Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2008-12-06 15:22 manuális váltó

bekopási ideje nincs, de vannak olajok amik felhígulnak, egy bizonyos használat után... a rosszabb minõségûek meg sûrûsödnek... mondjuk ami a váltóból lejött olaj, az nagyon tiszta volt, lehet már volt cserélve, nem tudom, hogy ott az olaj be tud e sötétedni mit a motorolajok, vagy hogy van... egy biztos a lehetõ legjobb olaj ment bele...

YELLOW Elküldve: 2008-12-06 12:34 manuális váltó

én arra gondoltam, hogy lehet még túl új neki az olaj... ha tavasszal tettem volna bele, akkor nyáron már bekopott volna, és akkor télen nem lett volna ilyen... de mivel november vagy októberben lett beletéve és nem sokat ment a kocsi így talán ennek tudható be.... legalábbis gondolom

YELLOW Elküldve: 2008-12-05 17:31 manuális váltó

nem azt mondom hogy nem mozdult, hanem olyan volt az eset, mint ami a tipikus OPEL baj rükinél, kétszer kell kuplungolni... az a lényeg a váltó mozgott, rükinél kiment teljesen oldalra, de az elõre részt nem akarta bevenni, ugyanígy 1-esnél....

CASTROL SMX-S olaj lett beletéve... hogy mér cseréltem le ami benne volt? mert nem tudtam miylen állapotú, és azt hittem korábban azért olyan katonás a váltó, de eddig ilyet nem tapasztaltam, ki lett cserélve de volt hogy állt 2 hétig de nem csinált ilyet... én a hideggel magyarázom, mert amikor az olajcsere után állt 2 hetet, akkor még melegebb idõk voltak... de mondom most megint mentem vele, de nem tapasztalom a problémát... csak azért kérdezem, hogy ennyi állás után valaki tapasztalt-e ilyet...

az olajat magam vettem, szaküzletben...sok oldalon ezt a típust írták, de korábban beszámoltam róla, hogy miylen olajakat cseréltem, és írtam hogy a váltó a csere után pl az 5-ödiket sokkal könynebben vette mint elõtte...

YELLOW Elküldve: 2008-12-05 15:36 manuális váltó

hu a mai nap érdekes dolgot tapasztaltam...

az autó olyan 2 hétig egy helyben állt... beindítottam, kicsit nehezebben is indult... tenném hátramenetbe, és nem tudtam, se egyesbe, pedig egyesben állt, csak ugye onnan kivettem, de rüki után nem akart visszamenni... majd kuplung felenged, újra be és akkor bevette, de utána még egy darabig elég nehezen vette ezt a két sebességet... olaj nem rég lett lecserélve 1000 km-el ezelõtt a szemem láttára...

de meleg motor után már nem tapasztaltam a leírtakat... lehet nagyon meg volt dermedve az olaj? mondjuk garázsban állt az autó, igaz nem fûtött, de a kinti hõfokhoz képest, bent legalább 8 fokkal melegebb szokott lenni...

valami tipp?

YELLOW Elküldve: 2008-12-03 22:02 Autóvásárlás

amit írtak lentebb nem feltétlen igaz, nem mindegyik faceliftben vannak korszerûbb motorok, ugyanis amit erre kelet európának szántak, azokba tetetk régi motort is... az se igaz, hogy a 105 lovas 1.6, illetve a 115 1.6 annyira bevállt lenne, ugyanis sok 100+/- 20 ezer kilóméter után motorcserés, anno amikor én venni akartam, több hírdetésben is olvastom, hogy motort cseréltek, mert ez és az volt a baja... és csak 1.6-osban... több helyrõl is hallottam infót, hogy 1.6 csak legvégsõ esetben én ezért döntöttem az 1.8 mellett

persze kivételek mindig vannak

YELLOW Elküldve: 2008-12-03 21:49 bc

ebben a topicban nézelõdj a titkos menüvel kapcsolatban

YELLOW Elküldve: 2008-12-03 21:47 Ciripelõ hang (Titkos menü)

nekem olyan ciripelés van, amit inkább a baloldali ajtó felõl a tükörnél lévõ csipogó felõl jön, de inkább akkor hallani, amikor alacsonyabb a fordulat és nagyobb a rezonancia... de abba szokta hagyni, valószínû berezonál nálam valami, de néha hallom az anyós ülés felõl is, de ez ilyem mélyebb, hang mintha pici ajtó nyikorgésoklennének, mint a régi ajtók, vagy fa lépcsõk

YELLOW Elküldve: 2008-12-03 21:35 Ciripelõ hang (Titkos menü)

a "ciripelés" amit hallasz, az sok új autónál meg van... nem más mint pici szervomotorok, amik lezárják a levegõ beáramló nyillásokat, illetve nyitják... ez azért jó, mert tegyük fel kint áll az autó, és elõtte hideg levegõ beáramlás volt... ugye régi autónál, az nyitva marad és ha kint füstölnek az szépen bemegy, így viszont nem...

illetve lehet a benzinszivattyú hangja is... ha erre gondolsz, akkor örülj, hogy hallod, és fõleg ha egészséges a hangja

titkos menüre van topic, keresgess

YELLOW Elküldve: 2008-12-03 05:11 Alufelni méretek

nézd meg a dragstereket.... és gondolkozz, ugye nagyobb tapadó felület, az erõt nagyobb felületen adja át az útnak, a dragsterek kerekei hátúl éppen ezért elég puhák is, vagyis kicsi bennük a nyomás...

amúgy esztétika, elleve a hátsó nyomtáv szélesebb, és jobban mutat, bár ilyen különbséget nem nagyon venni észre, de... mindegy nekem már ilyen

Robinson írta:
YELLOW írta: szerintem így a legjobb, legideálisabb, mondjuk kezdem 195-tõl

7" - 195, 205
7,5" - 215, 225
8" - 225, 235
8,5" - 245, 255

sajnos nekem mind a négy 8" és elõl 225, hátul 245 van rajtuk


kövezzetek meg, de akkor sem tudom:
miért jobb, ha hátul szélesebb van? esztétika csupán, vagy van funkcionális szerepe is?

YELLOW Elküldve: 2008-12-02 22:09 Autóvásárlás

szóval...

ha 2000-es évjáratban gondolkozol, akkor benyás, inkább 2.0, ha faceliftes, akkor a valvetronicos motorok nem oylan rosszak, pl az 1.8 nem azé mert nekem ez van, de így van... igen a sok probléma van a 20d-vel, sajnos... benyások fogyasztásában, nem sok a különbség a nagyobb motor nem feltétlen fogyaszt többet, viszont a valvetronic-os motorok nagyon jól figyasztanak, vagyis keveset...

ha teheted inkább facelift: szebb, jobb a futómû, finomítottak rajta, a legtöbb tipushiba orvosolva lett, kicsit keményedett a futómû, és ugye sok gyermekbajt kiküszöböltek

szervízigény? ha muszáj de sokan maguknak csinálják, vagy segítenek egymásnak, alkatrészben nem sokban drágább mint más márka, én így tapasztalom

hát 2 misiért, valóban nem kaposz kevés km-est, de sokszor mia kevésnek van feltûnteve és drágán adják, az se valós... de ha 2000-es évjáratban gondolkozol, akkor tutti ilyet nem nagyon találsz, szinte 100%

jah és ha áldozol a szépség oltárán, akkor vegyél Compactot, azok jóval olcsóbbak

YELLOW Elküldve: 2008-12-02 22:00 Alufelni méretek

szerintem így a legjobb, legideálisabb, mondjuk kezdem 195-tõl

7" - 195, 205
7,5" - 215, 225
8" - 225, 235
8,5" - 245, 255

sajnos nekem mind a négy 8" és elõl 225, hátul 245 van rajtuk

YELLOW Elküldve: 2008-12-02 21:40 hûtõ

én csak azért cseréltem le, mert tavaly télen a kiegyenlítóm totál szinte üres volt, az úszó totál lent volt... átlátszó sárgás folyadék volt benne, töltöttem után piros fagyállót egy olyan fél liter ment bele... de úgy döntöttem nem tudom dzsuvás-e, meg iylenek, és inkább lecseréltettem... lehet jó a hõfoka a víznek, de tudni kell, hogy tartalmaz más adalékot, ami a szimeringet keni, illetve a gumi csöveket ápolja belül, segít a hûtésben... és azért az egy idõ után kihasználódik a vízbõl

Burns írta: Ami jó azt nem kell kicserélni.

YELLOW Elküldve: 2008-12-02 21:37 hûtõ

persze az a fura, hogy fûteni is fût rendesen... mondom értetlenül állok a dolog elõtt... ami még fura volt, hogy a csere után másnap mikor a garázsból kiálltam, és mentem bezárni az ajtót, olyan hang jött a kocsi motorja felõl, mintha valamit ütvefúróztak volna, kb olyan 10 sec-ig... aztán semmi... lehet a levegõ? nbem tudom mert utána mikor megjöttem a járatomból, a két légtelenítõt megnyitottam, de csak a hûtõvíz jött belõle, sõt a kiegyenlítõ tartályról a kupakot is fel lazítottam, járó motornál ( persze óvatosan) de a nagykörnek a csövei melegek voltak, de puhák, szerintem víz nem lehetett bennük

YELLOW Elküldve: 2008-12-02 21:37 Érdekes hiba...:(

persze az a fura, hogy fûteni is fût rendesen... mondom értetlenül állok a dolog elõtt... ami még fura volt, hogy a csere után másnap mikor a garázsból kiálltam, és mentem bezárni az ajtót, olyan hang jött a kocsi motorja felõl, mintha valamit ütvefúróztak volna, kb olyan 10 sec-ig... aztán semmi... lehet a levegõ? nbem tudom mert utána mikor megjöttem a járatomból, a két légtelenítõt megnyitottam, de csak a hûtõvíz jött belõle, sõt a kiegyenlítõ tartályról a kupakot is fel lazítottam, járó motornál ( persze óvatosan) de a nagykörnek a csövei melegek voltak, de puhák, szerintem víz nem lehetett bennük

YELLOW Elküldve: 2008-12-02 21:25 hûtõ

tudom szinte ritka, akinek itt benyás van, de nekem az a furcsa, hogy nemrég cseréltünk hûtõvizet a gépbe, igaz ami lejött az is -40 fokos volt... nah a lényeg, hogy a blokkból nem lett leengedve így 2-2,5 liter kb benenmaradt, de lehet nem annyi, a lényeg több mint 4 liter ment bele... elkezdtem járatni a motort, melegedjen, szokás szerint elérte elég hamar a közép állást, elvileg elõbb nyit a termosztát, majd a venti kapcsol be... álló helyzetbe pörgettem a motort és az istenért se akart feljebb menni a hõfok, a termosztát se nyitott ki, csak a kiskörön járt a víz... mondta a szerelõm, hogy menjek csapjak vele egy bitang kört, hát nem kellett kétszer mondani... mentem, visszamentem a szervízbe, termosztát még mindig semmi, igaz kint 3 fok lehett, de a hûtõ se volt meleg, totál fura volt... igaz nyáron is 1x1 hallottam, hogy pl a venti beindul mikor kapu elõtt megállok és kinyitom... de a hõfok mindig stabilan közép értéken van... kicsit furcsa, hogy a termosztát nem nyit ki, pedig le lett levegõtlenítve, sõt, én is csináltam azóta egy párszor


tipp???