YELLOW Elküldve: 2009-10-04 15:29 Szívócsonk-pillangószelep
"2001 júniusában, a 316i Compact piaci bevezetésével egyidõben jelenik meg a az új négyhengeres BMW Otto motor generáció. Ennek legjelentõsebb ismertetõjele az új BMW motorokon alkalmazott VALVETRONIC, mellyel ez az elsõ olyan négyhengeres Otto motor a világon, amelyik többé nem rendelkezik fojtószeleppel. A fojtószelep mûködését, arról az elemrõl van szó, mely az Otto motor felfedezése óta akadályozza a széles mûködési tartományokban saját szabad lélegzetvételét, egy fokozatmentesen állítható szívószeleplökettel helyettesítik"
hancurozo írta:YELLOW írta: akor egy kérdés... elvileg nekem dupla-Vanos-os és Valvetronic-os a motor, amirõl azt írja egy sajtóanyag, hogy pillangószelep nélküli konstrukció... ám amikor leveszem a szûrõt és a légtömegmérõt, akkor mögötte a szívótorokban van egy nagy szelep, ami nagyon pillangósszelepnek tûnik... akkor ez most hogyis van?ne hasonlítsd össze a 2 autót a tied benyás. az ami a tiedben van az a fojtószelep.