kell leállítani, mert alapjáraton rosszabb a fogyasztás meg a káros kibocsátás, a másik meg azt, hogy indításnál sokkal több. azaz a kettő ellentmond egyásnak. (mobilos szempntból nem telefonálás közben fogyaszt a legtöbbet a teló, hanem a hívás felépítésekor, mikoris keresi az állomást)
én személy szerint a start/stop funkciót baromságnak tartom. gondolom az önindító nem bír többet. városi használatban 20ezer után kuka. szerintem meg kellene állni a fejlesztésben, most kell STOP-ot mondani. én nem akarok autóra nem hasonlító hájtek xarokat.