Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 01:18 Motor-váltó

Filo írta: Hali!

Okulásul némi sztori a diagnosztikáról. Az autó 320d 100Kw-s.. alapból nem akart menni. Ez volt bánatom:

"
Elküldve: 2017-01-19 16:01 320d Motor
Sziasztok!

.....( pl donorból kapott motorvezérlőt ) lassan összeáll mindene, de lenne némi probléma, az ötleteket, segítséget megköszönöm:
A hiba a következő, kb 2900-on pörög a motor , majd 2901-en szépen visszaszabályoz és nem megy tovább. Ezt ötödikben műveli, 2-ben elpörög 4200-is, 3-ban 3600-ig, 4-ben 3200-ig ...Ha lenne hatodik valószínűleg már visszafelé pörögne a motor. Szal mintha a motorvezérlő levenné az anyagot.

Eddig nem véste be ezt a hibakódot, de kicsit megzavartam, és bedobta:
Spritversteller-regelung ergó befecskednező.
Lageregelung um +/- 3 grad KW falsch
Megnézve: 3619-on valami 42,75 mg , 3642-on 37 mg -ot nyom be.
"

Ami tudtam mert ott voltak a cserélt alkatrészek a csomitartóban:
- Légtömegmérőt kicserélték, hiba maradt.
- Turbó vákumszelepet kicserélték , hiba maradt.
- EGR szelepet, vákumszelepet kicserélték, hiba maradt.
Ekkor került hozzám az autó, és folyamatosan az előbefecskendezés szögét nem tudta beállítani.
- Ekkor üa. szűrők cseréje
- Tank pucolás ( hiba még mindíg megvolt)
Fórumozás -> adagolócsere(?)
- Rajzok nézegetése, adagolóhoz tömítéskészlet beszerzése, és elég szopatós módon kibányásztam az előbefecskendezést állító részt és lecseréltem a tömítéseket. Valamint kiderült, hogy szinte nulla a hozzá vezető drótokon a szigetelés, még, jó hogy nem lett az egész zárlatos.



Na itt volt némi javulás, de inkább azt mondom hogy maradt a hiba. Így nem 130-at hanem 140-et ment a járgány...Már gondoltam engedek az erőszaknak , adagoló kiszerelés , felújítás stb stb, amikor meghalt a kuplung és ekkor alámásztam az autónak ...

Na megvolt a hiba.Ez:



Hát ennyi....


Üdv

Filo


köszi! az ilyen visszajelzéseknek van értelme.
azt lehet tudni, hogy mi nyomhatta meg?

YELLOW Elküldve: 2017-08-26 16:18 diagnosztikai programok

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


a scenner ugyanazt olvassa ki, mint az INPA. annyi, hogy az INPA kilistáz egyéb adatokat, de nem feltétlen mérvadóak azok.
scenner viszont a árnyék hibákat is mutat. lehet rá hivatkozni vásárlásnál illetve az elején kiolvassa a vezérlőket, a lementett LOG file-ban pedig meg tudod nézni, történt-e valami modul csere, egyeznek-e a km-ek, alvázszámok.

YELLOW Elküldve: 2017-08-26 13:42 diagnosztikai programok

bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.

YELLOW Elküldve: 2017-08-26 08:01 Töltés hiány

SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.

YELLOW Elküldve: 2017-08-26 07:54 Töltés hiány

SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.

YELLOW Elküldve: 2017-08-26 07:53 Társalgó

Bitu79 írta:
Te is még ébren vagy :


tudod valahol nem díjazzák, ha az ember elalszik. pl a buszsofőröknél sem. apropó vicc: "Úgy szeretnék meghalni, mint nagyapám. Békésen álmomban érjen a halál. Nem úgy mint a mögötte őrjöngve kiabáló utasokat."

YELLOW Elküldve: 2017-08-26 01:22 Társalgó

John írta:
YELLOW írta: John, pár gondolat, kicsit szívom a vérem, de nem bántalak.
- csak szeretnéd, hogy anyi legyen a km-ed, mint amit mutat
- igazad van, én biztos nem mennék be ott (tudom nem nekem írtad, de így van)
- sőt ilyen helyre nem is vennék ilyen autót.
- a mosással én is úgy vagyok. minek mossam úgyis olyan lesz. de tényleg, lemosatom 1 mátyásért, 1-2 nap múlva tutti apám ténykedni akar valamit a garázsba, amit én szívok meg.
- valamit még akartam, de már elfelejtettem.

enyémben több km van mint az övébe enyémben kb:222... mit tom én hány km,de mindjárt át állok a telek végéről a másik végére mert a nagy vérszívás amit "elszenvedtem" el vonta a figyelmem és lehúzott ablak meg nyitott csomagtartóval hagytam ott hátul.. (Igaz kb 5 méter a távolság de jobb ha szem előtt parkolok vele )Tudom mit akartál mondani:hogy te is szoktál fa nyelű békebeli kaszát használni a telkeden mert te is vidéken laksz? Mellesleg most az jön hogy az órám hamis Km-állást mutat? Ha igen akkor mond el hogy tudom kideríteni a valós km-et? (legalább lesz egy indokom hogy feljelentsem az eladó csajt ha igazad van. )


nem tudom mivel szivatlak (Bitu szerint)
ne mindent a csaj nyakába varrj, bár lehet sáros a dologban.
miért gondolom, hogy több a km, mint amit mutat? kormány. de ezt már írtam. vagy azért lett cserélve, mert durrant a lufi a gyári 4 ágúban (az volt benne neked ez biztos), vagy mert csúnyán elkopott. ez a nő, akitől vetted biztos nem cseréléte ki csak azért a kormányt, mert a gyári nem tetszett neki. neked gyári 4 ágú bőr kormányod volt. az kb. 300ezer km-ig alig látsziok a bőrön kopás. ha mégis, akkor a vezető keze érdes, vagy túl savasat izzad, és simogatja a kormányt, esetleg sokat megy városban.
valós km-t megtudni? nem feltétlen lehet. ha ügyesek voltak nem tudod meg. ezt a 625Ft-ért adatot lekérő dolgot nem próbáltad még? nálad 1 éve van, ha a csajnál mókoltak a km óra állással, annak lehetne is nyoma, vagy profik voltak és műszakik között állítgatták át.
a km-t azért is keveslem, mert az a rohadás, vagy nagyon sok km-t jelent, vagy tört a gép. a törést esetleg a kormány csere is alátámasztja. de ugyanúgy a km is igaz lehet. havernak ugyanúgy 2000-es 316i-je van, és az mindig kint áll. az is rohad, de nem így. inkább csak sárvédőív, de az is sérült volt.
ezt nem azért mondom, mert fikázni akarom, vagy lenézni, de az áéra is kevés volt az autónak. nem feltétlen a hitel miatt, avgy külföldi munka miatt akartak szabadulni tőle.
én így gondolom, lehet nincs igazam. sőt ne legyen.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 22:24 Társalgó

John, pár gondolat, kicsit szívom a vérem, de nem bántalak.
- csak szeretnéd, hogy anyi legyen a km-ed, mint amit mutat
- igazad van, én biztos nem mennék be ott (tudom nem nekem írtad, de így van)
- sőt ilyen helyre nem is vennék ilyen autót.
- a mosással én is úgy vagyok. minek mossam úgyis olyan lesz. de tényleg, lemosatom 1 mátyásért, 1-2 nap múlva tutti apám ténykedni akar valamit a garázsba, amit én szívok meg.
- valamit még akartam, de már elfelejtettem.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 19:32 Töltés hiány

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


4500-as főtengely fordulatszámnál a generátor közel 12750-et forogna
Egyébként az M47N 204D4 motornak ez már a leszabályzás körüli fordulatszáma.

A generátor adatai: 14V, 150A, tehát a teljesítménye 2100W Ez a 100%. Ezt alacsonyabb fordulatszámon is tudja, függetlenül attól mennyi fogyasztó van rákapcsolva.


én úgy tudom, de a tévedés jogát fenntartom, hogy a generátor nem adja le minden fordulaton azt a teljesítményt. akkor úgy mondom, hogy a maximális főtengely fordulat kb. 90%-ánál adja le a max teléjesítményt a generátor. pont ezért van az, hogy egy gyenge merült akksit, városi poroszka, nem fog visszatölteni. és jönnek a kérdések, de hát mentem vele, biztos nem jó a generátor.


Igy van.Generator osszeszerelessel foglalkozom es teszteljuk alacsony es magas fordulaton is a leadott aramot amivel tolteni tud...


meg szokás azzal maszekolni, hogy aki sokat jár rövidtávot, meg szereti kímélni, hogy a generátorra más tányért raknak. mert a dízelnek és a benyásnak a fentiek miatt más méretű. ugye a benzines tovább pörgethető.
itt az a kérdés, mi van ha véletlen túl kell pörgetni, akkor leég a generátor? nem jók ezek a maszek megoldások.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 18:30 Töltés hiány

b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


4500-as főtengely fordulatszámnál a generátor közel 12750-et forogna
Egyébként az M47N 204D4 motornak ez már a leszabályzás körüli fordulatszáma.

A generátor adatai: 14V, 150A, tehát a teljesítménye 2100W Ez a 100%. Ezt alacsonyabb fordulatszámon is tudja, függetlenül attól mennyi fogyasztó van rákapcsolva.


én úgy tudom, de a tévedés jogát fenntartom, hogy a generátor nem adja le minden fordulaton azt a teljesítményt. akkor úgy mondom, hogy a maximális főtengely fordulat kb. 90%-ánál adja le a max teléjesítményt a generátor. pont ezért van az, hogy egy gyenge merült akksit, városi poroszka, nem fog visszatölteni. és jönnek a kérdések, de hát mentem vele, biztos nem jó a generátor.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 17:39 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: A link neve
Akkor itt folytatva a dolgot,kérlek John nézd meg az én autómat:
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=9117
Szerintem elég nagy a különbség a tiéd és például az én autóm állapota között(a küszöb állapotától függetlenül persze)Engem zavar,ha valakinek ízlésficama van.De lehet,hogy nekem magasak csak az elvárásaim,ha egy autó esztétikai állapotáról van szó.

vártam, hogy írd ezt!!!
direkt kihagytam az előzőből ezt a gondolatot.
de te 1,8-2 milláért kínálod az autót, ő meg 700-ért vette. lehet a 700ezres kategóriában az szép.
te bántod az autója állapotát, de neked is rosszul esik, ha azt mondják drágán árulod, vagy épp a jobb első ajtót említi fel valaki.
ezért mondom, hogy kár baxtatni egymást, mert mindenkinek más a szint, az elvárás, az igény.

Ő írta,hogy bármelyik fl utáni megirigyelhetné az állapotát az övének a küszöbtől függetlenül:A link neve


de ezt mondom. abban a kategóriában lehet. abban az ár kat.-ban. tudom bármelyik, azt írta. de ne akadj már fel ezen. mosolyogj egyet és kész. engedd el.
amúgy ha rákölt annyit, hogy árban elérje a tiéd szintjét, az is fog úgy kinézni.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 17:25 Társalgó

Bitu79 írta: A link neve

Akkor itt folytatva a dolgot,kérlek John nézd meg az én autómat:
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=9117
Szerintem elég nagy a különbség a tiéd és például az én autóm állapota között(a küszöb állapotától függetlenül persze)Engem zavar,ha valakinek ízlésficama van.De lehet,hogy nekem magasak csak az elvárásaim,ha egy autó esztétikai állapotáról van szó.


vártam, hogy írd ezt!!!
direkt kihagytam az előzőből ezt a gondolatot.
de te 1,8-2 milláért kínálod az autót, ő meg 700-ért vette. lehet a 700ezres kategóriában az szép.
te bántod az autója állapotát, de neked is rosszul esik, ha azt mondják drágán árulod, vagy épp a jobb első ajtót említi fel valaki.
ezért mondom, hogy kár baxtatni egymást, mert mindenkinek más a szint, az elvárás, az igény.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 17:01 diagnosztikai programok

Bitu79 írta: John.Nem csesztetésből mondom ezt,de azt a pár képet elnézve amiket múltkor feltettél a kocsidról,nekem a többi része sem tetszett.Az ugye már más kérdés,hogy kinek mi a szép,és irigylésre méltó.Az ülés foltos,a kéderek szinte már szürkék.És ugye ez csak pár részlet volt.Ha elfogadod a tanácsát egy e46-os márkatársnak,akkor hidd el,hogy a kocsid messze van az irigylésre méltó állapottól.Arra az agyon használt kocsira nem is lehetsz nagyképű.


ebből ne legyen vita, mert mindenki önérzetes egy picit. igazad van, de valószínű az ő értékrendjébe, az ő színvonalán tökéletes az autó. ezt nem csesztetésből írom. csak van akinek más a küszöb. (küszöb, ez jó ) van aki dicséri az enyém is, én még sem vagyok elégedett. viszont van összehasonlítási alapom, mert tudok olyat, aki agyon dicsérte a sajátját, aztán, amikor megláttam, magamban felkacagtam és szívem szerint visszazártam volna az ajtót.
ezek relatív dolgok.
javaslom ha erről akartok társalogni, akkor a társalgóban mehet, normális hangnemben.
én poénból hoztam fel, de azért írtam a témával kapcsolatban főleg.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 02:45 diagnosztikai programok

John írta:
John írta:
bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta: Hali,
INPA-val hogy tudom a légtömegmérőt adaptálni, vagy az adaptációt törölni?
Az a lényeg, hogy cserélve lett, mivel az előző besz rt. Most kicsit magasabb a fogyasztásom és rendszeresen túlvezérli az OX szenzorokat. Gondolom egy újratanítást igényelne.

Szia.Error-nál (hibák)és mellette kb (Nálam asszem F7) "Adaptation".De az is biztos hogy kell neki bizonyos minimum Km amíg menni kell vele leállítás nélkül míg megtanulja a dolgokat. Hogy mennyi a minimális Km- amit menni kell vele azt mai napig senki nem árulta el nekem,tippem szerint minimum 25-30 Km de majd a régiek el mondják,ezt én is szeretném tudni egyébként.



Szerintem 3,-5 km a szerviz táv. Nost logijus ha javitanak nem fognak pestig menni vele h nornalisan feltanuljon egy szenzor. Joszi hetvegen ugyis megyek vagy 30at egybe meg vissza is majd akkor torlom.

Úgy csináld hogy amikor törölted és be indítod vagy járó motornál addig le ne kapcsold míg nem mentél vele mit tom én hány Km-t ami nem tom miért de titok és jó lenne tudni.Csak azért jelzem mert E39 fórumon mondták a minimum 25-30 Km-et..


Idézem:"A motor adaptáció törlés kevésbé brutális mint az automata váltó-é. Csak ott is legalább 20-30km kéne menni utána folyamatosan (tehát motor lekapcsolás nélkül). " (Mi előtt kapnám a savat hogy álmodtam az egészet.. )http://www.e39.hu/viewtopic.ph...start=1600


savat az audót kapott, rohad is szépen
egyébként jogos. de az autó folyamatosan tanul. az tény, hogy bizonyos távok, után elemez a rendszer. nézi a gázreakciókat, fordulat tartományokat, és egyéb dolgokat a motorvezérlésben. ezért van az, hogy motorok képesek belustulni, ha nagypapásan járatják. Opelék ECOTEC motorjai pont ilyenek.
annyia lényeg, hogy ha adaptáció törlés van, vagy épp egy SW újrahúzás, akkor rögtön pár km alatt nem szabad csodát várni, változást. általában, ilyen esetekben 100-150km után célszerű élő adatokat is nézni, ami olyan 100-150 km, hogy vegyes üzemű szakasz. autópálya nem feltétlen kell bele. egyébként sem a sebesség a lényeg, hanem a fordulatszámok és a terhelések. alacsonyabb fokozatban is lehet nagyobb fordulatszámot elérni úgy, hogy közben 90-nel megyünk.

YELLOW Elküldve: 2017-08-25 02:38 Töltés hiány

b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.