YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-12-08 20:31 Külsõhömérséklet kiirás

az oké, hogy van benne BC, de aktív-e?
az indexkaron van BC gomb? ha van akkor addig kell nyomkodni, amíg a hőfokra nem mész, ezután ha ott hagyod minden indításnál azt mutatja majd. mondjuk +3 fok alatt automatice a hőfokra vált. ha ezt nem teszi, akkor nincs BC-s indexkar, vagy nincs aktiválva.

YELLOW Elküldve: 2010-12-08 18:00 Külsõhömérséklet kiirás

stgoofy írta:
hil írta:
stgoofy írta:
troooger írta: Sziasztok,
Megtudnátok mondani,hogy lehet megnézni a külső höfokot? Be lehet állítani, hogy folyamatosan mutassa? ( E46, 2003 facelift)
Köszönöm


bal oldali bc karal oda kell állitani..és ott marad...



Ez így túl egyszerű lenne, mert lehet, hogy nincs is benne bc


2003 -as abba nincsen gyárilag?
vagy motor függő?


felszereltség függő, meg attól függ ki kért bele. ez kb olyan mint a 90-es években a feláras extra ablakfűtés a mercikben nah jó nem teljesen olyan, csak hiába egyértelmű extra, de nem alap.

YELLOW Elküldve: 2010-12-08 10:20 Nagyon sürgõs!!! Nem indul...

K_Gergo írta: szevasztok,

hátha nekem tudtok tippet adni...

jelenség: a topik címe. (tegnap) reggel még minden OK volt, munka után mentem volna haza, kulcs elfordít, majd elengedtem pont amikor be szokott röffenni. ezúttal nem tette... nyitni-zárni lehet az autót, teker is indítózáskor, nem hallom, hogy gyengébb lenne az akksi, bár a többszöri próbálkozás után már nem volt épp fickós a központi zár. néhány (kb 3) másodperc indítózás után felgyullad a menetstabilizátor visszajelzője. ja, és a hátsó lambda szondát is cserélnem kellene, ég a check engine, de időnként elalszik, az eddigi kiolvasások alkalmával mindig ezt a hibát jelezte.

előzmények: nyáron kb 3 órát volt nyitva az ajtó, égett a belső világítás, és már bikázni kellett, múlt héten pedig áthajtottam egy nem sokkal korábban elütött vaddisznón (még eléggé egyben volt a mocsok), a kerekek között a jobb oldalon ment végig, megdobta az autót, az első lökhárító meg is repedt, de egyéb látható/hallható/érezhető következményét nem észleltem. melegedés nincs, szivárgást nem láttam.

Hantos mester a felgyulladó visszajelzőlámpák hallatán az akksit is említette, de alapvetően benzinpumpára gyanakszik.

akinek van ötlete, hogy mit lehetne tenni, megnézni, ne tartsa magában!


köszi és üdv
(nem örülök, hogy ez a témája a 100.hsz-omnak... )


Update: azt nem is írtam, hogy nem hallom dolgozni a pumpát, pedig korábban volt hangja nem kicsi. Eddig egy ajánlatom van: bosch és pierburg (ha jól értettem), utóbbi 10ezerrel olcsóbb. Megéri a bosch?



a pierburg ugyanolyan jó, szerintem sokan veszik.
azért az AC reléjét érdemes volna megnézni, esetleg a biztijét, otthon megnézem mi hol van.
ha az akksi lenne a rossz, azt úgy jelzi, mint ahogy az első kommentemben írtam: indítózól, de csak nagyon hangos olyan relé kattogás szerű hang van és az első lámpa villog. már kiderült, hogy ez akksi problémát jelez.
esetleg tölts rá az akksira, egy próbát megér.

YELLOW Elküldve: 2010-12-07 17:43 Motorolaj

hancurozo írta:
lacaca írta: Mielőtt még azt hinnéd,hogy rossz szándékkal írtam Itt nézz utána(motorion.hu hirtelen mást nem találtam) ha nekem nem hiszel! És az iskolát ahol ezt tanultad remélem már bezárták!


Akkor az összes iskolát be kellene zárni. Mindíg ezt nézi csak mindenki. Fogalmuk sincs róla mit jelentenek a számok. De azt milyen teljesítményszintnek felel meg, azt semki. Pedig az számít igazán. Minden márkának más a surlodó felületek közötti hézag, más olajfilm réteggel dolgozik a motor (más teljesítményszintű olaj kell bele)
Dugattyúgyűrűnél, vagy szelepszár szimeringnél eszi egy motor az olajat, ahhoz mi köze van az olaj hidegben való viszkozitásához? Ha eszi az 5W30-at, a 10W30-at is fogja. (üzemi hőmérsékleten)
Teherautóhoz is van 5w40-es olaj. Beleraknád az autódba? A M.A.N. 70e km-t ír cserére. (a teljesítményszintje nem felel meg a BMW-nek) Én nem.
Mindenki annak (vagy annak a weboldalnak) hisz akinek aminek akar.


a másik, hogy kicsit túl van lihegve az olaj téma. ember fia ugye hála az internetnek, elkezd tájékozódni, csak ha elsőre rossz helyre téved utána nehéz lesz elhinni a többi dolgot.
a motor a legnagyobb kopásnak indításkor és a bemelegedési fázisig kopik a legjobban. ezért ebből a szempontból lényeges, hogy a "w" előtti szám mekkora. a "w" utáni számnak igazából normál használat mellett semmi jelentősége nincs. verseny szériában van szerepe, mert olyan hőfokú lesz az olaj, hogy a nyomás megnövekedése miatt túl gyorsan áramlik, nem vezeti majd el úgy a hőt. ott olajhűtőt használnak pont ezért.
a korszerű autók illesztései már oylanok, hogy amíg lehet 0w-30, 0w-40 olajat addig kell használni amíg csak lehet. mindig törekedjünk a jobb minőségű olaj alkalmazására. itt érdekesség, hogy sok olaj, amit jónak tartanak még mindig SJ (benzines) szintű olajokat gyártanak, míg a Castrol már SM-nél jár, ami akár lehet egy jó kis propaganda húzás is.
egy dolog biztos, hogy az olajárak azért sok mindenre utalnak, a jó,minőségi, longlife olajok nem véletlen drágák.

a korábban linkelt olvasmányaimat célszerű elolvasni.

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 21:48 Motorolaj

ajánlott olvasmányaim olaj szempontból (sorry, az OFF fórum miatt, de nagyon érdekes írás):

itt az Oktatás címűt érdemes leginkább:
http://www.liqui-moly.hu/letol...dokumentum

1. rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...ruseg.html
2. rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...w-10w.html

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 21:41 Motorolaj

motorolajos topic-ba én is linkeltem kb 2 cikket, amit nagyon érdemes elolvasni. azt az 1-1,5 órát megéri, sok hasznosat tudtam meg belőlük...

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 21:34 Kompresszió

lacaca írta:
stabil írta: Sziasztok! Miben fáj egy hengerfejezés nagy a gyanum hogy gátrepedéses a moci.Kinyomja a vízet egy erősebb menet után a csövek szerintem kemények.


Szerintem a "gátrepedés" nem 100% de az biztos,hogy valahol "átfúj" Ne gondolj mindjárt a legrosszabbra!



nekem anno egy szerelő mondta (nem kifejezetten BMW-nél), hogy erősebb hajtásnál, mivel a hűtőrendszerben jobban megnő a nyomás, ezért van egy szelep, ahol elengedi a nyomást, és a vízfogyasztás ezért van.
persze nem mindegy mennyit fogyaszt a vízből.

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 20:25 Motorolaj

hil írta:
YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??



akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 20:00 Motorolaj

hil írta:
YELLOW írta:
ebben csak egy a baj. ha el akarnád adni, akkor lehet a kutya sem fogja elhinni. egy diaggal látszik, mikor volt nullázva és azt fogja alapul venni. na most neked ez mindig egy teljes ciklus lesz, és hiába mondod, hogy márpedig te cserélted a felénél... érti?

mindegyik olajat tudják hamasítani. azt nem tudom arra mi a bizonyíték, hogy a BMW dobozos olajban az van, mint aminek lennie kellene. az ilynetől ledobom a láncot
ugyanúgy abba is azt töltenek amit akarnak, semmi garancia nincs rá. vagy az opelosok is tötsenek GM olajat? attól rosszabb nem nagyon van... dolgoztam festékgyárban, ha egyszer szart csinálnak, akkor ugyanaz a szar lesz 3 különböző dobozban is. itt arra akarok utalni, hogy állítólag a BMW-s olajban is Castrol van. a belső azonos csak a doboz más.


Szia Yellow. Én nem azért cserélem fél ciklusonként az olajat, hogy valaki is elhigyje azt amit csinálok, hanem azért, hogy a motor ne menjen gatterra idő előtt. Aztán mindenki azt hisz, amit akar. Szerintem nem igaz az, hogy egy olajcsere periódusnak jó a 30-50000 Km.
A GM fullsynt olaj azért nem annyira rossz. A Vecimbe azt tettem mindig, nem volt bajom vele. Abból a 10w30 félsynt viszont nagyon rossz.



én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 19:32 M3 vásárlás

Robin68 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
balesz írta:
YELLOW írta:
NemethZoltan írta: Srácok,

Újabb infó az autóról.

Szombaton elmentem megnézni, de a stáb sajnos nem volt ott, így egy héttel tolódik a személyes randi. (Azt mondta a srác, hogy inkább a belseje a lényeg, bár én ezt nem osztom-ugyanakkor azt látom, hogy a következő a kategóriában 1 millióval feljebb van.

Az eladó állítja, hogy klímás, míg a klasszikus kivtel (mert ez amerikai) nem az. Igaz-e??

Azt is elmondta, hogy ennek az autónak 325-ös szívósor van a blokkján, így a kevesebb lóerő, mivel amerikai....Igaz lehet-e ez?? (Chippelve van, ezt már írtam korábban..)

Tisztában vagyok néhányotok segítőkészségével, de a továbbiakban is szükségem volna rá!!!
Köszi szépen előre is!!!!!


de most melyik autóról van szó? mert elvesztettem a fonalat... ha a csonti-car, akkor felejtős


igen ez a csonticar-os, az E46-os M3-ról én kértem infókat egy barátom számára...


nem ismerlek, így nincs jogom ítélkezni feletted.
DE!!!
ha a korábban leírtak után, Te képes voltál elmenni megnézni az autót, akkor vedd is meg, mert pont az az ember vagy, akinek a Csonti-Car szánja az autóit, azaz kis pénzből szart vevő, de divatolni keménykedni, arcoskodni vágyó fiataloknak.

korábban mindent leírtunk, ha Te azok után, még gondolkozol rajta, akkor úgy látszik semmit nem ér a véleményünk!!!



ha annyira kell a csonti-car-os csajozós M3, akkor ezt mindenképp meg kell venned hozzá... a szinvonal hasonló

http://www.vatera.hu/item/view...=189046110

Apple iphone 3g csajozós! Budapest 55 ezer! 8gb
NINCSEN CSAJOD? VEDD MEG EZT, TUTI LESZ! ILYEN CSAK LEGMENŐBB pasiknak van! Tartozz te is a felső tízezerhez! Csupán 60 ezerért! Mikor ezzel mentem buliba, hirtelen sokkal jobb képű csávó lettem, már csak ezért is megéri!
csak budapesti személyes átvétel!


Iphone 3G
8Gb
4.1-es kártyafüggetlen szoftverrel, jailbreakelve
a képek az eladó telóról készültek!



Hát van köztetek még egy barom (én) mert én is a Csonti-Car-nál vettem az autóm..... Nem mondhatom, hogy megbántam.
De szabadjon megjegyeznem, hogy nekem nem az a tapasztalatom mint amik fel vannak vázolva.... . Eleve kedves Yellow pont Te ítélkezel egy pesti kereskedőről mikor olyan messze laksz innen, hogy a környéketeken szinte már dinoszauruszok vannak..... . Ha venni akarsz egy autót akkor nem mész el megnézni???? Vagy neten rendeled meg?
Előtte volt egy Hondám amit sokkal jobb áron számoltak be a Csontinál mint bármelyik másik kereskedő. Nem problémáztak azon sem, hogy kp.-ra veszem a kocsit, nem pedig hitelre mert az nekik jobb. Az átírást is elintézték pillanatok alatt.
Természetesen mindenkinek oda kell figyelni bármelyik kereskedőnél vesz autót mert az ördög nem alszik..... (azért piros a szeme)

Néztem az eladó autóikat, de vagy én vagyok vak, vagy nem ismerem ki magam de nem láttam náluk most M3-ast..........


azt nem állíthatom, hogy esetleg nincs ott normális autó. DE! én még olyan hírdetést nem láttam, lehetek én a neander-völgyben is. eddig amit attól a cégtől láttam hírdetve, mind nagydumás szöveggel xar volt hírdetve totál lelakva. van több oldal, és jót még egyedül tőled hallottam róluk. sajnálom, hogy nekem is van véleményem.

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 17:39 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 16:39 Vicces :)

bmw320 írta: A leírást olvassátok el!
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-4321605


de legalább tudik dojcsul meg énglisül...
ennyiért mondjuk megéri, ha nem lopott vagy körözött... még hedápdíszpléj is van benne

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 16:24 M3 vásárlás

YELLOW írta:
balesz írta:
YELLOW írta:
NemethZoltan írta: Srácok,

Újabb infó az autóról.

Szombaton elmentem megnézni, de a stáb sajnos nem volt ott, így egy héttel tolódik a személyes randi. (Azt mondta a srác, hogy inkább a belseje a lényeg, bár én ezt nem osztom-ugyanakkor azt látom, hogy a következő a kategóriában 1 millióval feljebb van.

Az eladó állítja, hogy klímás, míg a klasszikus kivtel (mert ez amerikai) nem az. Igaz-e??

Azt is elmondta, hogy ennek az autónak 325-ös szívósor van a blokkján, így a kevesebb lóerő, mivel amerikai....Igaz lehet-e ez?? (Chippelve van, ezt már írtam korábban..)

Tisztában vagyok néhányotok segítőkészségével, de a továbbiakban is szükségem volna rá!!!
Köszi szépen előre is!!!!!


de most melyik autóról van szó? mert elvesztettem a fonalat... ha a csonti-car, akkor felejtős


igen ez a csonticar-os, az E46-os M3-ról én kértem infókat egy barátom számára...


nem ismerlek, így nincs jogom ítélkezni feletted.
DE!!!
ha a korábban leírtak után, Te képes voltál elmenni megnézni az autót, akkor vedd is meg, mert pont az az ember vagy, akinek a Csonti-Car szánja az autóit, azaz kis pénzből szart vevő, de divatolni keménykedni, arcoskodni vágyó fiataloknak.

korábban mindent leírtunk, ha Te azok után, még gondolkozol rajta, akkor úgy látszik semmit nem ér a véleményünk!!!



ha annyira kell a csonti-car-os csajozós M3, akkor ezt mindenképp meg kell venned hozzá... a szinvonal hasonló

http://www.vatera.hu/item/view...=189046110

Apple iphone 3g csajozós! Budapest 55 ezer! 8gb
NINCSEN CSAJOD? VEDD MEG EZT, TUTI LESZ! ILYEN CSAK LEGMENŐBB pasiknak van! Tartozz te is a felső tízezerhez! Csupán 60 ezerért! Mikor ezzel mentem buliba, hirtelen sokkal jobb képű csávó lettem, már csak ezért is megéri!
csak budapesti személyes átvétel!


Iphone 3G
8Gb
4.1-es kártyafüggetlen szoftverrel, jailbreakelve
a képek az eladó telóról készültek!

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 15:32 M3 vásárlás

balesz írta:
YELLOW írta:
NemethZoltan írta: Srácok,

Újabb infó az autóról.

Szombaton elmentem megnézni, de a stáb sajnos nem volt ott, így egy héttel tolódik a személyes randi. (Azt mondta a srác, hogy inkább a belseje a lényeg, bár én ezt nem osztom-ugyanakkor azt látom, hogy a következő a kategóriában 1 millióval feljebb van.

Az eladó állítja, hogy klímás, míg a klasszikus kivtel (mert ez amerikai) nem az. Igaz-e??

Azt is elmondta, hogy ennek az autónak 325-ös szívósor van a blokkján, így a kevesebb lóerő, mivel amerikai....Igaz lehet-e ez?? (Chippelve van, ezt már írtam korábban..)

Tisztában vagyok néhányotok segítőkészségével, de a továbbiakban is szükségem volna rá!!!
Köszi szépen előre is!!!!!


de most melyik autóról van szó? mert elvesztettem a fonalat... ha a csonti-car, akkor felejtős


igen ez a csonticar-os, az E46-os M3-ról én kértem infókat egy barátom számára...


nem ismerlek, így nincs jogom ítélkezni feletted.
DE!!!
ha a korábban leírtak után, Te képes voltál elmenni megnézni az autót, akkor vedd is meg, mert pont az az ember vagy, akinek a Csonti-Car szánja az autóit, azaz kis pénzből szart vevő, de divatolni keménykedni, arcoskodni vágyó fiataloknak.

korábban mindent leírtunk, ha Te azok után, még gondolkozol rajta, akkor úgy látszik semmit nem ér a véleményünk!!!

YELLOW Elküldve: 2010-12-06 15:13 M3 vásárlás

NemethZoltan írta: Srácok,

Újabb infó az autóról.

Szombaton elmentem megnézni, de a stáb sajnos nem volt ott, így egy héttel tolódik a személyes randi. (Azt mondta a srác, hogy inkább a belseje a lényeg, bár én ezt nem osztom-ugyanakkor azt látom, hogy a következő a kategóriában 1 millióval feljebb van.

Az eladó állítja, hogy klímás, míg a klasszikus kivtel (mert ez amerikai) nem az. Igaz-e??

Azt is elmondta, hogy ennek az autónak 325-ös szívósor van a blokkján, így a kevesebb lóerő, mivel amerikai....Igaz lehet-e ez?? (Chippelve van, ezt már írtam korábban..)

Tisztában vagyok néhányotok segítőkészségével, de a továbbiakban is szükségem volna rá!!!
Köszi szépen előre is!!!!!


de most melyik autóról van szó? mert elvesztettem a fonalat... ha a csonti-car, akkor felejtős