Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-06-17 20:20 Társalgó

lantika írta: Ja,hät junius 9-en este 21 orakor eladtam az automat. OFF lettem.


hogy-hogy? nem nagyon volt előjele. vagy de? miért ment el?
helyette?

YELLOW Elküldve: 2016-06-17 05:25 Segítség, beázik az autóm!!!!

Tano írta:
YELLOW írta: ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?


Ez jobb, a szürkének vékonyabb a tömítése.


csak attól tartok, nehogy a vastagabb tömítés miatt ne lehessen bepattintani a helyére.
eleve az is fura, hogy hogy lehet, hogy tömítés nélkül is árulnak. mert az kb filléres tétel volna, itthon meg még azt is egy vagyonért adják.

YELLOW Elküldve: 2016-06-16 21:07 Segítség, beázik az autóm!!!!

ez akkor jó nem? vagy a zöld színű a jó fekete tömítéssel?

YELLOW Elküldve: 2016-06-16 20:48 Ajtónyítási Gondok!

gazoszoli írta:
Csuti írta: Sziasztok! Olyan gondom volna, hogy a kulcs távirányítójára nem reagál az autó. Szét lett szedve a kulcs, ki lett cserélve az elem, a gm modulban is a relék, de továbbra sem működik, illetve nem is tudok feltanítani más kulcsot sem. Mi lehet a probléma?

Szia!Ezzel a problémával küzdök én is. Sikerült megtalálni a megoldást?


mivel a távos része nem megy, feltanítani sem tudod, így két dologra tippelnék.
1. az autóban lévő vevő rossz
2. kulcsban letört valami pici alkatrész, vagy az adó "antennája" rossz, sérült.

ha a GM reléi rosszak, attól még lehet tanítani, és a jeleket meg is tanulja, csak nem működtet.

YELLOW Elküldve: 2016-06-15 20:40 Segítség, beázik az autóm!!!!

én amúgy azt sem értem, hogy oké legyen elválva a ragasztás. de hogy folyik be? hisz az ajtóból ki kell folynia a küszöbre. az ajtónak pedig nem kicsi pereme van ott, ha eldugítanám a lefolyót, akkor is több liter víz beleférne. tehát, hogy tud megtelni úgy vízzel, hogy az átbukjon a az ajtó lemez peremen?

még mindig nem tudom melyik a jobb megoldás, a vékony, vagy a vastag. kollégámnak van, igaz széles, azt félbe is lehet hajtani duplájával, mert 2-3mm vastag lehet.
én is néztem ezek jóval olcsóbbak, ha ez is jó, minek drágább? bár abban reménykedem újra melegítés elég lesz.

YELLOW Elküldve: 2016-06-14 20:16 Segítség, beázik az autóm!!!!

spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.

YELLOW Elküldve: 2016-06-14 11:26 Részecskeszûrõ_

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
lalada írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.


Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...


milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).


olajszintet nézted?
ha megy tönkre emelkedik folyamatosan...


minden más rendben van az autóval. nincs fogyasztásnövekedés (5-5,5l München-Mo) teljesítménycsökkenés, megfelelően gyorsul az autó. BC nem jelez hibát, ISTA is csak a DPF-re dobja ki a hibakódot.
Közben tegnap még olvasgattam elég sokat. Gondolkodom, hogy kicseréljem-e az egész motor kábelköteget. Azt nem tudom, hogy akkor kell-e programozni az autót. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy csak azért vágták le a csatlakozót, mert zárlatos volt, vagy valami hiba volt vele, ha rá volt dugva a szenzor.
Másik dolog, hogy ha nem cserélem ki a kábelköteget, hanem marad így, és az automatikus regeneráció nem kapcsol be, milyen sűrűn kellene ISTA-val manuálisan aktiválni a regenerálást?
Illetve a DPF tisztítás mennyire javasolt házilag? Német fórumokon sokan csinálták, ki DPF tisztítófolyadékkal, ki épp leszerelve magasnyomásúval is. Szerintetek?
Más szerepe van ennek a kipufogógáz-hőmérséklet jeladónak, mint a regenerálás vezérlése?


volt itt egy srác régen, azt hiszem Hajdúszoboszlói, ő foglalkozott ezzel, mármint DPF kiiktatással. VTS_Tibi vagy valami ilyesmi volt a neve. kollégám off autóját is csinálta.
csak ebből jut eszembe, hogy lehet a tiédet is kiszedték, kiherélték. lehet a programból nem tudták kiírni. lehet hogy maga a regenerálás nem megy végbe, viszont hibát dob rá. sajnos nem olyan egyszerű. bár jó pénzért lehet venni típusonként programot, amit csak fel kell tölteni, már ha bízik az ember az ilyenekben. sokszor ott hagyják a csatit, hogy műszakin ne tűnjön fel. azt hiszem kollégám mazdájában is jelzi egyszerűen nem tudták kiírni belőle, viszont nem hajtja végre a tisztítást, de nincs benne a bele a DPF-nek. lehet valami ilyesmi lehet nálad is.
a házi tisztítást csinálgatják, hát nem tudom. ez az egész DPF egy nagy baromság, meg a 4 turbó, meg sorolhatnám. felesleges dolgok, amiktől még többet kell az ember szervizben hagyjon. abba nem gondolnak bele, hogy nem az fog ennyit költeni rá, aki újonnan megveszi 10-15 millába, hanem az aki hazsnáltan 3-4 ért veszi meg, csak marhára nem lesz rá pénze.


ez a "kibelezős" dolog nekem is megfordult a fejemben. Találtam is pont az enyémhez egy leírást, képekkel illusztrálva, hogyan kell megcsinálni és hogy kell programozni! is, hogy jó legyen. Itt a mélygarázsban sem lehetőségem sem eszközeim nincsenek meg, hogy nagyobb szerelgetésbe kezdjek, de otthon majd átnézem. Addig meg marad így. Ránézésre nem látom rajta, hogy javított (kibelezett) volna a DPF. Meg ha nincs benne a szűrő, akkor azért kellene koromfüstöt eregetnie néha, nem?


kollégának egy minimálisan füstöl jobban, nagyobb terhelt gázadásnál, de alig észrevehető.

YELLOW Elküldve: 2016-06-14 10:52 Visszapillantó tükrök

notoriusbg írta:
Livaj írta:
YELLOW írta:
Livaj írta:
YELLOW írta:
szasza0303 írta:
Tano írta:
szasza0303 írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy 323ci m jobb visszapillantóm lükvercbe rakva lehajlik így látom a patkát mondjuk, ez így nagyon szuper is de hallott már valaki ilyen felszeretségről?! Mert én nem, Létezik ilyen vagy előző gazdinak legyek "hálás". Köszi


Ez gyári extra volt, nem kell aggódnod.


Tyűű nagyon klassz! nagyon nem láttam ilyet, sürün nem fordul elő az ilyen extra?! köszi a választ


coupe-ban alap ha minden igaz. többibe meg mókolva tehető talán.
mondjuk az enyémben is, amikor tolatok automatikusan leállítom


Cabrioban is van.
Ha pedig az el.tükörmagasság-állító pöcköt átállítod az anyós tükörre, akkor nem bukik le a tükör r-be kapcsoláskor. Ez sokszor jól jön, legalábbis nekem gyakran jobb úgy tolatni, hogy normál állásban van a tükör.


cabrio nekem ugynaz. bár nem értem ezekben miért alap ez, és mondjuk a többiben miért nem. értem én, olyan ez, mint a gyári LED-es lámpa is csak ezekben volt. biztos ezekkel magyarázták azt a nagy ártöbbletet


Ok végülis ci mindkettő.
Nem tudom én sem, hogy mi lehetett az ok.
A plusz felárra biztosan van még magyarázat...
Az



Nem járt mindegyik coupe-hoz ez az extra (pl. az enyémben nincsen ), ha jól emlékszem, a memóriás üléssel együtt járt ez is, de nem vagyok benne biztos, lehet, azzal együtt is csak a későbbi évjáratokba.


igen, valószínű igazad van, valami dereng.

YELLOW Elküldve: 2016-06-14 10:51 Részecskeszûrõ_

Kabi írta:
lalada írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.


Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...


milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).


olajszintet nézted?
ha megy tönkre emelkedik folyamatosan...


minden más rendben van az autóval. nincs fogyasztásnövekedés (5-5,5l München-Mo) teljesítménycsökkenés, megfelelően gyorsul az autó. BC nem jelez hibát, ISTA is csak a DPF-re dobja ki a hibakódot.
Közben tegnap még olvasgattam elég sokat. Gondolkodom, hogy kicseréljem-e az egész motor kábelköteget. Azt nem tudom, hogy akkor kell-e programozni az autót. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy csak azért vágták le a csatlakozót, mert zárlatos volt, vagy valami hiba volt vele, ha rá volt dugva a szenzor.
Másik dolog, hogy ha nem cserélem ki a kábelköteget, hanem marad így, és az automatikus regeneráció nem kapcsol be, milyen sűrűn kellene ISTA-val manuálisan aktiválni a regenerálást?
Illetve a DPF tisztítás mennyire javasolt házilag? Német fórumokon sokan csinálták, ki DPF tisztítófolyadékkal, ki épp leszerelve magasnyomásúval is. Szerintetek?
Más szerepe van ennek a kipufogógáz-hőmérséklet jeladónak, mint a regenerálás vezérlése?


volt itt egy srác régen, azt hiszem Hajdúszoboszlói, ő foglalkozott ezzel, mármint DPF kiiktatással. VTS_Tibi vagy valami ilyesmi volt a neve. kollégám off autóját is csinálta.
csak ebből jut eszembe, hogy lehet a tiédet is kiszedték, kiherélték. lehet a programból nem tudták kiírni. lehet hogy maga a regenerálás nem megy végbe, viszont hibát dob rá. sajnos nem olyan egyszerű. bár jó pénzért lehet venni típusonként programot, amit csak fel kell tölteni, már ha bízik az ember az ilyenekben. sokszor ott hagyják a csatit, hogy műszakin ne tűnjön fel. azt hiszem kollégám mazdájában is jelzi egyszerűen nem tudták kiírni belőle, viszont nem hajtja végre a tisztítást, de nincs benne a bele a DPF-nek. lehet valami ilyesmi lehet nálad is.
a házi tisztítást csinálgatják, hát nem tudom. ez az egész DPF egy nagy baromság, meg a 4 turbó, meg sorolhatnám. felesleges dolgok, amiktől még többet kell az ember szervizben hagyjon. abba nem gondolnak bele, hogy nem az fog ennyit költeni rá, aki újonnan megveszi 10-15 millába, hanem az aki hazsnáltan 3-4 ért veszi meg, csak marhára nem lesz rá pénze.

YELLOW Elküldve: 2016-06-13 22:00 Visszapillantó tükrök

Livaj írta:
YELLOW írta:
szasza0303 írta:
Tano írta:
szasza0303 írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy 323ci m jobb visszapillantóm lükvercbe rakva lehajlik így látom a patkát mondjuk, ez így nagyon szuper is de hallott már valaki ilyen felszeretségről?! Mert én nem, Létezik ilyen vagy előző gazdinak legyek "hálás". Köszi


Ez gyári extra volt, nem kell aggódnod.


Tyűű nagyon klassz! nagyon nem láttam ilyet, sürün nem fordul elő az ilyen extra?! köszi a választ


coupe-ban alap ha minden igaz. többibe meg mókolva tehető talán.
mondjuk az enyémben is, amikor tolatok automatikusan leállítom


Cabrioban is van.
Ha pedig az el.tükörmagasság-állító pöcköt átállítod az anyós tükörre, akkor nem bukik le a tükör r-be kapcsoláskor. Ez sokszor jól jön, legalábbis nekem gyakran jobb úgy tolatni, hogy normál állásban van a tükör.


cabrio nekem ugynaz. bár nem értem ezekben miért alap ez, és mondjuk a többiben miért nem. értem én, olyan ez, mint a gyári LED-es lámpa is csak ezekben volt. biztos ezekkel magyarázták azt a nagy ártöbbletet

YELLOW Elküldve: 2016-06-13 21:04 Részecskeszûrõ_

Kabi írta: Azt gondoltam a németek nem kókányolnak és hogy magánembertől biztosabb venni kocsit. Hát ezek szerint nem.


azt nem tudhatod a magánember milyen kóklerhez, török, arab, román szerelőhöz hordta. meg a német csak akkor viszi a szervizbe is, amikor muszáj, olajcsere, csak jelzés alapján.
mire szerető gazdihoz kerülne a gép, ahol 10-15ezrenként megkapná az olajcserét, addig már mindegy.

YELLOW Elküldve: 2016-06-13 21:01 Visszapillantó tükrök

szasza0303 írta:
Tano írta:
szasza0303 írta: Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy van egy 323ci m jobb visszapillantóm lükvercbe rakva lehajlik így látom a patkát mondjuk, ez így nagyon szuper is de hallott már valaki ilyen felszeretségről?! Mert én nem, Létezik ilyen vagy előző gazdinak legyek "hálás". Köszi


Ez gyári extra volt, nem kell aggódnod.


Tyűű nagyon klassz! nagyon nem láttam ilyet, sürün nem fordul elő az ilyen extra?! köszi a választ


coupe-ban alap ha minden igaz. többibe meg mókolva tehető talán.
mondjuk az enyémben is, amikor tolatok automatikusan leállítom

YELLOW Elküldve: 2016-06-13 14:54 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Én azt nem tudom megnézni?!
Ha rámérek az aksinál mennyit kell mérjek hogy jó legyen és mi az ami már gyanúra adhat okot??!


járó motornál olyan 14,4V körül kell mérni az akksi sarukon. érdemes a világítást felkapcsolni és úgyis mérni, akkor is körülbelül tartania kellene a 14,2V-ot.
de szerintem nem generátor lesz.


Hali.
Kapott egy uj aksit es meregettem egy kicsit.
Alapjaraton 13,8V, es tartja ha rakapcsolom a lampat.
Ez jonakszamit vagy erdemes megnezetni!?


hát elvileg 13,6V környékéig jó, mert attól a függ a fesz.szabályzó hogy dolgozik. általában azt mondják, hogy 14V +/- 0,4V a jó érték.

YELLOW Elküldve: 2016-06-13 13:04 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.



Van rugózása. Lehetséges, hogy letört. Minden esetre mostmár láttam a képen, hogy egy surface mounted kis nyomógomb van alatta, veszek párat, aztán szétlököm. Ha az a gondja kicserélem, ha meg a vége törött, akkor jön a gondolkodás.


ha ruganyozik, akkor szerintem nem tört el. tehát ha érezni a kapcsolást.
én eltöltem anno, mikor a gyűrűket raktam be, mind a kettő végét, szerencsére meglett, ragaszt és azóta is jó. pedig kb 1,5mm-es kis darabka tört le.
viszont lehet csak a gomb forrasztása engedte el. olyan sűrűn nincs nyomkodva, hogy tönkre menjen. de majd kiderül ha szétszedted.
sok sikert!

YELLOW Elküldve: 2016-06-13 12:56 Mi lehet a baj?

bricktopm írta: Sziasztok!
E46 óracsoport nyomógombjairól lehet tudni valamit? Esetleg valakinek van róla fotója?
Kerestem neten szétszedős videót, meg alkatrész leírást, de nem látni egyiken se miféle gomb van mögötte.
Baloldalim nem működik, cserélném.


érzed, hogy benyomja? van rugózása a gombnak? mert lehet a nyomó pöcöknek a vége tört le. szokott.