Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2008-08-24 20:23 kormány

ha kattanó hangot hallasz az nem feltétlen rosszat jelent... bár a fogasléc kopása típushiba, és akkor is lehet hallani, nehéz megállapítani, hogy pontosan jó vagy nem jó, de szervízben pontos választ kapsz rá

YELLOW Elküldve: 2008-08-24 15:54 Futómû és hibái

nekem totál egyenletesen kopnak a gumik, a régiek is amik a kiszakadt szilenttel mentek azok is... azzal is csak az volt a bajom, hogy amikor még anno az udvarra álltam be, akkor a rögös földön fémesen felütött a blokkba a lengõkar vége... és mondom nemsoká mûszaki, hát kicseréltetem... már bajom nem volt vele még úgy se

Woockie írta:
YELLOW írta: én cseréltem két hónapra rá mûszakin azt mondták már lóg az egyik, és alig mentem vagy 1000 km-t... de még azóta is az van, amíg nem szakad ki én nem cserélek

Pedig lehet, h erdemes... Voltam futomu beallitason, mert az egyik gumi szele latvanyosan jobban kopott.. Nezte a srac, probalt allitani, de nem ment. Hiaba allitott, a lengokar nem mozgott vele. Szilent megadta magat, persze meg nem teljesen. Mondta, ne sokat kozlekedjek igy vele, kicsit dragak azok a gumik amit most felraktak ahhoz, hogy szetkopjon a szeluk es kidobjam...

YELLOW Elküldve: 2008-08-24 11:02 Futómû és hibái

én az enyémet tudom, nekem azthiszem gyárilag 205/55 R16 lenne... viszont én 4 db 225/45 R17-esekkel vettem... hátra azért vettem szélesebbet mert az az igazi feeling, hogy RWD-n hátul szélesebb gumi van... én jobb tapadást vettem észre, fogyasztásban nem látok különbséget... szerintem jó ha 225-öt veszel...

az, hogy jól tartja az utat, nem 100%... egy teljes futómûvizsgálat adhat rá teljes választ... mondom nekem mûszakin nagyon átnézték... ami gond lehet azok a szilentblokkok, ha szélesebb és nagyobb gumikat teszekl fel, pláne ha ültetve is van a gép, akkor azokat cserélheted elég sûrûn... én cseréltem két hónapra rá mûszakin azt mondták már lóg az egyik, és alig mentem vagy 1000 km-t... de még azóta is az van, amíg nem szakad ki én nem cserélek

YELLOW Elküldve: 2008-08-24 08:56 Futómû és hibái

mellesleg ha a futómû rossz, akkor mûszaki vizsgán úgyis kiderül.. én is féltem, de tökéletes volt

YELLOW Elküldve: 2008-08-23 20:41 Futómû és hibái

aggodalomra semmi ok... a széles gumi az oka, bár inkább az eleje mászkál...
nekem télen 195/65 R15 van fent, és semmi bajom, aztán jön a tavasz, felteszem a 225/45 R17 és 245/40 R17 gumikat és majd ki szaggatja a karomat, csak meg kell szokni... sima úton ha lejt valamelyik oldalra, akkor arra fog húzni... szal ne parázz a gumisnak igaza van...
jó tanácsként nyomvájús úton ne nagyon elõzz és mérsékeld a sebességet

YELLOW Elküldve: 2008-08-23 14:26 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

ha beletöltötted,(ha magad csinálod) akkor várom a leírást... teszel új alu tömítõ gyûrût a csavarokhoz? vagy a régit hagyod benne? meg írd már le hány liter ment bele... THX

Tiba írta: Hát okosabb nem lettem, pedig keresgéltem a neten elég sokat.
Beletöltöm a saf-xj-t, ha beáll szólok

YELLOW Elküldve: 2008-08-21 20:48 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

ezt írja realoem-en: life time oil... ne cseréld, (jah a diffinél írja)



http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05

YELLOW Elküldve: 2008-08-21 20:13 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

ladás ismerõsök a sperres ladákhoz is a 75W-90-et használják, bár haver az E36 sperrhez az XJ-t vette, mert ott a lamellák miatt, ha csúsznak, gondolom nagyobb hó termelõdik, vagy nem tom miért és azért kell... halllottam olyat, hogy a gyárit kell beletenni amivel ott szerelik... nah azt nem tudjuk miaz... de sokak szerint a 75W-140 már túl sûrû... nem tudom, de engem is érdekelne, mert anyni infót hall az ember és nem tudja mi a valós

YELLOW Elküldve: 2008-08-21 19:12 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

mellesleg az olaj shop, egy elég drága oldal... én a formula3000.hu-ról szoktam, csak az a baj ott nem találok hajtómûolajat, viszont a motorolajok jóval olcsóbbak...


jajj mégis megtaláltam a váltóolajokat a formula3000-n, de castrolt nem hoz ott

YELLOW Elküldve: 2008-08-21 19:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

de az SAF-XJ az 75W-140 azt a sperr-es diffikhez írja a magyar castrol oldalon... meg én is hallottam, hogy oda pont a sûrûbb kell...

Castrol SAF-XO 75W-90
A Castrol SAF-XO teljesen szintetikus többfokozatú hajtómûolaj, amely teljes mértékben megfelel a magas terhelésû differenciálmûvek és egyes speciális sebességváltók követelményeinek. Rendkívül jó hidegfolyási tulajdonság, magas hõmérsékleten és terhelésen is alacsony habzási hajlam jellemzi.

Jóváhagyások és minõsítések

API GL-5, MAN 342 S1, Scania STO:1, ZF TE-ML 05B/12B/17B/19C, BMW jóváhagyás a differencálzár nélküli differenciálmûvekhez
vissza a lap tetejére


Castrol SAF-XJ 75W-140
A Castrol SAF-XJ teljesen szintetikus, SAE 75W-140 viszkozitásosztályú, a haszonjármûvek magas terheléseinél is alkalmazható hajtómûolaj.

Jóváhagyások és minõsítések

API GL-5, ZF TE-ML- 05D/12D/16G, BMW jóváhagyás az önzáró differenciálmûvekhez

YELLOW Elküldve: 2008-08-21 17:22 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

én azt láttam, hogy nem önzáró diffibe (nem sperr) Castrol SAF-XO 75W-90 kell, de ahogy figyelgettem, talán ez jó a váltóba is... valami vélemény? meg szerintem ha 1-1 litert teszek bele az elég lesz...

YELLOW Elküldve: 2008-08-21 17:11 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

nah ezt csak ennek szánom...tudom van váltós topic, de jó lenne ha egyhelyen meg lehetne találni mindent...


szóval engem az érdekelne most konkrétan, hogy váltó és diffi olajból miylen viszkozitású kell... a castrolos oldalon, csak a motorolajhoz ír a többihez inkább mennyiséget... nincs egy jobb oldal attól?

tehát BMW E46 2002-es 1796 cm3 benzinhez kellene nekem diffi és váltó (5 seb) olaj, van-e olyan ami ilyen pumpás kiszerelésben van?

YELLOW Elküldve: 2008-08-20 17:56 újonc kérdései :)

belsõleg kifelejtettem valamit a facelift különbségek közül... az pedig a gázpedál, a faceliftbe sokkal szebb, a régiekbe olyan mint az ötös BMW-kben

YELLOW Elküldve: 2008-08-18 21:37 újonc kérdései :)

az akksi is elem, csak az nem merül le...vagyis úgy néz ki

OBD II nekem baloldalon van egy kis lenyitható rekesz és az alatt (nem bent a rekeszbe) a motorháztetõ nyitó résznél azon a környéken és ott lesz egy kis lenyitható mûanyag vacak arra van ráírva, hogy OBD és azall lesz a csatlakozó... a könyvében benne van, de ha nem OBD II-es akkor lehet a motorteredbe van, a csatlakozó

YELLOW Elküldve: 2008-08-18 20:55 újonc kérdései :)

jah szélesebb, sokkal szebbek lettek az elsõ vesék, és szerintem az egyik legszebb BMW elsõt alkották meg így... valamit az elsõ lökös is változott belsõben a változás? talán az OBD II-es csatlakozó...bár az lehet volt a régiekben is ami külföldrõl való... meg ugye változott a slusszkulcs, most már akksis lett a faceliftben... valamint ha jól tudom onnantól használták a szükségpótkereket is...