YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-10-07 10:12 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

kicsit OFF, de bárkinek lehet porséje
- olcsó fenntartás
- de gyorsulni ne állj neki










































YELLOW Elküldve: 2010-10-07 09:54 Hifi beszerelése e46-ba

Norbi316 írta: Sziasztok!Újabb kérdés fogalmazódott meg bennem!Megoldható e lenne az,hogy az autóban lévő hangszórókat kicserélném jobb minőségűre és a jelenlegi gyári kazettás rádióra kötni őket?A gyári fejegység megbirkózik e vele illetve lesz e valami féle minőség javulás a zenében?Minden ötletet szívesen fogadok!Eléggé zavar az autóban ez a gyenge minőség
Mindenképp szeretném megtartani a gyári kinézetet!Köszönöm mindenkinek aki hozzászól a témához!


méretben nehéz lesz találnod hangszórókat. az átmérők is neccesek, hogy ne kelljen faragni, de a hangszórók mélységével lesz jobban probléma. lehet kapni, de drágább hangszórók. ha minőség kell, akkor mindenképp kell egy új erősítő, mert a gyári beépített nem tudja kihajtani úgysem az új hangszórókat.

YELLOW Elküldve: 2010-10-07 09:21 Vicces :)

Mit is jelentenek azok a kifejezések a munkahelyi értékelésekben valójában?

1. jó előadói készséggel bír - képes megállás nélkül fosni a szót
2. jó kommunikációs készségű - egyfolytában a telefonon lóg
3. a munkának él - ahhoz is ronda, hogy randira vigyék
4. szociálisan aktív - iszik, mint a gödény
5. remekül dolgozik egyedül - senki nem tudja mit is csinál valójában
6. gyors problémamegoldó képessége van - hamar talál kifogásokat
7. logikusan gondolkodó - mindig talál valakit, aki megcsinálja helyette a munkát
8. jó kifejező készséggel bír - képes összetett mondatokat használni
9. kiváló vezetői képességekkel rendelkezik - magas; vagy mélyebb/erősebb a hangja
10. jó humorú - sok disznó viccet tud
11. lojális - nem talál munkát máshol
12. törtető, ambiciózus - folyton italokat fizet a kollégáknak
13. nyugodt természetű - alszik munka közben

YELLOW Elküldve: 2010-10-07 09:04 Rugócsere

vsop14 írta:
Zolee írta:
vsop14 írta:
Zolee írta:
bbali81 írta:
nickname írta: Kérdés

A sedan E46 benzines és dizel hátsó rugoban van különbség ?


Jaja, meg függ a motortól a felszereltségtől, hogy milyen nehéz a kocsi... Meg van festve az első, hátsó rugó... ezzel jelölik, hogy milyen verdához is kell pontosan.
Legalábbis így tudom.


Valaki 1x linkelt egy oldalt, ahol fenn voltak a színek, festékcsíkok számának jelentései, de nem találom! HELP!



ha jól tudom utángyártottban nincs ilyen csíkozás, csak gyáriban. ha gyárit akarsz venni, akkor meg úgyis meg tudják mondani ott ahol veszed, hogy milyen kell.


Nickname akar venni, én meg eladni, neki dízelje van, nekem benzinesből származik a hátsó rugó, mindkettő 4 hengeres, emiatt vetette fel Ő is, én is a témát.

ja, én azt hittem arra gondolsz, hogy a gyári rugókat azokat felszereltség alpján választják ki (motro típus, váltó, diffi, cd-tár, navi, stb stb ezek mind szamitanak)

én úgy tudom, hogy benzin-dízel az nem smakkol


hát már bocs, de nem hiszem, hogy ennyi féle rugó lenne... ha már valamibe navi van, akkor abba más a rugó mint amiben nincs... hisz amikor rendelsz rugót, mondjuk unix-on, akkor a felszereltséget nem kérdezik... szerintem ami számít, az a kivitel (sedan, kombi,stb) és a motor

YELLOW Elküldve: 2010-10-06 18:32 Társalgó

hancurozo írta: A 3. képen szereplő BMW köztünk van? http://www.kemma.hu/komarom-es...pel-331787
Végre nem csak a BMW-t említik márka szerint, hanem az off autókat is.


az a 3. kép már nem tudom hanyadjára van fent, már legalább itt az oldalon is láttam 3x...
vagy már többször megbüntették ugyanott, ugyanígy


YELLOW Elküldve: 2010-10-06 16:28 Trükkök és okosságok

YELLOW Elküldve: 2010-10-06 15:01 Trükkök és okosságok

Járó motornál is működik!!!

1.lépés: gyújtás az 1. fokoztaba

2. lépés: a napi kilométerszámláló nullázó gombját (bal oldalon) kb 5 másodpercig tartsuk lenyomva.
Ekkor az 1. menüpontba érkezünk.

(A napi kilométer először lenullázódik, de később újra visszaugrik az eredeti állásba)

BC nélküli E39 esetében: a titkos menübe jutáshoz a nullázó gomb lenyomva tartása mellett kapcsoljuk a gyújtáskapcsolót 1. állásba.

4. lépés: a bal oldali gombot addig kell nyomogatni, míg a 19. menüpontba nem jutunk. Ehhez gyorsan kell nyomogatni a gombot, hosszabb megszakítások nélkül, különben kidob a menüből, és lehet előröl kezdeni.


4. lépés: ha a 19. menüpontban vagyunk, a L_oFF és L_on (Lock On, Lock Off) felváltva villog.
Amikor éppen a L_oFF látható, gyorsan nyomjuk meg a bal oldali gombot, és már be is jutottunk a menürendszerbe.

5. lépés: Ha mindent jól csináltunk, a 0. menüpontban landolunk, ebből tudható, hogy a titkos menürendszer aktiválva van. A nullázó gombbal tudunk az 1-21. menüpontok között lépkedni. Ha egy menüponthoz érkezve várunk egy kicsit, akkor automatikusan az almenübe jutunk.

A következőkben a 7. menüpontba való eljutást mutatjuk be:




A 7. menüpont kiválasztása:
A nullázó gombot addig nyomogatjuk, míg a 7. menüpont jelenik meg a kijelzőn és várunk egy pillanatot.




Néhány pillanat múlva a BC a 7. menüpont almenüjébe ugrik, esetünkben ez a 7.0 .
A nullázó gombot nyomogatva most az almenüpontok között lépegethetünk.




Ha kétszer megnyomjuk a gombot, akkor a 7.3 pontba jutunk, ami a pillanatnyi sebesség.
(A képen látható kijelzőhöz tartozó autó éppen áll)



Ahhoz, hogy az almenükből kilépjünk, a nullázó gombot kb. 3 másodpercig kell nyomva tartani, ekkor a főmenük közé kerülünk és az ismételt nyomogatással lépegethetünk a főmenü pontja között.

Az egyes menüpontok leírása lejjebb található.




Speciális eset - 2. menüpont:
A 2. menüpont a műszerfalteszt. Ez egy látványos dolog: minden lámpa kigyullad és a mutatók ütközésig és vissza körbemennek.


Menu 14 Hibatatároló
- Menu 14.1 - 14.4 Ha nincsen semmilyen hiba, itt 000000-nak kellene állnia (az itt lévő számok alapján még senki nem tudta megmondani, milyen hiba is íródott be a számítógépbe....)

Menu 15 - 18 nincs

Menu 19: Aktiváló menüpont
Mint ahogyan az oldal elején le vagyon írva.

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező (Bazzi ennek reciprokát adta meg, de kiderült, hogy ez a helyes)

Menu 21: Reset
- Menu 21.0 Software-Reset, hatása megfelel az akkumulátor lecsatlakoztatásának


Menu 7: Motor/sebességinfomációk
- Menu 7.0 Hűtővíz pillanatnyi hőmérséklete
- Menu 7.1 Pillanatnyi külső hőmérséklet
- Menu 7.2 Pillanatnyi fordulatszám
- Menu 7.3 Pillanatnyi sebesség

Menu 8: A 7. pont értékei hexadecimális formmátumban

Menu 9: Feszültség
- Menu 9.0 Pillanatnyi feszültség Volt-ban
- Menu 9.1 - 9.3 nincs / nem ismert

Menu 10.0 Országkód

Menu 11.0 Egységkód

Menu 12 nincs

Menu 13.0 Gongteszt




Menu 1: Gépjárműinformációk
- Menu 1.0 Alvázszám
- Menu 1.1 Műszerfal azonosítója
- Menu 1.2 A műszerfal BMW száma
- Menu 1.3 Codier/Diagnose/Busindex
- Menu 1.4 Gyártási datum (hét/év) - itt azt írják, hogy a kocsié, de én így tudom, csak a műszerfalé
- Menu 1.5 Hardware-/Software állás
- Menu 1.6 Befecskendezési helyzet / Hengerszám / Motorfaktor

Menu 2: Műszerfalteszt

Menu 3: Szervízintervallumkijelző információi
- Menu 3.0 Szervízintervallum alapszámítás literben (hogy ez mi lehet??)
- Menu 3.1 Az inspekcióig hátralévő napok száma

Menu 4: Fogyasztás
- Menu 4.0 Pillanatnyi fogyasztás Liter/100km (0128 = 12,8l/100km)
- Menu 4.1 Fogyasztás liter/óra

Menu 5: Hatótávolság
- Menu 5.0 A hatótávolság számításának alapjául szolgáló átlagfogyasztás Liter/100km
- Menu 5.1 Pillanatnyi hatótávolság km-ben

Menu 6: Tankinformációk
- Menu 6.0 A tank tartalma bal/jobb (234123 = 23,4l bal és 12,3l jobb tank)
- Menu 6.1 Teljes tanktartalom
- Menu 6.2 Tanktartalom mutató tankóra (??)

YELLOW Elküldve: 2010-10-06 12:15 Trükkök és okosságok

www.youtube.com/watch?v=Dj-_oFdlpSw

én kipróbáltam, de nem működik lehet csak automata váltósoknál működik?


YouTube videó














YELLOW Elküldve: 2010-10-05 21:11 Business rádió kérdés

YELLOW írta:
akkor veszel egy 280k-sat, meg egy 22k-sat és sorba kötöd

szerk.: de szerintem 320k-val nem lesz probléma, mert annyi a lényege, mintha lenne rajta valami eszköz, tulajdonképpen egy eszközt szimulál


sőt inkább egy illesztés lesz ez

YELLOW Elküldve: 2010-10-05 20:28 Business rádió kérdés

Yom írta: Voltam ma boltban és kondit találtam is, de 300k-s ellenállásra azt mondta a srác, hogy speciális és csak 280as meg 320as van neki. Kérdezte, hogy hány w-os kéne, de ezt az adatot nem találtam meg a kapcsolási rajzon sem. Te milyet vettél?

wizzaerr írta: Jelentem kész a kábel, és megjelent az AUX a menüpontok között Külföli fórumokon azt írták, hogy ha nem használunk az elkészítéséhez ellenállást (300k) és kondenzátorokat (2db. 0.22uF), akkor csak úgy észleli az AUX-t, ha van csatlakoztatva hozzá valami(tfon,laptop,stb).Hát próbáltam én mindenhogyan, két kábelt is készítettem de semmit nem mutatott, egy csomó időt eltököltem vele. A vége az lett, hogy vettem ellenállást és kondikat,(összesen 20Ft volt) összeforrasztottam a rajz szerint és most müxik.
Szal bmw320d4 kollégának igaza volt mikor mondta, hogy az ellenállást ki ne felejtsük. Én is azt ajánlom, hogy ezek nélkül bele se vágjatok...

Holnap el kell vezetnem valahogy a kábel végét a kézifék melletti tárolórekeszig. Tuti órákig tart majd




akkor veszel egy 280k-sat, meg egy 22k-sat és sorba kötöd

szerk.: de szerintem 320k-val nem lesz probléma, mert annyi a lényege, mintha lenne rajta valami eszköz, tulajdonképpen egy eszközt szimulál



YELLOW Elküldve: 2010-10-05 11:47 Valaki segítsen

Norbi316 írta: Sziasztok!Ma feltűnt,hogy kulcsal nem nyílik az autó csak ha távirányítóval nyitom!Ha bedugom a kulcsot akkor elforog de nem nyit és semmi nem történik?Ennek mi lehet az oka?


nem akarok nagy hülyeséget ,mondani, de lehet a zárszerkezetben szétakadt valami.

YELLOW Elküldve: 2010-10-04 14:56 Hifi beszerelése e46-ba

bocs duplán jött


YELLOW Elküldve: 2010-10-04 14:54 Hifi beszerelése e46-ba

bencus3 írta: sziasztok
Tud valaki valamilyen szerelési rajzot mutatni a fejegység kiszereléséhez?
(hogy kell megbontani a műszerfalat?)
köszi


itt mutatja a videjó a kiszerelést


YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2010-10-04 14:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

próbálok keregetni ebay-en, de nagyrészt ezek vannak írva az INPA-hoz: most akkor ez jó az enyémhez?

Interface USB OBD2 for BMW - INPA/Ediabas - K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 (all functiosn as in OMNITEC interface). Build in 2 lines K and D-Can magistral
Features
- read and delete errors
- adaptations
- driver programming
- applu coding
Supports protocols:
1. Fast magistral D-CAN and PT-CAN (500 kbit/s)
2. Slow magistral K-CAN (100 kbit/s)
3. Standard BMW protocol (BMW OBD interface).
D-CAN for:
- E60, E61 od 03/2007
- E83 od 09/2006
- E81, E87 od 03/2007
- E90, E91, E92, E93 od 03/2007
- E70 (new model X5)
- R56 (new model MINI)
PT-CAN, K-CAN - fully switch able speed of migistral CAN - ou can diagnose driver with tou any car
Protocol "BMW OBD interface" for older cars:
- from 1995 to 1998 (don't need K-line).
- from 1998 to 03/2007 (all models


szerk: illetve valaki homályosítson már fel, hogy az INPA, GT1, DIS ezek különböző dolgok vagy mi? már teljesen elvesztem, azt sem tudom már mi micsoda, egyik helyen így, mások amúgy van írva...

YELLOW Elküldve: 2010-10-04 13:36 Valaki segítsen

vsop14 írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Miki ne szivasd már szegényt
Yellow: Te meg ennyire kuka nem lehetsz


Tano: enynire nem vagyok hülye... 3 óráig kerestem a WLAN antennát, de nem találtam
csak a kolléga félre értette a kérdésem, valszeg nem jól fogalmaztam.
mint már írtam, a kérdésem arra irányult, hogy elég-e csak a kábelt megvenni? mert gondoltam a progi beszerezhető, de le akartam tisztázni.

szóval ha valaki szándékozik külföldiából rendelni, akkor szóljon, mert én is igényt tartanék egyre (kábelre). hátha elbaxom teljesen az autót

őőőő... mindegy milyen országból rendelünk esetleg? mert akkor tesóm rámozdítom angliában nézzen szét, vagy angol ebay-en.



mindegy, hogy melyik ország.
azt viszont pl nem tudom, hogy például a DISnél, ha usb-s az interface, akkor mennyiben változik a helyzet... mert annak a telepítése annyira nem egyszerű (jó nem is egy túl nagy dolog, le van írva minden).
vagy csak az elején mikor beállítod a portot, akkor kell az usb-re állítani és annyi? majd valami okosabb megmondja.
csak azért dobtam fel a kérdést, hogy nehogy ráfussál valami ilyesmi bibire


biztos copni fogok vele, max a nyíregyi kollégát megkérem lőjje be a témát.