Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-12-27 08:13 Nem indul el

Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
Köszönöm válaszod ! Természetesen itt (is) keresem, de nincs


fotózd már le azt a motort. biztos, hogy M43TUB19?

akkor ez lesz a motorod, és itt a 20-as alkatrész.


viszont, akkor ez nem 1.9-es, hanem 1.6 (M43B16)
nekem eleve nem rémlik, hogy az 1.9-es M43-at tették volna E36-ba (pedig kell lennie, mert hozta spareparts). az M44-et tették, az 1.8 IS néven.


Köszönöm, hogy ennyi időt szakítasz rám !
Szóval lehet hogy ez egy hibrid öreg már a lelkem, de napi 50-100 km ingazás van vele és teszi ( tette ) a dolgát. Ez compact, ami elvileg is volt M43B19 motorral, forgalmija szerint M43 194E1, 77 kw 105 LE( . Ezt az általad belinkelt második rajzot is megkerestem ( gyanítottam én is, hogy valami hibriddel állok szembe ) de sajna itt sem találok sem jeladót, se vezetéket, de még a környékén sem. Most már sötét van, nem fényképezek, de ugyan úgy néz ki, mint amit most belinkelek.


Ma egész nap kerestem a jeladót, de csak a vezérműtengelyét találom. ( még vezeték sem megy a rajzokon lévő helyek irányába se Bár a második rajzon belinkelt helyen van felfogatási pont, a kör alakú lyuk és a rögzítő csavar helye, de se jeladó, se vezeték.
Az első rajzon az önindító alatt még helye sincs.


de most neked, akkor volt motorcseréd? vagyis valószínűsíthető?
a blokkon kellene nézni egy motorszámot. mert M43-as blokkal szoktak állítólag, máh hengerfejet rárakni, meg ilyenek.
olyan nincs, hogy nincs főtengely jeladó.
kép alapján M43TUB19. akkor viszont ott kell lennie, amit először linkeltem.
mást nem valahol a főtengely környékén kellene nézni valami csatlakozó félét.

YELLOW Elküldve: 2016-12-26 20:32 Nem indul el

Hektor írta:
Köszönöm válaszod ! Természetesen itt (is) keresem, de nincs


fotózd már le azt a motort. biztos, hogy M43TUB19?

akkor ez lesz a motorod, és itt a 20-as alkatrész.


viszont, akkor ez nem 1.9-es, hanem 1.6 (M43B16)
nekem eleve nem rémlik, hogy az 1.9-es M43-at tették volna E36-ba (pedig kell lennie, mert hozta spareparts). az M44-et tették, az 1.8 IS néven.

YELLOW Elküldve: 2016-12-26 19:06 Nem indul el

Hektor írta: Kellemes Karácsonyt !

Sajnos most nincs autóm, odaadtam a fiamnak, mert az övé nem indul. Ez egy 2000 évjáratú e36 compact, 316i ( 1.9 motorral ). Az önindító teker, de nem indul. Gyújtásra az AC kb 1 másodpercre indul, ennyi időre hallani a reléket is, de aztán le is old egyből. Úgy tudom ez a BMW-nél így van, baleset esetén tűzveszélyesség miatt gyújtáson nem megy, csak ha jár a motor. Csak hogy mikor az önindító teker, akkor sem indul.Mikor az öndító teker a ford.szám mutató meg se moccan ( ezt nem tudom rendben van-e így, vagy valamennyit kellene neki lengeni )
Kapott egy diagot INPA-val az eredmény :



Csak hogy nem találom a főtengely jeladót !!!! A vezérmű tengely jeladó meg is van, de a főtengely jeladó nincs. Az összes létező M43 motorválaszték rajzát átnéztem, de azokon a helyeken nincs. Se jeladó, se vezeték ?? Hátul a blokkon az önindító alatt semmi, az önindító felett csak a kopogásérzékelők, elől fent a vez.teng.jeladó, a főtengely szíjtárcsa környékén sem oldalról, sem előről sehol.
Ha valaki tudna valami ötlettel szolgálni hogy hol keressem jó lenne.

Elnézést ha hosszú voltam


így van, fordulatnak lennie kell indítózáskor is. de ugye hibának dobja is a főtengely jeladót.
itt a 14-es alkatrész

YELLOW Elküldve: 2016-12-26 18:43 biztosítéktábla...

bikemano írta: Hello!

Találtam neten egy rajzot az autóm reléihez. A rajzon mint látjátok fel vannak számozva a relék, na most a kérdésem az lenne, hogy melyik relé mire szolgál, ha lehet ilyet kérdezni, vagy ez évjárat szerint változhat? 1999-es e46 320D bmw-ről lenne szó. A duda és az üzemanyag szivattyú reléjét szeretném megcserélni, mert valoszinüleg a jelenlegi szivattyú relémnek annyi
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...DJfcA_.png][/URL]


ha ezt a google képei között találtad, nem nehéz lett volna ezt is megtalálni
https://www.bmwgm5.com/bmwgm5/e46_relays.htm

szerk.: jó, hogy megint két helyen megy párhuzamosan...

YELLOW Elküldve: 2016-12-26 18:38 Hûtõvíz

Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.


kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.


Köszönöm a javaslatot. Ismét elvittem a szerelőhöz. Kicserélték a hűtőcsövet, járatták, figyelgették. Elvileg ok, Használjam. Használtam, mentem autópályán, jól kihúztattam, derüljön ki tényleg okés-e. Nem volt vele baj. Aztán egyik nap megint kivillant a check engine lámpa. Megint szerelő, megint diag. Üzemanyag ellátási probléma. Sok minden lehet, kiütjük a jelzést, hozzam vissza jövő héten. Közben észrevettem, hogy olajfolt van a kocsi alatt. Nem sok, de minden nap egy kicsi, illetve a motortér alján lévő lemezen rendszeresen láttam vizet, nem sokat, de minden alkalommal ment el víz belőle. Megint szerelő, méregetik, az adatok jók, de mostmár ne cicózzunk vegyük le a hengerfejet, de csak az ünnepek után, mert már nincs idő rá. Mondom jó, de azért használhatom, karácsonykor kellene a kocsi. Persze használjam. Na hát tegnap megint autópálya 5 km. Leérve a benzinkúton megint gőzöl a motor. Félreállok, orrán száján folyik. Szerintem a tágulási tartálynál folyhatott leginkább. Igazából a véleményeket szívesen fogadom, de inkább csak leírtam a kálváriám. Őszintén, kicsit kezdek kiábrándulni a BMW-ből. Imádom meg minden, de ha nem tudok megbízni az autómban, akkor rég rossz.


erre csak azt tudom mondani, hogy 15 éves autóról beszélünk. vanank dolgok amik elérnek.
illetve hazsnált autót vettél, hogy előtte ki, hogy hazsnálta, arról nem az autó tehet.
mint írtam szokott a tartály elrepedni. a kérdés, hogy azért, mert mondjuk túlnyomés volt a rendszerben, pl kipufgáz miatt, az megint más dolog.
ha hibátlan autót akar az ember, akkor újat kell venni, de az sem garancia. nekünk opel 3 évesen 15ezer km-rel is produkált hibákat. ez új autónak számít
ennyi idősen, illetve ki tudja mennyi tulaj után nem a márkát kell hibáztatni.
persze vannak típushibák, vagy amiken mindneki kerezstül megy, de legalább ismert hibák azok.

YELLOW Elküldve: 2016-12-22 15:07 E90 vásárlás

papika67 írta:
Dagador írta: Helló Mindenki!

Segítséget, információt szeretnék kapni a tapasztaltaktól.
Eddig más márkát hajtottam, de tervezem BMW vásárlását. Ami szóba jöhet az szívó benzin motor, a 320i vagy 325i, szedán, manuális váltóval, 2007-2008as évjárat.
A kérdéseim:
Mire figyeljek az autó áttekintésénél? Mik a típus hibái? Mennyire szervíz igényesek ezek a tipusok? Mitől ótzkodjak? Mik általában a tapasztalatok ezekkel a típusokkal?

A segítséget előre is köszönöm!
Egy leendő fanatikus.

D


Nekem a BMW szervizbe van egy nagyon jó barátom Essenbe ö azt mondta 1999 végétöl mindegyik szar,csak a szopás van velük !A régiek a jók!De kinek mi a jó.Én is inkább a régieknek vagyok a hive mióta vettem egy 2000 évjáratut csak szoptam vele meg sokat költötem rá!Diselbe a mercik jók a Bmw be a benzines szerintem.De kinek hogy.Én benzines párti vagyok nagyon.Gondold át mielött veszel valamit alaposan meg ha nem ismered nagyott tudol bukni!


sokat érsz vele, ha jó a dízel Merci motor, ha lerohad körbe a kasztni, vagy épp a nagy márka igénytelenül néz ki a sok rozsdától. mint már írtam itt visszább, akárki akármit mond, a VW adagolós 1.9-es TDI-jétől nincs jobb dízel motor. tudod meddig gyártották ezeket a blokkokat? nagyon sokáig. ennyi évig szerintem nem gyártottak egyet sem, ennyi db számban. az évek alatt voltak piciny változások, erősebbek lettek, be kellett férni EU normákba, de a világ egyik legjobb dízel motorja. voltak még régen Merciben 5 hengeres dízelek, talán azok voltak még jók.
az egész autóipart a zöldek írtják ki. azóta szarok a motorok, mindegy, hogy dízel, vagy benzines, mióta már szinte mindenhol az EU normákon pörögnek. egyre és egyre bonyolultabb motorok kellenek, ha a teljesítményt hozni akarják, de mellé legyenek környezetbarátak is. jó itt ellentmond mondjuk az új Ladák 1.6-os motorja, ami valahogy belefér az EU normákba, csak nehogy csalás derüljön ki ott is. downsizing meg apjuk faca.
a dolog nagyon egyszerű.
- ha menőzni akarsz és "új" autóval villogni, akkor drágábban fogod megvenni, sokba fog kerülni a javítása, és kb. negyed addig bírja, mint korábban. szóval egyre veszteségesebb autót venni.
- a régi megbízható autókat kevésbbé adják el, ha eladó sorba is kerül, már nagyon le van lakva a sok-sok valósan futott km és egyéb tényezők miatt. illetve egyre jobban az ellen dolgozik a rendszer, hogy egy tudatos vásárló vehessen valami tartósat. hisz a rendszernek nem érdeke az, hogy boldogan, megbízhatóan, sokáig használj valamit.

több autót meg kell nézni, legyen összehasonlítási alap. kereskedők kerülendők, mivel sokat jelent, ha látod ki az eladó, sok minden leszűrhető belőle. kisebb a rizikó.
sok magánszemély is hordja be a kint levetett sz@rdarabokat, szóval erre is figyelni kell. persze a mese meg lesz mindegyikhez, és jól betanult, hogy a laikussal elhitessék, azt mondják, amit hallani akar.
nem szabad sajnálni a pénzt, egy jó helyen való átnézésre. itt nem konkrétan BMW szervizt értek, mert.... hát na, ott is vannak érdekességek. itt az oldalon van elég szerviz értékelés lehet szemezgetni.
sajnos sokba fog kerülni, mire egy jót találsz. ha se időd, se pénzed, se türelmed nincs erre, akkor a BMW nem neked való, inkább ne vedd meg, csak mert közelben van, meg ki van glancolva, mert a szívás garantált. kivéve, ha ismerőstől van és tudod miként használna, ismered az illetőt.
minden motor, autó rizikós, ha nem ismered az előéletét. semmi más nem garancia. lehet sokkolóan hat, de sajnos ez van. lehet szerencsés kezű, lehet mázlid egy jót kifogni. viszont az eladó autók nagy része nem azért eladó, mert az jó. hiába sokan vannak, akik 3-4 évente cserélik a verdát, hiába van, aki tényleg újabb típust akar venni, vagy csak valóban meg van szorulva, ezt a valóságban olyan ritka megtalálni, mint tűt a szénakazalban. az egész képest kevés ezek száma. arról nem beszélve, hogy nem tudhatod, hogy aki rá van szorulva, az vajon megfelelően tartotta-e karban a gépet.
szóval nehez dió.

YELLOW Elküldve: 2016-12-22 11:30 Fûtés - Klíma

ogre320 írta: Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács. Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...


hát ha vissza olvasol, jó régre, kb 6 évvel korábra én írtam, hogy mivel keveset megyek, de nekem kb 2 hónap alatt légtelenedett le full. mindig mentem vele egy kicsit, majd légtelenítés. aztán megint menni, megint légtelenítés.
sokan ott rontják el a légtelenítést, hogy a fűtést nem nyitják be, vagy nem üzem meleg motornál csinálják.

YELLOW Elküldve: 2016-12-22 10:05 Klíma automatika hiba

davech írta:
YELLOW írta:
davech írta: Halló! Olyan gondom van hogy hidegben ingadozik az alapjárat míg fel nem melegszik üzemi hőfokra a motor. Ha kikapcsolom teljesen a klíma panelt akkor megszűnik az ingadozás. Úgy gondolom valami a klímapanellel lehet. Vagy esetleg ez normális?


a kérdés az, hogy a klíma is bekapcsolva van? mármint a hópehely gomb világít? mert úgy normális.
illetve a kiegészítő fűtés is dolgozik, és amit eddig láttam, azok pulzálva működnek. szóval attól is lehet.


Természetesen a klíma nincs bekapcsolva. Akkor ez az ingadozás normális vagy sem?


miért lenne természetes? szokás télen a klímát használni
volt már ez téma, sajnos pontosan nem emlékszem. rémlik, hogy valaki azt mondta ez nem jó, viszont olyna is rémlik, hogy ez nem probléma, a kieg. fűtés így dolgozik.
hátha megmondja majd valaki, aki jobban vágja.

YELLOW Elküldve: 2016-12-22 09:37 Klíma automatika hiba

davech írta: Halló! Olyan gondom van hogy hidegben ingadozik az alapjárat míg fel nem melegszik üzemi hőfokra a motor. Ha kikapcsolom teljesen a klíma panelt akkor megszűnik az ingadozás. Úgy gondolom valami a klímapanellel lehet. Vagy esetleg ez normális?


a kérdés az, hogy a klíma is bekapcsolva van? mármint a hópehely gomb világít? mert úgy normális.
illetve a kiegészítő fűtés is dolgozik, és amit eddig láttam, azok pulzálva működnek. szóval attól is lehet.

YELLOW Elküldve: 2016-12-22 08:57 radio probléma

Gytouring írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lela írta:
Pedig van gyári antenna. Azt nem mondom hogy mindegyiken, de pl az enyém 2004 es és van rajta ilyen.


nekem nem tűnik gyárinak, pedig tényleg van... pff
alul: http://www.realoem.com/bmw/enU...&mg=84



Mobiltelefonhoz van. Engem valoszinü megzavart,hogy rädioantennära gondoltam a Topic cime alapjän.


hát igen, mert eddig telefonról szó sem volt...


Köszönöm szépen..jön az eredeti kérdés..le kell szedni mosásnàl illetve ha le kell akkor hogyan...?


attól függ melyik van. ha a rövidebb, akkor az nem hiszem, hogy gondot okozna, mivel túl rövid.
e szerintem mindkettő a hosszú és a rövidebb is lecsavarozható. a kicsin látható is lapítás, amire villáskulcsot tudsz tenni. a tető felett egy kb 1cm-es csonknak kell maradnia. ugye ott csak egy fémes kapcsolat van.

YELLOW Elküldve: 2016-12-21 21:53 BMW felni

van itt olyan, akinek gyári alufelnijei vannak, gyári felniközepekkel?
arról kellene nekem kép, főleg a hátoldaláról. nekem sajnos a nyárin nem eredtei, de elég rossz állapotba kerültek. valamiért úgy látszik, mintha valaki ki akarta volna lopni. na meg meg is van sárgulva, mattulva.
a neten pedig annyi féle van, hogy én már nem tudom eldönteni melyik a gyári. vannak ilyan hajtott fülesek, hogy az embléma kb 5-6füllel kapaszkodika műanyag kupakra, van ahol nincs iylen, valószínű csak ragasztott az embléma. de pl BMW jlet, meg cikkszámot is láttam már mindkettő félében, ami lehet csak egy megtévesztő jegy.
szóval gyári kupak hátuljáról kellene nekem kép.
köszi!

YELLOW Elküldve: 2016-12-21 19:06 radio probléma

lantika írta:
YELLOW írta:
lela írta:
Pedig van gyári antenna. Azt nem mondom hogy mindegyiken, de pl az enyém 2004 es és van rajta ilyen.


nekem nem tűnik gyárinak, pedig tényleg van... pff
alul: http://www.realoem.com/bmw/enU...&mg=84



Mobiltelefonhoz van. Engem valoszinü megzavart,hogy rädioantennära gondoltam a Topic cime alapjän.


hát igen, mert eddig telefonról szó sem volt...

YELLOW Elküldve: 2016-12-21 19:04 Alufelni méretek

kzs74 írta: sziasztok.van egy 2012-es 3-as 320i szépségem. Szeretnék egy 18-as felnit felrakni 225*45*18-as gumival...lehetséges?


persze, miért ne? ha a gumi váltóméretet a gyárinak, akkor minden további nélkül.

YELLOW Elküldve: 2016-12-21 16:45 radio probléma

lela írta:
Pedig van gyári antenna. Azt nem mondom hogy mindegyiken, de pl az enyém 2004 es és van rajta ilyen.


nekem nem tűnik gyárinak, pedig tényleg van... pff
alul: http://www.realoem.com/bmw/enU...&mg=84

YELLOW Elküldve: 2016-12-21 13:50 E90 vásárlás

Kabi írta:
YELLOW írta: ízléseken kár vitatkozni


félreértettél, nem vitának szántam. csupán a véleményem volt


te is félre értettél, mivel senki kommentjére nem írtam, csak általánosságban
már pár kommenttel ezelőtt is le akartam írni ezt.
ezért is írta más is, hogy azt vegye meg, ami neki tetszik.
mert az én véleményem pedig az, hogy újabb a dizájn, de nem szebb mint egy E46 szerintem. pl egy koreai autó beltere szebb, mint az E9x. de akár lehetne mondani más márkát.
a mostani új irányvonalak mellett persze, régiesnek hat egy E46, de elég átülni az anyósülésre. próbáld ki, ha tudod. más szögből látod az egészet. néha nekem is unalmas a sofőrből nézegetni. még az E36 is jobban tetszik anyósról, mint vezetve.
nekem az a baj, hogy ami E9x-ben tetszene FL-es, azokba már még rosszabb motorok vannak. ha a még megbízhatóbb motorokból akarok, akkor meg öregeket kapok, sok km-rel, kiforratlan dolgokkal. szóval nem egyszerű a választás. nekem csakis nagyon jó áron, nagyon megkímélt darab kellene csak E9x szériából, ami pedig lehetetlen.