Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2009-10-04 15:29 Szívócsonk-pillangószelep

nah de annak se kéne benne lenni, most jt eszmebe hogy fojtószelepnek van írva, hogy az nincs benne, de nekem mégis van ott valami szelep

"2001 júniusában, a 316i Compact piaci bevezetésével egyidõben jelenik meg a az új négyhengeres BMW Otto motor generáció. Ennek legjelentõsebb ismertetõjele az új BMW motorokon alkalmazott VALVETRONIC, mellyel ez az elsõ olyan négyhengeres Otto motor a világon, amelyik többé nem rendelkezik fojtószeleppel. A fojtószelep mûködését, arról az elemrõl van szó, mely az Otto motor felfedezése óta akadályozza a széles mûködési tartományokban saját szabad lélegzetvételét, egy fokozatmentesen állítható szívószeleplökettel helyettesítik"

hancurozo írta:
YELLOW írta: akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?
ne hasonlítsd össze a 2 autót a tied benyás. az ami a tiedben van az a fojtószelep.

YELLOW Elküldve: 2009-10-04 14:08 Szívócsonk-pillangószelep

akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?

YELLOW Elküldve: 2009-10-03 19:48 Extra gyors találkozó!

yoo banzáj lehetett

YELLOW Elküldve: 2009-10-02 21:29 Valaki segítsen

nézzed csak mit leltem:

http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus

szigiimi írta: Sziasztok. Tudja valaki, hogy E91-ben hogyan kell nullázni az olajcserét?

YELLOW Elküldve: 2009-10-02 21:18 Valaki segítsen

valamelyik topicba be lett linjkelve egy jó oldal, de sajna 15 perc keresés után se találom, pedig még én is elolvastam

szigiimi írta: Sziasztok. Tudja valaki, hogy E91-ben hogyan kell nullázni az olajcserét?

YELLOW Elküldve: 2009-10-02 19:33 Akkumulátor

ajánlom mindenki figyelmébe, nagyon hasznos:

http://www.akkuauto.hu/vasarlas.html

YELLOW Elküldve: 2009-10-02 18:30 légzsak_

valószínûleg úgy lett a légzsák csatlakozója lehúzva/rádugva, hogy az akksi nem volt levéve a rendszerrõl

nevemborat írta: hello.nekem olyan gondom lenne hogy azt irja hogy:left rear window airbag baterry conection....no most ez mi?értem melyikkel van a baj..de mi???

YELLOW Elküldve: 2009-10-02 08:16 Elsõ lámpák

jah amúgy FK lámpa van 89ezeré CCFL AngelEye-al projektoros

pl régebbi volvo, renault stb... abba is van foncsor, csak ott nem õ képezi a fényt, csak a búra belsejére szórja, aztán a búrában kialakított barázdák terítik a fényt (ugye amelyik autónál a búra átlátszó sima üveg/mûanyag, ott a foncsor adja a képet

itt a búra adja, ebbe csak sima foncsor van, ami csak a búrára vetíti a fényt, a búra adja a képet:


itt maga a projektor (vetítõ lencse) a beérkezõ fényt vetíti, ide nem kell foncsor, vagyis nem alkalmaznak sûrûn (ha megnézed az indexnél ki van alakítva a foncsor, amiatt látjuk négyzetesnek az irányjelzõt, amiatt tûnik nagynak az index:


itt meg maga a foncsor kiképzése az ami az útra vetített fény milyenségéért szolgál:



vsop14 írta:
YELLOW írta: ezért jobbak azokba a lámpákba xenont tenni utólag, amiben nem a foncsor szórja a fényt, hanem a lámpabúra maga

milyen autoban van ilyen?

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 23:26 Elsõ lámpák

Robinson!

egyébként a linkelt lámpatestekben milyen az angel eye? CCFL vagy a régi sárgás sima?

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 23:16 Elsõ lámpák

szerintem olyasi lehet a dolog, hogy az oké, hogy vetítõlencsés, de a világító test milyenségétõl (halogén/xenon) függõen más foglalat van, tehát nem mindegy a lencsétõl milyen messze van a világító forrás...
az oké, hogy sok xenon szett gyári pl H7-es foglalatba beépíthetõ, de eleve nagyobb méret így a foncsorba másképp esik a fény, így torzulhat a kép... elvileg minden izzócsere után lámpát kellene állítani, mert minden izzóban van eltérés...
ugye tudjuk, hogy a H7-es helyére tehetõ xenon, de ha jót akarunk kell egy gyûrû amivel távolabb kerül az izzó, de így sem lesz a kép a legjobb...

ezért jobbak azokba a lámpákba xenont tenni utólag, amiben nem a foncsor szórja a fényt, hanem a lámpabúra maga

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 22:01 Akkumulátor

azt írtam lentebb, hogy ne a sarukra tegye, hanem saruk le, és úgy rá a töltõ az akksira meg ezt arra írtam, hogy a gen is tölt, akkor ha töltõvel töltöd az se gáz, bár az én elvem az, hogy amit már tölteni kell az régen rossz...

hil írta:
YELLOW írta: mellesleg miért ne lehetne tölteni, mikor a generátor is tölt...


Igen, de ha a sarukra teszed a töltõkábelt, akkor a fesz szabályzó hátulról kapja a szuflát, ami nem biztos, hogy elõnyére válik, meg mivel generátorról van szó, ami ugye váltó áramot csinál, ezért egyenirányító van utána, sem szívleli azt az üzemmódot. Viszont, ha max 13,5 V-al töltesz, akkor baj nem lehet, de ez nem egy feltöltött akku feszültsége.
hil

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 21:59 Akkumulátor

kidobva nem lesz még, de az autóból kikerül várom a fizut, nem lesz kínozva

kempelen írta:
YELLOW írta: ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...


Doooobd máááár kiiiii azzzzzt aaaa szaaaar akkkkkksit!

7 éves elmúlt és már haldoklik. Miért kínzod?

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 21:45 Akkumulátor

ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...

hil írta:

Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 21:42 Akkumulátor

nekem gyári 7 éves akksi, és hiába zöld a kisablak, akkor sem indít már néha... attól, hogy gondozásmentes még nem zselés... mellesleg miért ne lehetne tölteni, mikor a generátor is tölt... (ez nem konkrétan neked szólt )

jencispy írta: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090325b/

e szerint a gondozás mentest is tölteni kell...

akkor holnap kiveszem és feltöltöm, az nm árthat.

YELLOW Elküldve: 2009-10-01 20:06 Akkumulátor

óra, átlag speed, átlag fogy., megtehetõ km, napi km számláló...+egy két hibajelzés...

én semmiképp nem tölteném sarun keresztül, szerintem nerm i8gazán tesz jót a rendszeren lévõ fogyasztóknak, mégha éppen nem is aktívak, akkor is

jencispy írta: Lassan itt a hideg, ideje rendberakni az akksit.
Savszintet megnézni, feltölteni.

Jo lenne kivenni és ugy töltnei, de nem szeretnék mindent ujra beállítani (pl rádió)
Ha kiveszem az akksit, akkor miket felejt el a kocsi?